LPG
- ondrys
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Bydliště: Nové Město pod Smrkem
Re: Lpg
Tak jsem dal na doporučení od Mracy, a nechal jsem si přestavit sedana Legacy ve firmě Autogas Liberec v Pavlovicích u Rapidu. Zatím jsem s tím najel pouze necelých 50 km převážně po městě v LBC a JBC a nezaznamenal jsem žádný rozdíl oproti jízdě na benzín. Namontovali mi systém STAG 300, toroidní nádrž, systém Flashlube a plnící hrdlo pod krytem benzinové nádrže. Motor sice teď vypadá jako plynová elektrárna, protože tam je spousta nových kabelů a hadiček navíc, ale na funkci by to nemělo mít vliv...
Jinak na Jablonecké Benzině bude příští úterý odpoledne školení od firmy Vitogaz na samoobslužné tankování LPG. Nevím co si o tom mám myslet, protože technik z firmy Autogas mě varoval před tím abych si sám netankoval plyn, protože je tam velké riziko popálení od plynu (-50°C) při neodborném použití tankovací pistole. Jaké s tím máte zkušenosti?
Pokud budu s provozem přestavěného sedanu spokojen, uvažuji že nechám přestavit na LPG i našeho kombajna Legacy.
Jinak na Jablonecké Benzině bude příští úterý odpoledne školení od firmy Vitogaz na samoobslužné tankování LPG. Nevím co si o tom mám myslet, protože technik z firmy Autogas mě varoval před tím abych si sám netankoval plyn, protože je tam velké riziko popálení od plynu (-50°C) při neodborném použití tankovací pistole. Jaké s tím máte zkušenosti?
Pokud budu s provozem přestavěného sedanu spokojen, uvažuji že nechám přestavit na LPG i našeho kombajna Legacy.
- nzg
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 521
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Bydliště: Praha 5 + Susice
Re: Lpg
Na tankovani LPG neni vubec nic tezkeho, sam jsem toho vyuzival na Shellce na strakonicke.
A to jsem zadne proskoleni ani nemel Je to velka uspora casu. Chce to jen presne nasadit hadici a trosku vetsi silu na utazeni mechanismu.
A to jsem zadne proskoleni ani nemel Je to velka uspora casu. Chce to jen presne nasadit hadici a trosku vetsi silu na utazeni mechanismu.
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
- Rudolfo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1956
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
- Bydliště: Ostrava
Re: Lpg
Přátelé
s samoobslužným tankováním LPG mám díky cestě do Norska bohaté skušenosti. :4690: I v Česku v Ostravě lze na jedné LPG pumpě tankovat samoobslužně. :supeer:
Doporučuji následující postup. :811:
a) když dlouho nikdo nejde :839: - zajít se zeptat, zda můžu tankovat sám. Zejména na malých pumpách jsou rádi, protože nemůže zamknout prodejnu i s lidma.
b) v ČR je nařízení, že to má dělat obsluha , ale je možno mít kartičku, že jste proškolen, je to na to kurz. Další info dodám později.
c) Když tankuji a mám redukci na závit, dotáhnu redukci a pistoli nasadím cca 5 cm doprava, aby vlastní vahou redukci dotahovala. Když to bylo v zahraničí bylo dobré, když pistoli přidržela jiná osoba, aby se tahem redukce nenamáhaly. Může dojít i ke zlomení závitu v redukci a to je pak moc velký problém. :6066:
d) tankování probíhá stiskem tlačítka, či otočením klíčku. Musí se neustále držet, aby se plyn tankoval. Pokud se čerpadlo nerozjede, může být chybně nasazená redukce či pistole.
e) nádrž je plná, když se ozve takové lupnutí a počítadlo se již netočí, nebo ukončete tankování sami, když již plyn teče hodně pomalu (počítadlo desetin se hodně pomalu otáčí). Každopádně, žádná pumpa LPG by neměla při tankování něco poškodit přetlakem. Dle mne je to tam jištěné.
f) dotankuji tedy, pustím tlačítko, vypnu klíček, aby již čerpadlo nehučelo
g) pistoli odjistím, dám hlavu bokem - abych nečuměl přímo na pistoli ::-DDD: , zavřu oči a pustím prudce páku. Plyn pod tlakem rychle uteče. Pokud se to dělá pomalu :666: , tak kapalný plyn má čas téct a tvoří se námraza na redukci. Zde pak může při styku s kapalným LPG dojít k spáleninám (omrzlinám). :4690:
Ze své praxe musím říci, že jsem se nikde "nespálil". Někdy mi ruce postříkal plyn :655: , takže jsem pěkně smrděl (jen chvilku) :D, takže slabé povahy mohou nosit gumové rukavice.
Zkušenosti a nasazování redukcí v zahraničí je na samostatný článek ::-DDD:, tak to až někdy jindy.
Takže asi tak, nebál bych se toho. :718:
LPG ZDAR :winner:
Ruda
s samoobslužným tankováním LPG mám díky cestě do Norska bohaté skušenosti. :4690: I v Česku v Ostravě lze na jedné LPG pumpě tankovat samoobslužně. :supeer:
Doporučuji následující postup. :811:
a) když dlouho nikdo nejde :839: - zajít se zeptat, zda můžu tankovat sám. Zejména na malých pumpách jsou rádi, protože nemůže zamknout prodejnu i s lidma.
b) v ČR je nařízení, že to má dělat obsluha , ale je možno mít kartičku, že jste proškolen, je to na to kurz. Další info dodám později.
c) Když tankuji a mám redukci na závit, dotáhnu redukci a pistoli nasadím cca 5 cm doprava, aby vlastní vahou redukci dotahovala. Když to bylo v zahraničí bylo dobré, když pistoli přidržela jiná osoba, aby se tahem redukce nenamáhaly. Může dojít i ke zlomení závitu v redukci a to je pak moc velký problém. :6066:
d) tankování probíhá stiskem tlačítka, či otočením klíčku. Musí se neustále držet, aby se plyn tankoval. Pokud se čerpadlo nerozjede, může být chybně nasazená redukce či pistole.
e) nádrž je plná, když se ozve takové lupnutí a počítadlo se již netočí, nebo ukončete tankování sami, když již plyn teče hodně pomalu (počítadlo desetin se hodně pomalu otáčí). Každopádně, žádná pumpa LPG by neměla při tankování něco poškodit přetlakem. Dle mne je to tam jištěné.
f) dotankuji tedy, pustím tlačítko, vypnu klíček, aby již čerpadlo nehučelo
g) pistoli odjistím, dám hlavu bokem - abych nečuměl přímo na pistoli ::-DDD: , zavřu oči a pustím prudce páku. Plyn pod tlakem rychle uteče. Pokud se to dělá pomalu :666: , tak kapalný plyn má čas téct a tvoří se námraza na redukci. Zde pak může při styku s kapalným LPG dojít k spáleninám (omrzlinám). :4690:
Ze své praxe musím říci, že jsem se nikde "nespálil". Někdy mi ruce postříkal plyn :655: , takže jsem pěkně smrděl (jen chvilku) :D, takže slabé povahy mohou nosit gumové rukavice.
Zkušenosti a nasazování redukcí v zahraničí je na samostatný článek ::-DDD:, tak to až někdy jindy.
Takže asi tak, nebál bych se toho. :718:
LPG ZDAR :winner:
Ruda
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 650
- Registrován: úte zář 08, 2009 3:20 pm
- Bydliště: Rusava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lpg
Tu redukci je dobré dát třeba do ponožky, já jí mám v textilním zatahovacím obalu od brýlí a nechávám ji za víkem nádrže. Je to dobré bo při sundávání ju chytnu do obalu ještě studenou a nesmrdí mi pak ruky.
Jinak by to samoobslužné tankování mohli zavést už všude, ty novější stojany na Shellu to mají právě na to tlačítko a bez obsluhy (nebo se ženským nechtělo)
Jinak by to samoobslužné tankování mohli zavést už všude, ty novější stojany na Shellu to mají právě na to tlačítko a bez obsluhy (nebo se ženským nechtělo)
Subaru Outback II gen.
MB Vito - služební
MB Vito - služební
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lpg
To je pravda a to odjakživa, ale tam to je to prostě proto, že na to normálně jenom kálejí, aby ti šli natankovat. Jednou za čas jim tam přijde ČOIka, dostanou za to zjebáno a pak asi tak 3 dni chodí tankovat. A pak na to zase hodí bobek a nechávaj lidi, ať se s tim nějak popasujou... :845:Dadid píše:V Plzni na ONU by jsi se na obsluhu načekal. Tam už si LPG tankuje každej kdo má ruce ::-DD:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lpg
Jenže ČOIka zjebe tebe, že jsi nevyčkal příchodu obsluhy - jako se to stalo kamarádovi ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Ale každopádně by sámožka měla bejt všude, páč je to mnohem rychlejší.
