Subaru & Ethanol e85

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od catana »

Stenly: můžeš se prosím více rozepsat. Tzn. kolik si na tom najel, jakou máš reálnou spotřebu, co přesně ti tam upravili...

Reálné zkušenosti tu máme akorát na STI s kovaným motorem a dalšími úpravami - spotřeba o desítky procent vyšší. A v rámci širší familie mám zkušenosti s Citroenem ZX, který měl jenom přidanou jednotku bez dalších úprav jako ty a zhruba za dva roky a 25 000 km čeká na výměnu motoru. Spečené pístní kroužky, propálené písty a odnesl to i blok.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
stenly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 09, 2009 8:49 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Polej
Bydliště: Trmice Ústí nad Labem

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od stenly »

Etanolovou jednotko mám namontovanou na Legu najeto mám přes 40 000 km a spotřeba je na dálky 8l a po městě okolo 10l Stenly
stenly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 09, 2009 8:49 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Polej
Bydliště: Trmice Ústí nad Labem

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od stenly »

Jak tak pročítám diskuzi tak mě jen zaráží jak každý komentuje něco s čím nemá žádnou zkušenost ale hlavně že se to haní já zas na provoz na etanol nedám dopustit a spousta dalších zákazníků kteří na to jezdí . Není jinak problém se někdy sejít a osobně tuto otázku prodiskutovat a dá se to i předvést přímo v reálu.http://subarufanclub.cz/forum/posting.p ... 8c6#stenly
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od JRJ »

Hele stenly, nemohu se ubránit dojmu, že dýluješ úpravy na E85 a nějak ti frýzly sejly, že tady házíš takovej bajt.

K věci, myšlenkou přechodu na E85 jako alternativního paliva, spíš z ekonomických důvodů, jsem se vážně zabýval, protože parkovat u nás nasídlišti na ulici je příliš riskantní a v garážích, kde parkuji je LPG a CNG zakázáno. Jak už hned z kraje nastínil Harrison ekonomické úspory jsou sporné. Možná když byl N95 za 40 a E85 za 26, tak by se to vo fous vyplatilo, ale teď už zase nee.

Navíc mám opakovanou zkušenost s tankováním E10. Když vezmu plnou, rozsvítí se mi grilovaný kuře, škrtnutý obrácený horký kafe a rozjede palubní diskotéka a musím mazat chybový kód "snížená účinnost katalyzátoru" (mažu a mažu dokud zase nanatankuju alespoň půl nádrže N95). Takže pro mě "úprava" spočívající v magické krabičce, která údajně všechno umí a všechno zná, dokonce i poměr směsi E85 ku N95 si zjistí, přičemž ve skutečnosti jen prodlužuje dobu vstřiku, aniž by přímo komunikovala s ECU a alespoň pro ni upravovala signál z lambda sondy, je nepoužitelná.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od romull »

Souhlas s JRJ :850: . Taky jsem svého času o E85 silně uvažoval a 2x jsem zkusil namíchat poměr 3:1 a jednou 2:1 ve prospěch benzínu, samosebou jsem nezjistil nic o zvýšení výkonu, jen na mě mrklo grilovaný kuře :6066: ( samosebou chyba P 0420 ) a spotřeba šla o litr nahoru. Při dotazu v AWD na zázračné krabičky a provoz na E85 mě taky slušně vyvedli z omylu, chce to opravdu o dost víc než jen přidat krabičku za pár tisíc :850: . Tento článek to probírá celkem podrobně a nic nepodsouvá, chválí i haní :4690: http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-vy ... repu-67787 a když jsem se o tom bavil s jedním úpravcem, tak se celkem ošíval.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
joedog
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Varilek
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od joedog »

JRJ: Zaráží mne ta citlivost už při E10 - normální N95 je v současné době myslím cca N8? To se tedy máme na coi těšit, až EU opět zvýší poměr... Sice byly nějaké řeči, že se od toho lehce ustupuje, ale když si úředník něco vezme do hlavy...

jinak abych nebyl off-topic - k kdyby ta krabička fungovala (což z principu nelze, maximálně podsouvá falešné hodnoty), tak jak jsou řešeny další věci - je vstřikování u Subaru vůbec schopno takové směsi? Co např. pryžové hadičky, palivové čerpadlo atd? Kdepak, když alkoholika tak jedině od narození :845:
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od romull »

joedog: co jsem zjišťoval okolo trochu poctivější přestavby na E85, tak palivové potrubí z plastu je u novějších modelů v pohodě a skousne to. Horší je to s čerpadlem, to by bylo dobré vyměnit ( možné potíže jsou popsané v článku jehož odkaz jev předchozím mém příspěvku ) stejně tak vstřiky. Největší obavu jsem ale měl z ventilů ( potíže podobné jako při LPG ) a ty se na H6 štelují pěkně draho :686: .
Nakonec do toho padne celkem dost a u atmosféry se dá tak ještě spoléhat na nějakou ušetřenou kačku, ale zvýšení výkonu je zanedbatelné, tam je to lepší u turbíny. Nakonec zase nějaký chytrák v EK zjistí že to spíš škodí, zdaní to jak benál a je po úsporách :baseball: . Navíc zápis do TP po úpravách od těchto úpravců je nemožný a ofiko zastoupení na to papír nevydá :1774: , takže žádný odpočet DPH a bez odpočtu daně z E85 jezdím na benzín levněji, bez úprav, vyhozených peněz a možných problémů. Přesně jak píšeš, když už E85 tak origo z fabriky :850:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od JRJ »

