mari75 píše:Víťo, díky za poznatky. Ještě jsem tam nebyl, protože to jde blbě z cesty vidět. Jen jsem si všimnul, že na ceduli svítily dvě ceny, takže předpokládám, že to bude obyč. nafta a benzín. Proto jsem podal i dotaz ohledně těch aditiv. Ale co mám tak nějak zafixováno v paměti, od EO by měly být paliva s min.množstvím přimíchaných s.a.ek.
Kvalita PHM
- vita1kulisek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2296
- Registrován: stř dub 13, 2016 9:18 pm
- Jméno a příjmení: Víťa Kulíšek
- Bydliště: Město Touškov 330 33
Re: Kvalita PHM
Subaru Outback 2,5i, 124kW, 2022, Field
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
Subaru Impreza 2,0i, 115kW, 2018 Comfort
Subaru Forester 2.0i, 110kW, 2016 Comfort
Š100-120-Favorit- Lada 1300- Felicia-Fabia Combi-Rapid.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Kvalita PHM
Já jsem bral do forejse u EO hodně často. Normální N95. Naprosto bez problémů.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Kvalita PHM
Bez bio řepky je u Euroil/Čepro jen nafta.
Ale benzín (95 i 98) taky OK.
Dodatečná aditivace je na vkusu uživatele.
Ale benzín (95 i 98) taky OK.
Dodatečná aditivace je na vkusu uživatele.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Re: Kvalita PHM
Taky si myslím, že by to mohlo být ok. I proto, že je ta čerpačka přímo ve skladu
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- Austin
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 287
- Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita PHM
Eurooil je OK, provozujeme přes 50 aut většinu benzín a Eurooil s Benzinou je nej s kvalitou.mari75 píše:Jaký máte názor na benzín od Eurooilu? .......... Mají jen N95 a naftu. A má význam ten jejich benzín aditivovat třeba Vifem?
Určitě doporučím aditivaci VIFem jak benzín tak diesel, hlavně v zimě.
Aditivované jsou jen Vervy. Viz článek v SM asi 4 týdny zpět.
Měli jsme přechodně karty OMV údajně super kvalita, tak můj služebák začal žrát o 0,6 l/100km víc.
Vrátil jsem se k EO a spotřeba je zpět v normálu. Vedu si knihu na spritmonitor.de
Nejdůležitější pro motor je asi brát furt u jedné té samé pumpy. Pak případně poznáte, že autu něco je.
Re: Kvalita PHM
Jak velké je nebezpečí poškození motoru určeného na benzín s oktanovým číslem 95 při dlouhodobějším používání vysokooktanového benzínu?
Např. toho takzvaného "prémiového" , s oktanovým číslem 98+ (často s tím přívlastkem "100") ???
Např. toho takzvaného "prémiového" , s oktanovým číslem 98+ (často s tím přívlastkem "100") ???
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kvalita PHM
Rekl bych ze zadny, i uzivatelska prirucka rika, ze se ma tankovat minimalne 95 oktanovy, ne presne 95 oktan.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Kvalita PHM
Ona příručka říká lecos,
také u stojanu je napsáno spousta neuvěřitelných blábolů o nižší spotřebě, vyšších výkonech a jiné nesmysly.
Ale není to jenom oblbování obyvatelstva?
Nemůže opravdu dojít při používání vyšších oktanů k poškození výfukových ventilů ???
Co na to zdejší akademici?
také u stojanu je napsáno spousta neuvěřitelných blábolů o nižší spotřebě, vyšších výkonech a jiné nesmysly.
Ale není to jenom oblbování obyvatelstva?
Nemůže opravdu dojít při používání vyšších oktanů k poškození výfukových ventilů ???
Co na to zdejší akademici?
Re: Kvalita PHM
Nejsem akademik, ale u starších aut se o tom psalo, že poškození motoru hrozí, do Favoritu bych v Německu asi Aral Ultimate 102 netankoval... Auta po roce 2000 by si imho s N98/N100 měly vždy poradit.
Spíš se nabízí otázka proč to dělat, když je to k ničemu. Do běžného motoru bych tankoval spíš aditivovanou N95, např. Efectu, nebo Ultra 95.
Spíš se nabízí otázka proč to dělat, když je to k ničemu. Do běžného motoru bych tankoval spíš aditivovanou N95, např. Efectu, nebo Ultra 95.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: Kvalita PHM
Jak je patrno, spousta lidí tady jezdí s "vervou" a tak mě tak po zjištění nových indicií napadá, zda údajně pozitivní vliv těch aditiv obsažených v benzínu Verva 100 nebude na druhou stranu převálcován destruktivním vlivem přebytku oktanů.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Kvalita PHM
Nemyslím si, že bys u Forejse něčemu ublížil. Ale otázka je, proč to tankovat, jak píše "emve".
Takže bych k tomu přistoupil tak nějak přiměřeně. Tankoval bych standardně N95, nejlépe nějaký aditivovaný - třeba tu Efectu. A jednou za čas bych případně nalil vysokooktan.
Ale nikdy jsem to nedělal a fakt si nemyslím, že by to něčemu dramaticky pomohlo. Poslední rok či dva jsem do forejse tankoval N95 Efecta a max. spokojenost. Vlastně motor bylo asi to jediné, čeho jsem si na forejsovi nemusel všímat..., kromě vyšší spotřeby oleje, ale ten to baštilo prakticky od začátku.
Takže bych k tomu přistoupil tak nějak přiměřeně. Tankoval bych standardně N95, nejlépe nějaký aditivovaný - třeba tu Efectu. A jednou za čas bych případně nalil vysokooktan.
Ale nikdy jsem to nedělal a fakt si nemyslím, že by to něčemu dramaticky pomohlo. Poslední rok či dva jsem do forejse tankoval N95 Efecta a max. spokojenost. Vlastně motor bylo asi to jediné, čeho jsem si na forejsovi nemusel všímat..., kromě vyšší spotřeby oleje, ale ten to baštilo prakticky od začátku.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Kvalita PHM
Vycházím z toho, že je tady dost vychvalovaná ta Verva100 a faktem je, že jako jeden z mála dnešních benzínů neobsahuje přírodní líh, ale etylterciálníbutyléter (ETBE), který je pro motor mnohem přívětivější.
Na druhou stranu,
každá řídící jednotka motoru dokáže snížit předstih zážehu, pokud by motor jel na nižší oktany, než je pro daný motor předepsáno.
Postará se o to snímač detonačního spalování (klepání).
Opačně to ale řídící jednotka neumí!
Žádný snímač "neklepání" tam není, ani žádné čidlo, které by dokázalo vyhodnocovat teplotu ve spalovacím prostoru, ani čas hoření po zážehu směsi.
100 oktanový benzín hoří po zážehu o něco déle a při jeho spalování ve válci motoru na 95 oktanový benzín hoří i kolem otevřeného výfukového ventilu a ještě častečně ve výfukovém potrubí (u turbobenzínu ještě mezi lopatkami turba).
Tyto díly jsou vystaveny značnému tepelnému namáhání. Pokud totiž 95 okt. benzín prohoří ve spalovacím prostoru, dochází následně k expanzi a expanze snižuje teplotu plynů.
Dále se část tepla odevzdá do všeho železa kolem spalovacího prostoru a jeho prostřednictvím do chladící kapaliny a oleje, kterým jsou chlazeny písty.
Kolem otevřeného výfukového ventilu odchází do výfuku plyny s výrazně nižší teplotou.
Kdežto 100 benzín stále hoří a teplota je příliš vysoká. Dřík výfukového ventilu se bude více natahovat, ventil nemusí dobře těsnit. Gufero na ventilu se dříve upeče a přestane těsnit, v případě turbomotoru dostává na frak i turbo.
Myslím, že v dnešní době v podstatě neexistuje motor, do kterého by bylo záhodno lít benzín s více oktany než 95.
V Americe jezdí tato auta dokonce snad na oktanové čislo 91 (měřeno evropskou výzkumnou metodou), což je 87 oktanů podle americké metody (tedy aritmetický průměr z výzkumné a motorové metody)
Na druhou stranu,
každá řídící jednotka motoru dokáže snížit předstih zážehu, pokud by motor jel na nižší oktany, než je pro daný motor předepsáno.
Postará se o to snímač detonačního spalování (klepání).
Opačně to ale řídící jednotka neumí!
Žádný snímač "neklepání" tam není, ani žádné čidlo, které by dokázalo vyhodnocovat teplotu ve spalovacím prostoru, ani čas hoření po zážehu směsi.
100 oktanový benzín hoří po zážehu o něco déle a při jeho spalování ve válci motoru na 95 oktanový benzín hoří i kolem otevřeného výfukového ventilu a ještě častečně ve výfukovém potrubí (u turbobenzínu ještě mezi lopatkami turba).
Tyto díly jsou vystaveny značnému tepelnému namáhání. Pokud totiž 95 okt. benzín prohoří ve spalovacím prostoru, dochází následně k expanzi a expanze snižuje teplotu plynů.
Dále se část tepla odevzdá do všeho železa kolem spalovacího prostoru a jeho prostřednictvím do chladící kapaliny a oleje, kterým jsou chlazeny písty.
Kolem otevřeného výfukového ventilu odchází do výfuku plyny s výrazně nižší teplotou.
Kdežto 100 benzín stále hoří a teplota je příliš vysoká. Dřík výfukového ventilu se bude více natahovat, ventil nemusí dobře těsnit. Gufero na ventilu se dříve upeče a přestane těsnit, v případě turbomotoru dostává na frak i turbo.
Myslím, že v dnešní době v podstatě neexistuje motor, do kterého by bylo záhodno lít benzín s více oktany než 95.
V Americe jezdí tato auta dokonce snad na oktanové čislo 91 (měřeno evropskou výzkumnou metodou), což je 87 oktanů podle americké metody (tedy aritmetický průměr z výzkumné a motorové metody)
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Kvalita PHM
Kolem výfukových ventilů dohořívá i ten 95 oktan. Problém nastává, když začne docházet k pozdnímu zapalování, tzv. "stříletní do výfuku" a to je slyšet. Moderní stříkačky a elektronicky řízené předstihy si poradí se "vším", ať nahoru či dolu. Špatné oktanové číslo je záležitost karburátorů a mechanického řízení předstihu.plukovník píše:100 oktanový benzín hoří po zážehu o něco déle a při jeho spalování ve válci motoru na 95 oktanový benzín hoří i kolem otevřeného výfukového ventilu a ještě častečně ve výfukovém potrubí (u turbobenzínu ještě mezi lopatkami turba).
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Kvalita PHM
Já každopádně nyní liji prakticky jen Vervu 100. Stejně jako většina ostatních stíhačů.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6343
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Kvalita PHM
Já až na výjimky, kdy nebylo zbytí, tankuju jen Efectu, dávat tam Vervu mi přijde zbytečný.
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek