LPG
Re: LPG
Já tedy přímaz mám,ale jestli správně funguje,netuším. V bandasce je tak čtvrtka a to jsem najel přes 24 tisíc. Prý by ta naplň měla být na cca. 10 tis.km! Buď to nefunguje a nebo je z toho zřejmé,že motor moc nevytáčím. Teď si v servisu pro jistotu nechám ještě nastavit vypínání plynu nad 4500 ot/min. Potom asi neubyde už vůbec nic
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Jestli máš přímaz za dva litry tak je tam bandaska, hadička a šroubek s kapátkem kde je nastaveno jak moc to kape. Sekvenční přímaz stojí mnohem víc. Nicméně přínos toho přímazu je údajně obtížně prokazatelný. Na mojim Foresteru nebylo nic takového a ventily jsem dělal prakticky 2x za 150tkm co tam to lpg bylo.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Re: LPG
Honzo,já jsem auto už s tím kupoval. Předpokládám,že je přímaz sekvenční,protože to má i nějakou svou jednotku. Dokonce je na té jednotce z boku zelená dioda,která bliká. Toho jsem si všiml v pondělí-haha
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Tak to máš tu drahou variantu. Tak bylo-li to tam, užívej to. Uškodit bys tomu rozhodně neměl ta náplň vyjde něco kolem pětibáby
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Re: LPG
To jako jo,že stojí okolo pětikila,to je vcelku jedno. Ale proč mi tak málo ubývá? Je to tou sekvencí. A v čem je ta dražší varianta lepší oproti té levnější?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG
Mari dle mě tím,že tam kape-teda vstřikuje se aditivum řízeně-tlakově,tlakem.Kdež to levnější varianta si jen aditivum přisává přirozeným podtlakem,což nemusí vždy dobře fungovat,ten smaotný podtlak.
Jestli jsem to napsal blbě opravte mě,tak nějak si to pamatuju.Mě taky říkal kdysi plynař je to tam k ničemu,ale zároveď dodal,že když už tak dát ten dražšší,tomu už by věřil víc.
Edit:a je možné,že je to celé ještě sotisfikovanější-že to umí reagovat na zátěž,na otáčky motoru a valí tam teho zázraku pak ještě víc
Jestli jsem to napsal blbě opravte mě,tak nějak si to pamatuju.Mě taky říkal kdysi plynař je to tam k ničemu,ale zároveď dodal,že když už tak dát ten dražšší,tomu už by věřil víc.
Edit:a je možné,že je to celé ještě sotisfikovanější-že to umí reagovat na zátěž,na otáčky motoru a valí tam teho zázraku pak ještě víc
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: LPG
Jj,Šímo,ale podle čeho se to řídí? Vstřikuje to od určitých otáček?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49188
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Já si přímaz nechal namontovat, když jsem dělal plyn a vyjel jsem tu jednu litrovku řepkovýho oleje, nebo co to je za nesmysl, co se tam leje. A od tý doby tam nic neleju. Takže už je to skoro 4 roky a tak 65000 km prázdný.
Ale skutečně mám potvrzeno z Dobřan, že pokud se auto provozuje v dálničním režimu, tedy v tom pro motor nejhorším, že skutečně pomůže elektronický přímaz. Kdy to není závislé na podtlaku, ale dávkuje to pumpička.
Ale skutečně mám potvrzeno z Dobřan, že pokud se auto provozuje v dálničním režimu, tedy v tom pro motor nejhorším, že skutečně pomůže elektronický přímaz. Kdy to není závislé na podtlaku, ale dávkuje to pumpička.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: LPG
Tak já brouzdám dálnici jen párkrát do roka,ale i tak to je dobrá zpráva.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Re: LPG
Ahoj. Mám dotaz. Legacy mám pár měsíců, nikdy jsem lpg nezapínal. Teď mi vyměnili nádrž, tak jsem se o to začal zajímat. Nejdřív se to na plyn vůbec nechtělo přepnout. Ale byla vypadlá hadička podtlaku z jednotky lpg. Teď už přepíná, ale neudrží volnoběh. Volnoběh je hrozně nepravidelný, občas chcípne. Při jízdě mi to přijde docela ok. Možná trochu hrubší chod.
