Kvalita PHM

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
iaacek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: pon zář 14, 2009 2:12 pm
Bydliště: Valasske Mezirici/Brno

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od iaacek »

Mam zatim s novou rezou najeto neco pres 6k km, ale kvalita benzinu je v nekterych pripadech pozorovatelna.

Priklad: casto jezdime o vikendu z Brna do Trince a zpet se zastavkou ve Valmezu. Jednou jsem na doporuceni natankoval ve Valmezu v kasarnach u Vena Trade. Jsou levni a jezdi tam hodne lidi a jeste jsem neslysel o nekom kdo by mel nejaky problem. Prumerna spotreba po cca 600km 7,8 dle PP a 8,17 dle odpoctu z nadrze (120-140km/h po dalnici, do 100km/h na okreskach, dle tacho). Po druhe jsem natankoval na Shellce ve Valu. Ta sama trasa, styl jizdy +-stejny, po vyjeti nadrze byl prumer 7,6 dle PP a 7,65 dle odpoctu z nadrze, celkem jsem na ty hodnoty cumel.
Rozdil cen byl 1,80 v neprospech shellky. Pokud to vynasobim tak to vychazi na 219,77 (Vena) x 219.55 (Shellka). Ani na jeden benzin jsem nezaznamenal problem, zadne cukani, nic.

Takze se vetsinou priklanim k Shellu. I kdyz i tam budou urcite rozdily. Jednou jsem dokonce tankoval v polskem Tesine u Castoramy. Sice tam jezdi mraky lidi (bo je to levne), ale me to nepresvedcilo. Navic jsem mel pocit ze v aute porad neco smrdi jako kdyz se neco pali. Mozna to ale byly jen predsudky a paranoia :713:
Impreza MY2008 2.0R Sport - Obrázek
Uživatelský avatar
saburafu
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2125
Registrován: stř srp 12, 2009 12:00 am
Bydliště: Budějce - Vyšák
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od saburafu »

No co vím, tak není moc dobré dojíždět nádrž, ale to za předpokladu, že je v ní nějaký ten usazený bordel. Bo si to pak motor srkne, ale nevím, jak moc je to háklivé a hlavně od toho je tam také ten palivový filtr. Co se týká bordelu na stěnách nádrže, tak to netuším.
Uživatelský avatar
Trndice
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: pon srp 03, 2009 12:00 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od Trndice »

s bordelem na dně, to je mi jasný, to je ošetřený. Ale pokud mám bordel na stěnách, tak to přece neřeší půlka nebo celá nádrž, teda pokud nejezdíš výhradně po rovině nebo?
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od tango »

Jsem to špatně napsal zacož se omlouvám. Myslel jsem to tak, že pokud netankuješ stále na plnou tak při čerpání tam a najiné pumpě tak z benzínu dochází ke kondenzaci to s tím nesouvisí, ale teda mám to od táty letítého automechanika, že při nekvalitním tankování benzínu dochází k usazování nečistot na stěnách nádrže a tím pádem při větším natankování nadrže a spláchnutí nečistot do motoru. Palivový filtr tam sice je, ale nic není stopro. Vstřiky otvory nejsou 1mm v průměru takže to je jedno s druhým. Určitě záleží na serioznosti servisu při servisní výmněně a a kontrole funkčnosti, nebo na majiteli vozu :850: . Zkrátka na kvalitě benzínu,nafty záleží a co jsem někde čet tak kvalita Shell ČR a D je úplně jiná lepší v případě D :850: .
Uživatelský avatar
scooby
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 144
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od scooby »

scooby píše:Jastliže zmiňujete Tank ONO, mám to za barákem a netankujte tam, když je benál o 3 kačky levnější než vedle na Shellce. Jen chci připomenout, že výhradní návozy BA95 a nafty jsou z ČEPRA (sklad Cerekvice) a Speciál 91 je z Litvínova (Česká rafinérská) děláno pro Agip, ještě mají stojan Normal 91 (tedy bezolovnatý 91) a teče z něj BA95. To vím, páč do toho dělám. Dodávky se liší podle umístění čerpačky, na západě a jihu čech může být i z DE nebo AUT, ale píšu jaká je situace v Trutnově, potažmo na čerpačkách v Milovicích a Vysokým Mýtě. Vzorky se berou furt a nikdy nic nezjistili, kromě asi 2x u dehtu, že bod vzplanutí byl mimo normu, ale nepatrně.

