LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: LPG

Příspěvek od suubaru »

mám jednu technickou, týká se to vstřikovačů třeba Magic jet. Na konci vstřikovače jsou trysky s jednou dírkou. Velikost dírky se volí dle výkonu. Montážní dílna mi vysvětlila, že dírky jsou na nic a nejlíp to jede, když se samotná tryska (klobouček asi 5x5mm) vyšroubuje a zahodí a vstřikovač se namontuje bez trysky. teď nevím, zda ta tryska má nějakou funkci vlastnost opodstatnění být ve vstřikovači. Co vy na to? 8()
Přílohy
4230.JPG
Tabulka vstřikovače JET_0.pdf
(135.44 KiB) Staženo 74 x
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

To jsou kalibrační trysky. Jejich velikostí se nastavuje množství plynu.
Bez nich to nepůjde nastavit na volnoběh a v malé zátěži.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: LPG

Příspěvek od suubaru »

no asi to nějak (odhadem?) jde nastavit, protože tam žádné kalibrační trysky (údajně) nemám.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

Jestli máš vstřikovače Magic Jet, tak záleží, jaká je to generace. U starších se kalibrační trysky montovaly před vstřikovač. Potom za ním samozřejmě být nemají. :-)
Naposledy upravil(a) mnov dne pon pro 03, 2018 3:29 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2168
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: LPG

Příspěvek od parabolD »

Problém velká/žádná tryska je ve chvíli, kdy potřebuješ krátce dávkovat malé množství paliva, přesně jak píše mnov, nemyslím že je dobrá idea je vůbec nemít... ;) Měl jsem stejnou úvahu, když mi můj plynař dával větší kvůli výkonu ve velké zátěži, chtěl jsem tedy “co největší”, tak mi to vysvětloval a můžu tady machrovat :D
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3402
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: LPG

Příspěvek od mari75 »

Trysky u Magicu jsou od 1,5(cca) až po 3,2. Ano je to podle výkonu motoru. Bez trysek se dávají třeba do V8. Plynař by to měl poznat dle mapy při jízdě, jak velkou trysku dát. Mě zkoušel 2,8-3,0-3,2- a bez trysek. Nakonec to vyhrála 3,2 ;-D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

mari75 píše: Mě zkoušel 2,8-3,0-3,2- a bez trysek. Nakonec to vyhrála 3,2
Pro 130 kW motor jsou doporučené trysky 2,7 mm, tak ty radši ani nezkoušel. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3402
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: LPG

Příspěvek od mari75 »

Nevím, jestli jsou trysky po desetině mm, ale u mě zkoušeli toto. Píšu to laicky, po kalibraci byla nejmenší odchylka od benzinové mapy s 3,2 mm tryskami. A mám dojem, že technik i povídal něco v tom smyslu, že trysky odpovídají kw motoru. Asi na to mají tabulky
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

Tabulky na to nejsou potřeba, protože to doporučí rovnou program při prvotním nastavování.
Je to jen nějaké statistické doporučení a nemusí to sedět na konkrétní instalaci. Dále pak záleží, jaký je nastavený pracovní tlak na reduktoru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3402
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: LPG

Příspěvek od mari75 »

Marku, ano, tak to je ;-D . Psal jsem to rychle z mobilu. Vše je v programu, přes který se dělá log. Najel jsem při logu :-) několik koleček po Ově
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
rauol
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: sob zář 25, 2010 5:24 am
Bydliště: Kolín

Re: LPG

Příspěvek od rauol »

Zdravím, prosím o radu. Pár měsíců vlastním bazarového foresestra Bi-fuel BRC, dovoz Itálie, viz podpis. Jezdí bez závažnějších nedostaků. Na lpg má motor na volnoběh velmi nerovnoměrný chod, při prudké aceleraci (předjíždění, AT) jsou dva propady ve výkonu při stopajících vyšších otáčkách. Teď jezdím pro jistotu na benzín. Rád bych nechal zkontrolovat ventily, eventuelně diagnostika. Doporučíte mi někoho rozumného spolehlivého na servis do 100km od Kolína?
Díky
Forester 2.0 116kW MY 2006 AT Bi-fuel
Forester 2.0 D MY10
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: LPG

Příspěvek od jammie »

Viem, ze xt sa s lpg moc nemusi ale ma niekto xt 169 kw, 07 na lpg? Zvazujem kupu od kamarata. Auto jazdilo na benzin, islo tam lpg, motor cca po 3000 km zaklepal. Nasledovala kompletna go a auto jazdi na benzin. Oplati sa to tam nechat, ci to v prípade kupy rovno dat vymontovat?
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: LPG

Příspěvek od johyyy »

Mám po rukou dvě, jedno 2,5XT 2007 SG9 teď má kolem 300 000km z toho minimálně 150 000km na LPG .... Druhé jsem známému přitáhnul před koncem roku 2,5XT 2010 SH a to mělo padlý motor,na klice a na LPG mělo nahrkáno přes 130 000km bez seřízení vůlí....
U LPG jsou vůle celkem problém ,jejich seřízení je velmi nákladné ale pořád se to vyplatí ,bohužel většina provozovatelu o této problematice nic neví a proto jim většinou kolem 100 000km padne motor.
Je třeba si uvědomit že ventilové vůle se snižují i při provozu na benzín takže když někdo dává plyn do motoru co má 200kkm tak musí počítat s tím že první seřízení vůli bude dělat velmi brzy....
Já osobně když tam ten plyn je tak bych na něj jezdil ale nechal bych ho naladit někým kdo to umí ( lpg-vanek.cz) a to tak že 20% B95 a 80% LPG kvůli ochraně ventilů.... Já to přesně takhle budu dávat v Úterý do své H6 180kw.
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: LPG

Příspěvek od jammie »

Vdaka za plnohodnotnú odpoved. Kolko krat si nastavoval ventily za tych 150 tis km? Na 92 kw som urobil cez 100 tis km bez jediného problemu. Teraz mam hatch 110 kw a toto som nechcel s lpg ale trosku chyba vykon tak sa obzeram po niečom inom. Primarne bez lpg ale tento ho uz ma preto ma to zaujima.
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: LPG

Příspěvek od johyyy »

Ne svém 2.0xt 140 kw jsem je dělal po 50 000km ale jsem dobytek... Na tom 2.5XT nevím přesně je to auto s kterým jezdí kamarádovo máma... Prostě jezdit na plyn jde ale člověk nesmí myslet jen na úspory a taky to tomu motoru nějak vratit.
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Odpovědět

Zpět na „Palivo“