LPG nastavení svépomocí

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od sima »

Dracu,takový test dělám i já :-) :850:Je to hodně speciální atest,ale funguje dobře :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Slavek_xxx »

O spojeni strach nemam, toho cinu jsem tam naplacal hafo :845: Ale mam strach, ze jsem ty smrstovaci buzirky pri tom natahovani poskodil. Plusovej kabel jsem delal asi 5x :839: Furt to bylo tlusty a nesla mi tam ta buzirka zaboha pretahnout.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od VDC »

Je to nutný atest. Není nic horšího, než když se atest neudělá a pak se to ve smršťovačce rozpadne. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od draconis »

Mě naučilo "testovat" zaměstnání. Moje spoje zatím nikdy nepovolily, ale zkouším to vždycky jako první, když mi přijede auto a je tam kdekoli na kabelech viditelný spoj, jako první zkusím zatáhnout. Asi tak 80% "spojů" jsou dva drátky promotané do sebe, schované pod izolačkou, takže to povolí hned. Letované spoje (zbylá minorita cca 20%) tak ve třech případech z pěti nedrží a povolí taky.

Ale to už se pozná většinou okem, když se to odkryje. Když je cín hezky lesklý a hladký, dělal to někdo, kdo tuší jak to má vypadat. To je totiž známka dobře prohřátého spoje. Když je cín jakoby hrbolatý a není úplně lesklý, je to studeňák nebo prostě obecně spoj na prd... :-)
sima píše:Je to hodně speciální atest,ale funguje dobře
Ani ne, naučili mě ho kluci, co dělali dřív desítky let techniky v elektroservisu... :-)

Jediné, kde se toho vystříhám je když se jedná opravdu o vodiče s pidiprůřezem (<0.5mm), kde hrozí vytržení. Resp. zatáhnu za to stejně, ale s citem 8)
Slavek_xxx píše:O spojeni strach nemam, toho cinu jsem tam naplacal hafo
To ještě neznamená, že to je dobře udělané :-)
Slavek_xxx píše:Ale mam strach, ze jsem ty smrstovaci buzirky pri tom natahovani poskodil.
Tak to prostě přejeď ještě nějakou kvalitní izolačkou, dělalo se to tak dřív taky a funguje to. Já používám Würth, 3M nebo TESA. Hlavně ne takové ty levné, ty zanedlouho úplně ztvrdnou, spadnou a zbyde tam z nich jen to lepidlo. Kdybys sem měl cestu, tak tě klidně vybavím zdarma dobrou PVC a taky FLEECE izolačkou... :wink:
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od sima »

Draku,já si tenhle test zataháním za dráty našel snad sám,ono by to napadlo i amatéra :-) Jinak nepájel jsem už nějaký ten rok a jooo,hlavní je přiměřeně kalafuny,cín pak prohřát ve spoji řádně,ale zase nepřepálit.Pak je vidět jak píšeš,už jen pohledem na spoj jak to dopadlo :-) Ale to už člověk vidí i při pájení,že to není ono.
Je toho víc,co dělá spoj dobrým spojem.
Jestli je nějaký nový způsob pájení nevím,neřeším mě stačí na to teď už moje mimořádně pájení něčeho tyhle staré jednoduché,osvědčené a pak ve finále krom pohledu na spoj,zatahat za dráty :-) :850:
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Hlavně pájení není mechanický spoj. Mělo by to být nějak mechanicky zajištěno. Pájený licna kabel je choulostivý na otřesy a proto se v autech používá krimpování a nic se neletuje. Já samozřejmě letuji. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od sima »

::-DD: taky letuješ.Já zase nepoužívám smršťovačku,jen izolačku,ale měl bych jí používat,je to super věc.
Jinak je pravda,že ty otřesy ten spoj teprvě prověří,taky jsem už po sobě dřív něco předělával a to na elektrice od LPG,když jsem to pak udělal co nejlíp jsem uměl,tak už s tím byl pokoj.Takže i ten dobrý spoj snad dostačuje.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Ještě si to chce dát pozor na pájku (ne páječku). Ty dnešní bezolovnaté pájky jsou k ničemu. Je to jen zdroj problémů u veškeré elektroniky. :666:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

sima píše:::-DD: taky letuješ.Já zase nepoužívám smršťovačku,jen izolačku,ale měl bych jí používat,je to super věc.
Jinak je pravda,že ty otřesy ten spoj teprvě prověří,taky jsem už po sobě dřív něco předělával a to na elektrice od LPG,když jsem to pak udělal co nejlíp jsem uměl,tak už s tím byl pokoj.Takže i ten dobrý spoj snad dostačuje.
Ta smršťovačka dokáže spoj mechanicky udržet. Jinak u auta jsou ty otřesy minimální. Já jsem se to učil na modelech letadel se spalovacím motorem a tam se to klepe celkem dost. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od sima »

