LPG nastavení svépomocí

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Zdravím Vás,
jsem tu nový a chtěl bych se Vás zeptat, zda si někdo nastavuje LPG sám. Já mám Forestra MY2004 92 kW s LPG instalací Hlpropan Magic 2 G3. Po zkušenostech s montážní firmou jsem si to začal nastavovat sám a tak se ptám, zda s tím máte také někdo zkušenost. Zatím jsem znalosti čerpal jen z for konkurenčních značek. Zde je toho o LPG mnoho, ale o nastavování svépomocí jsem nic nenašel.
Naposledy upravil(a) mnov dne stř dub 20, 2016 6:52 pm, celkem upraveno 2 x.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od vena »

tady maj měli slušný forum http://forum.skodahome.cz/forum/333-lpg ... pan-butan/

jinak ta firma nejni jediná co dělá hlpropan,nebo?a co školení prímo u hl_?
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Ale já tam píšu, že jsem informace dosud čerpal z konkurenčních for. Zajímá mě osobní zkušenost přímo se Subaru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Slavek_xxx »

mnov> nazdar. Nejvetsi zkusenosti ma asi RallyCAD. Nicmene zrovna dneska jsem mel nekolik desitek kilometru napichnuty Magic3 pres kabel a sledoval jsem krivku, protoze mi auto pri stale jizde nad 2500 otacek haze chudou smes. No a jak na svinu se to tentokrat vubec neprojevilo :6066:
Jinak jsem nastavil hodnoty cidla v nadrzi tak, aby mi to souhlasilo se spotrebovanym palivem. Nastavuje se to ve voltech a prekvapive plna nadrz = 0V a prazdna 5V...
Nastavovani krivky, naklonu, zpozdeni a bodu vubec mi zatim do hlavy moc nejde, ale na to prijdeme :657:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

No právě o to nastavení křivky mi jde. Já už ji párkrát nastavoval, ale jen jako samouk, tak se rád podělím se zkušenostmi.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od RallyCAD »

Rád poradím, ale nemám moc času, takže se když tak rozumně ptej a já se to pokusím objasnit... :pr:
Jako svou referenci jen uvedu, že majitel jedné firmy na montáž LPG si své osobní auto a pár aut
svých VIP zákazníků občas nechá poladit ode mě... ::-DDD:
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Slavek_xxx »

RallyCAD> super, tak ja se budu ptat taky :826:
Vyplati se zapinat ten autoadaptivni model?
Co znamena nakloneni +40% (ted mam buhviproc -4)?
Jaky vliv ma nastaveni zpozdeni v mS?
Jinak koukal jsem, ze pri nizkym zatizeni jsou okamzite hodnoty LPG asi o 10% vyssi, nez na benzin pri vysokym ale uz jen asi o 3-5%. Na dalnici mi nad 2tisice otacek kazdych 5 minut vyskoci chuda smes na bank1 :655:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Děkuji za reakce.
Nejprve vysvětlím, proč jsem se k nastavování svépomocí rozhodl. Asi měsíc po nainstalování LPG mi auto přestalo jet 150 km od domova. Při hledání příčiny jsem zjistil odpadlý kabel na jednom vstřiku. Upadlo to tak, že nebyl připojen benzínový ani plynový vstřik. Pájení asi není silnou stránkou montážníků, kteří mi to instalovali. Doma jsem pak musel předělat všechny spoje co tam při montáži LPG dělali.Na víc jsem připojil ještě snímání otáček, což nebylo připojeno vůbec a výrobce to připojit doporučuje. Po té jsem se připojil k LPG jednotce a zkusil provést test vstřikovačů. Ten proběhl až na několikátý pokus a vydatnost jednotlivých vstřikovačů byla příšerně rozdílná. Autokalibrace neproběhla vůbec, vždy to předčasně skončilo.
V návodech k instalaci LPG jsem se dočetl, že trysky mají být do sacího potrubí instalovány co nejblíž k hlavě, ve stejném sklonu a stejné vzdálenosti. Takto jsem je však nainstalované neměl. Oni to tam dali spíš podle toho, kde se to sací potrubí dalo vyvrtat. Přikládám fotky sacího potrubí se zaslepenými původními otvory a nově nainstalovanými tryskami.
Obrázek

Obrázek

Zde bych měl první dotaz. Mám nyní trysky instalované správně?
Odpoledne se připojím k LPG a zkopíruji jak to mám nyní nastavené, aby bylo o čem se bavit.

Jinak náklon +40% podle mne znamená, že čas LPG vstřiku je 1,4 krát čas benzínového. To že tam máš -4 pak způsobuje tu chudou směs.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Slavek_xxx »

Kde ti to delali? To umisteni trysek neni asi az tak zasadni, ja je mam podobne jako je vrtali tobe a funguju. 5cm sice muze hrat roli, ale to se mozna da osetrit nastavenim jednotky. Mimochodem, kde jsi koupil kavel? Ja mam USB s ftdi chipem, ale protoze nemam koncovku, mam to propojeny 3ma dratama...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Dělali mi to u nás v Ďáblicích EKOLPG. Holt byl jsem líný zajet někam dál. Minulá auta jsem si nechal dělat ve Strakonicích.
Kabel jsem nekupoval, ale zapojil dle tohoto schématu:
Obrázek

Konektor jsem si vyvedl ještě do auta a tam ho zakončil cannon 9 pin konektorem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Postahoval jsem z LPG jednotky pár obrazovek, aby bylo vidět jak to mám nastavené.
Začnu testem LPG vstřikovačů. Ten se mi s původně instalovanými tryskami do sání podařilo dokončit vždy až na několikátý pokus a korekce tam vycházela i na +-50%. Nyní test projde pokaždé a korekce jsou vidět na obrázku. Jaké mají max. být netuším?

