Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2451 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164  Další
LPG 
Autor Zpráva
Online
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Příspěvky: 519
VDC:Tak to je pekna cena,asi se tohle vyplati . To bych taky chtel aby mi takhle nekdo udelal radost .


Sent from my iPhone using Tapatalk


sob lis 11, 2017 7:26 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1468
Bydliště: Brno/Polička
outback píše:
Proč není dobré točit na LPG přes 4000 otáček - kvůli teplotě nebo ventilům nebo obojímu?


protože zhruba od 4000 rpm na plné zátěži se v mapě dostáváš na nejvyšší spalovací teploty. ECU začíná masívně obohacovat směs (lambda klidně pod 0.8) aby se odpařováním benzínu chladil spalovací prostor, ventily a katalyzátor (př. turbo). proto na vyšších zátěžích benzíny nad 4000 rpm tek žerou - benzín je používán jako chladivo. pokud máš lpg, tak tento efekt nelze aplikovat, protože plyn je již plyn a své skupenské teplo odevzdal (ochladil) v reduktoru do chladící kapaliny. proto je nad 4000 rpm riziko poškození motoru s lpg největší (sedla ventilů, písty, pístní kroužky..)
samozřejmě směs se obohacuje na plný výkon (pedál na podlaze) už od nejnižších otáček (motor má vždy nejvyšší výkon při mírně bohaté směsi), ale do těch 4000 se pořád nedostaneš na tak vysoké teploty. samozřejmě do toho vstupují další parametry, jako předstih, teplota nasávaného vzduchu apod.
prostě lpg je vždy větší tepelná zátěž pro motor ve všech režimech, od 4000 rpm ovšem extrémně. záleží pak na konstrukci a rezervě motoru toto tepelné zatížení zvládat.

momentálně je trend dělat motory na full lambda 1, tzn. žádné obohacení směsi i pro nejvyšší výkony. ale musí být uzpůsobena konstrukce motoru (např. i plánovaně masově produkovaný motor VW 1.5L 110-118kW bude mít chlazení ventilů sodíkem jak STI...)

_________________
Subaru Legacy Kombi 2.0i, MT, MY2004, LPG PRINS VSI 2.0
Obrázek


sob lis 11, 2017 10:28 pm
Profil
Online
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Příspěvky: 1609
Bydliště: Baldov u Štatlu
Xhlazeni ventilu sodikem mel opel uz u caliber

_________________
Tribeca 3,6
ex.Forester XT SG9
ex VeCe GTS
ex VeBe CC
ex Kadett GSi
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/


ned lis 12, 2017 8:42 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 777
Ano, toho ochlazování obohacením směsi jsem si všimnul, jak při akceleraci, tak nad 4000 otáček, tak při vyšší zátěži (na tempomat ve stoupání padá lambda). Při zátěži padá lambda několik vteřin postupně na myslím 0.86, u těch 4000 otáček je to skokové - na 3900 na rovině ještě nic a od 4000 chladí naplno.

Otázka je, když mám chladič oleje, jestli si můžu dovolit se na to vykašlat. Když jsem držel na dálnici 170 km/h na benzín, šel olej na teploty přes 120°C a voda ke stovce, chladičem oleje srazím olej o minimálně 20°C a vodu o 10°C. Ale nevím, jak moc to pomůže pístům a ventilům.

Když je volná dálnice, tak prostě jedu svých 150 na plyn a je to v pohodě, ale když je provoz, tak mám někdy volbu buď vpravo mezi pomalými auty 130 a pořád předjíždět to co jede ještě pomaleji, nebo v levém pruhu pár kilometrů držet s ostatními rychlost kolem 150-180km/h než se dostanu tam kde je volněji. A vypínat na tyhle akce na pár minut plyn mně štve, protože to pak zapomínám vrátit zpátky a taky to dost žere.

(a pro pořádek - bavíme se o bavorských dálnicích...)

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


ned lis 12, 2017 9:12 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 20051
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
vena píše:
ty FX?
Jo, Jet FX. Cena nového vstřiku je 520 kč, takže výměna za 240 je velmi solidní.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


ned lis 12, 2017 10:19 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1468
Bydliště: Brno/Polička
Tak ono jde hlavně o větší zátěž. Takže dlouhá stoupání nebo přívěs. Jinak když jedu dalnici 160, tak tocim skoro 4000, ale neresim to protože je to pořád částečný zatížení.
Co se týká chladiče oleje, na ventily a sedla to má podle mě minimální vliv. Na pist nevím jestli ty motory mají spodní ostrik, to by určitě mělo pozitivní vliv.

_________________
Subaru Legacy Kombi 2.0i, MT, MY2004, LPG PRINS VSI 2.0
Obrázek


ned lis 12, 2017 3:56 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Příspěvky: 578
Bydliště: železná ruda
nedavno jsem byl na seštelování Qbox4 a ty otáčky nejsou jediný faktory,ale i podtlak,tlak ,rychlost vstřikování
třeba jízda na pětkučtyrku otáčky 1500-2000 a přidá se plyn bez podřazení,už to lítá.
nastavil mi to od 9ms výš přístřik benzínu 2ms(hodnoty vstřikovače volnoběh B 2,5ms,plyn 4,0ms)

_________________
//Ford Galaxy 2.3 05 lpg //Subaru Impreza 2.0 05 lpg //
ex-Škoda 100,105,Felicia,Octavia,Peugeot 205,206,VW T4,Passat,Renault 4,Scénic,MB W114,Subaru Forester ,Impreza 2x,Outback H6,Ford Galaxy,Volvo V70,Honda Accord


ned lis 12, 2017 6:34 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 30, 2017 10:12 am
Příspěvky: 135
Bydliště: Třinec
Chlapi - IMPREZA GH 2008 1994 cm3 150 hp je SOHC či DOHC neboli je vhodná na přestavbu na LPG (matičky či kalíšky motor uvnitř nebo ven)?

_________________
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005 Obrázek
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport


ned lis 12, 2017 8:37 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 20051
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Všechna Subaru po roce 2008 jsou myslím DOHC a ani jedno není vhodné na přestavbu na LPG. Ty motory to nevydrží

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


ned lis 12, 2017 8:47 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 30, 2017 10:12 am
Příspěvky: 135
Bydliště: Třinec
Hmm - tak proč to cpali i do nových ?
Např viz - http://www.auto.cz/test-subaru-impreza-lpg-1959 - těch podobných článků z té doby je mraky...

_________________
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005 Obrázek
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport


ned lis 12, 2017 8:51 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Příspěvky: 134
mam imprezu s tymto motorom bez orig. (teda zastavby importerom kedy by mal mat motor tvrdene sedla uz pripravene na lpg) a silno som zvazoval prestavbu kedze na 92 kw som najazdil 120tis km na lpg bez jedinej poruchy motora ci lpg a po prepocitani nakladov pri mojom najazde by som zacal jazdit za polovicu po 2 rokoch a to som tam nezapocital pripadne nastavenie ventilov a rozhodol som sa, ze radsej budem jazdit na istotu s vacsou spotrebou ako kazdych 30tis vytahovat motor (co sa realne moze stat) na nastavenie ventilov. Teraz pri normalnej jazde jazdim za 9 a urcite nie ako brzda premavky.

_________________
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)


ned lis 12, 2017 9:31 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4295
Bydliště: Valašsko
A to děláš dobře,máš klid,nestojí to za ty starosti,navíc motor ven,motor zpět,udělat vůle,to taky neudělá každý servis dobře a zodpovědně.Není jiné rozumné volby,za mě ne.Teď už ne.Nehledě na osobní náhled a pocit,že motoru prospíváš a ne škodíš,někdo to neřeší a vymění nové auto za tři roky,neřeší tolik jestli motor vydrží a kolik vydrží.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


ned lis 12, 2017 9:40 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 20051
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
nun píše:
Hmm - tak proč to cpali i do nových ?
Např viz - http://www.auto.cz/test-subaru-impreza-lpg-1959 - těch podobných článků z té doby je mraky...


To je jako kdyby ses zeptal, proč nabízeli boxer diesely ,když byly na prd. :-) Ale na začátku to nikdo nevěděl, že stojí za prd a taky se tehdy nevědělo, že ty motory se s plynem nemají moc rádi.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


ned lis 12, 2017 11:04 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 5677
Bydliště: Brno
Výrobce do motorů otravnej plyn nadává. To pouze lokální dovozci to nechali u nějakýho lojzy namontovat, aby zvýšili prodej. Nic víc.

_________________
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem - RIP : bohužel ji někdo rozmlátil.


ned lis 12, 2017 11:31 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 20051
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Přesně tak. To jsem nenapsal a Míra má pravdu. Plyn nechával montovat Importér, nikoliv fabrika. A protože firma Coubal sídlí přes kopec od Freye, tak proto tam cpali to nesmyslné Viale.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon lis 13, 2017 6:13 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 2451 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 159, 160, 161, 162, 163, 164  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: