FLASHLUBE/LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 342
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od dofi »

ladis77 píše:k fordu: segra ma focuse 2006 a tam to motor na plyn vzdal po 60 tis, podpaleny ventily. takze motor z bouracky 2010 a dodelalo se i primazavani. zda to dela dobrotu nevim, pac to auto zase tak casto nevidim. jenze svara stejne radsi jezdi s fobii takze to je jedno :713: ale ona se uz taky po cca 80 tis rozpada ::-DDD:
kvalita motoru na fokuse je kapitola sama pro sebe. mne se v 80000km jeste jetych na benzin a vetsina najeych opatrne moji 60 letou matkou podivala ven ojnice z bloku motoru asi tak v rychlosti 100km/h na petku v normalnim provozu po 20 km v pidstate rovne silnice prvni tridy...

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od ladis77 »

nestras, to auto byl muj svatebni dar ::-DDD:
jinak v praci mame jednickovyho focuse a az na spojku (mela narok) a par chujovin uz ma 273xxx a furt maze fest.....co mu taky zbejva :drive:
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
matyas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: sob led 18, 2014 10:20 pm
Jméno a příjmení: Matyáš Vaněk
Kontaktovat uživatele:

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od matyas »

S přimazáváním ventilů mám pár zkušeností.
Zaklepání sedel ventilů má co dělat s vyšší teplotou hoření LPG. Budu se nyní bavit o vozech se správně seřízenou směsí.
U jednoho atmosférického motoru jsem EGT měřil a teploty se pohybovaly o 50-100°C výš než na benzín a to je pravděpodobně u některých vozů limitní hodnota. Jedná se většinou o maloobjemové ''levné'' vozy a materiál jejich sedel ventilů je prostě nedostatečný. Flashlube je nezachránilo!!!
Častým seřizováním vůlí se proces oddálí,ale to nejde dělat do nekonečna. Bez seřizování je motor bez komprese do 20tis km. Jediné řešení je výměna sedel a dá se to i s prací zvládnout do 15tis Kč

Zatím se jednalo o tyto vozy:
(správně seřízeno, flashlube namontováno, po výměně sedel už bez problému)

Ford Focus I a II 1.6
Ford Fusion 1.4
Dacia 1.4
Chevrolet Cruise 1.6
Nissan X-Trail 2.0
Nissan Qashqai 1.6
Opel Astra H 1.6

Subaru zatím žádný problém nemělo..

Další zajímavé info je od hlavařů. Prý se setkaly u stejného modelu motoru s různými typy sedel a dokonce i u jedné hlavy s různými typy sedel!!! Takže ten výpis vozů neberte jako nevhodné na LPG, ale jako rizikové. Můžou být osazeny kvalitními sedly a nemusí...
http://www.lpg-vanek.cz
Profesionální montáže LPG. Máme velké zkušenosti s vozy Subaru.
Pro členy klubu sleva na montáž 1000Kč
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od dethroned »

Myslím, že Matyas to vystihl. Není nad vlastní zkušenost.
Zveřejním tady mailovou komunikaci se souhlasem pana Salamona. Uvažoval/uvažuji o o LPG i do mého vozu, tak jsem byl zvědavý, jak se to s těma tvrzenýma sedlama ventilů:

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, jestli je možné z čísla VIN zjistit, jestli jsou v motoru použita tvrzená sedla ventilů z důvodu možné zástavby LPG.
Případně VIN mého vozu je:
JF1BP5LK45G019792

Děkuji za objasnění.

-----
-----
Dobry den,

specialni sedla, ventily a pistni krouzky jsou instalovany pouze do motorozizaci 2.0DOHC, ne do typu motoru 2.0SOHC, ktery mate vy ve Vasem voze. Vas vuz je ale take mozne provozovat na plyn, pricemz bude dochazet ke zmensovani ventilove vule, tzv. zaklepavani ventilu, ale u Vaseho vozu je serizeni velmi jednoduche, staci demontovat ventilova vika a vuli nastavit na spravnou hodnotu serizvacim sroubem.
U motorizace DOHC se jiz nepouziva serizovaci sroub pro spravne nastaveni, ale musi se menit cela "zdvihatka", podle prislusneho kalibrovaneho rozmeru a ty jsou pomerne drahe. Prave z tohoto duvodu zacal vyrobce pouzivat modifikovan ematerialy. Presto ale i u techto motoru k zaklepavani dochazi, jen ne tak rychle jako u beznych materialu. Z tohoto duvodu je motorizace SOHC urcite vyhodnejsi nez DOHC i s modifikovanymi materialy, serizovani sice budete muset provadet, ale nikdy to nebude nic nakladneho. Casove cela operace trva cca 2 - 3 hodiny. Motor musi byt samozrejme studeny.

Pokud budete mit jakekoliv dalsi otazky, nevahejte mne kdykoliv kontakovat.

S pratelskym pozdravem


Jaroslav Salamon
Technical & Aftersales Dpt.

SUBARU CR, s.r.o.
Pekarska 5, 155 00 Praha 5

-----
-----

Dobrý den,

děkuji moc za detailní odpověď. V návaznosti na to bych měl tedy ještě jednu otázku. Jak dlouho to u tohoto SOHC motoru trvá, než se sedla ventilů zaklepou tak, že již není možné vymezit vůli? Máte s tím nějaké zkušenosti?

Děkuji,

-----
-----

Jeste jednou dobry den,

se stejnym motorem mam i osobni zkusenost, protoze stejny vuz vlastni svagr, pricemz nyni ma auto najeto 160km a zatim stale neni problem se serizovanim.

