LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: LPG

Příspěvek od petr »

jo jo na svíčky se kouknu brzo je budu měnit ale stejně je dobré vědět kde rozumí plynu, mám BRC a ne každý ho dělá a umí, je super jezdit s takovou spotřebou jen nevím jestli se to vyplatí pak měnit motor možná že jo ...spotřeba je skoro poloviční starší motor nestojí zas tak moc a třeba se to neposere
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG

Příspěvek od sima »

Petře,nevím na kolik umí Huvar BRC,ale BRC není zas tak vyjímečné,jestli ho někdy dělal tak se určitě nebojím,že to co po něm chceš,tak to hravě zvládne,ale co já vím,optej se ho a uvidíš,není to žádný amatér,to fakt ne.Dej vědět jak jsi dopadl a hlavně v klidu mu řekni,co třebuješ,jsem sám zvědavý a přeju ti ať to klapne.Jinak chápu,že jsi rapidně klesl se spotřebou,ale já bych byl velice opatrný s tímto,buď si to měl špatně předtím,nebo teď posíláš motor do řiti,nějaký ten kompromis mezi tím bych bral,i tu větší spotřebu,vzhledem k tvému drsnému využití forejse :850:
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1712
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od Cliffer »

Mám takový problém. V Oťasu máme LPG Vialle. Po koupi všechno fachalo jak má. Pak jsem to dal na providelnou LPG prohlídku k Coubalovi (předtím, než jsem si přečetl že je nic moc, a kvůli tomu, že to tam zabudovával) a od tý doby je v autě občas cítit plyn. Nezávisle na teplodě, tankování nebo naplnění nádrže. Je to cítit od bomby, resp od tý krabičky na bombě (čerpadlo?). Všechno jsem zkusil omatlat JARem (jak vypnutý, tak nastartovaný), ale nikde nic neucházelo. Pak jsem zjistil, že víčko tý krabičky (čerpadla?) není dotažený, tak jsem dotáhl. Efekt žádný. Každopádně auto jezdí úplně normálně, z benzínu na plyn se přepíná úplně normálně. Poradil by někdo, co by to mohlo být? Nebo to je normální jev a jsem jen vyplašenej kvůli tomu, že to je můj první plyn?
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

Asi máš nějak dobře vyvinutý čich. :-) Ono se do toho plynu přidává nějaké aroma a pak je možné, že to cítíš i po natankování, co se tam usadilo. Já toho moc necítím, tak musím mít v garáži čidlo. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

Plyn smrdí jako bolavá noha. Ale pokud jsi to všchno omatlal jarem a nikde není viditelný únik, tak není moc co radit. Jedině se sebrat, zajet jinýmu plynařovi s měřákem a nechat si to oměřit. To by možná stálo za to..
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG

Příspěvek od sima »

Plyn je fakt cítit i v absolutně mini prd zanedbatelném úniku.Odorizuje se merkaptanem a tj teda děsný smrad.Měli jsme odorizační stanici s merkaptanem v práci a tj panečku smrad až by jeden zdechl.Kor v čisté podobě.Někde jsem četl,že to snad nazývají tchořím zápachem :-)
Já měl únik z nádrže,od multiventilu,okolo závitu,ale přijít na to byl problém.Měřák nic neukázal,vím zní to jako děsná kravina,on totiž ukáže i sebemenší únik,ale tohle už prostě nedal.Oblítali jsme to s měřákem ixkrát,pak nadvakrát vše opatlali jarem(předtím jsem to zkoušel sám).Až vlastně napotřetí se prodrala sem tam ven mini bublinka.A tato stačila nadělat ten smrad v autě.
Čili jo zajeď s tím k plynaři,ale nedej se odbýt a jar je v těch dobře přístupných místech nej řešení,oko neoblbneš,bublinu vidí :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: LPG

Příspěvek od Slavek_xxx »

Podle meho mas bud netesnost nekde u filtru jak ho menili a nebo mas tenesnost vyfuku u predni casti. Jestli to delali u Coubala, tak to tam jed vyreklamovat ne?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

mě to teda taky je občas cítit...přijde mě, že když čichnu k hadicím do vstřikovačů, tak to citím, zvlášť když jsou horký. jakoby ta aromatická látka pronikla tou hadicí.... :655: pak samozřejmě když se zastaví, tak to občas nasaje dovnitř... není to pravidlem, takže se těžko zjišťuje proč... samozřejmě nikde žádný únik nedetekován...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG

Příspěvek od sima »

Dethroned takhle jak to popisuješ,bych snad řekl,že je to docela normální,to jsou ty stavy,kdy si toho jeden všimne a druhý už vůbec ne.Ale těžko takhle na dálku to takhle shodit ze stolu,jen vím,že z prostoru motorového to sem tam mííírně bylo cítit,někdy jo,někdy ne,ale jen když jsem tam zabořil nosál.A tam jsem taky nikdy na nic nepřišel,omatláno jarem ixkrát a nic.Nějaký mikro zápach to mít může,když je ten merkaptan fakt takový čud.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1712
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od Cliffer »