The End
Je připojuji další poznatky z mé praxe. Shell, jak jsem psal u Tank ONO viz citace naváží PHM take z Čepra , u nás je to opět sklad Cerekvice, pouze na rozdíl od Tank ONO se liší dopravce. V Případě Shellu je to Petrotrans, a ještě jeden, zrovna si nemůžu vzpomenou.Tank Ono zaváží LEDOPA. Jediný rozdíl v kvalitě PHM Tank Ono versus Shell je v palivech označených V-Power. U benzínu jde o speciální aditiva dodaná do PHM z Čepra a u dehtu jde o naftu z Polské lidově demokratické republiky také speciálně aditivovanou. O další poznatky se podělím průběžně. :10125:
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od als »

S tím dojíždění nádrže - všichni tvrdí, že když dojedeš nádrž tak nacucneš bordel ze dna. Jenže ješte mi nikdo nějak nedovedl srozumitelně vysvětlit jak je to možný. Když čerpadlo ti saje ze dna (téměř ze dna) pořád a tím že se ti sníží hladina, tak to nemůže mít vliv na bordel u dna - né? :655:
Navíc když s autem jedeš tak benzín v nádrži určitě nestojí na místě a ani se nehne :845: , takže v první zatáčce, při prvním zabrždění je všechno -včetně bordelu- tak zkarbovaný,že je jedno jestli je nádrž prázdná, nebo plná, nebo jestli je případná voda těžší než benzín. :655:
Tak jak to tedy jéé? :839: Mě dochází plynová nádrž tak zhruba jednou týdně a bohužel benzínová jako na schvál tak dvakrát ročně :839: ::-DD: a nikdy žádnej problem (tedy pokud to nechcípne mimo signál ::-DDD: )
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od quickly »

als píše:Navíc když s autem jedeš tak benzín v nádrži určitě nestojí na místě a ani se nehne :845: , takže v první zatáčce, při prvním zabrždění je všechno -včetně bordelu- tak zkarbovaný,že je jedno jestli je nádrž prázdná, nebo plná, nebo jestli je případná voda těžší než benzín. :655:
Podle mne stačí vjet i do malého terénu a po 10 sekundách je v nádrží 100% promíchaný koktejl :725: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Dadid
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 597
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od Dadid »

Zeptal jsem se na stránkách dobrapumpa.cz jak je to se sledováním kvality plynu:

Otázka: Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, zda je sledována i kvalita LPG a
kde bych se případně dozvěděl více. Platí pečeť kvality i pro LPG, pokud je
čerpací stanice jejím držitelem a prodává i LPG. Děkuji.


A tady mi prišla odpověď:

Dobrý den,
podle pravidel programu Pečeť kvality se nesleduje kvalita LPG. Přesto jsou
společnosti, pro které je kvalita LPG pravidelně v našich laboratořích
hodnocena a stejně tak Česká obchodní inspekce v rámci monitoringu kvality
paliv odebírá a hodnotí cca 200vzorků LPG ročně, proto si informace o
kvalitě LPG vyžádejte právě od ČOI a stížnosti nebo pochybnosti v kvalitě
paliv (LPG nevýjimaje) směřujte také na ČOI.
Musím Vám sdělit, že při vlastním průzkumu kvality LPG (na čerpacích
stanicích mimo našich stálých klientů) jsme zjistili závažné odchylky v
kvalitě, většinou v nevyhovujícím složení plynu (ovlivňující oktanové
číslo), ale i ve významné korozívnosti tohoto paliva. Náš průzkum se stal
základem samostatného programu "Pečeť kvality LPG", který v současné době
prodejcŮm LPG nabízíme.
Pro podporu tohoto programu očekáváme i významnou podporu vás spotřebitelů.
Prodejci LPG problémy v kvalitě sami nevidí, pokud si motorista nestěžuje.
Analýza LPG není jednoduchá ani levná záležitost. Na rozdíl od kapaliných
paliv lze analýzu LPG provést v několika málo specializovaných laboratořích
a např. vzorkovnice a odběrové zařízení je v ceně několika desítek tisíc a
základní rozbor rozbor je za cca 5000Kč. Právě proto kvalita prodávaného LPG
je spíše neznámá a některými podnikavci tako skutečnost snadno zneužívaná!
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od lojzmen »

iaacek - domnívám se, že na účinnost motoru(a tím i spotřebu) má vliv teplota, tlak a vlhkost okolního vzduchu.
Taky má vliv rychlost a směr větru v době jízdy.
Takže porovnávat spotřebu lze za velmi podobných podmínek, jinak je tam rozdíl způsobený okolním prostředím.