Dokáže spoj mechanicky udržet :670: No ale to je spíš už pak o náhodě ne,spoj už je načlý a sem tam může vyplivnout,ale jo no,chápu co jsi chtěl tímto říct,fixace tam nějaká je :850: Já káblíky když to šlo a bylo třeba zamocaaaal ::-DD: a pak pocínoval,tohle drželo vždy jak židovská víra,jen se to muselo trochu jinak pájet.Taková náhražka smršťovačky...ale je furt nej výhoda smršťovačky její dobrá těsná,časově a okolí odolná izolace ne? :-)
Tak to věřím,že na těch letadýlkách to byla kuaaa dobrá škola ::-DD:
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od yeti »

Ahoj, co si myslíte o tomto nastavení LPG? Snažil jsem se naladit LPG podle obecných rad RallyCADa ze začátku tohohle vlákna a tohle mi vychází tak nějak jízdně nejlíp. Ale vadí mi ten záporný náklon. Tlak mám 1.1 a trysky 2.1. Motor 90Kw (swiňa).

Dále bych se chtěl zeptat, jak zapojit snímač otáček - mám to nezapojeno a vypadá to, že si LPG domýšlí otáčky jak se mu zlíbí. Předpokládám, že nakrimpuju drát ze snímače klikovky někam na připravenej drát do LPG ale netuším kam. To polský schema je pro mě jak zimbabwština :o( Jak jsem pochopil, tak ten snímač otáček nemá zapojeno víc lidí, ale nechápu proč.
Přílohy
mapa.jpg
model.jpg
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

K tomu nastavení takto těžko něco říct. To by chtělo vidět, jak je s tím spokojena benzínová jednotka. Nastavoval jsi to ručně, nebo je to co si nastavila jednotka sama?
Snímání otáček se připojuje k zapalovací cívce na jeden ze spínacích vodičů a pak je potřeba nastavit typ zapalovací cívky a vlastně i to, že je kabel připojen. Jinak ona si jednotka žádné otáčky nedomýšlí. Vypočte je z kmitočtu vstřikovacích impulzů.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od yeti »

Model si nastavila jednotka. Jen ten náklon byl hodně do mínusu, tak jsem ho snížil. Pak jsem nasbíral mapu na LPG a laicky mi přišlo, že se ty body celkem slušně překrývají. Jen je tam část, která jde lehce do bohata a ten konec lehce do chuda. Tak nevím, jestli je to OK, nebo to mám ještě ladit (jak?).

S těma otáčkama jsem překvapenej. Na cívku? Máš to zapojený? Můžeš to ofotit? Mám pocit, že si moje jednotka ty otáčky vymýšlí (= nepřesně detekuje), protože jsem nastavil přepínání na benzín ve 4500 ot, ale mám pocit, že se to přepíná jak podle plotu. Občas opravdu na 4500, občas níž... Tak nevím. Možná to značí nějaký problém...?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Nemám s modelování na 90kW motoru žádnou zkušenost, ale měl jsem auto jiné značky se stejným systémem řízení a tam jsem to nastavoval ručně, aby to co nejlépe jelo a co nejméně žralo. Podle lambda regulace se mi to tam nikdy automaticky nepodařilo nastavit.
Snímání otáček mám zapojené, nafotit to mohu, ale SG a SF nemají stejné cívky v té VN části, tak nevím jak je to s podobností NN konektoru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
petr13
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: stř črc 31, 2019 8:31 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od petr13 »

Zdravím .Mám takoví základní dotaz stahl jsem si z netu program Megic 2 propojil s autem a nic se neděje žádná komunikace :-( .mohl by mi někdo poradit jak to oživit :-).Kabel k propojení jsem si koupil origo.
Díky za pomoc
Odpovědět

Zpět na „Palivo“