Vím jak plyn smrdí, třeba z chaty z vařiče. Každopádně u Coubala to samozřejmě bylo na reklamaci, taky že blbnul přepínač. Říkali, že únik nenašli a ještě řekli, že jsme něco do přepínače rozlili :713: že byl nějaký slepený... Takže na Coubala :fuckoff:
Každopádně dle toho co píšete, bych to zkusil nechat "očuchat" jinýho plynaře, a pokud nic nenajde, tak se s tím smířit :-) Co jsem tu pochytil, tak oveřenej plynař (v Praze) byl ve Strašnicích někde u Počernický?
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: LPG

Příspěvek od suubaru »

Cliffer: mě dlouho nemohli najít únik, cítil jsem jej v kabině po zahřátí topení, tedy z motorového prostoru. Měřák nenapověděl. Až pánové našli mikrotrhlinku v plastové objímce plynové fáze před vstřiky.
Plyn bys neměl cítit ani trochu. Závada k reklamaci.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: LPG

Příspěvek od suubaru »

konečně jsem se dokopal k měření, kolik benzínu projedu na LPG provoz. Tak tedy, dvouměsíční ježdění krátké a velmi krátké trasy, každý den několik startování, celkem 1800 km, spotřeba 0,77 litrů BA98 na sto. Tedy nějakých 0,24 kč/km. Čekal jsem víc. Včetně LPG je to úspora 1,20 kč/km oproti provozu na benzín - v dnešních cenách. (Spotřeba 11/lpg vs 9/benzín).
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

Tak jsem po 40 000 km na LPG dal seřídit ventily a vyměnil svíčky. Stálo mě to v Subaru 2500,-
To mě přimělo konečně přesně spočítat náklady a návratnost. Vedu si všechno přesně v spritmonitor.de, takže data mám, přesto se ve výpočtu vyskytují lehce subjektivní veličiny (průměrná cena benzínu je samozřejmě známá, ale většinou jsem kupoval o něco levněji, občsný provoz na benzín vinou nedostupnosti LPG např.).

Info:
- motor EJ20 SOHC 101kW, štelování ventilů šroubek-matice
- svíčky NGK BKR6E podle manuálu (cca 100 Kč jedna) - interval výměny při provozu na benzín 100 tkm.
- LPG systém PRINS VSI 2.0
- aditivum na ochranu sedel ventilů PRINS VALVE CARE dávkované čerpadlem podle zátěže motoru (délky vstřiku). 500 ml vydrží obvykle kolem 13 000 km podle stylu jízdy. Dálnice 160 km/h s kolama na střeše vycucne 100ml za 400km... 500 ml stojí 500-600 Kč :670:
- žádné problémy se nevyskytly, provoz benzín/plyn "nelze" poznat. Subjektivně mě to samozřejmě přijde na benzín o něco živější. Objektivně mám "kalibrační" kopec, kde to jede úplně stejně.
- provozní podmínky - rozhodně to nešetřím, dálnice kolem 150 km/h, při předjíždění do 5000 rpm. Jezdím dost dálnice, takže pro LPG nejhorší stav (velké dlouhodobé zatížení motoru)
- je pravda, že na maximální využítí výkonu přepínám většinou na benzín (předjetí kolony fabíí nebo hjundejí apod..). Přece jen se ten motor musí točit aby jel.

Výsledek kontroly po 40 000 km:
- dle slov servisu, ventilové vůle byly v pořádku, jen někde to lehce doladili... :655: Chápu, že to nebudou měřit měrkama 16x a zapisovat si naměřené vůle, ale pro mě to znamená jen tu informaci, že vůle nebyly nulové a mohly být někde v rozmezí "v pořádku".
- zdá se tedy, že aditivum by mohlo fungovat (stejně jak fungovaly olovem aditivované benzíny u starých motorů)
- svíčky jsou na pohled naprosto v pořádku - viz foto

Ekonomie:
- přiložil jsem tabulku úspory a návratnosti
- když to zaokrouhlím, tak úspora pro mě (se započítáním všech vícenákladů) je kolem 0.80 Kč/km.
- návratnost je kolem 1.5 roku
- není to takové terno jak se to prezentuje a jak to mají na těch stupidních kalkulačkách plynaři, ale pořád se to podle mě vyplatí nejvíc - i vzhledem k naftě a CNG. Ovšem není to černobílé, je potřeba vědět, který motor provoz na LPG vydrží. Pokud se 1.5 roku vrací investice a po 3 letech motor zakape, tak jste ušetřili 40 000 Kč, ale auto s motorem na vyhození.
- průměrný ekvivalent spotřeby v benzínu je dlouhodobě kolem 5.1 l/100 km, s momentálníma cenama a menší letní spotřebou je to klidně i jako kdybych jezdil za 4.5 l/100 km

Tak snad to někomu pomůže při rozhodování. Já už bych dnes neměnil, ať je to jak chce, je to velmi příjemné si vyrazit kamkoliv za polovinu (alespoň viděno u pumpy)... ::-DD:
Přílohy
NGK BKR6E.JPG
calc.jpg
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: LPG

Příspěvek od goha »

Pěkná statistika :supeer:
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: LPG

Příspěvek od suubaru »

dethroned: docela by mě zajímalo, jak ta 101 kw akceleruje, třeba oproti 2,5/115 kw a 2,0/92 kw. Z hlediska životnosti se to zdá být ideální motor. Máš to kombi s redukovanou MT?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Odpovědět

Zpět na „Palivo“