LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
LPG
Tak dle neustálích pozitivních a negativních názurů na LPG co kdyby se zde rozrostla debata na to to téma? :mrgreen: Jaký máte zkušenosti a co se týče spolehlivosti jak LPG tak motoru a vše kolem toho :?
- Mráča
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1364
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Jiri Mraček
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Pred rokem a pul sem vymenil starou verzi plynu za novou,ktera je napojena primo ma vstriky a za tu dobu absolutne zadny problem co se tyce vykonu motoru a jeho chodu.Neni poznat jestli jedu na benzin ci na LPG.
Potesujici je to,ze mne litr stoji 13 kc pri spotrebe 12l na 100km :D .A ze nejezdim presne podle predpisu
:twisted:
Kam bych LPG nedaval je turbo,to by byl hrich .
Pri dnesnich cenach benzinu je to skvela vec.
Potesujici je to,ze mne litr stoji 13 kc pri spotrebe 12l na 100km :D .A ze nejezdim presne podle predpisu
:twisted:
Kam bych LPG nedaval je turbo,to by byl hrich .
Pri dnesnich cenach benzinu je to skvela vec.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
To určitě jo :D Tomáš recht příteli. Dneska je nenzín drahej. Mněl jsem naftu a taky proč jsem ji vymněnil byl důvod zdražení nafty(francouz jeden pitomej :twisted: ). No tady jsem tankoval benon za 27,90 a další den už ho mněli za 28,90 :blee: Je to normální? Lpg tedy je možná varianta. Pokud to dávaj i při prodeji nevého vozu v Subaru tak to určitě nebu špatný. Mraco s tim turbem máš recht. Nápalit do STI lpg tak to by znělo divně,ale ty náklady na jízdu v LPG :D :good:
- nzg
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 521
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Bydliště: Praha 5 + Susice
S LPG jsem mel pozitivni zkusenost v predchozim aute (Legacy 2.0 1995), kde jsem mel primitivni smesovac a toroid misto rezervy.
Hlavnim problemem tohoto systemu bylo,ze to obcas strelilo do sani a kdyz to byla vetsi rana, tak to vyhodilo i kryt vzduchoveho filtru, ale stacilo to nasadit zpet a jet dal. Nekdy to po zaslehu do sani ztratilo vykon a bylo nutne zastavit a provest nasazeni protizaslehove pojistky. Nic prijemneho treba na dalnici.
U motoru, kde nejsou hydrostely je treba kontrolovat a serizovat ventilove vule a to je casto rozhodujici polozka v rovnici, zda se LPG vyplati ci ne.
U meho soucasneho auta jsem o LPG take uvazoval,ale nakonec jsem do neho nesel. Benzin autu chutna vic :D
Hlavnim problemem tohoto systemu bylo,ze to obcas strelilo do sani a kdyz to byla vetsi rana, tak to vyhodilo i kryt vzduchoveho filtru, ale stacilo to nasadit zpet a jet dal. Nekdy to po zaslehu do sani ztratilo vykon a bylo nutne zastavit a provest nasazeni protizaslehove pojistky. Nic prijemneho treba na dalnici.
U motoru, kde nejsou hydrostely je treba kontrolovat a serizovat ventilove vule a to je casto rozhodujici polozka v rovnici, zda se LPG vyplati ci ne.
U meho soucasneho auta jsem o LPG take uvazoval,ale nakonec jsem do neho nesel. Benzin autu chutna vic :D
Naposledy upravil(a) nzg dne úte srp 18, 2009 9:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
tango v případech, kdy Subaru nenabízí vhodnou alternativu, je třeba se dívat i jinde. Potřebuju velkoprostorový auto a to u Subaru prostě nenajdu. Takže jsem si stanovil jednoduchý kritéria, že chci velkoprostorový, japonský, 4x4 auto a vypadla mi z toho Previa a SpaceWagon. Mitsubishi ač japonské mě nikdy neoslovovalo, zato mě totálně oslovila Previa. Je to stará, dobrá, poctivá japonská práce, jakou Toyota uměla a na to auto nenajdeš negativní ohlas. Kromě toho mě zcela pohltil její design, kterej je zcela nadčasovej.tango píše:No VDC do Toyoty? :D Ty zapřísáhlí Subarák. :good:
Previa navíc nebude primárně moje auto, ale auto mojí partnerky. Já s ní budu jezdit jen v případech, kdy pojedeme někam celá rodina.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Jasný rozumím :good: . Já to myslel ze srandy, nerad bych se tě dotknul :( . Samozdřejme, že Toyota je super a s tím prostorem je opravdu velmi dobrá na tož variabilitou prostoru :good: . Zkrátka každá značka má své pro a proti. Já mněl Peugeota a vyhovoval mi jeho kufr, ale ten zbytek vůbec. :twisted: . Byl poruchovej až hrůza. Proto padlo slovo na japonce :good: . Spolehlivost je mu vlastní.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1515
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Lpg
V Subárku zatím plyn nemám, určitě ho plánuju. Jinak mám s plynovema autama vcelku dost zkušeností. Do svého posledního plynového auta tj. Felda 1,6 combi jsem dával plyn ve 120tisících kilometrech. Jedná se o starší typ s reduktorem (zplynovačem). Dneska Feldu používám už jen jako pracovní vozítko, má najeto 310 tisíc km a šlape jako hodinky. Takže řeči o tom jak LPG zkracuje životnost motoru jsou jen tlachy lidí co LPG nikdy neměli. Slyšel jsem pár názorů, že by se na dvě nádrže plynu měla vyjet jedna benzínu, tak to mi příde taky jako kravina. Benzín používám jen na start a v průměru tak 1km a pak okamžitě přepínám na LPG.
