Skulile píše:někde jsem četl (napůl promo) článek o aditivaci pohonných hmot a vyšlo mi z toho, že do ČR se základ pro všechny 98+ oktanové benzíny dováží z rakouského OMW a tady si je před distribucí ještě případně aditivují apod.
z toho by mi plynulo, že pokud již v tom základu bude více biosložky, tak logicky musí být více bio i ve výsledném produktu
to by mohl být důvod, proč Verva přechází z E5 na E10, prostě by mohla překročit 5% biosložky a proto už musí být označena jako E10
jinak já osobně tedy natankování na jiné ČS nepoznám, tedy teď …
Ano, dřív se "stooktanovky" vozily vesměs všechny z Rakouského Schwechatu. Ale dnes už si Vervu vaří Benzina i sama a nevím, jak Mol, ale myslím, že si taky možná budou prodávat vesměs svůj benzín. Jinak logiku přechodu z E5 na E10 vidím v tom, aby více udali/splnili podíl u biosložky, ale zároveň v té žádané a chtěné formě, čili ETBE. Ale pozor, pokud nebyla změna, tak pořád platí technické normy, které u nás naštěstí nedovolují překročit 5% podíl bioethanolu u benzínu a 7% FAME u nafty! Tak to určitě bylo, jestli se to měnilo nevím jistě, budete-li mít chuť, třeba někdo pozjišťujte ..... Pokud změna nebyla, je potřeba rozlišovat splnění podílu biosložky v podobě ETBE a v podobě bioethanolu jako takového. Pokud se to neměnilo, pak podíl ETBE je nad udanou hodnotu očividně povolen, nikoli však podíl bioethanolu. Takhle by to bylo fajn