LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

ještě se vrátím k té statistice... je otázka, jestli počítat do nákladů lpg neplánovanou spotřebu naturalu. ta je jinak samozřejmě minimální (ca 0.2 l/100km), ale někdy se nechce zastavovat apod... a každá cesta na benzín dost zkresluje náklady. bez započítání spotřeby N95 je úspora 0.9 CZK/km.

proto jsem kdesi tady psal, že každý náklad navíc brutálně zamává s návratností. např. seřízení ventilové vůle u DOHC motorů za 10 000 Kč by s mým nájezdem 30 tkm ročně znamenal víc než 1/3 úspory pryč.. takhle u SOHC motoru to stojí dva a půl i s výměnou svíček, a to v subaru. navíc teď vím, že můžu tento interval posunout na 50 000 km.

no tak to je snad vše :-)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

Jenomže tu objektivitu zkreslujou i další faktory, jako třeba jízdní styl. Já jezdím naprosto minimálně dálnici, většinou jezdím město a mimoměsto. Takže plynošetrnný režim. Takže ventily budeme kontrolovat až po cca 50. A štelování cca za kilo. Dřív to při mém jízdním režimu není potřeba. Jo budeme vyndavat motor dřív, protože mi rachtá napínák řetězu, tak se to při tom zkontroluje. Ale vycházelo by to takhle.
Naopak kdybych lítal dálnici, byla by to nutnost a navíc k tomu by to chtělo elektronický flashlube...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

suubaru: jede to moc pěkně. ne vážně, zní to jako pitomost, ale tento motor má nádherný záběr od 2 do 3 tisíc rpm v městským režimu. podle mě výsledek naladění rezonance sání. ve větších rychlostech (dálnice) je to samozřejmě v tomto rozsahu otáček tragédie, je potřeba to okamžitě poslat přes 4500 a pak to zase dobře jede. naprosto ideální je tento motor do města a na dálnici. na dálnici dokáže jet 160 všude a v jakýmkoliv zatížení. na okresky se musí točit a točit a poloha plynu je on/off - nic, nebo promáčknout podlahu (samozřejmě muvím o rychlé jízdě).
...ovšem i tak, nikde nejsem brzdou provozu, spíš naopak.

tak, a majitelé turbo motorů si samozřejmě celý předchozí odstavec dají do uvozovek a svorně se tomu zasmějí ::-DD: ::-DD: ...a budou se smát právem :3gears:

ale i tak, v roce 2004, 186 Nm, tj 93 Nm/litr nebylo vůbec špatný - psychologická hranice 100 Nm/litr je i dnes max u atmosféricky plněného motoru.

proti 2.5 v outbacku... mě snad přijde, že 2.0 jede i líp.ale jel jsem jen jedním manuálem, a to teda moc nejelo...ono už je pravidlem, že 2.5 objem na 4 válec je na limitu. od 2.3 - 2.4 se už dělají 6 válce.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

VDC: souhlas, vidím to přesně tak jak říkáš. já mám té dálnice dost. a víš jak to je např. na D1, v pravým se jet nedá a v levým musíš 160. v kopcích na vysočinu už je to slušný zatížení motoru. proto jsem tam vyžadoval aditivum, potažmo dávkovaný podle zatížení motoru, a ne podtlakem, které funguje paradoxně uplně naopak.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

Jo máš pravdu. Podtlak je na dálnici úplně k ničemu.
Já jsem před měsícem byl nucen vyhledat servis, když to cestou z Bosny začalo jet na plyn blbě. A na doporučení Alse jsem vyzkoušel servis LPG v Lužanech u Přeštic, kam to mám asi 22 km. Oprava naštěstí spočívala v rekalibraci systému, co způsobilo dysfunkci jsme vlastně nezjistili. Nicméně když to zase začalo fungovat, upravil některá nastavení a hlavně mi doporučil přívstřik benzínu, při zvýšené zátěži, když už to Magic4 umí. Funkčně to nijak poznat není a benzínu to bere skoro stejně. Takže je to spíš taková virtuální funkce. :-)
Ale prý to ty naše káry mají rády. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
jantar
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 83
Registrován: stř lis 04, 2015 8:45 am

Re: LPG

Příspěvek od jantar »

Čištění vstřiku AG - holand montovanej na forestroj ecomatic z říše...
Přílohy
20160718_183043.jpg
20160718_183056.jpg
20160718_183341.jpg
20160718_183656.jpg
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
vojtasbus
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1526
Registrován: stř úno 11, 2015 11:11 am
Jméno a příjmení: Vojtěch Myška

Re: LPG

Příspěvek od vojtasbus »

Poradíte jak často ty vůle dělat, když jezdíme tak 50:50 dálnici, okresku? Ale máme už 20 tkm na plyn.
Celkový nájezd je 185 000 km, máme tam BRC + Flashlube. Ale nevím, jestli je 2,5 DOHC nebo SOHC.
exSubaru Justy '94 (1.2i, 9V, 55kW)
exSubaru Outback '05 (3.0R, 24V, 180kW)

No a teď budu chvíli jezdit Pažoutem
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: LPG

Příspěvek od goha »

Jestli máš 121kW, tak máš SOHC.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

Ventily jsem nastavoval po 30 tkm a myslím, že by to vydrželo klidně po 50 tkm. Bylo potřeba jen mírně povolit výfukové. Pokud zase nezačne téct olej víkama ventilů, tak to nechám 50 tkm. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
PetrCV
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 194
Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
Jméno a příjmení: Petr Menich
Bydliště: Milovice,Chomutov

Re: LPG

Příspěvek od PetrCV »

mnov píše:Ventily jsem nastavoval po 30 tkm a myslím, že by to vydrželo klidně po 50 tkm. Bylo potřeba jen mírně povolit výfukové. Pokud zase nezačne téct olej víkama ventilů, tak to nechám 50 tkm.
taky bych řekl že vydrží pade v pohodě, já je dělal po třiceti na předchozím subu/plyn a taky téměř jen výfukový o kousek teď na druhým subu/plyn jsem si je ve 125tkm přenastavil(po instalaci plynu)mimochodom taky to bylo o kousek hlí i na benzín a s přenastavením počkám min 50/60tkm, bez flashlube. Koupil jsem ale nová těsnění pod víka, svíčky a šrouby abych při příští návštěvě s měrkama neměl obavy jestli tohle ztvrdlý těšnění bude ještě těsnit ano či ne :850:
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu

Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
liken0other
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: úte črc 19, 2016 5:23 pm

Re: LPG - flashlube do startšího EJ20 ano/ne?

Příspěvek od liken0other »

Ahoj, koupil jsem starší subárko s EJ20 (2.0, 118 kW) s už instalovaným LPG systémem značky BRC. Podle všeho je to systém starší bez přívstřiku benzínu. Nyní přemýšlím o tom, jestli ho nedoplnit přimazáváním ventilů. Důvod je jednoduchý - tachometrových 120km/h je někde na 3500rpm a není to úplně rychlost na zdolávání delších dálničních úseků. Zároveň se obecně říká, že při pohonu na LPG by se motor neměl příliš vytáčet. A co si budeme povídat, přepínat na benzín na delších dálničních úsecích tak trochu nedává smysl :) Řeší přímaz ventilů v tomhle případě hlavní trápení motoru při LPG palivu nebo by se i s přímazem neměl vytáčet? Má taková investice smysl? Dodám, že motor má natočeno něco kolem 230tkm a podle poslední kontroly před pár týdny by měl být v dobré kondici včetně vůlí ventilů.

Díky za rady!
Hando
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 349
Registrován: pát lis 28, 2014 7:16 am
Bydliště: Ostrava/ExŽilina

Re: LPG

Příspěvek od Hando »

jantar píše:Čištění vstřiku AG - holand montovanej na forestroj ecomatic z říše...
Neviete nahodou ako rozpoznam ci tie vstreky su este dobre, alebo nie? Moje budu mat 215000km a caka ma vymena nadrze, tak sa musim rozhodnut ci len nadrz+multiventil, alebo to vytrhat cele a dat nejakeho taliana.
"Subarko" Subaru Legacy Wagon 2.0R 2007
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

liken0other> otáčky motoru samy o sobě nejsou tak důležité, zásadní je zatížení motoru spolu s otáčkama, což definuje teplotu spalin na výfukové straně. jelikož na plný plyn se obohacuje směs až na lambda 0.8 (jednak kvůli výkonu a taky kvůli chlazení spal. prostoru), tak na LPG není úplně dobré jezdit v plném zatížení, což je typicky kopcovitá dálnice ve spojení s našima dýchavičnýma 2.0L. pak už jen záleží, jak je dimenzován materiál ventilů a ventilových sedel. aditivum vytváří (mělo by) mezivrstu na kontaktní ploše a zamezuje opotřebení ventilu/sedla vlivem zvýšené teploty a nulové tvorby sazí při provozu na LPG. takže já bych to na dálniční provoz doporučil.
z mé zkušenosti se po 40 tkm ventilové vůle takřka nemusely seřizovat. ale je potřeba mít elektronické dávkování v závislosti na délce vstřiku - podtlak je na dálnici na nic.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

jo a "tovární" zástavby BRC mají pravděpodobně jiný materiál ventilových sedel (stellit - kobaltová slitina), zdá se, že tam to funguje dlouhodobě i bez aditiva.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
liken0other
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: úte črc 19, 2016 5:23 pm

Re: LPG

Příspěvek od liken0other »

Díky, o tom materiálu sedel jsem slyšel. Je to někde skutecne potvrzeno nebo je to jen taková informace "říká se"?
Já mám verzi bifuel z Itálie, takže by to do toho nejspíš melo zapadat. Minimálně serviska a datum vyroby bomby naznacuje, že je tam systém od samotnéhopočátku provozu. Otázkou je, zda je odolnější materiál na sedle nebo i na samotnem ventilu...? Je nějaká možnost, jak to spolehlivě poznat, jestli to tam je? A pokud to tam je, jde potom aditivaci považovat za "zbytečný luxus" ? Díky za info...
Odpovědět

Zpět na „Palivo“