Můj názor na spokojené používání je: dbát na technický stav auta, zapalovací svíčky a kabely v pořádku, nevyjíždět benzínovou nádrž - mít minimálně 1/2 nádrže (jinak odchází benzínové čerpadlo) a plynař mi tvrdil "nemít děravý výfuk" sice nevím proč, ale možná kvůli lambdasondě a to je asi všechno. Prostě ať si každý spočítá náklady a LPG se prostě ve většině případů vyplatí. Jediné negativum je kam s rezervou. Té se nevzdám, tak překáží v kufru.
Můj názor na spokojené používání je: dbát na technický stav auta, zapalovací svíčky a kabely v pořádku, nevyjíždět benzínovou nádrž - mít minimálně 1/2 nádrže (jinak odchází benzínové čerpadlo) a plynař mi tvrdil "nemít děravý výfuk" sice nevím proč, ale možná kvůli lambdasondě a to je asi všechno. Prostě ať si každý spočítá náklady a LPG se prostě ve většině případů vyplatí. Jediné negativum je kam s rezervou. Té se nevzdám, tak překáží v kufru.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Lpg
To je pravda. LPG je super na náklady, to je nezdebat, ale na SC foru to moc nedoporučovali tak se ptám jestli to je opravdu takovej problém to LPG dát do Suba , nebo ne :690: ? Mněl jsem ho ve dvou autech a taky naprostá spokojenost :supeer: . No ale boxer je asi :655: trošku jinej no :850: .
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Re: Lpg
Přátelé,
ve svých předchozích autech jsem nikdy neměl LPG. Ročně jsem najezdil 30 - 40 tisíc. Teď mám Forestra a od začátku LPG a nemohu si na nějaké problémy stěžovat. Zkrátka jezdí to jak má, jezdí to levně. Výkonově dostačující 110 kW, dobře zpřevodované 5MT s redukcí, i nízké otáčky dobře táhnou. Rezerva v kufru je otravná. Mám ještě mříž (N1). Vyřešil jsem to tak, že to kolo mám nastojato připevněno na pravé straně. Výhoda - je rovná plocha na nákupy. Nevýhoda nedá se tam dát ten zatahovací dekl - roleta. Když jsem jel do Norska, tak rezerva byla nahoře ve velkém boxu a bez problémů se tam vleze. Musíte ji dobře připoutat. Jinak jízdní vlastnosti se dosti změní, když v boxu na střeše máte 75 - 100 kg. Takže bacha.
Mějte se
Ruda
ve svých předchozích autech jsem nikdy neměl LPG. Ročně jsem najezdil 30 - 40 tisíc. Teď mám Forestra a od začátku LPG a nemohu si na nějaké problémy stěžovat. Zkrátka jezdí to jak má, jezdí to levně. Výkonově dostačující 110 kW, dobře zpřevodované 5MT s redukcí, i nízké otáčky dobře táhnou. Rezerva v kufru je otravná. Mám ještě mříž (N1). Vyřešil jsem to tak, že to kolo mám nastojato připevněno na pravé straně. Výhoda - je rovná plocha na nákupy. Nevýhoda nedá se tam dát ten zatahovací dekl - roleta. Když jsem jel do Norska, tak rezerva byla nahoře ve velkém boxu a bez problémů se tam vleze. Musíte ji dobře připoutat. Jinak jízdní vlastnosti se dosti změní, když v boxu na střeše máte 75 - 100 kg. Takže bacha.
Mějte se
Ruda
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lpg
LPG a turbo je často odsuzovaná kombinace. Ovšem praxe hovoří spíš o tom, že největší chyba je u volantu. Je pravda, že při jízdě na plyn takzvaně na krev, dostává turbo motor větší kouř. Když se ale dodržují zásady, že na plyn se šetří a na benzín se dělají kraviny, tak to dohromady bez problémů funguje. Bushmanski provozuje na plyn GT, který koupil starší od robertal, robertl provozuje turbo forestra na plyn a protože obě tyhle auta jsou servisována v Dobřanech, ptal jsem se alse na to, jak to teda je, ovlivněnej těmahle odmítavejma debatama. Als v podstatě konstatoval to co tady píšu, s tím, že je třeba častěji dělat ventily a prostě víc přemejšlet.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97