Ale každopádně by sámožka měla bejt všude, páč je to mnohem rychlejší.
Re: Lpg
Já jsem absolvoval školení u VitoGazu - Dělali to v MB na Benzině. Po asi 15minutovém proškolení jsme dostali průkazku a můžu tak na jejich, resp. na čerpačkách který prodávaj VitoGaz LPG legálně tankovat. Na některých jiných pumpách to akceptují, ale např. u LukOilu v žádným případě. Tím že mám to potvrzení splňuju podmínku, že tankovat smí jen "proškolená osoba". Navíc jsem dostal paklík kalendářů, samolepek a tužku :826: A je to zadara...
http://www.vitogaz.cz/lpg-aktuality/lpg ... sluha.html
http://www.vitogaz.cz/lpg-aktuality/lpg ... sluha.html
- bushmanski
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 158
- Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel Budín
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lpg
Teda dovolím si nesouhlasit... jezdím turbo LPG a úplně v klidu, jen s rozumem a je to vpohoDavid píše:Já nejsem zarytej wotpůrce eLPíGdží do auta..... co se týká ekonomiky provozu, s tím v plné míře souhlasím. Pro atmosférické motory to je SUPER a po drobných úpravách na motoru věřím, že bude fungovat hóóóóóhně dlouho.
Bouhužel u motorů TURBO je situace zcela odlišná a za sebe tvrdím že: plyn a turbo se nesnesou...
někdy Tě posere pták, někdy posereš ty jeho...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lpg
U velkejch pump by určitě měla bejt sámoška. Štve mě to, když musím zvonit a pak čekat, až se připlazí obsluha.... :655:
Naštěstí většinou beru plyn u malejch pump, kde si popovídám s obsluhou a vůbec mi nevadí, že to není samoobsluha.
A u Lukoilu když to není nezbytně nutný neberu nic, protože rusáky nemám rád... :811:
Naštěstí většinou beru plyn u malejch pump, kde si popovídám s obsluhou a vůbec mi nevadí, že to není samoobsluha.
A u Lukoilu když to není nezbytně nutný neberu nic, protože rusáky nemám rád... :811:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lpg
Tak moje první poznatky z Lega v plynu, jedna věc mě velice zaráží a to je to že na plyn mě to jede omnoho lépe jak na benzín, když to mám na plyn tak prostě můžu jet klidně do omezovačua zrychlení a prostě všechno je jako s turbem a přitom je to jen 85Kw motor, nejspíš už jsou ventili tak vybouchaný že to fakt jede dobře jen an ten plyn na benzím mě to občas cukne, občas se nedostanu v tahu přez 4tis otáček a táhne to max do vytočené trojky potom zas prd, navíc v otáčkách pod 2tis to vůbec netáhne nemáte někdo nápad čím by to mohlo být??? (vzduch filtr, paliv filtr,svíčky,kabely, váha vzduchu,) prostě vše co mě napadlo je vyměněný, už mě napadaj jen ty ventili ale to by zas nejelo ani na plyn ne??
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
- ondrys
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Bydliště: Nové Město pod Smrkem
Re: Lpg
Tak na LPG mám najeto už přes 1000 km. Absolvoval jsem školení od Vitogazu a tankuju si sám, je to opravdu jednoduché. Co mě překvapilo je, že se dají použít při tankování pouze ty mikrotenové rukavice, prý je to lepší než textilní, protože nenasáknou a tím pádem je menší riziko omrzliny.
Trochu mě zaskočila spotřeba, s kombíkem dlouhodobě jezdím za 9,6 l/100 km (natural 95), a se sedanem jsem na benzín měřil spotřebu zatím jen jednou - vyšlo mi 9 l /100 km - což by odpovídalo realitě, protože podle prospektu má sedan kombinovanou spotřebu 9,0 l/100 km a kombi má spotřebu 9,4 l /100 km (sedan je o 50 kg lehčí, o 10 cm nižší a o 7,5 cm kratší). Očekával jsem že mi spotřeba naroste tak na 10,5 l /100 km, ale realita je skoro o litr vyšší, tedy nárůst o více jak 25% - není to moc? Nicméně, stále jezdím za poloviční náklady než kdybych tankoval natural.