Obrázek

V základním nastavení jsem změnil jen hodnotu instalovaných trysek. Původně tam byly trysky 2,4 mm. Pak jsem ještě odškrtl vodič RPM nezapojen, protože jsem ho zapojil. Chtěl jsem si připojit i lambda sondu, i když vím, že s ní LPG nijak nepočítá. Je tam jen zobrazená hodnota napětí. U Subaru to však nelze, z důvodu galvanického oddělení signálových vodičů od napájecí soustavy vozu. LPG jednotka má jen jeden vstup pro lambdu a bere se to proti kostře. Pokud se tam připojí lambda, tak benzínová jednotka hned hlásí její chybu.

Obrázek

V následujících nastaveních jsem změnil jen otáčky pro přepnutí na LPG.

Obrázek

Obrázek

Poslední obrazovka ukazuje jakou mám nyní mapu LPG. Sbírání mapy provádím tak jak je popsáno v návodu. Nejprve smažu mapu benzínu i LPG a pak ve zvolených otáčkách zatěžuji motor, tak abych posbíral body v různých režimech zátěže. Křivku pak nechám vypočítat programu tlačítkem adjust. Na křivce už ručně nic neměním, protože nevím jak? Pošteluji jen model volnoběhu a to tak, abych měl čas tb na benzín i na LPG stejný. Po nastavení LPG se připojím k benzínové jednotce a zapnu si sledování hodnoty "krátkodobé přizpůsobení směsi". Projedu se opět v různých režimech zátěže a sleduji jak benzínová jednotka musí obohacovat nebo ochuzovat směs. Pokud tak nejsou hodnoty nad 15% jsem spokojen a nastavování ukončím.
U stávajícího nastavení žádný problém nemám. Jen mi vadí to velké naklonění 37%. Naklonění dokážu zmenšit klidně na 8% použitím trysek 2,8 mm a přidáním tlaku na směšovači na 1 bar. Ovšem pak mám problém se škubáním po brždění motorem. Prostě to pak v ten nejnepříjemnější okamžik nechce po přidání jet a jen to zaškube. S tryskami 2,6 a tlakem 1 bar to dělá také a náklon je asi 20%. Musel jsem tedy jít s tlakem dolů a problém zmizel. Jen se mi prostě nelíbí ten velký náklon?

Obrázek

Snad hned ze začátku nedostanu ban za nehorázně dlouhý příspěvek. ::-DD:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od dethroned »

to skoro vypadá, jako kdyby ty původní vrtali na autě... :655:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Ano původní trysky vrtali na autě.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od RallyCAD »

Nestíhám, ale mám první postřehy:

1) Trysky jsou moc velký, přestože je HLP doporučuje. Já měl na Foresteru 2.0/92kW trysky 2,0mm a ty fungovaly.
Když jsem dal víc než 2,3mm , tak nešlo sřídit, žralo to a bylo to nestabilní při volnoběhu.

2) Tlak 1,0Bar je málo. Ideální je 1,1 až 1,3 Bar.

3) Náklon 37% je strašně moc.

4) Korekce o 9% je moc. Pokud je to nutné, značí to poškozený vstřik.


Empiricky jsem došel k tomuto:
Množství LPG vstříknutého do sání by mělo být ideálně jen o 5% vyšší než je množství vstříknutého benzínu.
To je dané tím, že dle normy musí směs LPG (propan + butan + smradlavá bezpečností látka) mít o 5% energetické
výdejnosti méně než benzín.
Množství vstříknutého paliva je dané poměrem tlaku LPG a dobou otevření vstřiku.
Ideální je dojít k tomu, že délka doby vstřiku LPG by neměla být delší o víc než 10% než délka doby vstřiku benzínu.
Zároveň by naklonění křivky nemělo být větší než jednotky procent do plusu. Tzn. ,že tlak musí být dostatečně vysoký
na to, aby při krátkém otevření vstřiku došlo ke vstříknutí dostatku LPG. Pokud je tlak moc nízký, tak se musí nastavovat
delší doba vstřiku a při vyšších otáčkách se musí ohýbat křivka nahoru. Většinou to ale nestačí a pak dojde k tomu, že při
dosažení hranice např. 4000ot/min. najednou auto nedokáže zrychlovat - něco jako omezovač. S tím souvisí velikost trysek.
Pokud je tryska moc velká, nevzniká v ní jednak protitlak a tím potřebný rychlý výtrysk. A druhak dochází k trhání proudu
a tím k nestabilitě.

Takže návod na prvotní dobré nastavení:

1) Dát trysky 2,1mm
2) Nastavit tlak na 1,2Bar
3) Nastavit posun na +0,5
4) Nastavit náklon na +2%

Pokud je to nestabilní, tak měnit tlak (spíš nahoru).

Mě to s touhle konfigurací fungovalo nejlíp...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od dethroned »

mnov píše:Ano původní trysky vrtali na autě.
..to znamená...špony do válců? Že to říkáš tak v klidu... ::-DD:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Palivo“