Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2700 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 180  Další
LPG 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček

Registrován: pát led 05, 2018 4:50 pm
Příspěvky: 32
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Mě dělal na podzim Volvo S60 2.4T a taky spokojenost, zatím najeto asi 10k km


čtv dub 26, 2018 2:00 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 29, 2016 8:02 am
Příspěvky: 148
Bydliště: Rousínov
Tak s plynem LPG Tech od Greenfuela mám dneska najeto 10.000 km, vše funguje jak má. Zapisoval jsem si veškeré náklady spojené s provozem, tedy LPG, benzín, aditivum Gaslube do přimazávání ventilů + jednou za 5000km do toho u nás na pumpě dám dávku jakéhosi čistícího sajrajtu do LPG za 190 kaček, spíš jen pro dobrý pocit. Celkové náklady na těch 10.000 km jsou 18.537 Kč, takže 1,85 kč/km. To je za mě dost dobrý výsledek, když vezmu že benzínu to žralo 9-10 litrů, úspora tedy cca 1,2 Kč/km. Při současném nájezdu 2000 km / měsíc jsou pořizovací náklady (29.500 Kč) za rok provozu zpátky....tak zbývá jen doufat, že se to ne :(B-ooO ;-D

_________________
Forester SG 2.0i 2003

If it's stupid but it works, it isn't stupid


úte kvě 29, 2018 6:05 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1748
Bydliště: Brno/Polička
od Outraty (greenfuel) mám na Prins najeto už 85 000km, bez větších problémů (1 repase reduktoru). 1.50,- na kilák.

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


pát črc 13, 2018 6:27 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1748
Bydliště: Brno/Polička
ha, před nedávnem mě začlo svítit pečené kuře. nemůžu na služební komp instalovat nelegální software, tak jsem zatím neměl možnost se podívat, co to je...asi lambda kvůli LPG. no, asi měsíc jsem to ignoroval, a tento týden to zhaslo ;-D tak je zase pokoj.

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


pát črc 13, 2018 6:31 pm
Profil
Online
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am
Příspěvky: 1390
;-D Takové opravy jsou nejlepší

_________________
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130


pát črc 13, 2018 7:39 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: stř úno 11, 2015 11:11 am
Příspěvky: 1505
Úštěk jsem zmiňoval já. Šarboch z Habřiny ale na internetu asi nepujde nalezt. Tak kontakt pres SZ leda.

Edit: Zmiňoval ho Holanďan :)

Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk

_________________
exSubaru Justy '94 (1.2i, 9V, 55kW)
Suzuki Vitara '92 (1.6i, 8V, 59kW)
Subaru Outback '05 (3.0R, 24V, 180kW)


ned črc 15, 2018 1:22 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1748
Bydliště: Brno/Polička
Tak hoši. Momentální provozování dvou aut mě ukazuje zajímavé srovnání. Dnes jsem bral plnou benzínu do 2.0R, 59l za 1940,-Kč. Stejný počet km by mě v plynu stál cca 958,-Kč. Úspora tedy 980,-Kč, což je 1.4,-Kč/km při momentální rozložení cen paliv (32.90,- N95, 14.30,- LPG). Je to vpravdě velké číslo! Ze zkušenosti vím, že je nutné odečíst 0.15,-Kč na vícenáklady spojené s LPG (benzín, svíčky, vůle, revize, aditivum). Takže i tak je to hodně.
Dvě auta mít nechci, takže udělám následující:
Buď...
a) prodám starší Lego 2.0i MY04 LPG - hezky jezdící daily subo s náklady menšími oktáfky 1.9 tdi, a 2.0R půjde do plynu (ano, všechno vím, vysvětlím záměr později... :-/ )
...nebo...
b) prodám Lego 2.0R MY07 - vymazlený po Milošovi, a dojezdím starší dokud se nerozpadne.

Kdo se hlásí o který auto? ;-D

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


pon črc 16, 2018 7:58 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 24740
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Všichni se shodneme na tom, že 2.0R nemá úplně vhodnej motor na plyn. Ale taky lze s jistotou říct, že úspory na plyn jsou tak velký, že se i zvýšené vícenáklady vyplatí.
Já bych na tvém místě zaplynoval 2.0 R, dal tam elektronickej flashlube a nastavil přepínání zpět do benzinu nízko, já přepínám od 4000 otáček a jsem přesvědčenej, že to bude fungovat. Jo a ventily jsem šteloval po 45000. :-)

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


úte črc 17, 2018 4:53 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1748
Bydliště: Brno/Polička
Předsedo, moje slova.
Trochu informací, co jsem zatím nashromáždil:

1) Ano, 2.0R je problematický na zástavbu LPG zejména kvůli:
- nákladnému seřizování ventilové vůle (mění se zdvihátka) - všichni víme
- velkému kompresnímu poměru, což může znamenat větší spalovací teploty kolem maximálního výkonu. Na druhou stranu také náchylnost na klepání, což je naopak výhoda plynu, který má vyšší oktanové číslo.
- vysokootáčkový, max P = 6800rpm, opět na full loadu může znamenat vyšší teploty spalování.