Druhá věc co mi trochu vadí, je omezený dojezd na plyn, toroidní nádrž má objem 51 litrů, takže využitelný objem je necelých 41 litrů (80%), ale po vyprázdnění nádrže jsem natankoval jen 36 litrů, a maximální dojezd jsem měl pouhých 340 km.
Jinak jsem spokojený, provoz je teď levný, neregistruji žádnou změnu při přepnutí z benzínu na plyn nebo naopak. Akorát si asi budu muset nechat seřídit ventily, protože na pravé straně dost hlučně cvakají, ale to nemá s plynem nic společného.
Příští týden se zkusím stavit na revizi po 1000 km, tak uvidím co mi na to řeknou a jestli to případně ještě seštelují.
Trochu mě zaskočila spotřeba, s kombíkem dlouhodobě jezdím za 9,6 l/100 km (natural 95), a se sedanem jsem na benzín měřil spotřebu zatím jen jednou - vyšlo mi 9 l /100 km - což by odpovídalo realitě, protože podle prospektu má sedan kombinovanou spotřebu 9,0 l/100 km a kombi má spotřebu 9,4 l /100 km (sedan je o 50 kg lehčí, o 10 cm nižší a o 7,5 cm kratší). Očekával jsem že mi spotřeba naroste tak na 10,5 l /100 km, ale realita je skoro o litr vyšší, tedy nárůst o více jak 25% - není to moc? Nicméně, stále jezdím za poloviční náklady než kdybych tankoval natural.
Druhá věc co mi trochu vadí, je omezený dojezd na plyn, toroidní nádrž má objem 51 litrů, takže využitelný objem je necelých 41 litrů (80%), ale po vyprázdnění nádrže jsem natankoval jen 36 litrů, a maximální dojezd jsem měl pouhých 340 km.
Jinak jsem spokojený, provoz je teď levný, neregistruji žádnou změnu při přepnutí z benzínu na plyn nebo naopak. Akorát si asi budu muset nechat seřídit ventily, protože na pravé straně dost hlučně cvakají, ale to nemá s plynem nic společného.
Příští týden se zkusím stavit na revizi po 1000 km, tak uvidím co mi na to řeknou a jestli to případně ještě seštelují.
2000 Subaru Legacy BH 2.0 GL 20th Anniversary - pro radost
2011 Peugeot 508 SW 2.0Hdi AT - dobrý, ale není to Subo
2011 Peugeot 508 SW 2.0Hdi AT - dobrý, ale není to Subo
- telatko
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 901
- Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
- Bydliště: Zábřeh na Mor.
PLYN ??? klady, zapory, diskuse
Po vykazani spotreby na mem "sluzebnim" aute 10,5L/100km budu mozna nucen jit do plynu. Alternativa pro me je to taktez zajimava, ale mam strach. Co jsem zjistil, je dulezite jak se serizuji ventily ( nevim proc ). Ja na sve 1,5R bych mel mit hydrostely, to je prej dobry :845: . Gulas mam v systemech, klasika STAG, LPi vialle. Nikdo neni presne schopnej rict, jak to bude se zarukou ( na auto mam jeste rok ). Chci na tom aute najezdit radove 250 000km, tak bych nerad nejake kratkodobe reseni, cukatury a podobne veci.
Uvitam kazdou radu, pomoc, skusenost, na plyn jsem nikdy nejezdil
:diky:
Uvitam kazdou radu, pomoc, skusenost, na plyn jsem nikdy nejezdil
:diky:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
- ondrys
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 171
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Bydliště: Nové Město pod Smrkem
Re: PLYN ??? klady, zapory, diskuse
Myslím, že to stačilo napsat do diskuze "lpg", není nutné kvůli tomu zakládat nové téma.
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=29
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=29
2000 Subaru Legacy BH 2.0 GL 20th Anniversary - pro radost
2011 Peugeot 508 SW 2.0Hdi AT - dobrý, ale není to Subo
2011 Peugeot 508 SW 2.0Hdi AT - dobrý, ale není to Subo