LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Lpg

Příspěvek od Harry »

Zapalovací svíčky NGK pro automobily na plyn.

Společnost NGK Spark Plug Europe uvádí na trh linii svíček LPG LaserLine. :winner:
Sortiment sedmi svíček vyrobených z ušlechtilých kovů, vyprojektovaných speciálně pro motory poháněné plynem - zkapalněný (LPG) nebo stlačený (CNG).
Pokračování zde: http://lnk.nu/cz.motofocus.eu/ztv.html

http://lnk.nu/elit.cz/ztz.pdf http://lnk.nu/elit.cz/zu0.aspx

Odkazy: http://www.ngk.de/LPG_LaserLine.4622.0.html
http://www.ngk.de/Spitzentechnik_fuer_d ... 626.0.html
http://lnk.nu/ngk.de/ztw.php http://lnk.nu/ngk.de/ztx.php http://lnk.nu/ngk.de/zty.php
Přílohy
cd8d05083e.jpg
cd8d05083e.jpg (4.94 KiB) Zobrazeno 10760 x
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Lpg

Příspěvek od tango »

Jo takhle :670: . No tak to je super, takže díky vám už vím jak na tom můžu být, když to tam dám :supeer: . No a na pohodu rodinou jízdu to je koukám ideál :657: . Tak to je pozitivní zjištění :winner:
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Lpg

Příspěvek od jarkantor »

Jezdím 116kW verzi Forestera v LPG (LPI Vialle, zástavba "originál"), aktuální nájezd cca 41tkm. Na plyn točím převážně do cca 4.500ot./min., což je na dálnici bohatě postačující. Když jsem líný hledat přepínač LPG/benzin, tak prostě akceleruji do 5500ot./min. nebo i výše. Nikoliv pravidelně, ale prostě občas to spáchám a neřeším, jestli to auto přežije nebo ne. Nemyslím, že by se Subaru odhodlalo k držení garance 100tkm nebo 3 roky za situace, pokud by vylučovalo možnost chovat se k motoru při chodu na plyn identicky jako při chodu na benzin. :1774: K autu se prostě chovám při provozu na LPG bez nějakých významnějších ohledů, ačkoliv přiznávám, že jsem za volantem převážně velmi nevzrušivý a komukoliv v jakémkoliv voze dopřávám možnost mě předjet. Při měsíčním nájezdu cca 3tkm-5tkm (z 99% ve služební káře) jsou pro mě bodíky natolik cenné, že se držím předpisů (většinou) jako kakanec košile. LPG bych komukoliv doporučil, ačkoliv mým budoucím vozem snad bude nové Legacy 2.5 osazené bezestupňovým Lineartronic-em. :850: Hoy všem, Jarda.
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Lpg

Příspěvek od RallyCAD »

Tak už jsem je našel na trhu. Prodává je Elit. Na stránkách mají i převodní tabulku. Pro nejčastěji používané svíčky na motor EJ20 2.0 92kW místo doporučených svíček použije LPG Laser Line LPG1. Vypadaj dobře, ale ta cena je šílená = 797,-Kč/1ks !!!
To tam radši budu dávat ty klasický NGK BKR5E-11 po stovce, nebo padesáti korunách (jak se podaří sehnat) a měnit je zároveň s olejem...
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Lpg

Příspěvek od Harry »

To RallyCAD:
Elit má vždycky všechno dražší, a to 2x až 4x, než ostatní.... :666: :839: Jedinou jejich výhodou je, že mají skoro všechno, tedy to, co nikdo jiný......! :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1512
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Lpg

Příspěvek od Vladimir_xh »

800 za LPG svíčku? :839: :725: To ať si je nechají! To je fakt lepší měnit klasický jak píše RallyCAD. Naposledy když jsem do auta na LPG použil svíčky určené pro provoz LPG , tak to bylo horší než s těma co předepisuje výrobce. Zdechalo to na volnoběh. Tak jsem dal opět předepsané výrobcem a zase o.k. Tak se toho budu držet dál
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1512
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Lpg

Příspěvek od Vladimir_xh »

Sice to není Subaru, ale je to k tématu: http://www.novinky.cz/auto/178103-skodo ... a-lpg.html
Pěkné je, jak se chválí, že jsou jediní kteří drží garance u nových vozů :655:
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Lpg

Příspěvek od tango »

No svíčky za 800 tak to je pěkný :850: . Mně stála jedna 1000 :839: . Co mi bylo řečený tak vydržej 80 000km a jsou to laser platinum - bohužel výrobce si nepomatuju :713: . Jinak jsem si myslel, že nejsou spešl svíčky na LPG tak jsem byl dost mimo obraz :655: . Díky za info :690:
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Lpg

Příspěvek od RallyCAD »

Pokud by vydržely skutečně těch 80.000km, tak potom by ta cena byla odpovídající a dokonce ještě výhodnější. Jenže se mi tomu tak nějak nechce věřit, že ty svíčky přežijou takovej náběh na LPG... Ony totiž "obyčejný" iridia taky stojej kolem 500,-Kč/1ks, takže pak by to zase takovej ranec nebyl. Ale nikde jsem nenašel údaj o životnosti - i když jse teda moc nepátral, bo nemám zrovna čas...
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lpg

Příspěvek od DRUMMER »

