Zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od vrgada »

toz sorry, nenapadlo mne, ze neco takoveho sonduje nekdo, kdo ma zkusenost s 9ti subaru
Uživatelský avatar
Verny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: pon pro 09, 2019 9:33 pm
Jméno a příjmení: Robert Verner
Bydliště: Malé Svatoňovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od Verny »

Tome díky za reakci, chtěl bych se tě zeptat proč si myslíš že jim odešli ty 2,5 ikdyž je točili na benzín?
na co si u toho motoru dát pozor ???
Podle všeho co jsem kde slyšel o LPG a Subaru to přepínání s vyššími otáčkami nebo vyšší akcelerací je velmi dobrá cesta.

Vrgado důvod proč se ptám zrovna u tohoto auta na LPG je ten, že v dobách kdy sme honili s tátou imprézy jsem byl v jiné pozici,
dělali jsme s otcem ve velké firmě. Dnes dělám v malé která je prakticky moje takže si jinak hlídám náklady na dopravu. A musím říct,
že ze všech aut se kterými jsem delší dobu jezdil a že jich pár bylo tak mi Forester III generace mi sedl ze všech nejvíc. Poprvé když jsem
mu sedl za volant tak jsem myslel že ho vrátím ( měl jsem ho jen půjčené, najitel už byl natolik utahaný, že hned vedle mne usnul)
šlo v něm všechno tak lehce, tak hezky brdil a pod. na což jsem nebyl z Škoda 1,8 RS kombi zvyklý. Když jsem poprvé zabrzdil tak jsem měl málem
rozbité čelní sklo od mé hlavy :-) Ale za ten kousel ze Žiliny do Valmezu jsem si na něj tak zvykl, že jsem už nic jiného nechtěl a od té doby jsem měl
doma tři. Teď diesla z té doby, aby byl v pořádku už snad ani neseženeš. Takže jsem se koukal po jiném Forestru a dostal se mi do rukou tenhle
a protože vím že Subaru nemají moc v lásce plyn tak jsem chtěl zjistit co nejvíc zkušeností s tímto motorem. Celej život dělám ve strojařině a nemám rád slovo nejde, nevhodný .... pokud se neřekne ten důvod, něco konkrétního. Zjistit co nejvíc je i důvod proč jsem se sem přihlásil.
Rozhodně chci aby mi vydržel zas co nejdýl fakt se mi nechce do jiného auta.
Ale co bych lhal pokud se dá někde ušetřit tak samozřejmě to člověka láká, vzláště při tom co najezdím :-) Pokud bych se hnal jsem za ušetřením tak se tu nevyptávám a jdu do toho.
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od Mira »

Na šetření sis pořídil nejužranější motor. Navíc do 3000 se nic neděje, když to začne tahat, přepínat na benál, jinak to na plyn propálíš. To fakt dává smysl. Takový auto je na zábavu, tam spotřebu neřešíš.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
Verny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: pon pro 09, 2019 9:33 pm
Jméno a příjmení: Robert Verner
Bydliště: Malé Svatoňovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od Verny »

Ano je užrané, to je pravda i stím jsem počítal. Ale já na provoz nepočítám jen cenu benzínu asi jak to dělá většina lidí, pokud do toho rozpočítávám i cenu auta
tak mi to furt dává smysl. Auto bylo za 140 s DPH, mám to nafirmu takže daň dolů a rozdíl oproti jinému s podobným nájezdem je natolik velký
že ikdybych jezdil na benzín tak se dostanu na stejné peníze tak za dva roky. A vzhledem k tomu že počítám že zas za tři roky nejspíš půjde dál
tak rozdíl možná 50 tis na palivu mi za to svezení stojí navíc to je v plné výbavě. Už vůbec nemá smysl tohle počítat třeba proti novému autu. Když jsem si jen tak počítal kolik musel stát jeden ujetý km tu doktrorku -- kolik tratila na autu, kolik stojí benzín na km tak v součtu to muselo být kolem 13-14 Kč/km. I kdybych ho již dál neprodal a se spotřebou 10l/100 + servis my vychází že bych mohl být 5,4 Kč/km a to není zlé. Ve firmě sme nedávno kupovali nového transita zde s tímhle vším je km za cca 8 Kč
V porovnání může být i užrané auto levnější, ale jak jsem už napsal má vlastnosti proč nehledám v jiných vodách než u forestru a taky kdyby to mohlo vyjít na km ještě levněji tak proč ne. Ale musí to mýt smysl i ze strany životnosti motoru, potažmo ze strany nákladů na opravy
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od Mira »

