LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5142
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: LPG
jo jo na svíčky se kouknu brzo je budu měnit ale stejně je dobré vědět kde rozumí plynu, mám BRC a ne každý ho dělá a umí, je super jezdit s takovou spotřebou jen nevím jestli se to vyplatí pak měnit motor možná že jo ...spotřeba je skoro poloviční starší motor nestojí zas tak moc a třeba se to neposere
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG
Petře,nevím na kolik umí Huvar BRC,ale BRC není zas tak vyjímečné,jestli ho někdy dělal tak se určitě nebojím,že to co po něm chceš,tak to hravě zvládne,ale co já vím,optej se ho a uvidíš,není to žádný amatér,to fakt ne.Dej vědět jak jsi dopadl a hlavně v klidu mu řekni,co třebuješ,jsem sám zvědavý a přeju ti ať to klapne.Jinak chápu,že jsi rapidně klesl se spotřebou,ale já bych byl velice opatrný s tímto,buď si to měl špatně předtím,nebo teď posíláš motor do řiti,nějaký ten kompromis mezi tím bych bral,i tu větší spotřebu,vzhledem k tvému drsnému využití forejse :850:
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1712
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: LPG
Mám takový problém. V Oťasu máme LPG Vialle. Po koupi všechno fachalo jak má. Pak jsem to dal na providelnou LPG prohlídku k Coubalovi (předtím, než jsem si přečetl že je nic moc, a kvůli tomu, že to tam zabudovával) a od tý doby je v autě občas cítit plyn. Nezávisle na teplodě, tankování nebo naplnění nádrže. Je to cítit od bomby, resp od tý krabičky na bombě (čerpadlo?). Všechno jsem zkusil omatlat JARem (jak vypnutý, tak nastartovaný), ale nikde nic neucházelo. Pak jsem zjistil, že víčko tý krabičky (čerpadla?) není dotažený, tak jsem dotáhl. Efekt žádný. Každopádně auto jezdí úplně normálně, z benzínu na plyn se přepíná úplně normálně. Poradil by někdo, co by to mohlo být? Nebo to je normální jev a jsem jen vyplašenej kvůli tomu, že to je můj první plyn?
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7813
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG
Asi máš nějak dobře vyvinutý čich. Ono se do toho plynu přidává nějaké aroma a pak je možné, že to cítíš i po natankování, co se tam usadilo. Já toho moc necítím, tak musím mít v garáži čidlo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48960
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Plyn smrdí jako bolavá noha. Ale pokud jsi to všchno omatlal jarem a nikde není viditelný únik, tak není moc co radit. Jedině se sebrat, zajet jinýmu plynařovi s měřákem a nechat si to oměřit. To by možná stálo za to..
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG
Plyn je fakt cítit i v absolutně mini prd zanedbatelném úniku.Odorizuje se merkaptanem a tj teda děsný smrad.Měli jsme odorizační stanici s merkaptanem v práci a tj panečku smrad až by jeden zdechl.Kor v čisté podobě.Někde jsem četl,že to snad nazývají tchořím zápachem
Já měl únik z nádrže,od multiventilu,okolo závitu,ale přijít na to byl problém.Měřák nic neukázal,vím zní to jako děsná kravina,on totiž ukáže i sebemenší únik,ale tohle už prostě nedal.Oblítali jsme to s měřákem ixkrát,pak nadvakrát vše opatlali jarem(předtím jsem to zkoušel sám).Až vlastně napotřetí se prodrala sem tam ven mini bublinka.A tato stačila nadělat ten smrad v autě.
Čili jo zajeď s tím k plynaři,ale nedej se odbýt a jar je v těch dobře přístupných místech nej řešení,oko neoblbneš,bublinu vidí
Já měl únik z nádrže,od multiventilu,okolo závitu,ale přijít na to byl problém.Měřák nic neukázal,vím zní to jako děsná kravina,on totiž ukáže i sebemenší únik,ale tohle už prostě nedal.Oblítali jsme to s měřákem ixkrát,pak nadvakrát vše opatlali jarem(předtím jsem to zkoušel sám).Až vlastně napotřetí se prodrala sem tam ven mini bublinka.A tato stačila nadělat ten smrad v autě.
Čili jo zajeď s tím k plynaři,ale nedej se odbýt a jar je v těch dobře přístupných místech nej řešení,oko neoblbneš,bublinu vidí
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: LPG
Podle meho mas bud netesnost nekde u filtru jak ho menili a nebo mas tenesnost vyfuku u predni casti. Jestli to delali u Coubala, tak to tam jed vyreklamovat ne?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: LPG
mě to teda taky je občas cítit...přijde mě, že když čichnu k hadicím do vstřikovačů, tak to citím, zvlášť když jsou horký. jakoby ta aromatická látka pronikla tou hadicí.... :655: pak samozřejmě když se zastaví, tak to občas nasaje dovnitř... není to pravidlem, takže se těžko zjišťuje proč... samozřejmě nikde žádný únik nedetekován...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG
Dethroned takhle jak to popisuješ,bych snad řekl,že je to docela normální,to jsou ty stavy,kdy si toho jeden všimne a druhý už vůbec ne.Ale těžko takhle na dálku to takhle shodit ze stolu,jen vím,že z prostoru motorového to sem tam mííírně bylo cítit,někdy jo,někdy ne,ale jen když jsem tam zabořil nosál.A tam jsem taky nikdy na nic nepřišel,omatláno jarem ixkrát a nic.Nějaký mikro zápach to mít může,když je ten merkaptan fakt takový čud.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1712
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: LPG
Vím jak plyn smrdí, třeba z chaty z vařiče. Každopádně u Coubala to samozřejmě bylo na reklamaci, taky že blbnul přepínač. Říkali, že únik nenašli a ještě řekli, že jsme něco do přepínače rozlili :713: že byl nějaký slepený... Takže na Coubala :fuckoff:
Každopádně dle toho co píšete, bych to zkusil nechat "očuchat" jinýho plynaře, a pokud nic nenajde, tak se s tím smířit Co jsem tu pochytil, tak oveřenej plynař (v Praze) byl ve Strašnicích někde u Počernický?
Každopádně dle toho co píšete, bych to zkusil nechat "očuchat" jinýho plynaře, a pokud nic nenajde, tak se s tím smířit Co jsem tu pochytil, tak oveřenej plynař (v Praze) byl ve Strašnicích někde u Počernický?
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: LPG
Cliffer: mě dlouho nemohli najít únik, cítil jsem jej v kabině po zahřátí topení, tedy z motorového prostoru. Měřák nenapověděl. Až pánové našli mikrotrhlinku v plastové objímce plynové fáze před vstřiky.
Plyn bys neměl cítit ani trochu. Závada k reklamaci.
Plyn bys neměl cítit ani trochu. Závada k reklamaci.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: LPG
konečně jsem se dokopal k měření, kolik benzínu projedu na LPG provoz. Tak tedy, dvouměsíční ježdění krátké a velmi krátké trasy, každý den několik startování, celkem 1800 km, spotřeba 0,77 litrů BA98 na sto. Tedy nějakých 0,24 kč/km. Čekal jsem víc. Včetně LPG je to úspora 1,20 kč/km oproti provozu na benzín - v dnešních cenách. (Spotřeba 11/lpg vs 9/benzín).
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: LPG
Tak jsem po 40 000 km na LPG dal seřídit ventily a vyměnil svíčky. Stálo mě to v Subaru 2500,-
To mě přimělo konečně přesně spočítat náklady a návratnost. Vedu si všechno přesně v spritmonitor.de, takže data mám, přesto se ve výpočtu vyskytují lehce subjektivní veličiny (průměrná cena benzínu je samozřejmě známá, ale většinou jsem kupoval o něco levněji, občsný provoz na benzín vinou nedostupnosti LPG např.).
Info:
- motor EJ20 SOHC 101kW, štelování ventilů šroubek-matice
- svíčky NGK BKR6E podle manuálu (cca 100 Kč jedna) - interval výměny při provozu na benzín 100 tkm.
- LPG systém PRINS VSI 2.0
- aditivum na ochranu sedel ventilů PRINS VALVE CARE dávkované čerpadlem podle zátěže motoru (délky vstřiku). 500 ml vydrží obvykle kolem 13 000 km podle stylu jízdy. Dálnice 160 km/h s kolama na střeše vycucne 100ml za 400km... 500 ml stojí 500-600 Kč :670:
- žádné problémy se nevyskytly, provoz benzín/plyn "nelze" poznat. Subjektivně mě to samozřejmě přijde na benzín o něco živější. Objektivně mám "kalibrační" kopec, kde to jede úplně stejně.
- provozní podmínky - rozhodně to nešetřím, dálnice kolem 150 km/h, při předjíždění do 5000 rpm. Jezdím dost dálnice, takže pro LPG nejhorší stav (velké dlouhodobé zatížení motoru)
- je pravda, že na maximální využítí výkonu přepínám většinou na benzín (předjetí kolony fabíí nebo hjundejí apod..). Přece jen se ten motor musí točit aby jel.
Výsledek kontroly po 40 000 km:
- dle slov servisu, ventilové vůle byly v pořádku, jen někde to lehce doladili... :655: Chápu, že to nebudou měřit měrkama 16x a zapisovat si naměřené vůle, ale pro mě to znamená jen tu informaci, že vůle nebyly nulové a mohly být někde v rozmezí "v pořádku".