Ve Vochově řekli, že diagnostika nic nepíše a že neví. Nenapadá někoho něco? Nebo odkázat na někoho kdo to umí? Je to AG Teleflex GFI
Ve Vochově řekli, že diagnostika nic nepíše a že neví. Nenapadá někoho něco? Nebo odkázat na někoho kdo to umí? Je to AG Teleflex GFI
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Re: LPG
Já si myslím, že pro opravdu poctivý závěr, jestli přimazávat nebo ne, by bylo potřeba vzít 3 stejný nový auta, najeto "0" a provozovat je jedním řidičem a to co nejvíc stejně. Řidič by neměl vědět, který auto zrovna řídí. Po nějakých 50-ti - 100 tis. km by se ty motory měly rozdělat do mrtě a zkontrolovat, přeměřit vůle.... Pak by se teprve vidělo co a jak. Jenže takový test zatím nikdo, pokud vím, neudělal. A řešit to u různých starých aut, který už mají ledasco za sebou je podle mě blbost.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: LPG
S tím testem to je jasné. Taky je jasné,že ho nikdo neudělá. Na druhou stranu,co bys neudělal pro svůj dobrý pocit .?
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG
No určitě mít tam ten tvůj dražšší přímaz tak jsem rád,já si myslím,že ten smysl má.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: LPG
placebo to rozhodně není. pouze podtlakový je nesmysl, protože dávkuje jen při podtlaku v sání, což je když je zavřená škritící klapka. elektronicky řízený (s podávacím čerpadlem) se dávkuje podle délky vstřiku paliva, takže čím větší zátěž a otáčky, tím víc aditiva. mě vydrží 0,5l tak na 12 000km, záleží jak na to člověk šlape...
pár faktů:
- kamarád s focusem 1.8 "zaklepal" sedla po 20 000km s podtlakovým aditivem (+velmi šetrný jízdní styl)
- kamarád s mazdou 5 (krabice) se stejným motorem, s el. dávkovaným aditivem už jede 60 000km bez kontroly ventilové vůle, žádný problém
- ta 1.8 ford se uvádí jako motorizace naprosto nevhodná na lpg
- brácha má na alfe 166 lpg 100 000km bez přímazu a má uplně čistý výfuky, ani prst si neušpiníš. v mém legu si prst ve výfuku lehce ušpiníš - a to je co potřebuješ, vytvořit mezivrstvu, která zabrání mikrosvarům na styku ventil/sedlo
ano, přepínání ve 4000rpm je velmi rozumné řešení. v postatě supluje přímaz (vytváří se pevné částice při provozu na benzín) a zabraňuje provozování motoru v -pro LPG- kritické oblasti mapy. pro některé motory (hlavně turbo) ani toto nemusí stačit, protože už od 3500rpm jsou schopné dosáhnout blízko k max teplotě (bez obohacování směsi).
ano, jsou motory co vydrží provoz i bez aditiva - vždy záleží na kombinaci materiálu hlavy/sedla/ventilu, kompresnímu poměru, předstihu, lambdě apod.
záleží i na výrobci LPG systémů, jak má udělanou srategii řízení motoru - nejjednodušeji udržíš tepotu na uzdě nastavením předstihu - ovšem to pak poznaš na sníženém výkonu nahoře na LPG.
pár faktů:
- kamarád s focusem 1.8 "zaklepal" sedla po 20 000km s podtlakovým aditivem (+velmi šetrný jízdní styl)
- kamarád s mazdou 5 (krabice) se stejným motorem, s el. dávkovaným aditivem už jede 60 000km bez kontroly ventilové vůle, žádný problém
- ta 1.8 ford se uvádí jako motorizace naprosto nevhodná na lpg
- brácha má na alfe 166 lpg 100 000km bez přímazu a má uplně čistý výfuky, ani prst si neušpiníš. v mém legu si prst ve výfuku lehce ušpiníš - a to je co potřebuješ, vytvořit mezivrstvu, která zabrání mikrosvarům na styku ventil/sedlo
ano, přepínání ve 4000rpm je velmi rozumné řešení. v postatě supluje přímaz (vytváří se pevné částice při provozu na benzín) a zabraňuje provozování motoru v -pro LPG- kritické oblasti mapy. pro některé motory (hlavně turbo) ani toto nemusí stačit, protože už od 3500rpm jsou schopné dosáhnout blízko k max teplotě (bez obohacování směsi).
ano, jsou motory co vydrží provoz i bez aditiva - vždy záleží na kombinaci materiálu hlavy/sedla/ventilu, kompresnímu poměru, předstihu, lambdě apod.
záleží i na výrobci LPG systémů, jak má udělanou srategii řízení motoru - nejjednodušeji udržíš tepotu na uzdě nastavením předstihu - ovšem to pak poznaš na sníženém výkonu nahoře na LPG.
Naposledy upravil(a) dethroned dne stř črc 25, 2018 10:43 pm, celkem upraveno 1 x.
- bahamut77
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 438
- Registrován: ned úno 12, 2017 11:57 am
- Jméno a příjmení: Petr Trnka
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Re: LPG
Já používám ten klasickej podtlakovej a pokud má to přimazávání vůbec nějaké účinky, tak by i tohle mělo stačit. Podle mě jde hlavně o jízdní styl majitele auta...pokud chci závodit, tak určitě NE na plyn.
Asi před rokem jsem zkusil tlakové elektronicky ovládáné přimazávání od Flashlube(což je údajně výrobce co má nejkvalitnější olej na přimazávání) za bezmála 5000,-kč a stalo se to, že se tamn sekla ta pumpička a při odjezdu z práce se mi začalo kouřit z výfuku. Jak to byl bílý kouř, tak jsem nezpanikařil a otevřel kapotu a co jsem neviděl? Jak během 5-ti minut zmizel ten olej z celé nádobky... Naštěstí jsem v té době neměl katalyzátor(který bych podle plynaře na tuty zničil) a motoru by to snad ublížit nemělo.
Plynař je v pohodě, vymontoval mi ten sráč pryč z auta a vrátil mi peníze a dal mi tam zpět to podtlakové přimazávání. Ještě se mi omluvil a že prý už tohle nikdy nebude nikomu nabízet. Dealerovi to omlátil o hlavu
Před 14-ti dny jsem byl na kontrole vůlí a po 25 000km jsou naprosto v pořádku...
To vypínání při 4000 je určitě dobrá volba...otázkou je zda jsou všechny systémy nastavitelné
Asi před rokem jsem zkusil tlakové elektronicky ovládáné přimazávání od Flashlube(což je údajně výrobce co má nejkvalitnější olej na přimazávání) za bezmála 5000,-kč a stalo se to, že se tamn sekla ta pumpička a při odjezdu z práce se mi začalo kouřit z výfuku. Jak to byl bílý kouř, tak jsem nezpanikařil a otevřel kapotu a co jsem neviděl? Jak během 5-ti minut zmizel ten olej z celé nádobky... Naštěstí jsem v té době neměl katalyzátor(který bych podle plynaře na tuty zničil) a motoru by to snad ublížit nemělo.
Plynař je v pohodě, vymontoval mi ten sráč pryč z auta a vrátil mi peníze a dal mi tam zpět to podtlakové přimazávání. Ještě se mi omluvil a že prý už tohle nikdy nebude nikomu nabízet. Dealerovi to omlátil o hlavu
Před 14-ti dny jsem byl na kontrole vůlí a po 25 000km jsou naprosto v pořádku...
To vypínání při 4000 je určitě dobrá volba...otázkou je zda jsou všechny systémy nastavitelné