Když to míníš ještě poslat dál, tak hodnotu auta plynem znehodnotíš. Za 3 roky to vylítaný zaplynovaný fakt bude kauf, ale kavky se furt rodí. Měls koupit něco, co ti dává ekonomicky smysl když jseš spořivej. Takhle sis koupil opici a místo banánů ji chceš dávat seno? ::-(((
Doporučuju zapomenout na skrblictví a auto si užívat. Nebo jezdit vlakem a každej kilák poslouchat cinkání korunek. Co si víc užiješ? 8-? Žijem jen jednou.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od sima »

Opět se diskuze točí klasicky dokola ve stylu: já nechci uspořit za každou cenu, ale vlastně chci, chci slyšet, že je to dobrý nápad, to co napsal Míra je pravda.
No sám jsi napsal, že chceš aby ti auto vydrželo co nejdéle, pak se tomu jednouduše lpg příčí, kor u tvé motorizace, tj celé. No a pak vzápětí dodáváš , že auto půjde za tři roky dál, to se příčí, že chceš aby tohle subo vydrželo co nejdéle, v mém pojetí jo. Tak jestli za tři rok nazdar, tak pak můžeš risknout vše, že se ti to oplatí, že to auto snad nějak rozumně ještě dá a vydrží při tvém nájezdu. Chudák pak auto a kdo to koupí, nenajezdíš s ním málo dle tebe asi ne?
Ona ta paní doktorka platila víc kč na km, ale jezdila a zbytečně se nestarala, o ničem jiném to není, fakt je to furt dokola.
Já třeba nezaplynuju ani své SG, což je už celkem radikální volba, páč ten motor vydrží nesmysly, ale furt se mě to neoplatí, nájezd není velký, cirka 10-15000km ročně, ale i kdyby byl dvojnásobný hlavně nechci opravdu řešit další problémy, vždy nějaké časem přijdou i u téhle motorizace, či jen častější nutný servis, kontroly, taky zabrání místa skrz lpg nádrž není zanedbatelné, to už musí každývše sám zvážit, jen si říkám, že takové- tvé motory je fakt hanba zaplynovat, za tím si stojím, trpí pak víc.
No a hlavně jsem asi divný, tj pravda :-) ale mám rád vůni benzínu a dobrý pocit, že dávám autu to na co bylo stvořené + VIF, že se pak nebudu jednou divit proč. Ne vše musím přepočítávat na kačky, opravdu žijeme jen raz a mám to auto rád.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Verny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: pon pro 09, 2019 9:33 pm
Jméno a příjmení: Robert Verner
Bydliště: Malé Svatoňovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od Verny »

nepřepočítávám všechno na peníze, mám doma Dněpra K750 z 1956 včetně sajdy, vše v originálu, co nebylo tak jsem vyměnil za originál. to stejný S IŽ 56 a zde nepočítám korunu. Tohle mám jako služební, jak jsem psal nájezd 50 tis ročne a to je spíš minimum. Pokud píšu že chci aby vydrželo co nejdéle tak pokud bude motor v pořádku klidně to u mě bude 4 roky nechci točit auto zas co dva roky. Případně ho pak nechám doma pani která točí 4 tis za rok opravdu kolem komína, nebo jako Táta který má imprézu STI prodrive doma v garáži na pár vyjezdu v létě ale před tím s ní natočil 300 v práci. V tomhle směru chci aby mi vydrželo co nejdéle a bez vysokých nákladů na servis.
Tím že je to služební tak v práci prostě náklady na km řešit musím a pokud mi někdo napíše že jsem si vybral na šetření blbý auto, tak jsem napsal důvody proč jsem si jej vybral a proč i na benzín my to dává smysl. Kdybych to nepočítal tak za chvilinku 14 lidí může jít domů.
V žádném příadě to není o tom že pokud to nepřestavím tak my to smysl nebude dávat a že potřebuju slyšet že to přestavit mám. Bude my vyhovovat i takhle. Jen sem celou dobu nechtěl slyšet subjektyvní názory není vhodný, znehodnocený auto. Argument, že bych propálil písty ...... ano to je pro mě argument a důvod proč to neudělat.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od námořník »

Plynař Vaněk sám jezdil sti na plyn. Tak zkus zavolat jemu. Ohledně motoru si brnkni do Dobřan, kde by měli mít přehled a kluci si je chválí. Asi ti dají informace nejen o banánech a rozvinou co psal VDC :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od VDC »

Plynař Vaněk měl STI na plyn, ale dvoulitr. A stejně to ten motor neustál a stavěl kovanej.
Prostě dlouhodobě to snáší jen stará S-turba, kde je nízkotlaké turbo a celkově nižší výkon. Prostě ty teploty a tlaky v novějších turbomotorech, vyšší teploty plynu nevydrží.
A 2.5 nejmíň.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Verny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: pon pro 09, 2019 9:33 pm
Jméno a příjmení: Robert Verner
Bydliště: Malé Svatoňovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od Verny »

námořník píše:Plynař Vaněk sám jezdil sti na plyn. Tak zkus zavolat jemu. Ohledně motoru si brnkni do Dobřan, kde by měli mít přehled a kluci si je chválí. Asi ti dají informace nejen o banánech a rozvinou co psal VDC .
Díky za info, jjj informace od VDC nebo teď od tebe jsou přesně takové jaké jsem chtěl. To že vedou k tomu nedávat LPG mi nevadí ale vím aspoň proč, informace o banánech mi sou k prdu. Pokud to nevydrží spodek motoru tak nemá cenu o tom uvažovat.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od sima »

Verny píše:nepřepočítávám všechno na peníze.... Argument, že bych propálil písty ...... ano to je pro mě argument a důvod proč to neudělat.
Rozumím.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od johyyy »

Ahoj, kamoš má doma 2x 2,5XT 169kw , jedno má aktuálně přes 330 000km (plyn od 150 000km) a druhý má teprve rok, upřímě ti povím že to jde sladit do hromady ale není to jen tak , člověk si musí spoustu věcí vyzkoušet a pořádně to hlídat .... Úspora je tak značná že i přes dražší servisní náklady je to stále rentabilní .... Jinak jak píší kluci, je potřeba počítat že prodej takového autas výsokým nájezdem bude za pár korun...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
matyas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: sob led 18, 2014 10:20 pm
Jméno a příjmení: Matyáš Vaněk
Kontaktovat uživatele:

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od matyas »

VDC píše:Plynař Vaněk měl STI na plyn, ale dvoulitr. A stejně to ten motor neustál a stavěl kovanej.
Prostě dlouhodobě to snáší jen stará S-turba, kde je nízkotlaké turbo a celkově nižší výkon. Prostě ty teploty a tlaky v novějších turbomotorech, vyšší teploty plynu nevydrží.
A 2.5 nejmíň.
Je pouze potřeba pravidelně seřizovat ventilové vůle a lpg i u toho motoru není problém.
Moje oprava zadřeného motoru neměla s lpg nic společného,už jsem to tady psal. Zmiňoval jsem se pouze při tom, že po 50tis km na lpg byly zmenšeny vůle,které se doseřídily.
Vyšší teploty na lpg jsou zanedbatelné. Rozhodně nemají vliv na zadření ložisek kliky
http://www.lpg-vanek.cz
Profesionální montáže LPG. Máme velké zkušenosti s vozy Subaru.
Pro členy klubu sleva na montáž 1000Kč
Uživatelský avatar
Verny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: pon pro 09, 2019 9:33 pm
Jméno a příjmení: Robert Verner
Bydliště: Malé Svatoňovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od Verny »

Díky za reakci. Mluvil jsem s pár dalšími a zatím se všichni schodují dávat si bacha na vůle. Najít člověka co dobře nastaví směs aby nebyla chudá
a poud se jezdí s plynem normálně tak, že i tento motor to vydrží. Buď mají vlastní zkušenost nebo vědí o někom v okolí kdo s tím jezdí s LPG
takže uvidím. Ještě chvilku budu sondovat a pak se rozhodnu, ale vypadá to, že ta cesta je průchodná
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: 180kW H6 na LPG - zástavba od LPG Vaněk. Má někdo?

Příspěvek od vrgada »

LPG ne, howg :-)
Odpovědět

Zpět na „Palivo“