Jen shrnu moje zkušenosti s LPG, protože se k mým komentářům vedle asi nedostaneme.
1 byl Rapid klasika do sání, asi ještě někde jezdí furt, 2 pickup Felda Fun 1,6 taky do sání a jezdila jak čert i v 300tis (ještě jezdí), 3 Forester r.2000 holandský AG Autogas se kterým jsem najel 50 tis. bez poruchy (montovali Autogas Opava-spokojenost, cena 42 tis.), 4 Forester 2006, 116Kw, Elpigaz (montoval p. Huvar HV GAS, Kunín u Nového Jičína, supr machr na plyn-doporučuju, cena 32 tis.) je to moje současné auto se kterým mám na plynu najeto 20 tis. km.
U obou Forestrů jsem dal Flashlube, ale účinnost nevím, to by asi chtělo po 100tis sundat hlavu a s někým to porovnat.
Ten systém co tam mám teď jsem dal až ve 52 tis. km, ještě v záruce, proto jsem hledal plynaře co to dělá pro Subaru. Jde tam nastavit mraky parametrů a naladit to na daný motor i styl ježdění, např. při prudké akceleraci sám přepíná na benzín, nad 4500 ot a do volnoběhu taky atd.
Ale podrobnosti by vám popsal pan Huvar, který má mimo jiné diagnostiku na Subaru a viděl jsem tam borca s Tribecou na LPG, minulý měsíc si tam nechal montovat plyn do 3,0 Outbacka 2006 taky Don Carnage z SK, je spokojený, dnes se asi k nám staví tak su zvědavý.
Doufám, že mu nebude vadit, že ho tu jmenuju, ale on tu napíše určitě reference taky.
Jinak ekonomika ježdění byla pro mne zásadní, protože auto používám jako pracovní, ale úplně podrobně si evidenci nevedu, protože mám paušální náklady a tudíž nevedu knihu jízd.
Mám AT převodovku a na benzín jsem se před tím nikdy nedostal pod 9l, většinou se to točilo kolem 10l na 100km, s LPG si po natankování vydělím cenu ujetými kilometry a vychází mi to mezi 1,40 a 1,50 na km při ceně plynu kolem 12 Kč/l. Jednou za týden dám benzín za 200 Kč.
Jezdím většinou po okrskách a jednou za 14 dní 200 - 300 km po dálnici.
Co je dobré oproti minulému Forestrovi (92kw)s MT je dálniční jízda, která mi zvedala spotřebu na 1,80 až 1,90 Kč na km, točil totiž při 140 km/h 4000 otáček a teď s AT to točí při 140ce tak 3300 ot. a jedu cca za 1,50-1,60 Kč/km.
Při mém nájezdu 30 - 50 tis. km za rok bych si ty Forestry bez plynu nemohl dovolit, možná mohl, ale někde by to chybělo, takže v současné situaci bych bez LPG neměl ani Subaru.
Samozřejmně máme i druhé auto Subaru a to Legacy sedan 1996 2,0 bez plynu se kterým jezdí žena do práce, ale najede jen asi 800 km za měsíc.
Nikdy jsem neměl rád nafťáky (smrdí mi staré i nové) a taky jsem ho nikdy neměl a to mám už dvanácté auto. (nikdy ale neříkej nikdy, jel jsem v Legacy sedan 2,0D a jelo to super, ale víc mně uchvátilo jak to sedělo a s jakým komfortem)
:diky: za pozornost a omlouvám se za :blabla: více méně obecné informace
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

Re: Lpg

Příspěvek od David »

Já nejsem zarytej wotpůrce eLPíGdží do auta..... co se týká ekonomiky provozu, s tím v plné míře souhlasím. Pro atmosférické motory to je SUPER a po drobných úpravách na motoru věřím, že bude fungovat hóóóóóhně dlouho.

Bouhužel u motorů TURBO je situace zcela odlišná a za sebe tvrdím že: plyn a turbo se nesnesou...
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Lpg

Příspěvek od tango »

Informace jsou super :826: . Určitě aspoň pro mně je zajímavé, že odhadem řídící jednotka přepíná mezi benzínem a LPG, při různém zatížení vozu což je super :supeer: . Určitě by nemnělo docházet k znehodnocování motoru :850: . Akorát si to nedovedu představit v reálu :655: :845:
DRUMMER
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 650
Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
Bydliště: Rusava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lpg

Příspěvek od DRUMMER »

No v reálu by to mělo být tak, že údajně si tam připíná v těch nastavených situacích benzín, alespoň tak jsem to pochopil. Mají několik druhů řídících jednotek, které jako jedny z mála umí tyhle věci.
Dodává to firma HTS ze Zábřehu, http://www.elpigaz.cz a mně to montoval www.lpgauto.cz
Subaru Outback II gen.

MB Vito - služební
Uživatelský avatar
David
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 04, 2009 12:00 am
Bydliště: Kosov
Kontaktovat uživatele:

Re: Lpg

Příspěvek od David »

Přesně tak. ELPIGAS montují tady u nás v Zábřehu.

Bratranec jim dal k dispozici svýho DODGE a mají to jako předváděcí vozidlo.
A je naprosto spokojenej. Vé Osmička si jen ševelí....staruje to na benzín...paxe to přepíná... vzadu na korbě má 200 litrovou nádrž na plyn a v kombinaci s benzínem neskutečney jízdní rádius :D


Moje Réza vedle ney působí pomalu jak ňákey "angličák" :D
Přílohy
New_Dodge_11.JPG
New_Dodge_22.JPG
Naposledy upravil(a) David dne stř zář 16, 2009 7:31 am, celkem upraveno 1 x.
TURBO-Fast & TURBO-Furious

Subaru Impreza 2.0 WRX sportwagon MY99
Obrázek
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Lpg

Příspěvek od tango »

No tak to musí být masakr :supeer: . Angličák, ale mooooc pěknej :supeer: :supeer:
Odpovědět

Zpět na „Palivo“