LPG - problém se vstřiky

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od Dadid »

Rudolfo píše: Bohužel poslední pár dnů před odjezdem na pevninu mi odešel jeden vstřik plynu, takže jsem musel cca 1500 km dojíždět na benzín.

Jak se to projevilo(blbá otázka, asi se to hádalo) nebo se to samo přeplo na benzín? A jak to řešíš, popřípadě jestli už jsi to vyřešil. Střik odešel úplně nebo byl "jen" ucpanej. Předpokládám že máš Vialle.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: Sardinie 2011

Příspěvek od Rudolfo »

První vstřik Vialle mi odešel kolem 103 000 km v ČR. Projevilo se to tak, že motor přestal na plyn táhnout a v nízkých otáčkách se dusil. Jel na 3 válce. Přepnul jsem to ručně na benzín. Teď už mi vstřik vyměnili a vše OK.

Taky svítí kontrolky chyba motoru, elektronika vyrovnání smyku a tempomat. Někdy kontrolky zhasnou po určité době. Pak v servisu ještě zjistili, že odešlo čidlo - tak mi to svítí teď pořád. Bude se muset vyměnit (údajně to bude stát 5000,-). Takže je lepší to přepnout na benzín a dál nejet na LPG.

Nejprve jsem myslel, že jsem nabral blbý LPG. Druhý vstřik mi odešel v Sardinii a to jsem měl kolem 106 000 km. Zdá se, že tyto vstřiky vydrží kolem 100 000 km. Uvidím, kdy bude další... :811:
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: Sardinie 2011

Příspěvek od Dadid »

Hm, tak to je blbý. A škoda že Ti to asi trochu kazilo radost z jinak určitě skvělý dovolený.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Uživatelský avatar
RunningRunner
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1259
Registrován: pon srp 31, 2009 1:26 pm
Jméno a příjmení: Petr Sklenář
Bydliště: Hradec Králové, Velké Svatoňovice :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Sardinie 2011

Příspěvek od RunningRunner »

Rudolfo píše:Taky svítí kontrolky chyba motoru, elektronika vyrovnání smyku a tempomat. Někdy kontrolky zhasnou po určité době.
Víš číslo tý chyby? U mne to samý svícení a blikání, taky to někdy zhasne - P2432. Vypadá to na nějaký čidlo od přitlakovávání turba ...
Kolama dolů ... Running Runner

Subaru Forester 2.5 XT Comfort AT MY06 230 kousků ve stádě Obrázek
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od Rudolfo »

Číslo chyby dosud nevím. Na opravu jdu příští týden, tedy poptám se. Dle mne je to klasika. Zablbne Ti spalování motoru a čidlo vyhlásí problém s motorem (kontrolka oranžový vrtulníček :845: ) Tato kontrolka se mi u jízdy na LPG docela často objevovala. Pak jsem to již v běhu motoru poznal (drobné jakoby poškubávání a ztráta tahu motoru), že mi dochází LPG a přepínal jsem to ručně na benzín. Pokud jsem to nestihnul - začala blikat kontrolka. Po přepnutí na benzín po chvíli kontrolka většinou zhasla.

Že by se mi korektně včas a automaticky plyn přepnul na benzín se stávala jen vyjímečně. Ze začátku jsem LPG bral kdekoliv a neměl s ním žádné problémy. Možná teprve až později kolem 90 000 - 100000 km to začalo být na kvalitu LPG háklivější (nebo se všichni s LPG zhoršili). Nebo taky vstřiky začaly pomalu zlobit.

Pravdou je že první vstřik odešel kolem 103 tis. km a další kolem 106 tis. km.

Doporučuji, pokud LPG zlobí a nemá výkon - tak na něj dále nejet!!!!

Já jsem si říkal je to blbý LPG, musím jej trochu vyjet - doplním jiný. A patrně proto mi odešlo čidlo - kontroly spalin. Takže asi jsem mu trochu do věčných lovišť pomohl...

Bohužel to se člověk od nikoho nedozví - až teď od servisáků LPG.

Jinak si na LPG a provoz s LPG nemohu stěžovat. Ekonomický přínos je velmi dobrý. Co 15 tis. km 450,- Kč revize LPG a v 90 tis. km repase čerpadla (ta se pohybuje od 4 - 8 tis. kč) Já platil kolem 6000,- Kč.

Jinak já mám atmosféru bez turba.
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od Dadid »

Rudolfo píše:Pravdou je že první vstřik odešel kolem 103 tis. km a další kolem 106 tis. km
Mě to teď taky trochu blbne. Popisuju to zde: http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 778#p47778
Už to zase trochu zabliklo, tak to zatím tipuju na svíčky, možná v kombinaci s nekvalitním plynem, v horším připadě zalepený vstřiky. Ve čtvrtek jdu na servis tak snad uvidíme po výměně svíček. Ale jestli ty vstřiky takhle brzo odcházej tak potěš koště.
Rudolfo píše:Bohužel to se člověk od nikoho nedozví - až teď od servisáků LPG.
To jsi s tím teď byl v Praze u Coubala ?

P.S. dík moderátorům za přesun do samostatného vlákna
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od quickly »

Dadid píše:P.S. dík moderátorům za přesun do samostatného vlákna
Dadide poděkuj Rudolfovi, protože přesunutí bylo na jeho žádost :850:
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
SWB
Nováček
Nováček
Příspěvky: 28
Registrován: pon čer 14, 2010 9:53 pm

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od SWB »

já mám na plynu najeto cca 60.000 km, blbnul pouze jeden vstřik (nedovíral - špatné "přesycené" starty) - vyměněn v záruce u pana Coubala, jinak vstřiky bez problémů. Tankuji již pouze HUNSGAS. Na doporučení neměním pumpy. Vše OK.
<Subaru> <Forester> <2.0X> <2006>
<Ssangyong> <Rexton 290> <2.9 TD> <2003>
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od Rudolfo »

Jen ještě doplním informace k ceně výměny vstřiku. I s prací a DPH mě stál cca kolem 2200,- Kč, takže pokud by odcházel co 100 tis. km, tak se to dá finančně přežít. Já víceméně za necelé 3 roky jsem najel cca 107 000 km. Tankuji LPG po celé republice, nejčastěji asi u LukOilu.
Mějte se Subarově

Ruda

__________________________________________________________
Subaru Forester 2.0 Atm., 5MT+redukce, BA95+LPG, oplechovaný spodek, Zvýšený 3 cm, Vyrobeno 2008 - model MY2009
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od suubaru »

tady tyto problémy se vstřiky VIALLE:
Setkávám se se zacpáním vstřiku nebo naopak s propouštěním vstřiku:
Zacpaný vstřik se projevuje nepravidelným chodem motoru, potažmo kontrolka check engine.
Když vstřik propouští, bývá startování motoru na delší otáčení startéru (je jedno, jestli je motor studený nebo teplý, klidně i po pěti minutách od zastavení motoru).
Nový vstřik stojí asi 1900 kč + dph, doporučuji mít jeden náhradní a po výměně nechat vyčistit a vozit sebou.
Na mém autě jsem měl do 140 tkm klid, pak přišel čas na velký servis včetně čištění vstřiků a od té doby se mi to s*ere.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
arai
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
Bydliště: Lešná Příluky

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od arai »

Tak mi taky odešel vstřikovač,najeto asi 70 tis. km, zařízení Elpigaz, plynný vstřik. Konkrétně cívka, výměna na počkání, k tomu vyčištění a nastavení, a když už bylo auto na dílně tak diagnostika.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od DRUMMER »

Zdar sousede, kam jezdíš na servis LPG, když máš Elpigaz ?
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
arai
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 131
Registrován: úte zář 08, 2009 10:00 pm
Jméno a příjmení: Jaroslav Tomšík
Bydliště: Lešná Příluky

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od arai »

Tak lpg servisuju v Hodslavicích u p. Bittnera, dělali mi tam i přestavbu na plyn a pokud to jde tak tam i tankuju, maximální spokojenost. Byla to první vážná porucha po čtyřech letech provozu.
XV 1.6
ex: Impreza 2.0 GX kombi + LPG, MY 02
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od jarkantor »

Velmi pravděpodobně jsem měl v červnu/červenci ohavnou potíž s nějakým vstřikem (plyn nebo benzín, to už se teď nedozvím). Protože jsem byl líný a lakomý, nechal jsem si vyčistit jak plynové tak benzínové vstřikovače u "nezávislé" firmy, která deklarovala, že se v této oblasti velmi dobře orientuje. Výsledkem byly čtyři kusy mrtvých plynových a čtyři kusy mrtvých benzínových vstřikovačů. Výši investice si dokáže zřejmě každý dopočítat sám, nicméně obdržel jsem "podpultové ceny", které ale i tak zahýbaly domácím rozpočtem. Díky speciálnímu přístupu hochů ze SubiStylu a neobyčejné vstřícnosti pana Coubala se mi podařilo celou agendu dva dny před odjezdem na dovolenou (Ostrava-Toskánsko-Řím-Ostrava, během dvanácti dnů najeto celkem 4.200km bez potíží) zvládnout, patří jim za to můj dík a neskonalý obdiv (obé jsem jim již opakovaně projevil, jen na má kolena nedošlo, bo se fprachu nerad válím). Tak jak jsem uvažoval nad výměnou autka za něco jiného (rozuměj značku), tak mě moje spády přešly po zveřejnění nového iksvéčka a po informaci, že nová turbínová jednašest bude mít kilowatové výkony nad číslicí 200. Nicméně tahle kombinace asi dokupy nebude, tak se drbu v šedinách nad kombinací autbeka dvaapůl s cévété v provedení elpégé, protože když to jede a slouží, tak to šlape jako hodinky. :850: Pro mě jasný závěr a ponaučení - nenechat se hrabat v autě nikoho, kdo k tomu nemá papírové pověření (tedy autrizovaný servis). A pokud vezmu v potaz, že mě poslední garančka (75tkm) včetně povinné repase plynového čerpadla stála sakumprásk těsně nad deset tisíc, tak nemám co řešit... Zdar fšem, Jarda.
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: LPG - problém se vstřiky

Příspěvek od Dadid »

Tak já jedu k Coubalovi na vyčištění vstřiků LPG v pátek. Problém stále přetrvává, akorát je rozdíl kde plyn na tankuju. Když u jedné konkrétní čerpačky, objeví se problém záhy, když natankuji jinde, projeví se to až ke konci nádrže. Tak jsem zvědavej jak to dopadne a pak poreferuju.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Odpovědět

Zpět na „Palivo“