Kvalita PHM

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
JirkaZ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 26, 2018 7:04 pm
Jméno a příjmení: Jirka Zemek

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od JirkaZ »

Spm OMV má biosložky nula nula nic, tak právě proto. Nejde mi o kdovíjak vyšší výkon, spíše o kvalitní potravu pro motor, aby byl v dobré kondici. Jezdím moc, cca 40tis./rok, čili mně se benzín v nádrži opravdu neohřeje. I do předchozího vozu (Ravka v dieselu) jsem valil jen premiovou Vervu diesel a věřím, že to něco do sebe prostě má

Odesláno z mého SM-G965F pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22550
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od spm »

Diesel je na to citlivejsi, to jo. U benzinu bych se toho osobne nebal... mnozi zde to resi jeste kombinaci N95 + aditiva. Ale uskodit to kazdopadne tomu nemuze :-)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od sima »

spm píše:Motor bez turba. Jde o to, ze motory s turbem dokazou to vyssi oktanove cislo nejak vyuzit a ma to nejaky smysl. Motor bez turba konstruovany na 95 oktanovy benzin z toho nic nema jediny jakztakz smysl je v tom, ze podle slozeni se zda, ze v tech vysokooktanech je o hodne min bioslozky. Ale i tady bych celkem rekl, ze pokud to auto jezdi a nevali se mu jeden benzin v nadrzi nekolik mesicu, tak je to sumak...

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Opět si dovolím oponovat a to dost důrazně =) :-) na vervu jede i obyč 92kw forejs SG lépe,podstatně lépe,je to rozdíl a není to jen pocit,odzkoušeno na stejných místech-v kopcích(moc dobře vím,jaké jsem tam míval a mám včil s vervou zařazené rychlosti a auto se nedusí,naopak) i na rovince na zrychlení i v terénu,říkejte si co chcete,ale je to tak.
Taky mě to na Vervu žralo víc,neměřil jsem to přesně a nepoužíval jsem víc nádrží vervy po sobě,tak to nemůžu říct 100%,ale litr to klidně udělalo.
Včil jezdím z praktických důvodů pro změnu zas na efectu a víc nádrží po sobě a jsem taky spokojen,jakoby si auto na to zvyklo a má klidnější chod motoru,než když jsem tam nalil efectu zpočátku,nevím asi forejs na to žrádlo zvyká :-) No a taky pocit,že tam nějaké to aditivum nad je...Hlavně už nic neškubá apod,ale na to měl nej vliv špatný kábl ke svícím.
Jo a s efectou šla spotřeba dolů,oproti vervě určitě,to je jisté.Jinde než u vervy jsem téměř netankoval,tak těžko porovnávat.Takže pro efectu za mě hovoří:menší spotřeba a lepší cena,pocit,že něco dobrého snad dělám pro motor.Pro Vervu-forejs má najednou koníky navíc a je to znát.
Aditivum je v obou,něco tam je no.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od emve »

Já nevím, jsem taky špekulant na paliva a rád dávám všem autům prémii (nebo aditiva), ale lít do starého 2,5i (motor konstrukčně snad z 90. let, nízké otáčky, jen asi 70 koní z litru) pouze 100 oktan mi přijde jako nesmysl, ještě navíc drahý MM100+, Verva 100 s Easy kartou vychází aspoň celkem levně (tam kde tankuju asi jen 3 Kč navíc oproti nejlevnější N95 u Ono/Primu).

Tam bych dával klidně 95ku z Primu, ten motor netrpí na karbonizaci, třeba nové přímovstřiky s turbem (Levorg, XT), to je jiná písnička, tam je aspoň aditivovaná N95 nutnost kvůli usazeninám a stejně bude čas od času nutné rozebrat a vyčistit sání.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22550
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od spm »

No, skoro bych řekl, že to, že to líp jede, souvisí i s tím, že jí to víc žere :-DDD Jenom je otázka, proč jí tam teče víc. Jinak jo, řídící jednotka se adaptuje postupně, takže jestli to nějaký vliv doopravdy má, tak by se to mělo projevit až po několikáté nádrži a ne hned. Ale já jsem na tohle fakt skeptik. Pravda, že 100ku jsem do žádný svý atmosféry ještě nenatankoval, ale ani u těch aditivovaných nepociťuju nějakou změnu. Jenom jednou v životě, když jsem natankoval někde v Broumově u kdovíjaké benzinky, tak jsem změnu pociťoval, k horšímu. A jelikož o 300km později doma to auto už nenastartovalo a diagnóza byla ucpaný palivový filtr a spálený benzinový čerpadlo, tak to možná fakt nebyl jenom pocit :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od PeteBiggy »

Jen bych pro pořádek dodal, že nejde až tak jen o turbo vs. atmo, ale o to, že vysokooktanový benzín využije spíš až jen motor s vyšším kompresním poměrem.
A k tomu, že Maxxmotion 100 nemá biosložky....má, ale již v upravené podobě, nee klasický ethanol, nýbrž ETBE, tedy druhoprodukt. Ten již nemá tolik negativ, např. na sebe tolik neváže vlhkost a naopak má velké oktanové číslo. Proto jej dávají do vysokooktanových benzínů, které se k nám dovážení především z Rakouska.....
Jo a ještě k tomu zvykání si auta na konkrétní palivo.....na vysoký oktan si to "zvyká" postupně, pokud se pak natankuje benzín s nižším OČ, tak samozřejmě z jasných důvodů musí řídící jednotka reagovat rychle...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22550
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od spm »

Akorát že kompresní poměr je daný, motor ho už nezmění, akorát to upravuje předstih... turbo motory by si snad měly být schopny regulovat ten tlak, takže pokud se to naučí na vyšší oktanové číslo, může tam pouštět víc směsi, aniž by došlo k detonaci.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od mnov »

spm píše:No, skoro bych řekl, že to, že to líp jede, souvisí i s tím, že jí to víc žere Jenom je otázka, proč jí tam teče víc.
To je jednoduchá odpověď: mám tam Vervu, tak na to musím šlapat, protože to určitě dobře pojede. :-)
Nyní jezdím s 92 kW motorem na benzín a nepoznám žádný rozdíl, podle toho co tankuji.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
JirkaZ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 26, 2018 7:04 pm
Jméno a příjmení: Jirka Zemek

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od JirkaZ »

Nechtěl jsem rozpoutat nějaký flame, promiňte. Ten MaxxMotion 100plus tam liju opravdu ani tak ne kvůli výkonu, ale pro údržbu palivové soustavy. Prostě věřím (chci věřit), že to má účinek. A ten jiný druh biosložky mne přesvědčil.

Odesláno z mého SM-G965F pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od quickly »

Já do všech aut dávám Ultra 95, což je aditivovaný 95. Nechtělo se mi stále laborovat s lahvičkou aditiv. U nových motorů aditiva nesnižují spotřebu, jen by měly čistit motor.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od emve »

JirkaZ píše:Nechtěl jsem rozpoutat nějaký flame, promiňte. Ten MaxxMotion 100plus tam liju opravdu ani tak ne kvůli výkonu, ale pro údržbu palivové soustavy. Prostě věřím (chci věřit), že to má účinek. A ten jiný druh biosložky mne přesvědčil.

Odesláno z mého SM-G965F pomocí Tapatalk
Verva 100 má taky ETBE, je to rakouský OMV Super Plus z vídeňské rafinerie + aditiva od benziny (VIF). MM100+ má v podstatě stejný základ, jen aditiva OMV.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od sima »

