Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
ladinbin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: čtv led 19, 2012 6:49 pm
Jméno a příjmení: ladinhlad
Bydliště: Valašská Bystřice

Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od ladinbin »

Mám více než rok Legacy IV, 2,0 (121KW) . V autě je LPG, montováno přímo v Subaru. Po výměně rozvodů a kontrole ventilů (motor byl z jiných důvodů venku) jsem najen 13 000km bez sebemenších problémů.Dočetl jsem se kdesi, že se každých 30 000km musí seřizovat ventily a že to u tohoto motoru nejde jinak, než vymontovat motor. Je to pravda? Pokud ano, postrádá dle mého názoru smysl jezdit na plyn. To seřízení ventilů musí stát balík. Máte s tím někdo zkušenost? Děkuji za odpovědi. Zajímá mne, jestli se musí opravdu při používání plynu jako paliva seřizovat co 30 000km ventily a pokud ano, zda musí opravdu motor ven.
Subaru Legacy Break IV,r.v. 2008, 121KW,
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od ladis77 »

musi( měly by ) se kontrolovat, po 30tis,ale nekdo psal ze mu to vydrzelo 90tis, to jde na aute. na serizeni musi ven motor DOHC, coz by si mel mit asi ty ?
pokud to je SOHC, tak se to udela na aute, ale to bude starsi verze 2,5 snad do rv. 2006, tim si nejsem jistej
Naposledy upravil(a) ladis77 dne stř pro 11, 2019 3:57 pm, celkem upraveno 1 x.
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19078
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od hamoun »

jo, je to dohc ...
kontrola v aute?, serizeni ven ...

Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ladinbin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: čtv led 19, 2012 6:49 pm
Jméno a příjmení: ladinhlad
Bydliště: Valašská Bystřice

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od ladinbin »

ladis77 píše:musi( měly by ) se kontrolovat, po 30tis,ale nekdo psal ze mu to vydrzelo 90tis, to jde na aute. na serizeni musi ven motor DOHC, coz by si mel mit asi ty ?
pokud to je SOHC, tak se to udela na aute, ale to bude starsi verze 2,5 snad do rv. 2006, tim si nejsem jistej
V techničáku je psáno jen typ motoru EJ 20, obsah 1994, 121Kw/6800 ot. Měl by to být motor DOHC (nerozumím tomu, nevím jak to poznat) Takže i na kontrolu ventilů i na seřízení musí motor ven???
Subaru Legacy Break IV,r.v. 2008, 121KW,
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6134
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od ladis77 »

na kontrolu ne, jen na serizeni
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od Tapan »

2.0 121 kW je DOHC. A přesně jak píšou kluci, kontrola možná na autě, na seřízení motor ven. Pro provoz s LPG je vhodnější ta méně výkonná 2.0 (SOHC) nebo 2.5 121 kW, což je taky SOHC. Tam jde seřizovat na autě.
Interval kontroly máš taky správně, každých 30 tis. km.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od VDC »

A i když musí motor na seřízení ven, tak se provoz na LPG vyplatí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od vrgada »

mam uz jiny nazor, na zaklade zkusenosti s sesti zplynofikovanymi auty, jsem po mnoha letech opustil plynarsky tabor
...
Za prve moderni motory maji mensi toleranci na jine palivo nez byly zkonstruovany, tj. takoveto v inzeratech auto nikdy nejezdilo na plyn...
...
za druhe, nemel jsem stesti na plynare a tak s vyjimkou BRC BLOS (LPG karburator) byla zastavba esteticky hnusna a komplikujici pripadny servis, auto vam vezmeme na opravu, az prijdete s potvrzenim, ze plyn byl odborne odpojen
...
omezeni, podzemni parkovani se zakazem maji i nektere hypermarkety
...
u mne kratke trasy do prace, nez se to v zime ohralo a preplo, byl jsem temer v praci
....
mrtva vaha, kterou clovek vozi na vic se sebou
....
dalsi opruz pri STK, to cislo na nadrzi je vyrezle, nemuzu vam to potvrdit
....
u mne v pionyrskych dobach i vybuchy v sani, coz mne jednou potkalo v zacpe na okruhu v Praze, dodnes si pamatuji popalene ruce, jak jsem to ve stresu skladal
....
manzelcina averze k teto uprave a naslednym komplikacim
....
a to jsem byl dost velky fanda v dobach, kdy bylo potreba planovat cestu k mori predem dle informaci, kde jsou plynovky a kdy obcas byl cenovy rozdil minimalni, takze nekterou zimu ani nemelo smysl na plyn jezdit. O nespolehlivosti, servisu a nekvalitnim plynu nemluve
...
uznavam pokrok v kvalite LPG systemu, aktualni velky cenovy odstup LPG od benzinu (plnotucneho) reflektujiciho pokles zajmu a vetsi dostupnost cerpacek.
...
Ale rozhodne bych nebral motor, ktery musi kvuli ventilum ven a kvuli LPG casteji, ty moje stare kramy mely hydrostely.
...
rezervni kolo, nakonec jsem jezdil bez nej, predstava, ze mi pri havarce ustreli hlavu byla vic stresujici nez pripadny odtah
....

pripoustim, ze ekonomicky to asi stale vychazi i s tim motorem ven, ale nestoji to za ty komplikace, teda pokud clovek nepotrebuje setrit a nenajezdi velke porce km rocne
...
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3625
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od bushman1 »

Možná že u starších aut to bylo v pohodě a a díky předimenzovaným motorům bylo jedno, jestli jezdí na plyn nebo na benzín.
Mám dojem, že novější motory už prostě provoz na LPG nedávají.
Generace IV, která je předmětem tohoto tématu, byla přelomová, do ní se ještě LPG zástavby běžně dávaly u dealerů, do dalších generací Subaru už ne.
Aktuálně mám na Legacy na plyn nájezd 270 tisíc, což je úctyhodné. Na druhou stranu motor už není v dobré kondici a auto jde příští týden z domu.
LPG mi za ty roky přineslo obrovskou finanční úsporu, ale už ho v dalších autech nechci. Radši budu platit za benál, ale nebudu každých pár měsíců něco s autem řešit.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3177
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od dracekvo »

Já mám bifuel 2007 121kW 2.5L se zástavbou od novoty. Ještě pár km a mám najeto 300 tis km. A motor v pohodě. Akorát teď mám problém s kontrolkou motoru, hlásí to nějakou blbost. Ale to bude jen nějaké čidlo. Za ten počet km na to má ten motor nárok.
A druhé auto má najeto 350 tis km. Ale u něj nevím, kdy proběhla zástavba LPG.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od dethroned »

já tam mám 240 000 km na plyn bi-fuel BRC a motor se mě zdá v super kondici (ťuk ťuk).
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od vrgada »

premyslel jsem, jestli poridit neco levneho plynofikovatelneho (zplynovaneho) na hrkani do prace, ale nakonec jsem to zavrhl, nedelalo by mi to radost a aby platilo, ze to jede hned na LPG, musel by to byt kapalny plyn LPi a ten zas neni levny. Nevylucuji, ze se k LPG casem nevratim, ale me oturbene motory se opravdu nehodi k provozu na plyn, uz vidim jak plynari ladi do plynu twinturbo, kdyz byli schopni poplest hadicky podtlaku u atmosfery....
ladinbin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: čtv led 19, 2012 6:49 pm
Jméno a příjmení: ladinhlad
Bydliště: Valašská Bystřice

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od ladinbin »

vrgada píše:mam uz jiny nazor, na zaklade zkusenosti s sesti zplynofikovanymi auty, jsem po mnoha letech opustil plynarsky tabor
...
Za prve moderni motory maji mensi toleranci na jine palivo nez byly zkonstruovany, tj. takoveto v inzeratech auto nikdy nejezdilo na plyn...
...
za druhe, nemel jsem stesti na plynare a tak s vyjimkou BRC BLOS (LPG karburator) byla zastavba esteticky hnusna a komplikujici pripadny servis, auto vam vezmeme na opravu, az prijdete s potvrzenim, ze plyn byl odborne odpojen
...
omezeni, podzemni parkovani se zakazem maji i nektere hypermarkety
...
u mne kratke trasy do prace, nez se to v zime ohralo a preplo, …
No, ono to bylo tak. Nikdy jsem neměl ani nechtěl auto na LPG. Vybíral jsem Subaru buď Legacy nebo Imprezu nebo Outback. Nic jiného k nám v zimě spolehlivě nevyjede. Narazil jsem na krásné Legacy Bifuel s nádrží na 10 let, za slušný peníz, věděl jsem o tom prd, tak jsem ho vzal. Nenapadlo mne, že výrobce dá LPG do auta s motorem, kde nejdou normálně na autě seřídit ventily. Na druhou stranu znám několik Subaristů, kteří na plyn (možná s jinými typy motorů) jezdí a ventily neštelují. Já je určitě po 30 000 zkontrolovat nechám. Já jsem zatím najel 13 000km, spotřeba plynu 10-12 litrů/100km, na dlouhé štreky 8-9l/100. Rozdíl v projetém palivu na 100 000 km mezi benzínem a plynem je cca 180 000,-kč ! Takže i kdybych zaplatil 3 x vyndání motoru a seřízení ventilů (což ovšem nemusí být potřeba), započítal 10 x kontrolu plynu po 3 stovkách a k tomu nějaký benzín než se auto zahřeje, furt mi hromada ušetřených peněz zbude , takže jezdit na LPG není zas až takový opruz i když jsem blbec koupil auto, u kterého musí motor při seřizování ventilů ven. Furt mám možnost se na plyn vyprdnout a jezdit na benzín. Ale to bych musel být nesvéprávný. Pro rýpaly jak jsem došel k těm 180 000,-kč- počítal jsem cenu LPG 14kč a benzínu 32 kč a spotřebu 10l/100. Při jiných cenách LPG a benzínu a jiné spotřebě se výpočet bude lišit. Ale nevýznamně.
Subaru Legacy Break IV,r.v. 2008, 121KW,
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od námořník »

Koluje tu taková nepravda, že plyn do auta dával výrobce. Ale on ho tam dával dovozce.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3177
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Legacy IV (2008) 121Kw-LPG

Příspěvek od dracekvo »

Jo, proto jsem psal že mám plyn od novoty. Nechtěl jsem polemizovat, kdo ho tam zastavěl. Prostě jezdilo téměř od prvního km na plyn a teď má motor skoro 300 tis km.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Odpovědět

Zpět na „Palivo“