- zdá se tedy, že aditivum by mohlo fungovat (stejně jak fungovaly olovem aditivované benzíny u starých motorů)
- svíčky jsou na pohled naprosto v pořádku - viz foto
Ekonomie:
- přiložil jsem tabulku úspory a návratnosti
- když to zaokrouhlím, tak úspora pro mě (se započítáním všech vícenákladů) je kolem 0.80 Kč/km.
- návratnost je kolem 1.5 roku
- není to takové terno jak se to prezentuje a jak to mají na těch stupidních kalkulačkách plynaři, ale pořád se to podle mě vyplatí nejvíc - i vzhledem k naftě a CNG. Ovšem není to černobílé, je potřeba vědět, který motor provoz na LPG vydrží. Pokud se 1.5 roku vrací investice a po 3 letech motor zakape, tak jste ušetřili 40 000 Kč, ale auto s motorem na vyhození.
- průměrný ekvivalent spotřeby v benzínu je dlouhodobě kolem 5.1 l/100 km, s momentálníma cenama a menší letní spotřebou je to klidně i jako kdybych jezdil za 4.5 l/100 km
Tak snad to někomu pomůže při rozhodování. Já už bych dnes neměnil, ať je to jak chce, je to velmi příjemné si vyrazit kamkoliv za polovinu (alespoň viděno u pumpy)... ::-DD:
To mě přimělo konečně přesně spočítat náklady a návratnost. Vedu si všechno přesně v spritmonitor.de, takže data mám, přesto se ve výpočtu vyskytují lehce subjektivní veličiny (průměrná cena benzínu je samozřejmě známá, ale většinou jsem kupoval o něco levněji, občsný provoz na benzín vinou nedostupnosti LPG např.).
Info:
- motor EJ20 SOHC 101kW, štelování ventilů šroubek-matice
- svíčky NGK BKR6E podle manuálu (cca 100 Kč jedna) - interval výměny při provozu na benzín 100 tkm.
- LPG systém PRINS VSI 2.0
- aditivum na ochranu sedel ventilů PRINS VALVE CARE dávkované čerpadlem podle zátěže motoru (délky vstřiku). 500 ml vydrží obvykle kolem 13 000 km podle stylu jízdy. Dálnice 160 km/h s kolama na střeše vycucne 100ml za 400km... 500 ml stojí 500-600 Kč :670:
- žádné problémy se nevyskytly, provoz benzín/plyn "nelze" poznat. Subjektivně mě to samozřejmě přijde na benzín o něco živější. Objektivně mám "kalibrační" kopec, kde to jede úplně stejně.
- provozní podmínky - rozhodně to nešetřím, dálnice kolem 150 km/h, při předjíždění do 5000 rpm. Jezdím dost dálnice, takže pro LPG nejhorší stav (velké dlouhodobé zatížení motoru)
- je pravda, že na maximální využítí výkonu přepínám většinou na benzín (předjetí kolony fabíí nebo hjundejí apod..). Přece jen se ten motor musí točit aby jel.
Výsledek kontroly po 40 000 km:
- dle slov servisu, ventilové vůle byly v pořádku, jen někde to lehce doladili... :655: Chápu, že to nebudou měřit měrkama 16x a zapisovat si naměřené vůle, ale pro mě to znamená jen tu informaci, že vůle nebyly nulové a mohly být někde v rozmezí "v pořádku".
- zdá se tedy, že aditivum by mohlo fungovat (stejně jak fungovaly olovem aditivované benzíny u starých motorů)
- svíčky jsou na pohled naprosto v pořádku - viz foto
Ekonomie:
- přiložil jsem tabulku úspory a návratnosti
- když to zaokrouhlím, tak úspora pro mě (se započítáním všech vícenákladů) je kolem 0.80 Kč/km.
- návratnost je kolem 1.5 roku
- není to takové terno jak se to prezentuje a jak to mají na těch stupidních kalkulačkách plynaři, ale pořád se to podle mě vyplatí nejvíc - i vzhledem k naftě a CNG. Ovšem není to černobílé, je potřeba vědět, který motor provoz na LPG vydrží. Pokud se 1.5 roku vrací investice a po 3 letech motor zakape, tak jste ušetřili 40 000 Kč, ale auto s motorem na vyhození.
- průměrný ekvivalent spotřeby v benzínu je dlouhodobě kolem 5.1 l/100 km, s momentálníma cenama a menší letní spotřebou je to klidně i jako kdybych jezdil za 4.5 l/100 km
Tak snad to někomu pomůže při rozhodování. Já už bych dnes neměnil, ať je to jak chce, je to velmi příjemné si vyrazit kamkoliv za polovinu (alespoň viděno u pumpy)... ::-DD:
Re: LPG
dethroned: docela by mě zajímalo, jak ta 101 kw akceleruje, třeba oproti 2,5/115 kw a 2,0/92 kw. Z hlediska životnosti se to zdá být ideální motor. Máš to kombi s redukovanou MT?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series