Stránka 1 z 19

Kosti stabilizátoru

Napsal: pát říj 22, 2010 7:48 pm
od Doro
Víte někdo, kde sehnat za vhodný peníz? Přední kosti fakt moc nevydrží a dávat přes 1 tis. Kč za kost je dost :baseball:
:655: :pr: :pr:

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: sob říj 23, 2010 3:01 pm
od pfikar

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: úte čer 14, 2011 9:45 pm
od Albi
tak mi dneska klucí u Carpentera měnili kosti stabilizátoru, po 199.000km, tak to nebude tak špatný s výdrží :850:

(tedy ne že by přes 3 litry v :zachod: potěšily, to ne ...)

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: úte čer 14, 2011 9:59 pm
od tango
já si myslím , že skoro 200 000 najezd a kosti v :zachod: za 3000 celkem jde, Peugeot 406 přední 1250 a stojej za :zachod: :zachod: :zachod: po 40 000 :725:

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: stř čer 15, 2011 10:06 am
od dust
Ja jsem menil predni pri 160tisicich km. Ted v 205tisicich budu menit zadni...
Pristi tyden budu instalovat (teda p. Bim) bude instalovat silnejsi torzni tyce, tak jsem zvedavej kolik pak vydrzej originalni kosti... Jsem slysel, ze se silnejsima torznima tycema pak odchazej driv. Na silnejsi kosti nejsou zatim penize...

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: stř čer 15, 2011 11:20 am
od RallyCAD
Já jsem je kdysi sehnal za dost dobrou cenu v Autobenexu, ale vydržely
rok a bylo zase po nich. Já mám ale auto zvedlé o 4cm a ty kosti víc trpí.
Ideální řešení je použít unibaly, resp. kloubové hlavice na kovových tyčkách.

Je to sice drahé, ale napořád. Dřív byly k sehnání jen originál Rodobal, které se dávají
do sportovních aut, ale stály fakt majlant a vyšlo to na dvojnásobek než originály.
Navíc to bylo zbytečně předimenzované - zbytečné platit za nezničitelnou věc balík...
Teď jsem ale objevil, že to vyrábí kromě Rodobalu i SKF a prodává se to za rozumný peníze.
Pokud si koupíš ty unibaly a dáš je na tyčky s vyřezaným závitem, vydrží to věčnost a cenově
to vychází levnější než originály, tj. cca 800,- až 1000,-Kč za kost (dva klouby po cca 450,-Kč).
Tyčku lze udělat buď primitivně ze závitové tyče, nebo trochu sofistikovanějš z trubky a závitníkem
vyřezat závity. Já to asi budu dělat tím druhým způsobem. Průměr oka i závitu kloubu zvolím M10.

Na rameno a stabilizátor se to pak musí přišroubovat přes nějakou podložku, nebo matku...
kloubova_hlavice.gif
kloubova_hlavice.gif (1.44 KiB) Zobrazeno 10513 x

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: stř čer 15, 2011 12:40 pm
od Ricky001
Tak tohle řešení mě velmi zaujalo, máš přesný typ kloubové hlavice, kterou použít? Od SKF toho firma kde pracuju bere docela hodně, možná mohl bych zajistit za zajímavý peníz :826:

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: stř čer 15, 2011 2:22 pm
od RallyCAD
Tohle řešení mě taky zaujalo ::-DDD:

Nejspíš bych použil kloubovou hlavici SIKB 10F

Přikládám specifikaci podle katalogu, tak to zkus poptat.
Na celé auto potřebuješ 8ks. Tyčky si asi vyrobí každý sám.
Přední jsou úplně jednoduchý a zadní se budou muset ohnout.
SKF_SIKB_10F.pdf
(11.61 KiB) Staženo 460 x

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: stř čer 15, 2011 6:11 pm
od dethroned
ten průměr d je s přesahem? nebo jak to pak drží na stabilizátoru? tam přece nemůže být vůle?

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: čtv čer 16, 2011 8:37 pm
od Kutiltim
Na starém autě (Nissan Primera) jsem tzv. kosti vyřešil trošku jinak a levněji. Tam stála jedna kostička taky kolem 800 kč. Koupil jsem tedy normální kulové čepy řízení na Š 120 (cca 100 kč), sundal manžetu a na soustruhu stočil konus na potřebný průměr. Ještě k tomu kroužek s vybroušenýma ploškama na plochý klíč, který se po zpětném nasazení manžety nalisoval na stočený čep kloubu. Potom už stačilo jenom pomocí kulatiny příslušné délky svařit dva takto upravené čepy a namontovat zpět na auto. Jedna kost tak vyšla na 200 kč a trochu práce. 100000 km jse na ně nenajel ( po roce jsem auto prodal), ale věřím, že ty kosti měly daleko větší životnost než kosti z druhovýroby. :drive:

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: pát čer 17, 2011 8:28 am
od RallyCAD
To je taky řešení, ale jen pro ty co mají soustruh :845:

Navíc velkou výhodou těch kulových hlavic je to, že jsou bezúdržbové.
Mají výstelku kloubu z teflonu, resp. z PTFE a nemusí se řešit manžety
a občasné promazávání, nevadí jim prodění se vodou, prach, ani sůl.
A taky výroba tyček je primitivní a možná v domácích podmínkách, kdy
stačí svěrák, pilka na železo a závitnice (v lepším případě), a nebo když
není závitník, stačí zkrátit a ohnout závitovou tyč, kterou prodávaj v každém
železářství...

Já to budu řešit na přelomu červenec/srpen, tak jsem pak dám report...

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: pát čer 17, 2011 10:14 am
od tango
helůe a nechcete to někdo prosím vyrobit na mého Otíka 2004? Vypadá to, že půjdou do vetšných lovišť , tak budu nahánět náhradu :690:

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: pát čer 17, 2011 1:07 pm
od Fiba
Zajímavé je, že na http://www.poltrade.cz/Seznam.aspx?page ... tegoryID=8 mají ty kulové hlavice SIKB 10 F za 585Kč, ale SIKB 10 F/VZ019 jen za 222Kč. Liší se zřejmě jen závitem, jedna má M10 do hloubky 15 a ta levnější má M10x1.25 do hloubky 20.

Obrázek

Obrázek

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: pát čer 17, 2011 2:25 pm
od RallyCAD
Rozdíl bude ve výrobci. U některých položek mají uvedeno "SKF", u některých "CHINA" a u toho
co uvádíš za cenu 222,-Kč není výrobce uvedený vůbec...

Běžná cena je něco přes 500,-Kč a tyhle levný kusy bych asi neriskoval.
Ale možná to je jen výprodej, nebo něco takovýho...

Re: Kosti stabilizátoru

Napsal: pát čer 17, 2011 2:42 pm
od Fiba
Možné to je, ty obrázky jsou ale oba z katalogu SKF ...