LPG nesvítí ledky ukazatele spotřeby plynu HELP

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: LPG nesvítí ledky ukazatele spotřeby plynu HELP

Příspěvek od Revox »

Sice už to máš asi vyřešený, ale mám stejný motor a také "origo" BRC. Také mě to sem tam blblo, jak popisuješ a dokonce ani ta piezka nepískala, když mě došel LPG, nebo když jsem silně dupl na plyn a už ho v nádrži moc nebylo a přeplo to na benzín, tak jsem to ani nezaregistroval. Tak jsem vydělal celej ten plast kolem rychlostního voliče (mám AT), kde jsou zapuštěny ty LED s přepínačem. Ty původní děsně svíticí průhledné LEDky jsem při jednom vyměnil za nové (difůzní typ), konkrétně 1ks červené https://www.gme.cz/led-3mm-red-8-60-l-934id jsem dal jako poslední a signalizující zbytek LPG v nádrži a ostatní zelené https://www.gme.cz/led-3mm-green-12-6-60-ltl4231n
Tyhle typy LED mám odzkoušené a naprosto optimální a nemusí se jejich svit upravovat přes odpor. Přes den jsou i za slunce dobře vidět a v noci neoslňují, jako ty původní. Stejně tak jsem vyměnil piezku za novou (původní byla k.o.) a všechny spoje propájel. Ono je to tam už origo taková dráteničina, která je zalitá a přichycená tavným lepidlem a z toho odchází několika žilový kabel. Mimochodem, mnoho lidí se mylně domnívá, že ten systém BRC je origo montovaný Subaru, ale Subaru na výrobní lince nikdy do svých vozů LPG nemontovalo, ale schválilo oficiálně dva LPG systémy od výrobců BRC a Vialle. LPG pak do vozů montoval smluvní partner autorizovaného prodejce Subaru, proto třeba vozy dovezené z Itálie mají BRC a vzadu nápis Bi-Fuel, ale jednalo se vždy o dodatečnou montáž LPG při prodeji nového vozu.
Další chyba může být ve vadném LPG vstřikovači a nebo špatném kontaktu v konektoru. Konkrétně tohle mě třeba provedl jeden autoservis na voze od manželky, která má taky LPG a vše se zdálo být v pořádku, jenom nešel přepnout pohon na LPG, jako by byla prázdná nádrž na LPG. Když jsem hledal problém, tak jsem objevil, že v servise prostě zapomněli docvaknout jeden konektor na jednom LPG vstřiku. Byl to sice pro změnu systém Landi Renzo, ale předpokládám, že by se podobně mohlo chovat i to BRC. Ono, pokud je načlej některý z LPG vstřikovačů BRC, ale ještě funguje, tak motor při provozu na LPG a jeho akceleraci padá do nouzáku a má neklidný volnoběh a taky rád rozsvítí kontrolku Check s chybou o chudé směsi. Špatná zpráva je, že ty BRC vstřiky jsou staršího typu. Sice jsou dosti kvalitní a při pravidelné výměně filtrů kapalné a hlavně plynné fáze vydrží i 120 000km, ale jsou pěkně drahé a CZ dovozce si účtuje za 1ks kolem 3500 - 4000kč. Jednu dobu se dali sehnat nové na ebay za cca. 1700kč/1ks. Novější typy jsou sice levnější, ale ty tam nepasují, protože mají jiné uchycení.
Naposledy upravil(a) Revox dne stř zář 12, 2018 4:06 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: LPG nesvítí ledky ukazatele spotřeby plynu HELP

Příspěvek od Revox »

K tomu benzínu: U vozů na LPG jelikož déle trvá než se vyjezdí, je rozumnější nabrat benzín z benzínky EuroOil, protože je to jediná benzinka v ČR, která má od státu výjimku na to, že nemusí přidávat biosložku do paliva. Nicméně už neberu ani od EuroOil a jedu vždy za domem na nejlevnější benzínku v okolí, kde si o nějakých aditivech může ten benzín nechat jenom zdát a liji pravidelně do nádrže osvědčené aditivum a to u všech tří vozů v rodině a ten rozdíl je sakra znát. Konkrétně používám na doporučení tohle https://aditiva.heureka.cz/vif-super-be ... 00-ml/#o=2
Motory ve všech vozech po několika vyjetých nádržích ožili a i spotřeba v třetím voze čistě na benzín je o něco lepší, než byla dříve. Už na něj přešli všichni známí a každý už prdí na to, aby nabíral předražené paliva na benzínkách typu Shell, apod. Ten VIF je dobrý i v případech, když je benzín již staršího data, kdy stačí dát do nádrže 1ml/1l paliva a benzín je zase jako čerstvě načepovaný, vlastně mnohem lepší :-)
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Odpovědět

Zpět na „Palivo“