Jinak vime o vozech, ktere dnes maji i pres 300000 km a stale funguji. Zaklepavani ventilu je velmi zavisle na jizdnim stylu. Pokud je vuz provozovan zejmena v dalnicnim rezimu bude zaklepavani rychlejsi.

S pozdravem

Jaroslav Salamon

-----
-----



Ještě jsem někde našel informaci, že tvrzená ventilová sedla by měla být vyrobená z materiálu Stellite (slitina na bázi kobaltu - ne na bázi Fe nebo Al jako běžné materiály použité v motoru). V práci používáme kobaltové slitiny T800/400 a vím, že jsou opravdu extrémně odolné proti opotřebení, ale mimořádně křehké...tak nevím. Každopádně je to pro automobilku vícenáklad (už z hlediska obrábění sedel), tím pádem bych věřil, že se tím vybavovaly jen jednotky 2xDOHC subaru pro provoz na LPG. Ale čísla dílů nemám :655:

Co se týká flaslube, dají se najít různé analýzy (většinou prezentované výrobcem), které prokazují účinnost... otázkou je jejich nezávislost, muselo by se to ověřit. Někde jsem ještě viděl obsáhlejší studii univerzity v Aachen (tuším), ale nemůžu to najít. Osobně si myslím, že to může fungovat, ale záleží na stylu provozu.
http://www.ochranamotoru.cz/stahni/flas ... id-kit.pdf
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dofi
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 342
Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
Jméno a příjmení: Filip Černoch
Bydliště: Jihlava

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od dofi »

Flash lube urcite zpomalilo zaklepavani u fordu focus 1.8.
I po vymene sedel ventilu za tvrzena a cele sady vyfukovych podpalenych ventilu vzdy pri vymene oleje tedy po 20000km merim vule kalibrovanymi plisky. Pred flash lube pokazde nasledovalo jejich zbrouseni na magneticke brusce. Nestesti je treba je ztencovat :-) .nyni kontroluju dale ale jiz 3 vymeny jsem nebrousil...
Tedy zaver asi to funguje. Pokud se tedy tvrzena sedla neusadila v hlikovem bloku.
PS: kdo chce lpg bez starosti tak hydrostely -opel 16v vydrzel 250000km. Jen chvily po nastartovani kouril jak traktor.

Odesláno z mého YP-G70 pomocí Tapatalk 2
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
Luci
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 551
Registrován: čtv úno 28, 2013 8:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od Luci »

Me by zajimalo kolik kilometru by mela (myslim ze litr) lahev Flash lube vydrzet? Ja zatim najel cca 12 tisic km a chybi mi priblizen jedna ctvrtka.
Tak si nejsem jisti jestli je to normalni a nebo se neco ucpalo .......
Subaru Outback 5MT MY2005 - prodanej
Ssangyong Korando MY2022
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od yohn »

Luci píše:Me by zajimalo kolik kilometru by mela (myslim ze litr) lahev Flash lube vydrzet? Ja zatim najel cca 12 tisic km a chybi mi priblizen jedna ctvrtka.
Tak si nejsem jisti jestli je to normalni a nebo se neco ucpalo .......
je to normalni, jedna nadrzka by mela vydrzet min. na 15tis km, ja najel dokonce temer 20tis km nez jsem sel koupit novou napln
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
matyas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: sob led 18, 2014 10:20 pm
Jméno a příjmení: Matyáš Vaněk
Kontaktovat uživatele:

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od matyas »

Nádržky jsou většinou půllitrové a jsou tak na 5000km.
http://www.lpg-vanek.cz
Profesionální montáže LPG. Máme velké zkušenosti s vozy Subaru.
Pro členy klubu sleva na montáž 1000Kč
Luci
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 551
Registrován: čtv úno 28, 2013 8:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od Luci »

Aha tedy jakkoliv se na to divam tak odber flash lubu mam "nedostatecni" ..... zitra se podivam znovu a podivam se tedy presne kolik ma obsah lahev a kolik tam toho jeste je ..... Ale u mi stesti vidim to na servis..... :-D
Subaru Outback 5MT MY2005 - prodanej
Ssangyong Korando MY2022
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od mnov »

Luci> Nestačilo by se kouknout do návodu? Já to přimazávání nemám, ale kolega ano a ten má v uživatelském návodu od LPG popsáno, jak se to má nastavit.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od jammie »

inac nebolo by efektivnejsie namiesto flashlube ktoreho ucinky su nejasne mat privstrek benzinu?
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od mnov »

Přivstřik benzínu se používá úplně z jiného důvodu, než FLASHLUBE.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od jammie »

pri montazi mi prave ponukali mazanie ventilov privstrekom benzinu ale dal som radsej flashlube aj ked jeho ucinok je ktovie aky. ked som bol na kontrole tak majitel spominal ze zhana nejaku h6 a bude to riesit prave privstrekom ale aj flashlube.
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od mnov »

To já bych se zeptal na aditivum Chemtane. To se má aplikovat přímo do nádrže a udržovat celou soustavu? Má s tím někdo zkušenost?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: FLASHLUBE/LPG

Příspěvek od mnov »

jammie píše:pri montazi mi prave ponukali mazanie ventilov privstrekom benzinu ale dal som radsej flashlube aj ked jeho ucinok je ktovie aky. ked som bol na kontrole tak majitel spominal ze zhana nejaku h6 a bude to riesit prave privstrekom ale aj flashlube.
Já nejsem odborník na LPG, ale něco jsem o tom přečetl a přivstřik benzínu se podle mne používá z jiných důvodů. Možná to tu někdo vysvětlí?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Palivo“