Slavek_xxx píše:Ivooos> tak nenazval bych se fandou koncernovych motoru - napriklad 2.0TDI 103kW je podle meho nazoru mrtvola. Co se tyce najezdu km tak tady musim souhlasit, protoze technika je vicemene stejna (CR, primy vstrik, turbo atd.). Co se tyce spotreby, tady bych nebyl takovy pesimista. Dlouhodoba spotreba je u mne zname Octavie kombi 1.8TSI 7.2, u Yetiho 1.8TSI 4x4 lehce pres 8 litru na 100km (na druhou stranu, Superb kombi 2.0TDI dvoukolka 103kW ma 5.8 ). Kolega jel z Prahy Zlicina do MB tam a zpet (tedy 2x pres celou Prahu ve vsedni den ve spicce) s novym Superbem 1.8TSI MT a prumer pri jizde na hranici limitu (tedy po dalnici 135 tacho) byl 7.2 :670: Takze tento strasak muze zustat ve skrini...
Tak presne tomuhle se rika presne scitani a porovnavani nepresnych cisel.
Srovnavat spotrebu muzes pokud:
1- jeden ridic jezdi dlouhodobe stejnym stylem stejne trasy v ruznych povetrnostnich a dopravnich podminkach (tak k tomu pristupuju ja kdyz si porovnavam spotrebu svych aut se kteryma jsem najezdil alespon 50tis)
2- jsi spravce autoparku mas vice vozidel a vedes presne prehledy o nakladech (tak k tomu pristupuji fleetovy manazeri pri rozhodovani o porizeni vozoveho parku, tam samozrejme hraje roly i urcite lobby a jine vyhody poskytnute automobilkou)
Takze argumenty, ze Franta jezdi za 3.5l s BMW M3 a Beda za 8,0 s Toyota Prius, jsou out.
To ze jsi jel na hory svizne za 9,9 jen potvrzuje to ze v porovnani s dielsem jsi mel prumer o min. 2,5 vys.
12l u TSI pri 150km/h je real, to tak je. Nepredpokladam ze jsi pri jizde na hory mel prumernou rychlost 150km/h. Jinak pri 200km/h si bere to TSI cca 25l, kdezto bezny 2.0 diesel cca 12l/100km. Tohoto mereni jsem se sice neucastnil, coz me teda mrzi, ale dall to myslim AutoBild, urcite to nekde najdu, takze pokud chces dolozit tak rad poskytnu.
Jinak za kolik jezdi dlouhodobe a prumerne 1.8 TSI se muzes zeptat nasich policistu (tam to lobby prevazilo zdravy rozum) a proto ted nevedi co stim a uvazuji i o LPG.