Ale to neznamená, že nemohou být rozdíly mezi benzíny.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
iaacek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: pon zář 14, 2009 2:12 pm
Bydliště: Valasske Mezirici/Brno

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od iaacek »

Souhlasim, tech podminek je spousta, od pocasi po tlak v pneumatikach atd. Nekdy si to zkusim znovu vcetne zjisteni co nejvice udaju :D .

Co me spis prekvapilo byl ten rozdil mezi PP a odpoctem z nadrze, v jednom pripade 0,05 l/100km a v druhem pripade 0,37 l/100km. Z predchozich tankovani se vetsinou objevil rozdil 0,3 - 0,4 l/100km, PP podmeroval. Na tuto nepresnost ma urcite vliv i to, ze PP ukazuje desetiny jen v sudych cislech, coz jsem nepochopil, co Japonce k tomuto vedlo ::-DDD: Celkem by me zajimalo jak PP ten celkovy prumer pocita? Pocet vstriku, hmotnost paliva, netusi nekdo?
Impreza MY2008 2.0R Sport - Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16148
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od quickly »

iaacek píše:ten rozdil mezi PP a odpoctem z nadrze, v jednom pripade 0,05 l/100km a v druhem pripade 0,37 l/100km.
Mám od prosince 2008 najeto 34.000 km a všechny mádrže si zapisuji. Většinou je spotřeba přes nádrž vyšší než PP, ale vyjímka potvrzuje pravidlo :811: . Dole je seznam průměrných spotřeb od března 2009 - počítaná x PP.
Přílohy
Průměrná spotřeba forester 2.0D Active
Průměrná spotřeba forester 2.0D Active
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od VDC »

Já se přikláním k názoru alse, že dojet nádrž neznamená problém. Benzinu tankuju do Legacy maximálně tak za 500, protože na to jen startuju a průběžně mi dochází benzin i plyn. Jen jednou se mi stalo, že mi začalo docházet oboje, ale bylo to ve městě, tak jsem na zbývající smrad z plynu dojel k pumpě... :845: A nikdy mi to ani neškubne. Taky ani nevím, proč by to tak mělo bejt, když palivový čerpadlo má na sání hustý sítko. Takže bordelu může lítat po dně nádrže kolik chce...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od Vladimir_xh »

Když mi naposledy odešlo čerpadlo na Feldě, tak při výměně jsem koukal, co plavalo v nádrži za mechanické svinstvo. Ale přes sítko to nemělo moc šancí prolézt, zato mě zarazilo že jsem vytáhl asi tři litry zvláštně žlutohnědé olejovité hmoty která divně smrděla a s benzínem měla pramálo společného :725: . To už by se přecedilo :666:
U LPG se nedoporučuje mít v nádrži méně než třetinu obsahu, aby bylo čerpadlo stále ponořené. Také na návodu od čerpadla bylo napsáno, že padá záruka na díl v případě když je namontované ve vozidle LPG.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
HAD
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1464
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
Bydliště: Liberec

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od HAD »

Tak já jsem doposavad tankoval vždy jen u Shellu. Mám tu jejich přiblblou kartičku na body a většinou je využiju, když dají slevu 2 Kč na na litr za 8 bodů. Ale asi s nima skončím. Teda aspoň s tou libereckou. Přijde mi to nějaký pančovaný. Auto na to netáhne a spotřeba je nějaká vysoká. Když jsme zkoušel jejich V-power tak jsme nepociťoval žádnej rozdíl, kromě většího víru v kešeni. Zato jsem vyzkoušel stooktanovou Vervu od Benziny a je to poprvé co fyzicky pociťuju lepší akceleraci a dle tacho i výrazně nižší spotřebu při stejným stylu jízdy. Tak si říkám jestli u ní nezůstanu. :655:
Krom toho, je docela rozdíl tankovat u Shelu v Německu a tady. Ono nakonec tady všichni berou benál z Čepra, nebo ne?
HAD

Forester 2.0 XT AT, MY2014,
Obrázek
XV 2.0 iS e-boxer
Obrázek
esenbe
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: pon říj 12, 2009 11:24 am

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od esenbe »

Já taky právě pořád tankuju u shellu ten jejich Výpaur 95 a rozdíl nějak normálně nepocituju . Spíš takový vnitřní nebo když čas od času dostanu nějake to ferrarko :-). Jakou máte zkušenost s těmito ,, extra ,, palivy . Která jsou podle vás nejlepší ?
Subaru forester 2.0 GL MY98
Subaru legacy 2.0i CVT 2010
Odpovědět

Zpět na „Palivo“