Kvalita PHM

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od zed »

Jsem zvědavý na cenu takového paliva.

Nejprve jsem si říkal, že bude hodně vysoká, protože vodík je drahý (někde jsem četl, že vodíková auta jezdí za cca 2,50 Kč na km), ale pak se to má "ředit" tím CO2, co nikdo nechce a je tedy snad hodně levný...

Otázka je, kolik elektřiny bude potřeba na výrobu toho vodíku a jestli na to ta větrná elektrárna bude stačit... K větrníkům jsem taky nedůvěřivý, přijde mi, že výroba, provoz a likvidace je natolik energicky nevýhodná, že se za životnost větrníku nevrátí v energii nikdy tolik, kolik se do něj vrazilo...

Ale zase věřím Porsche, že má celkem schopné lidi (ostatně vím i o lidech tady v Ostravě :-)) a že to mají vymyšlené dobře... Jenom se furt obávám té ceny, protože co je pro Porsche příznivá cena, to je pro 99 % lidí likvidační... :-D
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14826
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od Tapan »

To navázání na větrnou elektrárnou je jen ideologickej bullshit, aby to přišlo cool i eko pošukům. Tý výrobní lince je úplně egal, jakej zdroj elektřiny to bude živit. Samozřejmě v zemích, kde to s větrem trochu přeťápli a o větrných nocích je trápí nadbytek elektřiny, se nabízí utopit ji tady v tom. Ale že by se s výrobou paliva čekalo, až se pořádně rozfouká... :-)
Cena je otázka. Určitě to nebude samo o sobě levnější než něco, co samo o sebe někde stříká ze země a je potřeba zacálovat jen transport, rafinaci (a kopici daní). Na druhou stranu celosvětové zásoby ropy nejsou na 1000 let a mnozí z nás tady se nejspíš dožijí doby, kdy bude ropa o dost vzácnější a dosti drahá surovina. Ono to, že o tom teď vyšel článek, zdaleka neznamená, že to za 5 let bude na každé pumpě :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od podvlada »

S tou ropou... vždyť už od cca 1970 kdy byla nějaká ta první ropná krize se několikrát varovalo, že dojde, že jí je málo, pak zas jí je najednou dost a pořád dokola. A teď máme navíc jedny z nejlevnějších cen PHM, protože jí je zase dost, nadbytek? Nebyl bych tak skeptickej, ano, možná ještě za mýho života zásoby dojdou, spíš se nenajdou jiný další, ono toho pod zemí asi bude ještě dost, problém je to najít. Daleko dřív ale nějakej levicovej ekopošuk něco zakáže.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14826
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od Tapan »

On není ten problém, že by vůbec nebyla, ale nová naleziště jsou hůř dostupná a těžba je dražší. Jako expert na těžbu fosilních paliv nejsem, třeba mě někdo doplní nebo opraví, takhle jen z toho mála, co o tom vím.
Cena ropy souvisí s jejími zásobami jen velmi volně. Je to přírodní bohatství. Když klesne poptávka, furt je lepší prodávat za míň, než netěžit.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od newli »

Jenze v 70-letech za to mohla kartelova dohoda OPECu. My se bavime o tom, ze dojdou prirodni zdroje. Ted je sice ropy dost, protoze amerika a australie nemaji problem s tezbou tzv. krakovanim. V evrope to ale pokud vim, nikdo nedeka (nesmi?) a nemyslim si, ze se najde nejaka zazracna zasoba.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od sima »

Konečně jsem natankoval stovku od omv. Do lesníka i do kanďáku pro zahr. stroje. Zajel jsem si kvůli tomu 13 km. Opět stejné projevy jako kdysi u Vervy 100. Lesník přestane ihned sem tam cukat při poskakování v kolonách, či jen při pouhém popojíždění (nedělá to vždy, ale často ). Tj mega rozdíl. Taky ještě tišší motor a menší případné vibrace. Zrychlení a ochota sesbírat se do vyšších otáček taky znatelně lepší, nebudu teď hodnotit střízlivě, směrodatně, najel jsem zatím málo. Ale rád bych řekl, že lesník zrychluje opravdu lépe, taky nemusím opět tolik podřazovat v kopcích, jen až vyjedu víc benálu, nádrž dvě, tak budu mít zcela jasno.
Vím, že se dělaly testy a mnozí tohle reálně u svého auta nepozorují. Jen popisuji své další, seč prozatímní zkušenosti.
Mě jednouduše furt přijde, že lesník SG je mlsný :-)
Efectu 95 jsem dávno pohřbil, tj něco neskutečně mdlé, zdechlé palivo. Ultra Tesco je lepší, ale holt Verva a 100 omv je úplně jinde. Vervu jsem nebral od jejich přechodu na výrobu tu v ČR, tj fakt.
Shellku jsem nějak nikdy nepochopil, nepoznal jsem rozdíl, jen v ceně, ale nechci křivdit, už pár let jí beru jen do zahr. strojů, bo tu ve valmezu holt není lepší volby :-/
Tak si říkám, že si ten výlet jednou, dvakrát za měsíc do Rožnova udělám, tj nejbližší štace s lepším benzinem, krom Kelče, kdy je Verva. Neměl bych jí hned odepsat, i přestože se složení změnilo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19043
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od hamoun »

sima píše: Mě jednouduše furt přijde, že lesník SG je mlsný
se divis?? on vidi, cim se krmis ty a chce taky luxusni zradlo 8-? ;-D

na shell jezdim dlouhodobe (par set tkm) (a vyhradne, protoze shell karta) a nikdy zadny problem ...
škoda superb
ex WRX 2008
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od mari75 »

to Sima - V Kelči jsou i kupodivu příznivé ceny na Benzině, co si tak pamatuji =) ;-D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10644
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od Mira »

Na Shell pro w-pover jsem jezdil, když rozdávali autíčka (vozy 007 a Ferarri) před mnoha lety. Když už jsem měl všechny 2x, včetně kamionu s cisternou Starobrno, přestal jsem akceptovat ty jejich astronomický ceny a jezdil na aditivovanej EuroOil. Kvalita stejná, cena úplně jide. XT rozmazluju vervou, střídavě s N98 od Ona s nej cenou v Čr. To je vlastně jedinej obyčejnej BA bez aditiv, kterj jsem kdy do subar nalil. Jinak mám náročnou a přísnou palivovou dietu. =)
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
puschpull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3869
Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
Jméno a příjmení: Petr Püschel
Bydliště: Most, Korozluky
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od puschpull »

Nejraději máme: EuroOil - BA 95 Optimal
:-)
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19043
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od hamoun »

nebudu tvrdit, ze je shell neco zazracneho ...
ale neni to vubec nic problematickeho ...proste normlani benzin ... dlouho jezdena obycejna 95, ted asi 20tkm 100ka ... (jine auto)

cenu mame o kousek lepsi, nez je na stojanu ... (jako vsichni s jejich "platebni" kartou ... )
škoda superb
ex WRX 2008
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od Vladimir_xh »

Já jsem zásadně pociťovat rozdíl mezi německou Shell a českou Shell naftou u sluzebky. Hlavně v dojezdu na plnou nádrž... Tady v ČR na to kašlu. ONO + VIF nepřímému vstřikování kvalita tolik nevadí.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19043
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od hamoun »

ano, na nemecky (rakousky) shell benzin jela X5 daleko .. to musim opravdu potvrdit ...
ale .. na druhou stranu .. treba jsem jel klidneji ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
puschpull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3869
Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
Jméno a příjmení: Petr Püschel
Bydliště: Most, Korozluky
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od puschpull »

Nejlepší je a vždy byl, německý Aral!
:-)
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kvalita PHM

Příspěvek od sima »

hamoun píše:
se divis?? on vidi, cim se krmis ty a chce taky luxusni zradlo

na shell jezdim dlouhodobe (par set tkm) (a vyhradne, protoze shell karta) a nikdy zadny problem ...
Se nedivím, máš recht, jaký pán... :-)
Neříkám, že je shell špatně, ale taky nic navíc, max cena. Zkusím třeba někdy zas jejich nej benzín, třeba jo.
Tu není moc na výběr, shell, benzina- ve valmezu bez vervy benálu, tesco, jinak malé benziny, tam není proč jezdit. Na tesku jsem doteď tankoval, přestal jsem s vifem a dával ultra 95.
Mari- jo Kelč je varianta, když bych měl aspoň trochu cestu tím směrem. Jenomže já tankuji od hladového oka, ihned co se rozsvítí tak do plné, vzdálenost je ale asi jak do Rožnova, zhruba jo, tak proč ne. Takže tu buď Rožnov, nebo Kelč, jinak bída co se týče kvalitnějšího benzínu.
Jinak jasně, souhlas, Rakousko, Německo, Itálie, vždy tam jelo auto lépe a mělo větší dojezd, za ty roky co jsem tam jezdil je to neoddiskutovatelné.
Mimochodem, dnes opět lesník na želvu bez sem tam přískoku, krásně se opět naučil plazit.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Palivo“