Rudolfo píše: Bohužel poslední pár dnů před odjezdem na pevninu mi odešel jeden vstřik plynu, takže jsem musel cca 1500 km dojíždět na benzín.
Jak se to projevilo(blbá otázka, asi se to hádalo) nebo se to samo přeplo na benzín? A jak to řešíš, popřípadě jestli už jsi to vyřešil. Střik odešel úplně nebo byl "jen" ucpanej. Předpokládám že máš Vialle.
První vstřik Vialle mi odešel kolem 103 000 km v ČR. Projevilo se to tak, že motor přestal na plyn táhnout a v nízkých otáčkách se dusil. Jel na 3 válce. Přepnul jsem to ručně na benzín. Teď už mi vstřik vyměnili a vše OK.
Taky svítí kontrolky chyba motoru, elektronika vyrovnání smyku a tempomat. Někdy kontrolky zhasnou po určité době. Pak v servisu ještě zjistili, že odešlo čidlo - tak mi to svítí teď pořád. Bude se muset vyměnit (údajně to bude stát 5000,-). Takže je lepší to přepnout na benzín a dál nejet na LPG.
Nejprve jsem myslel, že jsem nabral blbý LPG. Druhý vstřik mi odešel v Sardinii a to jsem měl kolem 106 000 km. Zdá se, že tyto vstřiky vydrží kolem 100 000 km. Uvidím, kdy bude další... :811:
Mějte se Subarově
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Číslo chyby dosud nevím. Na opravu jdu příští týden, tedy poptám se. Dle mne je to klasika. Zablbne Ti spalování motoru a čidlo vyhlásí problém s motorem (kontrolka oranžový vrtulníček :845: ) Tato kontrolka se mi u jízdy na LPG docela často objevovala. Pak jsem to již v běhu motoru poznal (drobné jakoby poškubávání a ztráta tahu motoru), že mi dochází LPG a přepínal jsem to ručně na benzín. Pokud jsem to nestihnul - začala blikat kontrolka. Po přepnutí na benzín po chvíli kontrolka většinou zhasla.
Že by se mi korektně včas a automaticky plyn přepnul na benzín se stávala jen vyjímečně. Ze začátku jsem LPG bral kdekoliv a neměl s ním žádné problémy. Možná teprve až později kolem 90 000 - 100000 km to začalo být na kvalitu LPG háklivější (nebo se všichni s LPG zhoršili). Nebo taky vstřiky začaly pomalu zlobit.
Pravdou je že první vstřik odešel kolem 103 tis. km a další kolem 106 tis. km.
Doporučuji, pokud LPG zlobí a nemá výkon - tak na něj dále nejet!!!!
Já jsem si říkal je to blbý LPG, musím jej trochu vyjet - doplním jiný. A patrně proto mi odešlo čidlo - kontroly spalin. Takže asi jsem mu trochu do věčných lovišť pomohl...
Bohužel to se člověk od nikoho nedozví - až teď od servisáků LPG.
Jinak si na LPG a provoz s LPG nemohu stěžovat. Ekonomický přínos je velmi dobrý. Co 15 tis. km 450,- Kč revize LPG a v 90 tis. km repase čerpadla (ta se pohybuje od 4 - 8 tis. kč) Já platil kolem 6000,- Kč.
Jinak já mám atmosféru bez turba.
Mějte se Subarově
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Rudolfo píše:Pravdou je že první vstřik odešel kolem 103 tis. km a další kolem 106 tis. km
Mě to teď taky trochu blbne. Popisuju to zde: http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 778#p47778
Už to zase trochu zabliklo, tak to zatím tipuju na svíčky, možná v kombinaci s nekvalitním plynem, v horším připadě zalepený vstřiky. Ve čtvrtek jdu na servis tak snad uvidíme po výměně svíček. Ale jestli ty vstřiky takhle brzo odcházej tak potěš koště.
Rudolfo píše:Bohužel to se člověk od nikoho nedozví - až teď od servisáků LPG.
To jsi s tím teď byl v Praze u Coubala ?