mnov píše: To je jednoduchá odpověď: mám tam Vervu, tak na to musím šlapat, protože to určitě dobře pojede.
Nyní jezdím s 92 kW motorem na benzín a nepoznám žádný rozdíl, podle toho co tankuji.
Odpověď nesedí :-) právěže na to můžu šlapat méně,nebo přesně-šlapu na to stejně(letité návyky v jízdním stylu přeci najednou nezměním skrz to,že natankuju vervu,to nejde,je to nepřirozené :-D )ale jede to lépe.Možná si s tím ecu neví rady,tak to víc chlasče a forejsovi to chutná,neprotestuje :-) Už jsem to psal,např.do kopčiska které tak tak vyjedu na trojku a s rozjezdem,drtím plyn na podlahu,tak jedu na čtverku a dobrá tedy,nechci to dusit,tak ke konci dám někdy i trojku,samozřejmě tím pádem to jede líp ve všech režimech-zrychlení,vše.
Já vám to věřím,že nepoznáte rozdíl,tak vám to jede furt stejně no.Je mě jedno jaké má kdo argumenty,jaký motor ve spojení ecu umí s lepším palivem patřičně zacházet,nic ve zlém ;) ale jen taková dřívější zkušenost(nejen má): já i dřív tankoval jen u benziny,či omw a když jsem pak tankoval v cizině auto ožilo,jelo lépe,jak jiný motor a to jsem měl pod kapotou starý atmo 1,4 pažout 309.Ověřeno ixkrát.
Dle vašeho tvrzení to není možné,realita je jiná.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od PeteBiggy »

Jasně, že kompresní poměr je daný. Chtěl jsem jen upozornit, že i atmo motory s KP např. 12:1 nebo třeba ještě lépe 13:1 dokážou to vysokooktanové palivo využít. Ale ty motory mají většinou i předepsané palivo min. 98 oktanů.
To jsem napsal jen pro pořádek, aby nedošlo k obecnému povědomí, že se vysokooktanové benzíny hodí jen a pouze do turbomotorů. U toho Outbacka 2,5 to o nějakém využití OČ dle technických dat asi nebude. Chce to ale vyzkoušet, jsou motory, kterým to prostě dělá dobře i když nemají zrovna vysoký KP, viz Sima. Paradoxně mi přijde, že líp na to jedou někdy ty starší motory....
Já jsem ani u atmodvoulitru u XV a ani teď u turbodvoulitru u XTčka nějaký rozdíl nezaznamenal. U mašiny, která má KP 11,5:1 taky nee. Co jsem ale poznal, tak když jsem místo max. 5% biopodílu ve Francii natankoval ten hnus s 10% podílem (když nebylo zbytí a jiná volba na některých benzínkách)...Rozdíl byl především ve spotřebě. A třeba co máme doma ještě 1,4 Peugeota, tak tomu vysokooktan fakt chutná-má klidnější chod a po studeném startu nepoškubává. Čas od času do něho dám nádrž Vervy 100 ať se to vypálí a jde to poznat. Jak už jsem ale psal, předstih se upravuje pozvolna, kdežto opačným směrem (z vysokooktanu na N95) je ta reakce docela rychlá tak, aby nedocházelo ke samovznícení....
Jinak ano, i Verva 100 je z Rakouska, jakožto drtivá většina vysokooktanových "prémiových" benzínů u nás....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od Traveller »

Já se nebudu pouštět do nějakých rozborů ani do hodnocení, jestli to lépe jede nebo je to jen placebo efekt. Myslím, že BA95 by do 2,5 atmo Otíka měl bez problémů stačit a to auto s ním musí fungovat skvěle. No a jednou za čas bych mu dopřál nádrž BA98 na propláchnutí trubek, když už to někdo považuje za nutné.
Jenom mi tedy není moc jasné, když už se budeme bavit o vysokooktanových benzínech, proč zrovna OMV, kterážto benzinka je celkem bezkonkurenčně nejdražší. Proč ne třeba Vervu od benziny, která se slevovou kartou výjde o pár kaček levněji než OMV a nabízí úplně to samé.
Ale značka benzínu už je na volbě každého "soudruha". ;-D ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od sima »

Jj,Verva je docela levná,s kartou o to víc,beru cenu tu,jaká tu je,jsou i pumpy co těžce natahujou ceny.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Palivo“