LPG
- Lawman
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 213
- Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
- Jméno a příjmení: Petr Mach
- Bydliště: Rousínov
Re: LPG
Tak s plynem LPG Tech od Greenfuela mám dneska najeto 10.000 km, vše funguje jak má. Zapisoval jsem si veškeré náklady spojené s provozem, tedy LPG, benzín, aditivum Gaslube do přimazávání ventilů + jednou za 5000km do toho u nás na pumpě dám dávku jakéhosi čistícího sajrajtu do LPG za 190 kaček, spíš jen pro dobrý pocit. Celkové náklady na těch 10.000 km jsou 18.537 Kč, takže 1,85 kč/km. To je za mě dost dobrý výsledek, když vezmu že benzínu to žralo 9-10 litrů, úspora tedy cca 1,2 Kč/km. Při současném nájezdu 2000 km / měsíc jsou pořizovací náklady (29.500 Kč) za rok provozu zpátky....tak zbývá jen doufat, že se to ne
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG
If it's stupid but it works, it isn't stupid
Re: LPG
od Outraty (greenfuel) mám na Prins najeto už 85 000km, bez větších problémů (1 repase reduktoru). 1.50,- na kilák.
Re: LPG
ha, před nedávnem mě začlo svítit pečené kuře. nemůžu na služební komp instalovat nelegální software, tak jsem zatím neměl možnost se podívat, co to je...asi lambda kvůli LPG. no, asi měsíc jsem to ignoroval, a tento týden to zhaslo tak je zase pokoj.
Re: LPG
Takové opravy jsou nejlepší
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1526
- Registrován: stř úno 11, 2015 11:11 am
- Jméno a příjmení: Vojtěch Myška
Re: LPG
Úštěk jsem zmiňoval já. Šarboch z Habřiny ale na internetu asi nepujde nalezt. Tak kontakt pres SZ leda.
Edit: Zmiňoval ho Holanďan
Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk
Edit: Zmiňoval ho Holanďan
Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk
exSubaru Justy '94 (1.2i, 9V, 55kW)
exSubaru Outback '05 (3.0R, 24V, 180kW)
No a teď budu chvíli jezdit Pažoutem
exSubaru Outback '05 (3.0R, 24V, 180kW)
No a teď budu chvíli jezdit Pažoutem
Re: LPG
Tak hoši. Momentální provozování dvou aut mě ukazuje zajímavé srovnání. Dnes jsem bral plnou benzínu do 2.0R, 59l za 1940,-Kč. Stejný počet km by mě v plynu stál cca 958,-Kč. Úspora tedy 980,-Kč, což je 1.4,-Kč/km při momentální rozložení cen paliv (32.90,- N95, 14.30,- LPG). Je to vpravdě velké číslo! Ze zkušenosti vím, že je nutné odečíst 0.15,-Kč na vícenáklady spojené s LPG (benzín, svíčky, vůle, revize, aditivum). Takže i tak je to hodně.
Dvě auta mít nechci, takže udělám následující:
Buď...
a) prodám starší Lego 2.0i MY04 LPG - hezky jezdící daily subo s náklady menšími oktáfky 1.9 tdi, a 2.0R půjde do plynu (ano, všechno vím, vysvětlím záměr později... )
...nebo...
b) prodám Lego 2.0R MY07 - vymazlený po Milošovi, a dojezdím starší dokud se nerozpadne.
Kdo se hlásí o který auto?
Dvě auta mít nechci, takže udělám následující:
Buď...
a) prodám starší Lego 2.0i MY04 LPG - hezky jezdící daily subo s náklady menšími oktáfky 1.9 tdi, a 2.0R půjde do plynu (ano, všechno vím, vysvětlím záměr později... )
...nebo...
b) prodám Lego 2.0R MY07 - vymazlený po Milošovi, a dojezdím starší dokud se nerozpadne.
Kdo se hlásí o který auto?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49150
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Všichni se shodneme na tom, že 2.0R nemá úplně vhodnej motor na plyn. Ale taky lze s jistotou říct, že úspory na plyn jsou tak velký, že se i zvýšené vícenáklady vyplatí.
Já bych na tvém místě zaplynoval 2.0 R, dal tam elektronickej flashlube a nastavil přepínání zpět do benzinu nízko, já přepínám od 4000 otáček a jsem přesvědčenej, že to bude fungovat. Jo a ventily jsem šteloval po 45000.
Já bych na tvém místě zaplynoval 2.0 R, dal tam elektronickej flashlube a nastavil přepínání zpět do benzinu nízko, já přepínám od 4000 otáček a jsem přesvědčenej, že to bude fungovat. Jo a ventily jsem šteloval po 45000.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: LPG
Předsedo, moje slova.
Trochu informací, co jsem zatím nashromáždil:
1) Ano, 2.0R je problematický na zástavbu LPG zejména kvůli:
- nákladnému seřizování ventilové vůle (mění se zdvihátka) - všichni víme
- velkému kompresnímu poměru, což může znamenat větší spalovací teploty kolem maximálního výkonu. Na druhou stranu také náchylnost na klepání, což je naopak výhoda plynu, který má vyšší oktanové číslo.
- vysokootáčkový, max P = 6800rpm, opět na full loadu může znamenat vyšší teploty spalování.
2) Ovšem pozor, ohledně setupu motoru jsem zjistil zajímavé informace:
- podle vyjádření technika Subaru p. Salamona, mají všechny 2.0R odolnější ventily, ventilová sedla a pístní kroužky. Tato informace se (zřejmě) velmi těžko dá ověřit a jelikož dělám v automotive, tak ve mě převažovala lehká skepse...
- pátral jsem v katalagu dílů a zjistil jsem velmi zajímavou informaci ohledně ventilových sedel:
-> všechny 2.0l a 2.5l od 2006 do 2008 (2.5l pokračuje) mají stejná ventilová sedla! (13227AA070)...a to včetně všech WRX a také high power STI kde jsou ventily chlazeny sodíkem!
- ať mě nikdo něříká, že je sedlo možné na LPG zaklepat, když dokáže odolat teplotám spalin nejméně o 100°C vyšších (u STI bych věřil i víc). Zřejmě ano, protože mechanismus zaklepávání není ovlivněn pouze teplotou, ale také chybějící mezivrstvě "sazí", které LPG neprodukuje.
- co se týká ventilů samotných, je jich velmi mnoho typů, v tom se nezorientuju.
Z výše uvedeného pro mě vyplývá úvaha, že bych tam dal opět zástavbu Prins s elektronicky dávkovaným aditivem Prins Valve Saver a provozoval to na běžné ježdění. Cokoliv jako sportovnější jízda -> benzín (takže by to chtělo malé tlačítko přepínání na volantu).
Ze zkušeností na 2.0 SOHC - najeto mám 85 000km s aditivem, bez jakéhokoliv šetření motoru. Ventilové vůle jsme dělal 1x po 40 000km a nebylo je nutné seřizovat (údajně). Momentálně se na to chystám po dalších 50 000km. Tzn. u 2.0R by se dalo uvažovat např. o intervalu 100 000km kontrola při šetrném jízdním stylu (názor) - což je 90% mého nájezdu.
Poznámka: ano, všechny komentáře o prznění 2.0R plynem beru a uznávám. Ale zdá se, že jak jednou tankujete plnou za cca 700,- tak už není cesty zpět....je to absurdní.
Trochu informací, co jsem zatím nashromáždil:
1) Ano, 2.0R je problematický na zástavbu LPG zejména kvůli:
- nákladnému seřizování ventilové vůle (mění se zdvihátka) - všichni víme
- velkému kompresnímu poměru, což může znamenat větší spalovací teploty kolem maximálního výkonu. Na druhou stranu také náchylnost na klepání, což je naopak výhoda plynu, který má vyšší oktanové číslo.
- vysokootáčkový, max P = 6800rpm, opět na full loadu může znamenat vyšší teploty spalování.
2) Ovšem pozor, ohledně setupu motoru jsem zjistil zajímavé informace:
- podle vyjádření technika Subaru p. Salamona, mají všechny 2.0R odolnější ventily, ventilová sedla a pístní kroužky. Tato informace se (zřejmě) velmi těžko dá ověřit a jelikož dělám v automotive, tak ve mě převažovala lehká skepse...
- pátral jsem v katalagu dílů a zjistil jsem velmi zajímavou informaci ohledně ventilových sedel:
-> všechny 2.0l a 2.5l od 2006 do 2008 (2.5l pokračuje) mají stejná ventilová sedla! (13227AA070)...a to včetně všech WRX a také high power STI kde jsou ventily chlazeny sodíkem!
- ať mě nikdo něříká, že je sedlo možné na LPG zaklepat, když dokáže odolat teplotám spalin nejméně o 100°C vyšších (u STI bych věřil i víc). Zřejmě ano, protože mechanismus zaklepávání není ovlivněn pouze teplotou, ale také chybějící mezivrstvě "sazí", které LPG neprodukuje.
- co se týká ventilů samotných, je jich velmi mnoho typů, v tom se nezorientuju.
Z výše uvedeného pro mě vyplývá úvaha, že bych tam dal opět zástavbu Prins s elektronicky dávkovaným aditivem Prins Valve Saver a provozoval to na běžné ježdění. Cokoliv jako sportovnější jízda -> benzín (takže by to chtělo malé tlačítko přepínání na volantu).
Ze zkušeností na 2.0 SOHC - najeto mám 85 000km s aditivem, bez jakéhokoliv šetření motoru. Ventilové vůle jsme dělal 1x po 40 000km a nebylo je nutné seřizovat (údajně). Momentálně se na to chystám po dalších 50 000km. Tzn. u 2.0R by se dalo uvažovat např. o intervalu 100 000km kontrola při šetrném jízdním stylu (názor) - což je 90% mého nájezdu.
Poznámka: ano, všechny komentáře o prznění 2.0R plynem beru a uznávám. Ale zdá se, že jak jednou tankujete plnou za cca 700,- tak už není cesty zpět....je to absurdní.
Re: LPG
Ahoj. Jak je to se sedly u XT 130kw,155kw a 169kw? Mohl bys to,prosím Tě,zjistit?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Re: LPG
všechny 2.0 a 2.5 turbo forestry mají stejná ventilová sedla jako 2.0R - 13227AA070
Re: LPG
Dík
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Re: LPG
no to si nemyslím, protože odolnější určitě půjdou do turbo motorů. jediná výhoda SOHC je, že velmi lehce nastavíš vůli. viděl jsem stejné lego jak moje (SOHC) s ventily zaklepanými tak, že nedrželo volnoběh (bez aditiva). ovšem stačilo seřídit vůli a jelo jak nový. jak douho se SOHC zaklepáva než musíš udělat hlavu - to nevím. u mého SOHC jedu dalniční provoz od poslední kontroly 50 000km bez pozorovatelného problému - ovšem dávkované aditivum podle zatížení.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1526
- Registrován: stř úno 11, 2015 11:11 am
- Jméno a příjmení: Vojtěch Myška
Re: LPG
Kdyz jsme u toho. 180kW EZ30?
Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EVOLVEO_StrongPhone_Q8_LTE pomocí Tapatalk
exSubaru Justy '94 (1.2i, 9V, 55kW)
exSubaru Outback '05 (3.0R, 24V, 180kW)
No a teď budu chvíli jezdit Pažoutem
exSubaru Outback '05 (3.0R, 24V, 180kW)
No a teď budu chvíli jezdit Pažoutem