martin.blader píše:Ivoos: Chápu, že si třeba někdo nechce koupit auto se 100 000 km, ale když si koupíš nové auto a budeš ho chtít hned prodat, tak to bude o dooost méně, protože už to prostě nebude mít statut nového auta. Kdyby sis koupil auto do 30 000 (třeba i předváděčku), budeš mít prakticky nové auto za mnohem méně peněz, a to mi přijde o hodně výhodnější.
Podobně, jak si u němců platíš spoustu peněz jen za znáček, tak u nového si platíš jakousi daň za to, že je to s nápisem "nové", což už z toho hned dělá trochu nevýhodnou koupi, pokud chceš ušetřit. Čili když koupíš skoro nové, tak už nebude nové, ale ojeté, tudíž za mnohem méně peněz s ve stavu srovnatelném s novým.
Tak tohle je presne ten kometar, ktery jsem cekal, jenze ja to nove auto nebudu chtit hned prodat, toto dnes delaji lide jen kdyz jsou v krizi, ja ho budu chtit mit 3-4 roky a najet min 100tis km, takze:
1-sehnat 1-2roky stare dieslove auto s najezdem do 50tiskm,tak aby nebyla ta dan za ,,nove,, a vedel jsem ze v nasledujicich 3letech najede 100tis km jen se zakladni udrzbou dle servisnich intervalu je v celku nemozne. Na bazarovem trhu takovato auto s dieslem temer nejsou a zejmena Subaru a hlavne pokud ano tak ta cena rozhodne neni 50% z puvodni. Pak je tu druhe hledisko a to ze po naslednem prodeji za 3 roky, ktery proste prijde, bude porovnani prodeje 3 a 5 let stareho auto s najezdem 100 a 150tis, take rozdilny. Urcite tam uspora bude ale take nijak zavratna.
2-Sehnat predvadecku je urcite reseni, ale cenova sleva je cca 15% coz neni zadny super trhak a tech nabidek na predvadecky ja take velmi ale velmi malo. Bohuzel ale ta sleva neni zadarmo, protoze zpravidla tech 10tis co ma najeto je s ruznymi ridici a nemuzu si vybrat ani jen barvu natoz vybavu. Tohle mi prislo zajimave nejmene, protoze urcita sleva se da dohodnout vzdy.
Takze nakonci jsem zase u te varianty, ktera vypada ze je opravdu nejvyhodnejsi a to, ze ojete koupene auto bude mit najeto 100tis a bude 3 roky stare a ja budu mit pocit, ze mam temer nove auto a usetril jsem vic nez 50%. Jenze ja si najedu v nasledujicch 3 letech tech svych 100tis, a pujdo prodavat 6-7 let starou dieslovou ojetinu s najezdem pres 200tis. km. Tyhla aute jsou ale bohuzel za rozumne ceny temer neprodejne i kdyz jsou pravidelne servisovane. Takze zase tam bude rozdil, pokud budu prodavat 3-4 roky stare auto s najezdem 100t a 6-7 let stare auto s najezdem 200tis. A hlavne riziko problemu u dieslu po prelomeni 150tis km je hodne vysoke, takze nejakou moznou usporu snad ani spocitat nelze.
Moje zkusenost je takova, ze behem prvnich 100tis km a 3 let, do auta leju jen palivo a jezdim 1x rocne na servis. Neresim, zadne kotouce, tlumice, cepy, loziska, DPF, spojky, vstriky,.... proste nic co se zacne ozyvat vetsinou kolem 150tis km. Nulove starosti a nasledne jsem vzdy to auto prodal za vic jak 50% uvodni ceny.
BTW: Muj Otas stal 620tis, ofic cena byla 1 080 000, proste sleva se da domluvit vzdy a nekdy hoodne vyhodne. Takze az ho pujdu za 3-4 roky prodat s najezdem kolem 100t km a ztratova investice v porovnani kdybych kupoval ojeteho, bude temer nulova. Jinak ted prodavam 3 roky stareho Civica v dieslu ma najeto 92tis km. Novy me stal 420 a mam kupce za 280. Proste ten prodelek nebyl nijak devastujici. Ja proste kdybych mel na nakup auta jen 150tis, tak budu jezdit radeji v novem dieslovem Loganu nez ojete Fabii. Proste s najezdem 35 tis rocne je koupe ojetiny pro soukrome pouziti velky risk a starosti. Jine toje pokud bych najezdil rocne soukrome do 10tis km nebyl bych na aute zavisly a nejlep jezdil nejakym sluzebnim. Ale tam bych uz neresil diesel ale benzin, a zkousl bych i auto s natocenymi 100tis.