Kosti stabilizátoru

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od VDC »

To zase budu oponovat já, protože životnost se Miloši bez stabilizátoru nijak extra nesníží. Na silnici kola nijak nevyvjášíš, nekřížíš a podobně. To jsou věci, které se dějou v terénu a ano, tam rozumím tomu, že při hodně častém používání v terénu to může mít na životnost některých věcí vliv. Ale nikdo z nás nejezdí v terénu tak často, aby ten vliv byl nějak zásadní.
Takže zadní stabilizátor mít či nemít je pouze o tom, jestli má člověk pocit při jízdě, že tam k něčemu je. A u mého auta třeba vím, že tam je úplně k prdu. A už ho tam asi 2 roky nemám. Ale říkám, je třeba si to zkusit, hlavně reakce typu "losí test", protože to je přesně ta situace, kdy by stabilizátor měl mít vliv.
O předním stabilizátoru nemluvím, bez toho se jezdit nedá.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od M a r c e l »

goha píše:JackeOb: Díky, já zvažuju předek 3cm a zadek 3-4cm.
Skoro si říkám, jestli by nebylo vhodnější mít ty kosti delší ... cca 8-9cm.
Ad zadní stablík ... jsem s tím taky hodně nahlodanej, ale Doro tvrdí, že je to špatně a nadělá to víc škody, než užitku. A myslím, že to je člověk, který ví, o čem mluví .... možná toho má v terénu s Forejsem naježděno víc, než kdokoli jiný, takže zkušeností má nespočet.
"... zato životnost jiných dílů a manžet tím snížím." - Doro kecá...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od goha »

No nevím nevím .... jeho názor podložený zkušenostmi bych nebral úplně na lehkou váhu.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od M a r c e l »

VDC píše:To zase budu oponovat já, protože životnost se Miloši bez stabilizátoru nijak extra nesníží. Na silnici kola nijak nevyvjášíš, nekřížíš a podobně. To jsou věci, které se dějou v terénu a ano, tam rozumím tomu, že při hodně častém používání v terénu to může mít na životnost některých věcí vliv. Ale nikdo z nás nejezdí v terénu tak často, aby ten vliv byl nějak zásadní.
Takže zadní stabilizátor mít či nemít je pouze o tom, jestli má člověk pocit při jízdě, že tam k něčemu je. A u mého auta třeba vím, že tam je úplně k prdu. A už …
pod tohle se podepisuju, mám ho venku dýl než Tomáš (zadní stabilizátor, aby nedošlo k mýlce B -), najezdím randál km a nic negativního jsem nezaznamenal...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od M a r c e l »

goha píše:No nevím nevím .... jeho názor podložený zkušenostmi bych nebral úplně na lehkou váhu.
nevím, jak dlouho a kolik km Doro bez zadního stabilizátoru najezdil, já dlouho a hodně, stejně tak Tomáš, oba tvrdíme nezávisle na sobě totéž, je to kravina a absencí stabilizátoru na zadní nápravě se běžným provozem extra nic nezmění a nic neodhází víc, než když tam je, Doro neDoro...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od goha »

A jak máš auto nazvedaný?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od M a r c e l »

30/50
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od goha »

A tlumiče a pružiny?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od M a r c e l »

originál, teda jakože originál typ, ne původní...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od goha »

Tak já mám vzadu KYB + Ironmany a např. Kofilka mi řekl, že by už 4cm mohly být hodně, takže spíše jen 3-3,5cm. A to s těmi Ironmany mám vzadu výšku u LZ 430mm a PZ 440mm. To jen na okraj jako že to s kostmi souvisí.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od M a r c e l »

probuď se, chápu, že je pondělí ráno, ale... B -)
nebo možná ještě spím já, ale prostě jsem nepobral, jak to souvisí se současnou debatou


takže zpět k tématu: ano, kostem vadí zvednutí, když tam jsou...

někde, dokonce myslím přímo v tomhle tématu, píšu že na životnost kostí má zvedání auta zásadní vliv, nikdy jsem neřekl, že nemá...

každopádně absence zadních kostí, potažmo tyče stabilizátoru, nemá žádný zásadní vliv na opotřebení dalších dílů okolo, (nepopírám ale, že má svou funkci) takže se nemusíte plašit, že se vám auto rozpadne o 100.000 km dřív, pokud byste zadní stablik a vše kolem něj z auta vyškubli...

tímto ze své strany končím přestřelku o tom, jestli má nebo nemá Doro vždycky ve všem pravdu, mám jí já, byl jsem kurva přece v Africe B -)
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od RadekN »

Kosti jsem chtěl sundat na zkoušku, no už tam nějaký pátek byly a sundat šli pouze nevratně. Tak když už jsem měl auto na nájezdech ... ;-D .

Mám se Subaru najeto dost málo na to, abych poznal nějakou změnu, zpátky je ale dávat nebudu.. Navíc když samotné pevné jádro sfc, které společně vypilo min. kamion sudů, nemá jasno v tom, jestli ano nebo ne, tak to beru tak, že význam kostí je na úrovni placeba. :-/ ;-D

A když bych řešil bezpečnost, nedal bych pryč funglovku Golfa s ESP, s lepšími brzdami, s nižším těžištěm, s kvalitními pneu místo Vraníků atd atd..
A když bych řešil sníženou životnost některých dílů, pořídím si na to moje popojíždění malý nákupní košík s motůrkem menším, než má průměrná motorka.
Přílohy
2017-04-01 17.07.23.jpg
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od JackeOb »

hej, moje zadni dopadly uplne stejne :D jako ty na obrazku.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od VDC »

RadekN píše:Navíc když samotné pevné jádro sfc, které společně vypilo min. kamion sudů, nemá jasno v tom, jestli ano nebo ne, tak to beru tak, že význam kostí je na úrovni placeba.
.
Pevné jádro hlavně míchá hrušky s jablkama. :-)
Jedna část diskuse je o tom, jestli je třeba dát delší kosti, když se auto přizvedne.
Druhá část diskuse je o tom, jestli je třeba tam vůbec zadní stabilizátor mít.
Když se dají podložky, je vhodné dát delší kosti, protože jinak budou kosti odcházet.
Ale protože celý zadní stabilizátor je placebo, není třeba řešit kosti a stačí ten zohýbaný drát vyhodit. :-)
A pak se ještě vede diskuse v tom směru, zda se zkrátí životnost některých dílů podvozku, jestliže bude stabilizátor vyjmut. A já s Marcelem, s naprostou jistotou tvrdím, že ne. Ale s dovětkem, že při každodenním použití v terénu, kdy by každodenně docházelo k vyvjášení kol, by mohlo dojít ke zkrácení životnosti třeba manžet.
Ale to je v podstatě teorie, protože takhle extrémně tu používá Forestra akorát Petr.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od M a r c e l »

tak
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“