2) Ovšem pozor, ohledně setupu motoru jsem zjistil zajímavé informace:
- podle vyjádření technika Subaru p. Salamona, mají všechny 2.0R odolnější ventily, ventilová sedla a pístní kroužky. Tato informace se (zřejmě) velmi těžko dá ověřit a jelikož dělám v automotive, tak ve mě převažovala lehká skepse...
- pátral jsem v katalagu dílů a zjistil jsem velmi zajímavou informaci ohledně ventilových sedel:
-> všechny 2.0l a 2.5l od 2006 do 2008 (2.5l pokračuje) mají stejná ventilová sedla! (13227AA070)...a to včetně všech WRX a také high power STI kde jsou ventily chlazeny sodíkem!
- ať mě nikdo něříká, že je sedlo možné na LPG zaklepat, když dokáže odolat teplotám spalin nejméně o 100°C vyšších (u STI bych věřil i víc). Zřejmě ano, protože mechanismus zaklepávání není ovlivněn pouze teplotou, ale také chybějící mezivrstvě "sazí", které LPG neprodukuje.
- co se týká ventilů samotných, je jich velmi mnoho typů, v tom se nezorientuju.

Z výše uvedeného pro mě vyplývá úvaha, že bych tam dal opět zástavbu Prins s elektronicky dávkovaným aditivem Prins Valve Saver a provozoval to na běžné ježdění. Cokoliv jako sportovnější jízda -> benzín (takže by to chtělo malé tlačítko přepínání na volantu).
Ze zkušeností na 2.0 SOHC - najeto mám 85 000km s aditivem, bez jakéhokoliv šetření motoru. Ventilové vůle jsme dělal 1x po 40 000km a nebylo je nutné seřizovat (údajně). Momentálně se na to chystám po dalších 50 000km. Tzn. u 2.0R by se dalo uvažovat např. o intervalu 100 000km kontrola při šetrném jízdním stylu (názor) - což je 90% mého nájezdu.

Poznámka: ano, všechny komentáře o prznění 2.0R plynem beru a uznávám. Ale zdá se, že jak jednou tankujete plnou za cca 700,- tak už není cesty zpět....je to absurdní.

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


úte črc 17, 2018 8:56 am
Profil
Online
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am
Příspěvky: 1390
Ahoj. Jak je to se sedly u XT 130kw,155kw a 169kw? Mohl bys to,prosím Tě,zjistit?

_________________
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130


úte črc 17, 2018 9:19 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1748
Bydliště: Brno/Polička
všechny 2.0 a 2.5 turbo forestry mají stejná ventilová sedla jako 2.0R - 13227AA070

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


úte črc 17, 2018 7:54 pm
Profil
Online
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am
Příspěvky: 1390
(*_^) |,,,, Dík

_________________
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130


úte črc 17, 2018 8:02 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3926
Bydliště: Praha
No a SOHC motory mají 13227AA100 a proto jsou asi odolnější. :-)

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


úte črc 17, 2018 9:38 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1748
Bydliště: Brno/Polička
no to si nemyslím, protože odolnější určitě půjdou do turbo motorů. jediná výhoda SOHC je, že velmi lehce nastavíš vůli. viděl jsem stejné lego jak moje (SOHC) s ventily zaklepanými tak, že nedrželo volnoběh (bez aditiva). ovšem stačilo seřídit vůli a jelo jak nový. jak douho se SOHC zaklepáva než musíš udělat hlavu - to nevím. u mého SOHC jedu dalniční provoz od poslední kontroly 50 000km bez pozorovatelného problému - ovšem dávkované aditivum podle zatížení.

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


stř črc 18, 2018 12:27 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: stř úno 11, 2015 11:11 am
Příspěvky: 1505
Kdyz jsme u toho. 180kW EZ30?

Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk

_________________
exSubaru Justy '94 (1.2i, 9V, 55kW)
Suzuki Vitara '92 (1.6i, 8V, 59kW)
Subaru Outback '05 (3.0R, 24V, 180kW)


stř črc 18, 2018 1:58 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 2700 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 180  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: