LPG
Re: LPG
ok, takže to nepozná řídící jednotka, ale diagnostik tím, že postupně vypíná jednostlivé vstřiky, a podle chodu motoru usoudí, že jeden nefunguje. Pokud ale dává jen částečně, nemusí být změna hned patrná.
Ještě mě zajímá, jestli pokud jsi měl přidcpaný vstřik, bylo to vidět někde? nebo to jen občas hůře jelo.
Protože teoreticky by pak v součtu čtyř válců, měl bejt na lambdě přebytek kyslíku ?
Ještě mě zajímá, jestli pokud jsi měl přidcpaný vstřik, bylo to vidět někde? nebo to jen občas hůře jelo.
Protože teoreticky by pak v součtu čtyř válců, měl bejt na lambdě přebytek kyslíku ?
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Já tu závadu řešil několik měsíců, protože auto normálně fungovalo vždycky několik set kilometrů a pak začalo jet na 5 válců. Když se mi to stalo poprvé, zajel jsem k plynařovi, napíchli jsme to na počítač, přepnuli na plyn a ono to fungovalo absolutně normálně. Takže jsem zase odjel a čekal, až se závada projeví.
Zase jsem několik set km jezdil, pak se závada projevila, já jsem zkusil jet dál, jestli se závada zase nevstřebá a ona se za 10, 15 km vstřebala a zase to začalo jet normálně.
A takhle mi to vydrželo asi 3 měsíce.
Až jsem měl na podzim auto v Dobřanech na servisu a když jsem ho tam vezl, došel mi plyn. Po vyzvednutí jsem natankoval a ono to zase jelo na 5, takže jsem to netrápil a hned vyrazil k plynařovi. Po napojení jsme zjistili, že to nejde úplně na 5, že jen ten jeden vstřik dává málo. Po rozebrání jsme zjistili, že má krátký krok.
Já samozřejmě nemůžu s jistotou říct, že jiný plynař by nevyčetl z počítačových hodnot, příčinu hned na začátku. Já jen koukám plynařovi pod ruce.
Zase jsem několik set km jezdil, pak se závada projevila, já jsem zkusil jet dál, jestli se závada zase nevstřebá a ona se za 10, 15 km vstřebala a zase to začalo jet normálně.
A takhle mi to vydrželo asi 3 měsíce.
Až jsem měl na podzim auto v Dobřanech na servisu a když jsem ho tam vezl, došel mi plyn. Po vyzvednutí jsem natankoval a ono to zase jelo na 5, takže jsem to netrápil a hned vyrazil k plynařovi. Po napojení jsme zjistili, že to nejde úplně na 5, že jen ten jeden vstřik dává málo. Po rozebrání jsme zjistili, že má krátký krok.
Já samozřejmě nemůžu s jistotou říct, že jiný plynař by nevyčetl z počítačových hodnot, příčinu hned na začátku. Já jen koukám plynařovi pod ruce.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Pavlos
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 789
- Registrován: ned zář 06, 2009 8:23 pm
- Jméno a příjmení: Pavel šajdák
- Bydliště: Chropyně
Re: LPG
Mám lpg už nějaký ten pátek a už po druhé stalo že mě popraskali gumové hadičky rozvádějící flash lube do válců tak se ptám zkušenějších praská to jen mě nebo i vám? A když je poškozená samosebou že mě to nedodává flashlube do válců
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG
Ta diagnostika nic sama nepozná. Prostě to jen umí přepínat libovolně jednotlivé válce na plyn a sleduje se pozorováním chodu motoru, jak se to změní. Já to vždy dělal jen na volnoběh, ale asi by to šlo i v zátěži za jízdy.jantar píše:ok, takže to nepozná řídící jednotka, ale diagnostik tím, že postupně vypíná jednostlivé vstřiky, a podle chodu motoru usoudí, že jeden nefunguje. Pokud ale dává jen částečně, nemusí být změna hned patrná.
Tohle je správná úvaha a někdy se to chystám vyzkoušet. Při nastavování plynu si pustím v jednom okně LPG jednotku a v druhém budu třeba v RomRaideru sledovat co to nastavování LPG dělá s benzínovou jednotkou.jantar píše:Ještě mě zajímá, jestli pokud jsi měl přidcpaný vstřik, bylo to vidět někde? nebo to jen občas hůře jelo.
Protože teoreticky by pak v součtu čtyř válců, měl bejt na lambdě přebytek kyslíku ?
Když mi odešel vstřik, tak jsem se k žádné diagnostice nedostal, protože to po přepnutí na plyn okamžitě chcíplo. Zůstal trvale otevřený. Tam pak byla diagnostika jednoduchá. Klepal jsem šroubovákem do jednotlivých vstřikovačů a zkoušel, zda to po tom zase chcípne. Po zaklepání na problémový vstřik to přestalo chcípat a jelo naprosto normálně. Tak jsem koupil rovnou všechny čtyři vstřiky nové a vyměnil je. Prostě jsem si řekl, nejezdíš k plynaři, tak si kup nové vstřikovače.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG
Co to je za systém přimazávání? Já mám jen jednoduchý podtlak a hadička drží.Pavlos píše:Mám lpg už nějaký ten pátek a už po druhé stalo že mě popraskali gumové hadičky rozvádějící flash lube do válců tak se ptám zkušenějších praská to jen mě nebo i vám? A když je poškozená samosebou že mě to nedodává flashlube do válců
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: LPG
Já mám pro všechny dohromady, hadička drží... kup hlavně pro ropný produktz/benzin, jiná to nedá.
S tim podtlakovým přimazáváním mám spíš problém, že při chladnutí motoru se pomalu plní hadička flash lubem, a při startu toho tam hodí moc.
Pak už to funguje normálně.
Mám podezření, že mi to zahnojilo svíčky, snad ne kat-Strašně to smrdí z vejfuku poslední dobou na plyn... Asi to půjde ven...
S tim podtlakovým přimazáváním mám spíš problém, že při chladnutí motoru se pomalu plní hadička flash lubem, a při startu toho tam hodí moc.
Pak už to funguje normálně.
Mám podezření, že mi to zahnojilo svíčky, snad ne kat-Strašně to smrdí z vejfuku poslední dobou na plyn... Asi to půjde ven...
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Re: LPG
Tak, dokonáno jest. Plynař vstřiky rozebral, vyčistil a je po problému. Před novej filtr jsme vřadili ještě jeden filtr (lépe dostupný) a plynař říkal, že když se bude měnit filtr, tak už jen tenhle předřazenej. Prej v tom není papír ale jakási guma nebo co.
Takže auto jede a bylo to zajebanýma vstřikama. Čekal jsem ale větší hrůzu - kdybych netušil, že ty vstřiky jsou asi zajebaný, tak bych se hádal, že jsou ok - jen taková lehká tmavá šmouha tam byla...
Co se týče té diagnostiky, tak potvrzuju, že u mně to postupným vypínáním vstřiků nešlo, protože motor hnedka chcípl.
Takže auto jede a bylo to zajebanýma vstřikama. Čekal jsem ale větší hrůzu - kdybych netušil, že ty vstřiky jsou asi zajebaný, tak bych se hádal, že jsou ok - jen taková lehká tmavá šmouha tam byla...
Co se týče té diagnostiky, tak potvrzuju, že u mně to postupným vypínáním vstřiků nešlo, protože motor hnedka chcípl.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: LPG
Zdravím vás, rád bych dal svého Outbacka (2006) do plynu. Jak jsem si pročítal zdejší forum, často se zde objevovalo doporučení, vybrat dobrý montážní servis, který nejen LPG namontuje, ale bude ho umět i správně nastavit a servisovat. A tady bych se chtěl s vámi poradit, komu tento úkon svěřit? Jsem od Plzně, tak nejlépe někde kolem, ale nebráním se někam si i zajet, pokud to bude nutné. Četl jsem zde poměrně dobré reference na LPG Vaněk z Prahy, byť už trochu staršího data. Za případné tipy děkuji.
Re: LPG
Kluci, jen takový dotaz - brání něco použití klasických stahovacích spon (se šroubem) při montáži vstřikovačů? Mám to pospojovaný deformačníma sponama a jestli to budu muset zase rozdělat kvůli vyčištění, tak bych tam dal ty klasický šroubovací. Jen nevím, jestli je na to nějakej předpis, nebo jinej důvod, proč by tam musely být ty deformační.
A dále si nejsem jistej - prodává se "revizní sada vstřikovače Jet" ( např. https://www.lpgprofi.cz/product/prislus ... -jet-/1340 ). Je to stejné i pro Jet FX? Nikde jsem nenašel saadu pro Jet FX, tak předpokládám, že by to mělo být stejné....
A dále si nejsem jistej - prodává se "revizní sada vstřikovače Jet" ( např. https://www.lpgprofi.cz/product/prislus ... -jet-/1340 ). Je to stejné i pro Jet FX? Nikde jsem nenašel saadu pro Jet FX, tak předpokládám, že by to mělo být stejné....
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: LPG
yeti> neni na to zadnej predpis, dokonce jsem u jedny prestavby minulej tejden videl, jak byly hadice od vstriku k tryskam jen nasazeny bez utazeni Samozrejme to majitelce po 100km vypadlo a plyn ji proudil do motorovyho prostoru. Kdyz si stezovala u plynare co ji to montoval, ze ji to jede na tri valce a cuka, tak do telefonu rikal, ze to jeho vina neni a ze dekl z motoru sundal, aby se tam nehromadil plyn No hovado z Ceskych Budejovic.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG
Já měl od montážníků hadice mezi vstřikovačem a tryskou také bez sponek. Na šestku trysku narvali pětku hadici a to tedy sundat nešlo. Musel jsem to rozřezat nožem a nahradit hadicí 6 mm, protože se to nedalo bez poškození hadic rozebrat. On tam není žádný tlak, tak to musela být větší hadice, když to vypadlo.
Dal jsem tam všude spony tohoto typu.
Dal jsem tam všude spony tohoto typu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: LPG
Jo, tak ty jsem koupil taky. Zadna lace 11 kc/kus.
Kabel mi zatim neprisel tak jsem se v tom nehrabal. Kazdopadne stav je takovej ze na volnobeh nizke otacky a Tim padem se to cely tree a jakmile se rozjedu a mam lehce plyn tak skoro ok, pri akceleraci skube.
Sundal jsem prvni filtr plynne faze a vstup vypada ciste tak zanesenym filtrem to snad neni. Tak uz asi zbyvaji jen ty vsttiky,ale byly cisteny nedavno tak treba bude nektetej chtit vymenit...
Co ta revizni sada? Je to stejny Jet vs. FX? Jsou tam gumicky,perko magnet... Rikal jsem si ze bych to preventivne vymenil... Nechce se ni davat 630/ks za novy vstriky...
Kabel mi zatim neprisel tak jsem se v tom nehrabal. Kazdopadne stav je takovej ze na volnobeh nizke otacky a Tim padem se to cely tree a jakmile se rozjedu a mam lehce plyn tak skoro ok, pri akceleraci skube.
Sundal jsem prvni filtr plynne faze a vstup vypada ciste tak zanesenym filtrem to snad neni. Tak uz asi zbyvaji jen ty vsttiky,ale byly cisteny nedavno tak treba bude nektetej chtit vymenit...
Co ta revizni sada? Je to stejny Jet vs. FX? Jsou tam gumicky,perko magnet... Rikal jsem si ze bych to preventivne vymenil... Nechce se ni davat 630/ks za novy vstriky...
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7829
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG
Na FX vstřiky revizní sada není. Snad se dají poslat na repas, ale to jsem nikdy nedělal. Já to vyřešil tak, jak jsem už psal. Staré vstřikovače jsem ještě nečistil, ale až začnou zlobit nové, tak to vyzkouším.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT