Stránka 150 z 219

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 7:29 pm
od yeti
mnov, Slavek_XXX, díky za reakci. Vůbec jsem netušil, že i u LPG se rozlišuje zimní a letní směs. Nevím, mám tankováno asi před 14dny u MOL. Mají velkej výtok, předpokládám, že toto bude OK. Spíš jsem si říkal, jestli se nesasvinil nějakej filtr nebo vstřik. Slyšel jsem cosi o parafinu v LPG...
A že má reduktor vstup z vodního okruhu jsem četl, ale popravdě jsem ten svůj nikdy nezkoumal - nebyl důvod, prostě to od Matyáše fungovalo.
Dneska jsem to projížděl po práci, protože mi žena hlásila, že jí to blbnulo, ale to už byla tma a kosa jak v ruským filmu, takže jsem to nezkoumal. Mám se zítra zkusit někam podívat?

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 7:34 pm
od mnov
Kolik máš najeto na filtrech? Ten bordel se do nich nasakuje, ale ještě se mi nestalo, že by to kvůli mrazu blblo. Naopak v letních parnech jsem musel nastavovat vyšší teplotu na přepínání.
Tankuji také MOL a zatím to jede. Je tam divné to, že to chcípá a nepřepne automaticky na benzín.

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 7:41 pm
od VDC
Yeti uvidíš, až se oteplí. Pumpaři jsou hajzlíci a dokud fakt nemrzne, tak mají klidně letní směs. Butan je levnější, takže čím víc butanu, tím líp pro ně. A hůř pro nás. Nejede to, škube to. V mrazu.
Parafín v LPG není, říká se tomu rafinát. To je taková lepkavá tekutina, která klidně projde filtrama, ale je schopná zalepit náchylnější vstřiky. Mám s tím několikanásobnou zkušenost. A když jsme na začátku listopadu s plynařem rozebírali a čistili vstřiky, viděl jsem, co je tahle sračka schopná. Ten vstřik to zalepí, že se ani nehne.

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 7:41 pm
od yeti
no, to jsem si říkal taky, že by to mělo přepnout na benzín, resp. vůbec nepřepnout na LPG. Na filtrech najeto cca 20tis. V létě jsem byl na STK a v souvislosti s tím na emisích + kontrole LPG v HL Propanu a na můj dotaz říkali, že filtry až po dvou letech. Takže je plánuju v létě. Jinak loni to v zimě nezlobilo a do nastavení nikdo nevrtal.

EDIT

VDC: jsem schopen nějak bezpečně v amatérských podmínkách ty vstřiky vyčistit?

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 7:42 pm
od VDC
Mě říkali plynaři, že filtry mám vyměnit po 30000 km.

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 7:47 pm
od yeti
jsem kdesi viděl nějakej zázračnej odstředivej filtr LPG. Bylo to docela zajímavý video.

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 7:53 pm
od mnov
S filtrama je to těžký. Já je poprvé měnil po 15 k km a vyhazoval jsem úplně čisté filtry. Další výměnu jsem naplánoval po 30 k km, ale těsně před tímto nájezdem se zasekl jeden vstřik. Samozřejmě filtr plynné fáze už byl tolik nacucaný tím "rafinátem", že se to dostalo do vstřiku. Ono stačí někde natankovat víc toho "rafinátu" a jde to rychle. Možná ten problém tedy ani není způsoben mrazem.
Edit: odstředivý filtr jsem sem dával já, ale ještě jsem ho nepořídil. Zase čekám, až to přestane fungovat. :-)

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 7:58 pm
od VDC
Já jsem hlavně rád, že už jsem se za ty 3 roky naučil číst chování těch mých Jet FX vstřiků. Od léta mi to divně blblo, kdy to chvíli jelo na prd, ale třeba po 20 km se to srovnalo a jelo to zase úplně normálně a tohle se opakovalo někdy po 200 km, někdy po 500. Když se to napíchlo na počítač, tvářilo se to v pořádku. Až právě na začátku listopadu jsme rozebrali vstřiky a zjisitli, že 2 jsou částečně zalepený. Takže fungovaly, ale občas se sekly.

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 8:13 pm
od mnov
Tome a po rozebrání a vyčištění vstřiků fungují bez problému? Není tedy nutná kalibrace. Selským rozumem si myslím, že pokud se nehne tou kalibrační kontramatkou, tak není problém vstřik rozebrat a vyčistit.

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 8:26 pm
od VDC
On se ten vstřik rozebere jen tak, že se vyndá ten váleček a pružinka. Do kalibrované části se nedostaneš. Takže vyčistit lze v pohodě. A 2 vstřiky byly právě nefunkční nebo funkční částečně, že krok měly, ale nebylo v lidských silách dostat ty válečky ven. Ten rafinát tam vytvořil takovej ráfek, přes kterej se to prostě nedalo dostat a občas se to o něj evidentně zaseklo.

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 8:32 pm
od mnov
Jo ten váleček pak nejde ven. :-) No mám tu čtyři staré vstřiky a tak je rozeberu a vykoupu v ultrazvukové myčce a oni válečky vyskáčou. :-)

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 9:54 pm
od dethroned
z toho důvodu se snažím brát plyn jen u pro mě důvěryhodně vypadajících benzínek. hodnotím to tak, že když vidím pořádek, uklizeno, udržované zařízení apod., tak tam beru. rozpadající se plničky, bordel všude, kopřivy, tak tam neberu. mám najeto na LPG 52 000 km a zatím ani jeden problém...ťuk ťuk... filtr měním po roce, což je asi tak 25 000 km.

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 10:04 pm
od VDC
Jenomže bohužel, rafinát v plynu není od "nějakých" pump, ale u všech. Plyn z českých rafinerií je tím pověstný.
A co se vstřiků týče, tak záleží na systému a druhu vstřiků, jak jsou na rafinát háklivé. Plynař, ke kterému teď jezdím, vůbec nepoužívá ty Jet FX, co mám v autě, používá jiný typ od Magicu, které jsou "blbovzdornější".

Re: LPG

Napsal: pát led 06, 2017 10:15 pm
od mnov
Jenže blbuvzdorné vstřiky jsou pomalé a u Subaru se to s nima nedá nastavit. :-)

Re: LPG

Napsal: sob led 07, 2017 8:40 am
od VDC
To neumím posoudit. Ale tomuhle chlapíkovi, ke kterému teď jezdím, věřím. Je šikovnej. :-) Já jsem rád, že mi to jezdí a od začátku listopadu jsem neviděl kuře, což je nejdelší souvislý čas, ze tu dobu, co H6 mám. :-)