LPG Vialle

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
MichalC
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 18, 2017 1:41 am
Jméno a příjmení: Michael Carbol
Bydliště: Palkovice

LPG Vialle

Příspěvek od MichalC »

Ahoj, pořídil jsem Lego 2008 2.0R s LPG Vialle. Všechno zatím šlape, ale chtěl bych zjistit, jak to Vialle funguje. Vialle.cz neexistuje, na Vialle.nl se mi to nechce luštit. Zajímalo by mě jestli mám třeba vypínat LPG, když se chci trošku pobavit nebo to při vyšších otáčkách přepne samo. LPG jsem dosud neměl. Na co si mám dát kluci pozor, co nechat z kontrolovat a v jakých intervalech? A kam to na Ostravsku jezdíte servisovat? Našel jsem tady na fóru vychvalovaný HV Gas Kunín, na Googlu něco v Zubří a pak až Fedor Prostějov. Díkec za odpovědi. >B-)
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: LPG Vialle

Příspěvek od mari75 »

Ahoj. Zkus zavolat tady http://www.autonaplyn.eu/#utm_source=fi ... &utm_term= Montáž a revize LPG a CNG pohonu&utm_campaign=firmy.cz-643234 jestli dělá i Vialle. Je dobrý a vyzná se. No a kdyby ten systém nedělal,tak zkus ještě zavolat tady https://www.fojtikservis.cz/ . Já tam byl se Saabem,který měl Lpg nějaký holandský a dělali servis jen tady a nebo až Fedor v Prostějově. Byl jsem s nimi spokojený,takže doporučuji
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: LPG Vialle

Příspěvek od HonzaCZ »

Ahoj, pokud budeš jezdit na plyn, tak zejména pravidelně kontrolovat vůle ventilů. Jak často někdo určitě upřesní, tuším, že maximálně po 25 000 km. 2.0R (resp. obecně DOHC od Subaru) s plynem není úplně výhra, protože když ty ventily bude nutný seřídit, a ono bude, tak je potřeba vyndavat motor z auta.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: LPG Vialle

Příspěvek od Tapan »

Myslím, že interval kontroly ventilových vůlí je 60 tis. km bez plynu a 30 tis. km s plynem, takže zde platí každých 30 tis. a první kontrolu by bylo vhodné nechat udělat hned po koupi = co nejdříve.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG Vialle

Příspěvek od mnov »

Ani u našich SOHC motorů jsem v periodickém předpisu nenašel kontrolu vůle ventilů.
U plynu si to musí každý upravit podle toho, jak s tím jezdí.
Jinak já bych to Vialle demontoval a dal tam systém, nad kterým zvládnu kontrolu. Vlastně bych si nikdy nekoupil ojetý DOHC Subaru s plynem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: LPG Vialle

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov píše:Ani u našich SOHC motorů jsem v periodickém předpisu nenašel kontrolu vůle ventilů.
Jj, myslím, že to v určitou chvíli vymizelo... U BE/BH to ještě bylo po 105 tis. km.
mnov píše:Vlastně bych si nikdy nekoupil ojetý DOHC Subaru s plynem.
Přesně...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: LPG Vialle

Příspěvek od mari75 »

Vyhodit stávající systém a montáž nového vyjde asi na cca.11 tisíc. Já jsem sice XTéčko kupoval s plynem,ale věděl jsem,že byl montovaný u nás,najeto na plynu bylo cca. 7 tis. a ještě rok v záruce. Sám jsem zvědavý na vůle,ale snad ro bude ještě ok,jelikož jezdím max. do 4500 ot/min. Stabilně ale tak 3000 a nad 5000 jsem snad ani nejel. Na dálnici taky cca. 3000 ot/min,což je asi tachometrových 130 až 140 km/h. Jak už tady bylo řečeno mnohokrát,lepší je koupit auto bez Lpg a potom si ho případně nechat namontovat
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: LPG Vialle

Příspěvek od HonzaCZ »

Diskuze mari75 a mnov přesunuta - Mariho červený drak Forester 03 XT
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
MichalC
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 18, 2017 1:41 am
Jméno a příjmení: Michael Carbol
Bydliště: Palkovice

Re: LPG Vialle

Příspěvek od MichalC »

Díky za rady. Přijde mi, že jste tady na fóru vždycky hodně přísní. Snad to v případě toho mojeho vialle nebude průser. Nálepku LPG vidím na každým třetím subaru, ale o vialle toho na foru zas tak moc není, tak bych řek, že to zas tak poruchový nebude. Každopádně zavolám na servis, kde to bylo na předchozí revizi před prodejem a pak s tím někam zajedu. *_*=*_*
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: LPG Vialle

Příspěvek od mari75 »

No a u koho bylo na revizi? Za přísnost buď rád,aspoň víš co a jak ;-D . Nemá smysl mazat med kolem huby >:( =)
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG Vialle

Příspěvek od VDC »

O Viale toho tu je celkem dost, ale jen mezi řádky o jiných typech zástaveb. :-)
Viale je zástavba montovaná dealerem, kterou prováděla firma Coubal z Prahy. Ta taky jako jediná dělá servis téhle zástavby.
Firma sídlí přes kopec od Emil Frey, tak holt to tenkrát nějak upekli, že to bude zrovna tohle. Je škoda, že tam nesídlila nějaká jiná firma, montující nějaký běžně rozšířený systém. :-)
Nevím kolik máš najeto, ale zhruba po 100tis. km se dělá repase čerpadla kapalné fáze.
Pokud ta zástavba v autě je a funguje, tak jí samozřejmě není nutné vyndavat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Klop
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 08, 2012 11:29 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: LPG Vialle

Příspěvek od Klop »

MichalC píše:Zajímalo by mě jestli mám třeba vypínat LPG, když se chci trošku pobavit nebo to při vyšších otáčkách přepne samo.
Nemám Viale, když jedu dloooouhý kopec tak přepínám na benál. Skrze ohleduplnost k motoru. Samo se mi nepřepne nikdy nic.
S přimazáváním bych nepřepínal nic a jel jak s běžným benzínem.
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: LPG Vialle

Příspěvek od vrgada »

teoreticky by vstrikovani kapalneho plynu VIALE mel byt nejlepsi LPG system, pokud to funguje (zkkusenosti s nim ale nemam). Nechal bych to tak a teprve az se to vysype, bych to resil. Ja mel dvakrat sekvenci a 4 krat uplne sprosty nasavany LPG a jeden mel plynovy podtlakem rizeny karburator BRC BLOS a to bylo asi to nejlepsi, co jsem kdy mel. U turbolegacy jsem mel sekvenci a ta automaticky prechazela pri vyssich otacek do benzinu a prechod byl neznatelny, bylo to opravdu plynuly a fungovalo to taky dobre, momentalne mne dost mrzi, ze nemam plynovy auto, ale nemam na to bohuzel motorizaci
zaba
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 102
Registrován: pát úno 15, 2013 8:59 am
Jméno a příjmení: Radek Koutný

Re: LPG Vialle

Příspěvek od zaba »

Mám v Legacy 2.0R (2007) od novoty Vialle a nemám zatím jediný problém. Nechávám ho žít vlastním životem,
je jedno, jestli se jezdí kolem komína nebo 1300km do Alp. Dnes má najeto cca 140 tis.
Na Moravě ho servisuje FEDOR Auto v Prostějově. Jezdím tam na revize každý rok a naprostá spokojenost.
Teď jsme nějakou tlakovou zkouškou prodlužovali životnost flašky na LPG. Nebýt online čekání na kulaté razítko z Prahy
(asi 4 hodiny ,,|,, (>_<) ,,|,, ), tak to bylo během hodiny hotové.
Druhé auto doma, to samé, ale bez plynu, má 240 tis. a můžu říct, že při přesednutí nepoznám rozdíl.
Tedy kromě peněženky, obě jezdí kolem 9-9,5l/100km
Subaru Legacy Combi 2.0 R AT, r.v.06
ex. Subaru Legacy Combi 2.0 R r.v.07
ex. Subaru Legacy Combi 2.0 R Vialle, r.v.07
ex. Subaru Legacy Combi 2.2 GL, r.v.92
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG Vialle

Příspěvek od VDC »

Jo je pravda, že Coubal umí prodloužit životnost nádrže u své zástavby. Kamarád má Forestra 116kW, Viale tam má od nového auta, najeto má kolem 250 000. Řešil repase čerpadla, nějaký vstřiky. Ale jinak mu to funguje dobře.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Palivo“