joedog: Taky mě ta citlivost na "pouhých" 10% lihu zarazila a nemám pro to žádné stopro vysvětlení. Norma na N95 je max. 5%, přičemž od 1.6.2010 platí i min. 4%. Matně si však vzpomínám, že jsem viděl test, kde normální N95 měly cca 3% lihu a prémiová dokonce pod 1% nebo dokonce neměřitelné množství, ale nevím jestli to nebyl test z před 1.6.2010. Ale i tak je to to je houby rozdíl a napadá mě jen kriminální vysvětlení, že E10 je ve skutečnosti cca E30 a okrádačka státu na spotřební dani (jestli Němci stejně jako my neplatí spotřební daň z biolihu).
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od romull »

JRJ: N95 by měl opravdu obsahovat max 5% lihu, ale taky rafinérky musí někde nahnat skutečnost, že například Verva 100 neobsahuje dle vyjádření Benziny vůbec žádný biolíh a i když se jí zase ve srovnání s N95 tolik neprodá, tak přece jen se do celkového množství počítá. Stejné je to u dechtu s Vervou 60. OMV taky deklaruje že jejich 100 žádný biolíh neobsahuje a čert ví jak je to u dalších společností. Potom je možné že to musí pěkně rozpočítat a dát určité množství lihu nad limit do ostatních druhů paliva aby splnili celkový podíl biolihu na celkový počet vytankovaného paliva všech druhů.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
joedog
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Varilek
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od joedog »

ok, tak to je 5% - díky za upřesnění, ale stejně nic moc rezerva před pečením kuřete... Tak trochu doufám, aby ten E10 byl opravdu E30.
Jinak jak píše romull - elektronika, čerpadlo, vstřiky, ventily - to zní pomalu hůř než LPG s menší úsporou. No prostě tudy asi cesta nevede. Navíc stejně počítám s tím, že to vyjde z mody, alespoň na nejakou dobu. Vyhodu to bude mít v okamžiku, až fakt dojde ropa, bude krize a člověk bude muset jezdit na to, co si dokáže naštípat nebo vypálit sám... Ale to bude už problém některého z příštích aut.
Mimochodem opravdu je Verva bez řepkového oleje, nebo je to jen reklama?
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
stenly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 09, 2009 8:49 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Polej
Bydliště: Trmice Ústí nad Labem

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od stenly »

Po pročtení článků jsem si jist že nepřipouštíte žádné diskuze o tom že to může fungovat jezdím na to dva roky a najeto je přes 50 000 km a mám lego z 98 roku a ješťe jsem neměnil ani čerpadlo ani hadice a ani vstřiky,a jako správní subaráci byste měli vědět že od roku 92 jsou motory schopny spalovat i etanol.Je pravda markantní nárůst výkonu je u turba ale i u atmosféry je nárůst výkonu znatelný a co se týká spotřeby jeto stejné jak u benzínu musíte se s autem takzvaně zžít - je to stejné když jedni tvrdí jak subaru je žíznivé a druzí že je to jen o litr oproti konkurenci .Nejlepší je vlastní zkušenost než jedna baba povídala , tak to je zatím vše . Stenly
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od JRJ »

Hele stanley, nezpochybňuji Tvé pozitivní zkušenosti, ale nedá se na tom stavět, protože je to stejný argument jako znám jednoho co kouří od desíti let dvě krabičky denně, je mu osmdesát a je naprosto zdravej, jako argument, že kouření neškodí zdraví. Co se týče nárustu výkonu, máš to změřený na brzdě nebo to je jen Tvůj pocit?
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
stenly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: stř zář 09, 2009 8:49 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Polej
Bydliště: Trmice Ústí nad Labem

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od stenly »

Na svém to změřené nemám ale měřily jsme to na Fabi 1.2 HTP a tam to bylo prokazatelné .http://www.astes.cz/ jediný systém na světě, který se dá programovat na počítači,který funguje a dá se sladit přesně s vaším vozem Stenly
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od romull »

stenly píše:Po pročtení článků jsem si jist že nepřipouštíte žádné diskuze o tom že to může fungovat jezdím na to dva roky a najeto je přes 50 000 km a mám lego z 98 roku a ješťe jsem neměnil ani čerpadlo ani hadice a ani vstřiky,a jako správní subaráci byste měli vědět že od roku 92 jsou motory schopny spalovat i etanol.Je pravda markantní nárůst výkonu je u turba ale i u atmosféry je nárůst výkonu znatelný a co se týká spotřeby jeto stejné jak u benzínu musíte se s autem takzvaně zžít - je to stejné když jedni tvrdí jak subaru je žíznivé a druzí že je to jen o litr oproti konkurenci .Nejlepší je vlastní zkušenost než jedna baba povídala , tak to je zatím vše . Stenly
Kdepak stenly, diskuze je potřebná a určitě tu nejsme jako politici kteří mají každý svou pravdu a všechno ostatní je nesmysl :1774: . Myslím taky, že toto téma zajímá dost široký okruh uživatelů, vždyď jde na jedné straně o úsporu peněz pokud by to fungovalo tak jak úpravci deklarují a na straně druhé o vytažení peněz z kapsy uživatele pokud se něco podělá, nebo to tak fungovat nebude.

Jak už jsem psal, tak moje zkušenost je mizerná, velice krátkodobá ( cca 1 000 km ) a navíc ne na čistý E85, ale jen v poměru maximálně 2:1 ve prospěch N95. Alespoň jsem tak díky čistící schopnosti biolihu trochu vyčistil trubky a možná i klapku a sání. Už při tomto poměru jsem však poskočil se spotřebou z průměrných 9,6/100 na 10,7/100 při naprosto stejných trasách a stejném způsobu jízdy. Toto jsem přičítal o cca 30% nižšímu obsahu energie v litru E85 oproti N95. Pravdou je, že motor pracující na biolíh vykazuje vyšší účinnost ( vyšší oktanové číslo E85 a vyšší výparné teplo ), ale nanejvýš v řádu jednotek % a to tu energetickou ztrátu vyrovnat nedokáže. Holt ho tam musím při požadavku na stejný výkon nalít víc, pokud ho jsou ale vstřikovače schopny tolik do motoru dostat.

To že etanol je taky super "čistič", takže žádný nebo téměř žádný karbon a další usazeniny v motoru i potrubí je vynikající :826: , ale je taky hodně špatný "mazač" a toto mi vadí asi víc než zvýšení spotřeba :666: . Auta co jezdí na E85 z výroby mají odolnější ventilová sedla a zkrácené servisní intervaly většinou na polovinu a to i u výměny motorového oleje z důvodu vzniku kyselých sloučenin při provozu na E85. Tady je pro mě kámen úrazu, jelikož auto je pro mě třetí dítě a chci pro něj jen to nejlepší, takže bych ani nepřemýšlel nad jinou možností a intervaly zkrátil ( i při provozu na N95 měním olej po 10 - 12 tkm a zkrátit to třeba na 6 - 8 tkm by znamenalo jednu výměnu ročně navíc, o ventilech raději ani nemluvím ) :655: . Tomu že by mi rozežral potrubí a hadičky samozřejmě nevěřím, škodlivost pro čerpadlo posoudit nedokážu, jelikož pojem elektrolýza mi zase tolik neříká :850: .

Takže závěrem za mě asi tolik - nebýt mých obav z ventilů a čerpadla, tak jsem už asi v dobách kdy atakoval N95 cenu 40 Kč nějakou krabičku měl, ale nemám a mít asi nebudu :655: , a to z těchto důvodů:

1 - Při dnešních cenách, kdy tankuji N95 za 33 - 34 Kč a po odpočtu DPH tak mám litr za 27,50 - 28 Kč by pro mě jakákoliv investice v řádech tisíců za kouzelnou krabičku byla vyhozením peněz, jelikož spotřeba u E85 by byla jistě někde okolo 12/100 a odpočet DPH z něj uplatnit nemohu. Takže bych asi prodělal :6066: ( jistou možností by bylo shánět po známých účtenky z tankování a tankovat E85 bez odpočtu, ale to je vždycky potíž navíc ).
2 - Když bych nechtěl ošidit servis, tak bych na oleji a ventilech ztratil ročně cca 4 - 5 tKč, a to počítám jen s kontrolou ventilů a seřízením v polovičním intervalu. Výměna ventilových sedel za tvrzená by byl vůbec nesmysl, protože jen materiálově vychází tato sranda u H6 na 9 000,- Kč.

Můj pohled na věc je ale ovlivněn specifiky jako jsou způsob užívání auta ( z 90% pouze delší jízdy 300 - 500 km na otočku a většinou sám ) a zmiňovaným odpočtem DPH z N95, který tak jeho cenu přiblíží na dostřel E85. I ty počty jsou možná trochu zkresleny, ale tak to vidím já. Každopádně ale nechci aby tento můj názor odradil případné další zájemce o provoz na E85. Pro a proti si musí každý spočítat sám, jelikož co platí pro jednoho to nemusí platit v žádném případě pro druhého :1774: .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Subaru & Ethanol e85

Příspěvek od Zdeny »

Tak nějak se mi zdá, že Romull to popsal dostatečně jasně. Líh pro ty, co mají odpočet DPH na benzínová auta, prostě ztrácí dnes jakýkoliv smysl. Je to jen o výpočtu.
Odpovědět

Zpět na „Palivo“