P.S. dík moderátorům za přesun do samostatného vlákna
já mám na plynu najeto cca 60.000 km, blbnul pouze jeden vstřik (nedovíral - špatné "přesycené" starty) - vyměněn v záruce u pana Coubala, jinak vstřiky bez problémů. Tankuji již pouze HUNSGAS. Na doporučení neměním pumpy. Vše OK.
Jen ještě doplním informace k ceně výměny vstřiku. I s prací a DPH mě stál cca kolem 2200,- Kč, takže pokud by odcházel co 100 tis. km, tak se to dá finančně přežít. Já víceméně za necelé 3 roky jsem najel cca 107 000 km. Tankuji LPG po celé republice, nejčastěji asi u LukOilu.
Mějte se Subarově
Ruda
__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
tady tyto problémy se vstřiky VIALLE:
Setkávám se se zacpáním vstřiku nebo naopak s propouštěním vstřiku:
Zacpaný vstřik se projevuje nepravidelným chodem motoru, potažmo kontrolka check engine.
Když vstřik propouští, bývá startování motoru na delší otáčení startéru (je jedno, jestli je motor studený nebo teplý, klidně i po pěti minutách od zastavení motoru).
Nový vstřik stojí asi 1900 kč + dph, doporučuji mít jeden náhradní a po výměně nechat vyčistit a vozit sebou.
Na mém autě jsem měl do 140 tkm klid, pak přišel čas na velký servis včetně čištění vstřiků a od té doby se mi to s*ere.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Tak mi taky odešel vstřikovač,najeto asi 70 tis. km, zařízení Elpigaz, plynný vstřik. Konkrétně cívka, výměna na počkání, k tomu vyčištění a nastavení, a když už bylo auto na dílně tak diagnostika.
Tak lpg servisuju v Hodslavicích u p. Bittnera, dělali mi tam i přestavbu na plyn a pokud to jde tak tam i tankuju, maximální spokojenost. Byla to první vážná porucha po čtyřech letech provozu.
Velmi pravděpodobně jsem měl v červnu/červenci ohavnou potíž s nějakým vstřikem (plyn nebo benzín, to už se teď nedozvím). Protože jsem byl líný a lakomý, nechal jsem si vyčistit jak plynové tak benzínové vstřikovače u "nezávislé" firmy, která deklarovala, že se v této oblasti velmi dobře orientuje. Výsledkem byly čtyři kusy mrtvých plynových a čtyři kusy mrtvých benzínových vstřikovačů. Výši investice si dokáže zřejmě každý dopočítat sám, nicméně obdržel jsem "podpultové ceny", které ale i tak zahýbaly domácím rozpočtem. Díky speciálnímu přístupu hochů ze SubiStylu a neobyčejné vstřícnosti pana Coubala se mi podařilo celou agendu dva dny před odjezdem na dovolenou (Ostrava-Toskánsko-Řím-Ostrava, během dvanácti dnů najeto celkem 4.200km bez potíží) zvládnout, patří jim za to můj dík a neskonalý obdiv (obé jsem jim již opakovaně projevil, jen na má kolena nedošlo, bo se fprachu nerad válím). Tak jak jsem uvažoval nad výměnou autka za něco jiného (rozuměj značku), tak mě moje spády přešly po zveřejnění nového iksvéčka a po informaci, že nová turbínová jednašest bude mít kilowatové výkony nad číslicí 200. Nicméně tahle kombinace asi dokupy nebude, tak se drbu v šedinách nad kombinací autbeka dvaapůl s cévété v provedení elpégé, protože když to jede a slouží, tak to šlape jako hodinky. :850: Pro mě jasný závěr a ponaučení - nenechat se hrabat v autě nikoho, kdo k tomu nemá papírové pověření (tedy autrizovaný servis). A pokud vezmu v potaz, že mě poslední garančka (75tkm) včetně povinné repase plynového čerpadla stála sakumprásk těsně nad deset tisíc, tak nemám co řešit... Zdar fšem, Jarda.
Tak já jedu k Coubalovi na vyčištění vstřiků LPG v pátek. Problém stále přetrvává, akorát je rozdíl kde plyn na tankuju. Když u jedné konkrétní čerpačky, objeví se problém záhy, když natankuji jinde, projeví se to až ke konci nádrže. Tak jsem zvědavej jak to dopadne a pak poreferuju.