Kosti stabilizátoru
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Kosti stabilizátoru
Víte někdo, kde sehnat za vhodný peníz? Přední kosti fakt moc nevydrží a dávat přes 1 tis. Kč za kost je dost
:655: :pr: :pr:
:655: :pr: :pr:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3138
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Kosti stabilizátoru
tak mi dneska klucí u Carpentera měnili kosti stabilizátoru, po 199.000km, tak to nebude tak špatný s výdrží :850:
(tedy ne že by přes 3 litry v :zachod: potěšily, to ne ...)
(tedy ne že by přes 3 litry v :zachod: potěšily, to ne ...)
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Kosti stabilizátoru
já si myslím , že skoro 200 000 najezd a kosti v :zachod: za 3000 celkem jde, Peugeot 406 přední 1250 a stojej za :zachod: :zachod: :zachod: po 40 000 :725:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: pon dub 26, 2010 12:20 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šťastný
Re: Kosti stabilizátoru
Ja jsem menil predni pri 160tisicich km. Ted v 205tisicich budu menit zadni...
Pristi tyden budu instalovat (teda p. Bim) bude instalovat silnejsi torzni tyce, tak jsem zvedavej kolik pak vydrzej originalni kosti... Jsem slysel, ze se silnejsima torznima tycema pak odchazej driv. Na silnejsi kosti nejsou zatim penize...
Pristi tyden budu instalovat (teda p. Bim) bude instalovat silnejsi torzni tyce, tak jsem zvedavej kolik pak vydrzej originalni kosti... Jsem slysel, ze se silnejsima torznima tycema pak odchazej driv. Na silnejsi kosti nejsou zatim penize...
Subaru Forester 2.0 XT, MT, MY 03
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99
Re: Kosti stabilizátoru
Já jsem je kdysi sehnal za dost dobrou cenu v Autobenexu, ale vydržely
rok a bylo zase po nich. Já mám ale auto zvedlé o 4cm a ty kosti víc trpí.
Ideální řešení je použít unibaly, resp. kloubové hlavice na kovových tyčkách.
Je to sice drahé, ale napořád. Dřív byly k sehnání jen originál Rodobal, které se dávají
do sportovních aut, ale stály fakt majlant a vyšlo to na dvojnásobek než originály.
Navíc to bylo zbytečně předimenzované - zbytečné platit za nezničitelnou věc balík...
Teď jsem ale objevil, že to vyrábí kromě Rodobalu i SKF a prodává se to za rozumný peníze.
Pokud si koupíš ty unibaly a dáš je na tyčky s vyřezaným závitem, vydrží to věčnost a cenově
to vychází levnější než originály, tj. cca 800,- až 1000,-Kč za kost (dva klouby po cca 450,-Kč).
Tyčku lze udělat buď primitivně ze závitové tyče, nebo trochu sofistikovanějš z trubky a závitníkem
vyřezat závity. Já to asi budu dělat tím druhým způsobem. Průměr oka i závitu kloubu zvolím M10.
Na rameno a stabilizátor se to pak musí přišroubovat přes nějakou podložku, nebo matku...
rok a bylo zase po nich. Já mám ale auto zvedlé o 4cm a ty kosti víc trpí.
Ideální řešení je použít unibaly, resp. kloubové hlavice na kovových tyčkách.
Je to sice drahé, ale napořád. Dřív byly k sehnání jen originál Rodobal, které se dávají
do sportovních aut, ale stály fakt majlant a vyšlo to na dvojnásobek než originály.
Navíc to bylo zbytečně předimenzované - zbytečné platit za nezničitelnou věc balík...
Teď jsem ale objevil, že to vyrábí kromě Rodobalu i SKF a prodává se to za rozumný peníze.
Pokud si koupíš ty unibaly a dáš je na tyčky s vyřezaným závitem, vydrží to věčnost a cenově
to vychází levnější než originály, tj. cca 800,- až 1000,-Kč za kost (dva klouby po cca 450,-Kč).
Tyčku lze udělat buď primitivně ze závitové tyče, nebo trochu sofistikovanějš z trubky a závitníkem
vyřezat závity. Já to asi budu dělat tím druhým způsobem. Průměr oka i závitu kloubu zvolím M10.
Na rameno a stabilizátor se to pak musí přišroubovat přes nějakou podložku, nebo matku...
- Ricky001
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 128
- Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
- Jméno a příjmení: Petr Porš
- Bydliště: Litomyšl
Re: Kosti stabilizátoru
Tak tohle řešení mě velmi zaujalo, máš přesný typ kloubové hlavice, kterou použít? Od SKF toho firma kde pracuju bere docela hodně, možná mohl bych zajistit za zajímavý peníz :826:
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
BMW R1200GS 2008
Re: Kosti stabilizátoru
Tohle řešení mě taky zaujalo ::-DDD:
Nejspíš bych použil kloubovou hlavici SIKB 10F
Přikládám specifikaci podle katalogu, tak to zkus poptat.
Na celé auto potřebuješ 8ks. Tyčky si asi vyrobí každý sám.
Přední jsou úplně jednoduchý a zadní se budou muset ohnout.
Nejspíš bych použil kloubovou hlavici SIKB 10F
Přikládám specifikaci podle katalogu, tak to zkus poptat.
Na celé auto potřebuješ 8ks. Tyčky si asi vyrobí každý sám.
Přední jsou úplně jednoduchý a zadní se budou muset ohnout.
Re: Kosti stabilizátoru
ten průměr d je s přesahem? nebo jak to pak drží na stabilizátoru? tam přece nemůže být vůle?
Re: Kosti stabilizátoru
Na starém autě (Nissan Primera) jsem tzv. kosti vyřešil trošku jinak a levněji. Tam stála jedna kostička taky kolem 800 kč. Koupil jsem tedy normální kulové čepy řízení na Š 120 (cca 100 kč), sundal manžetu a na soustruhu stočil konus na potřebný průměr. Ještě k tomu kroužek s vybroušenýma ploškama na plochý klíč, který se po zpětném nasazení manžety nalisoval na stočený čep kloubu. Potom už stačilo jenom pomocí kulatiny příslušné délky svařit dva takto upravené čepy a namontovat zpět na auto. Jedna kost tak vyšla na 200 kč a trochu práce. 100000 km jse na ně nenajel ( po roce jsem auto prodal), ale věřím, že ty kosti měly daleko větší životnost než kosti z druhovýroby. :drive:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Re: Kosti stabilizátoru
To je taky řešení, ale jen pro ty co mají soustruh :845:
Navíc velkou výhodou těch kulových hlavic je to, že jsou bezúdržbové.
Mají výstelku kloubu z teflonu, resp. z PTFE a nemusí se řešit manžety
a občasné promazávání, nevadí jim prodění se vodou, prach, ani sůl.
A taky výroba tyček je primitivní a možná v domácích podmínkách, kdy
stačí svěrák, pilka na železo a závitnice (v lepším případě), a nebo když
není závitník, stačí zkrátit a ohnout závitovou tyč, kterou prodávaj v každém
železářství...
Já to budu řešit na přelomu červenec/srpen, tak jsem pak dám report...
Navíc velkou výhodou těch kulových hlavic je to, že jsou bezúdržbové.
Mají výstelku kloubu z teflonu, resp. z PTFE a nemusí se řešit manžety
a občasné promazávání, nevadí jim prodění se vodou, prach, ani sůl.
A taky výroba tyček je primitivní a možná v domácích podmínkách, kdy
stačí svěrák, pilka na železo a závitnice (v lepším případě), a nebo když
není závitník, stačí zkrátit a ohnout závitovou tyč, kterou prodávaj v každém
železářství...
Já to budu řešit na přelomu červenec/srpen, tak jsem pak dám report...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Kosti stabilizátoru
helůe a nechcete to někdo prosím vyrobit na mého Otíka 2004? Vypadá to, že půjdou do vetšných lovišť , tak budu nahánět náhradu :690:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Re: Kosti stabilizátoru
Zajímavé je, že na http://www.poltrade.cz/Seznam.aspx?page ... tegoryID=8 mají ty kulové hlavice SIKB 10 F za 585Kč, ale SIKB 10 F/VZ019 jen za 222Kč. Liší se zřejmě jen závitem, jedna má M10 do hloubky 15 a ta levnější má M10x1.25 do hloubky 20.
Re: Kosti stabilizátoru
Rozdíl bude ve výrobci. U některých položek mají uvedeno "SKF", u některých "CHINA" a u toho
co uvádíš za cenu 222,-Kč není výrobce uvedený vůbec...
Běžná cena je něco přes 500,-Kč a tyhle levný kusy bych asi neriskoval.
Ale možná to je jen výprodej, nebo něco takovýho...
co uvádíš za cenu 222,-Kč není výrobce uvedený vůbec...
Běžná cena je něco přes 500,-Kč a tyhle levný kusy bych asi neriskoval.
Ale možná to je jen výprodej, nebo něco takovýho...
Re: Kosti stabilizátoru
Možné to je, ty obrázky jsou ale oba z katalogu SKF ...