Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od DRUMMER »

Trochu navazuju na rozvíjející se téma v Tangově inzerci na jeho auto, ale z jiného soudku a to úspora elektřiny.

Dostal jsem se k zařízení, které pracuje na základě využití horní a dolní úrovně sin průběhu napětí a vyšších harmonických.
To je veelmi hrubý popis pro trochu znalé, který nebudu rozvádět, protože je to tak složité až je to jednoduché.

Pro laiky to umí třeba u přímotopu snížit příkon z 1,8 KW na 1,2 KW při STEJNÉM TEPELNÉM VÝKONU, čili nižší spotřebu.
Při správném naladění s kvalitními odporovými prvky se dá dosáhnout až 45% úspory, běžně 20-35%.

Je to hotové, vyvinuté a plně funkční zařízení, které se vyrábí a ladí přímo na míru zákazníkovi třeba v rodinném domě, nebo v různých technologiích kde je zdrojem tepelné energie topný odpor a kde odporová zátěž výrazně převyšuje nad zátěží indukční.
Podmínkou je zátěž 13 - 40 ohmů, cosinus fí větší než 0,92.

NENÍ to žádný blud, bavil jsem se s člověkem co to vyvinul a jeho stál ten vývoj cca 15 mil. korun, když to nabídl společnosti General Electric, tak mu nabídli jedenáctimístnou cifru.
Je to člověk co se nehoní za penězi a vážně se zabývá utajenými Teslovými vynálezy.

Není to lepené doma na koleně, vyrábí se to společně se společností VALMAG.

Můžete klidně začít diskutovat a namítat, klidně přijedu a předvedu.
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od tango »

hele to je dobrý, pokud by to fak bylo tak jak říkáš, tak by naše firma ušetřila nemalé peníze :850: Za rok proleje v elektrice 32 mil. :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od mamut »

Nás vždycky učili, jak je to s tim účiníkem jednoduchý. :655:
Je vidět, že vždy a všude je co vylepšovat.

Kompenzace fázových posunů se dělá a dělala vždy, pak přijde někdo, koukne na to někdo bez klapek na očích a hned to může bejt jinak.

Jak by se na to tvářili producenti el. energie? :D

Tango: tak si zhasínej v kanceláři ::-DDD:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od DRUMMER »

Tango a dokážeš si představit, že by ti dala jen jedno procento z toho co uspoří ? :655: :670: :845:
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od tango »

Drummere, mám nárok na 10% z uspořené částky :845: bylo by to formou zlepšovacího návrhu :657: :657: :657: :657: :657: :657:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od DRUMMER »

mamut píše:Jak by se na to tvářili producenti el. energie? :D
Proto se to začíná řešit opatrně a raději říkáme, že to umí kolem 20%.
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od DRUMMER »

Takže volat, psát, rozjednáme to.
Na tak náročné řešení by musel dojet sám vývojář, to není bojler v rodinném domě.
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od tango »

hele klidně, já to tam nějak nadhodím. Pošli mi nejaký spojení, protože těch fabrik co máme v Čechách jsou 4, na Slovensku 1. Takže si dovedeš představit, kolik se toho prohulí z komína :6066: No a další na celém světe je asi tak 150 fabrik :670: :670: :670: :670: To by nemuselo bejt špatný :845:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od catana »

Rozumím tomu správně tak, že ta "věcička" čistě odporový odběr posune o určitý fázový posun směrem k indukční/kapacitní složce, kterou současné měřiče spotřeby moc neměří. No, to se energetikům docela znepříjemní život, jim najednou klesne výtěžnost... aspoň do doby, než někdo jiný vymyslí měřič co to zvládne změřit :845:
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od DRUMMER »

Catana to jsi trochu trefil, je to o indukci atd., míchá se v tom obvodu i složka stejnosměrného napětí, samozřejmně je to od sítě oddělené závěrnou diodou pro minimální přenos vyšších harmonických zpět do sítě.

Je tam taky to třeba postavit v párové zátěži.
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od mamut »

catana píše:Rozumím tomu správně tak, že ta "věcička" čistě odporový odběr posune o určitý fázový posun směrem k indukční/kapacitní složce, kterou současné měřiče spotřeby moc neměří. No, to se energetikům docela znepříjemní život, jim najednou klesne výtěžnost... aspoň do doby, než někdo jiný vymyslí měřič co to zvládne změřit :845:
Proč myslíš, že hodnota účiníku se musí držet max na hodnotě 1?
Dále za to jsou pěkný sankce.

Další věcí je, že jak píše DRUMMER lze to využít na odporové spotřebiče.
Tedy vytápění přímotopy, bojlery, pravděpodobně i osvětlení v podobě obyčejných žárovek.
Ale v případě použití točivých strojů, zářivek s tlumivkama, cokoliv s transformátorem to postrádá smysl a nefungovalo by to.
Je to tak?

Nejsem v tom teda moc fundovanej, jako slabouproudař sem to měl pouze okrajově, ale jakákoliv technika takovýho charakteru mě vysoce zajímá :)
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od DRUMMER »

Mamut - je to tak, točivé stroje, ledničky, mikrovlnky atd. to neumí.

Třeba vhodné jsou :
-klasický odporový drát (podlahové topení) POZOR hustě navinutá topná tělesa mají vysokou indukci a rozlaďují ten LRC obvod.
- topná tělesa bojlerů, el. kotlů
- konvektory
-přímotopy
-koupelnové zářiče
-nízkotopné sálavé panely
-technologická topná zařízení - odporová
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od PavelG »

Vy mě chlapi dneska fakt děsíte. Napřed voda coby palivo do motoru a teď šetřič peněz za elektriku.

Než do toho dáte svoje prachy, změřte si to. Nejlíp takovým typem elektroměru, co máte doma. Myslím, že tak ušetříte přesně tolik peněz, kolik ten přístroj stojí.
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od mamut »

PavelG píše: Než do toho dáte svoje prachy, změřte si to. Nejlíp takovým typem elektroměru, co máte doma. Myslím, že tak ušetříte přesně tolik peněz, kolik ten přístroj stojí.
To se neboj, mě to zajímá z hlediska technologie !
Vzhledem k tomu, že doma mám akorát bojler a bydlim sám, tak nemá moc cenu řešit nějaký úspory :)
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Úspory energie a paliva, aneb jak a kde ušetřit.

Příspěvek od PavelG »

Kdybych to zjednodušil a předpokládal měření klasickým elektrodynamickým wattmetrem, tak ten měří činnou složku výkonu. Lidi trošku mate, že po připojení např. resonančního obvodu tam tečou velké proudy a ten přístroj nic neukazuje, ale to je prostě tím, že pro ten proud je LC článek "pružný" a v jedné periodě se zase vrátí zpět. V okamžiku, kdybys chtěl ten proud využít třeba na topení, je to normální činná složka, co se změří.
Určitý prostor je možná ve VF oblasti, kde je teoreticky možné měřáky oblbnout, protože jsou stavěné na typicky 50Hz. Ale tady bacha na EMC. Spínané zdroje bývají odrušené a myslím, že tahat přes dráty VF výkony v oblastech kW by asi vzbudilo pozornost. To by zářilo jako prase a při troše smůly byste mohli být změřeni.

Já si čistě soukromě s ohledem na svoje školní vzdělání myslím, že tak jak to bylo presentováno, je to nesmysl, respektive že rozdíly před/po budou nejspíš utopené v přesnosti měření daným elektroměrem.

Kdybych připustil, že to může fungovat, hledal bych know-how v detailní znalosti konstrukce v současnosti používaných elektroměrů. Těžko si představit, že jeden obvod zafunguje na všechny. A taky by mě zajímalo, jak by to mělo fungovat - opět bych obrátil pozornost na spínané zdroje.
Odpovědět

Zpět na „Palivo“