Stránka 1 z 219

LPG

Napsal: sob srp 15, 2009 12:02 am
od tango
Tak dle neustálích pozitivních a negativních názurů na LPG co kdyby se zde rozrostla debata na to to téma? :mrgreen: Jaký máte zkušenosti a co se týče spolehlivosti jak LPG tak motoru a vše kolem toho :?

Napsal: sob srp 15, 2009 6:38 am
od Mráča
Pred rokem a pul sem vymenil starou verzi plynu za novou,ktera je napojena primo ma vstriky a za tu dobu absolutne zadny problem co se tyce vykonu motoru a jeho chodu.Neni poznat jestli jedu na benzin ci na LPG.
Potesujici je to,ze mne litr stoji 13 kc pri spotrebe 12l na 100km :D .A ze nejezdim presne podle predpisu
:twisted:
Kam bych LPG nedaval je turbo,to by byl hrich :) .
Pri dnesnich cenach benzinu je to skvela vec.

Napsal: sob srp 15, 2009 12:04 pm
od tango
To určitě jo :D Tomáš recht příteli. Dneska je nenzín drahej. Mněl jsem naftu a taky proč jsem ji vymněnil byl důvod zdražení nafty(francouz jeden pitomej :twisted: ). No tady jsem tankoval benon za 27,90 a další den už ho mněli za 28,90 :blee: Je to normální? Lpg tedy je možná varianta. Pokud to dávaj i při prodeji nevého vozu v Subaru tak to určitě nebu špatný. Mraco s tim turbem máš recht. Nápalit do STI lpg tak to by znělo divně,ale ty náklady na jízdu v LPG :D :good:

Napsal: sob srp 15, 2009 1:44 pm
od hetzer
mraca: kolik te stala instalace a kolik rocne najedes km?

Napsal: sob srp 15, 2009 7:15 pm
od Mráča
LPG mne stal 30000kc,byl uplne novy zadna druha ruka a najezdim rocne mezi 25-30 tis.Jednou rocne jedu na kontrolu a ta stoji 200kc.

Napsal: ned srp 16, 2009 9:15 am
od VDC
Jakožto zapřisáhlý plynař se hlásím do diskuse 8) Já teda, vzhledem ke stáří mého stroje, mám ještě směšovací klasiku. Ale jsem s tím stejně maximálně spokojen. Vstřikování budu v dohledné době nechávat montovat do Toyoty Previa, což bude nový stroj pro rodinu v domácnosti.

Napsal: ned srp 16, 2009 11:53 am
od tango
No VDC do Toyoty? :D Ty zapřísáhlí Subarák. :good: No dobrá no, je to taky japonec a dost dobrej :mrgreen: Ten plyn je dodrej, ale na diskusíci na starém vebu seo to docela hanilo :cry: Tak nevím. Je pravdou, že je to fakt super věc a taky jízdí dosah je dvojnásobný :good: :winner:

Napsal: úte srp 18, 2009 3:17 pm
od nzg
S LPG jsem mel pozitivni zkusenost v predchozim aute (Legacy 2.0 1995), kde jsem mel primitivni smesovac a toroid misto rezervy.

Hlavnim problemem tohoto systemu bylo,ze to obcas strelilo do sani a kdyz to byla vetsi rana, tak to vyhodilo i kryt vzduchoveho filtru, ale stacilo to nasadit zpet a jet dal. Nekdy to po zaslehu do sani ztratilo vykon a bylo nutne zastavit a provest nasazeni protizaslehove pojistky. Nic prijemneho treba na dalnici.

U motoru, kde nejsou hydrostely je treba kontrolovat a serizovat ventilove vule a to je casto rozhodujici polozka v rovnici, zda se LPG vyplati ci ne.
U meho soucasneho auta jsem o LPG take uvazoval,ale nakonec jsem do neho nesel. Benzin autu chutna vic :D

Napsal: úte srp 18, 2009 6:07 pm
od VDC
tango píše:No VDC do Toyoty? :D Ty zapřísáhlí Subarák. :good:
tango v případech, kdy Subaru nenabízí vhodnou alternativu, je třeba se dívat i jinde. Potřebuju velkoprostorový auto a to u Subaru prostě nenajdu. Takže jsem si stanovil jednoduchý kritéria, že chci velkoprostorový, japonský, 4x4 auto a vypadla mi z toho Previa a SpaceWagon. Mitsubishi ač japonské mě nikdy neoslovovalo, zato mě totálně oslovila Previa. Je to stará, dobrá, poctivá japonská práce, jakou Toyota uměla a na to auto nenajdeš negativní ohlas. Kromě toho mě zcela pohltil její design, kterej je zcela nadčasovej.
Previa navíc nebude primárně moje auto, ale auto mojí partnerky. Já s ní budu jezdit jen v případech, kdy pojedeme někam celá rodina.

Napsal: úte srp 18, 2009 8:15 pm
od tango
Jasný rozumím :good: . Já to myslel ze srandy, nerad bych se tě dotknul :( . Samozdřejme, že Toyota je super a s tím prostorem je opravdu velmi dobrá na tož variabilitou prostoru :good: . Zkrátka každá značka má své pro a proti. Já mněl Peugeota a vyhovoval mi jeho kufr, ale ten zbytek vůbec. :twisted: . Byl poruchovej až hrůza. Proto padlo slovo na japonce :good: . Spolehlivost je mu vlastní.

Re: Lpg

Napsal: stř zář 02, 2009 8:28 pm
od Vladimir_xh
V Subárku zatím plyn nemám, určitě ho plánuju. Jinak mám s plynovema autama vcelku dost zkušeností. Do svého posledního plynového auta tj. Felda 1,6 combi jsem dával plyn ve 120tisících kilometrech. Jedná se o starší typ s reduktorem (zplynovačem). Dneska Feldu používám už jen jako pracovní vozítko, má najeto 310 tisíc km a šlape jako hodinky. Takže řeči o tom jak LPG zkracuje životnost motoru jsou jen tlachy lidí co LPG nikdy neměli. Slyšel jsem pár názorů, že by se na dvě nádrže plynu měla vyjet jedna benzínu, tak to mi příde taky jako kravina. Benzín používám jen na start a v průměru tak 1km a pak okamžitě přepínám na LPG.
Můj názor na spokojené používání je: dbát na technický stav auta, zapalovací svíčky a kabely v pořádku, nevyjíždět benzínovou nádrž - mít minimálně 1/2 nádrže (jinak odchází benzínové čerpadlo) a plynař mi tvrdil "nemít děravý výfuk" sice nevím proč, ale možná kvůli lambdasondě a to je asi všechno. Prostě ať si každý spočítá náklady a LPG se prostě ve většině případů vyplatí. Jediné negativum je kam s rezervou. Té se nevzdám, tak překáží v kufru.

Re: Lpg

Napsal: stř zář 02, 2009 8:44 pm
od tango
To je pravda. LPG je super na náklady, to je nezdebat, ale na SC foru to moc nedoporučovali tak se ptám jestli to je opravdu takovej problém to LPG dát do Suba , nebo ne :690: ? Mněl jsem ho ve dvou autech a taky naprostá spokojenost :supeer: . No ale boxer je asi :655: trošku jinej no :850: .

Re: Lpg

Napsal: stř zář 02, 2009 9:29 pm
od Rudolfo
Přátelé,
ve svých předchozích autech jsem nikdy neměl LPG. Ročně jsem najezdil 30 - 40 tisíc. Teď mám Forestra a od začátku LPG a nemohu si na nějaké problémy stěžovat. Zkrátka jezdí to jak má, jezdí to levně. Výkonově dostačující 110 kW, dobře zpřevodované 5MT s redukcí, i nízké otáčky dobře táhnou. Rezerva v kufru je otravná. Mám ještě mříž (N1). Vyřešil jsem to tak, že to kolo mám nastojato připevněno na pravé straně. Výhoda - je rovná plocha na nákupy. Nevýhoda nedá se tam dát ten zatahovací dekl - roleta. Když jsem jel do Norska, tak rezerva byla nahoře ve velkém boxu a bez problémů se tam vleze. Musíte ji dobře připoutat. Jinak jízdní vlastnosti se dosti změní, když v boxu na střeše máte 75 - 100 kg. Takže bacha.

Mějte se

Ruda

Re: Lpg

Napsal: stř zář 02, 2009 9:35 pm
od hetzer
tango: lpg se nedoporucuje do turba, do atmo bez problemu

Re: Lpg

Napsal: stř zář 02, 2009 9:44 pm
od VDC
LPG a turbo je často odsuzovaná kombinace. Ovšem praxe hovoří spíš o tom, že největší chyba je u volantu. Je pravda, že při jízdě na plyn takzvaně na krev, dostává turbo motor větší kouř. Když se ale dodržují zásady, že na plyn se šetří a na benzín se dělají kraviny, tak to dohromady bez problémů funguje. Bushmanski provozuje na plyn GT, který koupil starší od robertal, robertl provozuje turbo forestra na plyn a protože obě tyhle auta jsou servisována v Dobřanech, ptal jsem se alse na to, jak to teda je, ovlivněnej těmahle odmítavejma debatama. Als v podstatě konstatoval to co tady píšu, s tím, že je třeba častěji dělat ventily a prostě víc přemejšlet.