Kosti stabilizátoru
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kosti stabilizátoru
Přeceda to pěkně shrnul.
Rozhodnutí je na každém samostatně a každý si to mosí pro sebe sám zdůvodnit - vstupních dat je tu myslím dost. A jestli najedeš xx km na asfaltě nebo v terénu, víš, co tě čeká, když uděláš to anebo totok.
V mém případě je to jasné - rád si semtam říznu zatáčku, hlavně dyž sjíždím pneu před vyhozením a současně nemám potřebu zvyšovat průjezdnost vyvěšením kola ještě víc, než je teď (při podložkách 50 mm to už je teda vyvěšené dost a kost to níž nepustí). Taky při zvednutí zadku o 50mm se už znatelně zhoršily jízdní vlastnosti na asfaltě, tak proč tomu ještě pomáhat a snižovat jízdní bezpečnost. A pořád mám na paměti, že to jenom osobní kombi 4x4! Krom toho, dyž nejde povolit dlouhý šroub v těhlici, je výměna manžet náročnější (teď sem raději sundal diferák, než se v tom v mrazu s tím šroubem babrat, ukroutit ho atd. - výměnu difu už mám dobře nacvičenou )
Za mě proto názor ohledně kostí jasný. Případně si udějel "losí test" s kostmi a bez a pochopíš.
Ještě by moch někdo přidat info, jak je to s bočním náklonem se zadními kostmi a bez nich.
Dnes sem si dal cca 30° náklonu - bylo to nechutné, ale trénovat se to hold mosí pořád.
Rozhodnutí je na každém samostatně a každý si to mosí pro sebe sám zdůvodnit - vstupních dat je tu myslím dost. A jestli najedeš xx km na asfaltě nebo v terénu, víš, co tě čeká, když uděláš to anebo totok.
V mém případě je to jasné - rád si semtam říznu zatáčku, hlavně dyž sjíždím pneu před vyhozením a současně nemám potřebu zvyšovat průjezdnost vyvěšením kola ještě víc, než je teď (při podložkách 50 mm to už je teda vyvěšené dost a kost to níž nepustí). Taky při zvednutí zadku o 50mm se už znatelně zhoršily jízdní vlastnosti na asfaltě, tak proč tomu ještě pomáhat a snižovat jízdní bezpečnost. A pořád mám na paměti, že to jenom osobní kombi 4x4! Krom toho, dyž nejde povolit dlouhý šroub v těhlici, je výměna manžet náročnější (teď sem raději sundal diferák, než se v tom v mrazu s tím šroubem babrat, ukroutit ho atd. - výměnu difu už mám dobře nacvičenou )
Za mě proto názor ohledně kostí jasný. Případně si udějel "losí test" s kostmi a bez a pochopíš.
Ještě by moch někdo přidat info, jak je to s bočním náklonem se zadními kostmi a bez nich.
Dnes sem si dal cca 30° náklonu - bylo to nechutné, ale trénovat se to hold mosí pořád.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kosti stabilizátoru
Za mě ... díky všem za plodnou diskuzi a zkušenosti
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kosti stabilizátoru
Mi to dost připomíná ten díl Big Bang Theory, kdy se Wolowitz vrátil z ISS a všem na všechno odpovídal, že je kosmonaut a byl ve vesmíruM a r c e l píše: tímto ze své strany končím přestřelku o tom, jestli má nebo nemá Doro vždycky ve všem pravdu, mám jí já, byl jsem kurva přece v Africe B -)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kosti stabilizátoru
Mě to přijde jenom vtipný. Není to málo Antone Pavloviči?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Kosti stabilizátoru
No já jezdím v terénu celkem dost asi tak 15tkm ročně, celkem 3 roky s forestrem , z toho dva roky bez zadního stabilizatoru a nějakou dobu i bez předního a nic kromě manžet neodchází, zatím, naklání se to ve svahu dost to jo, ale jestli by stabík výrazně pomohl to nevím. Přední stabík už jsem tam dal zpět občas jezdím i po cestě a tam to poznat jde dost, navíc jsem sehnal nový i s delšími kostmi, tak než zas odejde tak ho tam nechám.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kosti stabilizátoru
Petr: A jak máš auto nazvedaný, jaké tlumiče, pera a pod.?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kosti stabilizátoru
spm píše:
Mi to dost připomíná ten díl Big Bang Theory, kdy se Wolowitz vrátil z ISS a všem na všechno odpovídal, že je kosmonaut a byl ve vesmíru
jj, přesně )))
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kosti stabilizátoru
Aby bylo trochu jasno, dal sem dotaz přímo ke zdroji, ikdyž taková odpověď se dá očekávat a srovnání s imprezou není z nejšťastnějších, nicméně, pro ty, kdo se v tom neorientují jako ostatní, je to myslím dost podstatné. Jinak se vždy předpokládá, že kdo dělá úpravy, ví proč, a jaké to má dopady a dle toho pak sám jedná. Kdo to neví, nechť se řídí dle vlastního rozumu a úpravy dělá pomalu dle postupně získaných zkušeností. Rozhodně se neřiďte dle paní Jechové: "Ale Máňa říkala...." http://www.meteleskublesku.cz/?movie=6& ... vgJmmrc883
Jinak necu domýšlet, co se stane, dyž vyndám kosti a pak auto někomu pučím, kdo to v zatáčce hodí na budku, bo o chybějících kostech neví, ale umí s tím ostře jezdit.
Text začína dole.
----------------------------------------------------
Dobrý den,
V tomto případě bych se obával o životnost kloubů a možná i manžet. Kdysi se nabízela jako doplněk na Imprezu sada na zvýšení podvozku a následně byla stažena z nabídky z důvodu výskytu problémů s poloosami.
S pozdravem
Martin Cermak
Technical & Aftersales Dpt.
SUBARU CR, s.r.o.
Pekarska 5, 155 00 Praha 5
Tel [420] 255 720 222
Fax [420] 255 720 113
Mail: martin.cermak@subaru.cz
www.subaru.cz
From: M D [mailto:doro01@seznam.cz]
Sent: Wednesday, April 12, 2017 2:41 PM
To: Martin Čermák <Martin.Cermak@subaru.cz>
Subject: RE: Subaru Forester SG
Děkuji, za rychlou reakci.
Ještě doplním dotaz: Při zvednutí tlumičů obou náprav pomocí podložek o cca 40 mm bude problém s životností zavěšení kol a manžet na poloosách nebo tato změna nebude mít výrazný vliv?
Děkuji za odpověď
S pozdravem ing. M. Dorotík
---------- Původní e-mail ----------
Od: Martin Čermák <Martin.Cermak@subaru.cz>
Komu: M D <doro01@seznam.cz>
Datum: 12. 4. 2017 14:25:01
Předmět: RE: Subaru Forester SG
Dobrý den,
Výrobce naladil podvozek kombinací tlumičů, pružin a stabilizátoru. Pokud mu jednu část změníte nebo odstraníte tak to bude mít vliv na zhoršení jízdních vlastností, hlavně stability při vyhýbacím manévru nebo projetí nerovností hlavně v zatáčce.
Životnost to myslím žádných způsobem neovlivní, ale nechtěl bych zažít situaci kdy se potřebuje na silnici rychle vyhnout nějaké překážce.
S pozdravem
Martin Cermak
Technical & Aftersales Dpt.
SUBARU CR, s.r.o.
Pekarska 5, 155 00 Praha 5
Tel [420] 255 720 222
Fax [420] 255 720 113
Mail: martin.cermak@subaru.cz
www.subaru.cz
From: M D [mailto:doro01@seznam.cz]
Sent: Tuesday, April 11, 2017 12:46 PM
To: technik2 <technik@subaru.cz>
Subject: Subaru Forester SG
Dobrý den
Oslovuji Vás s dotazem na výrobce osobního kombi 4x4 subaru Forester, model SG: Jaké jsou rizika při trvalém odstranění zadního stabilizátoru podvozku, tedy odstranění tyče stabilizátoru a spojovacích tyčí (kostí) zadní nápravy. Jakým způsobem to ovlivní jízdní vlastnosti a životnost podvozku nebo jeho dílů, případně jiné dopady na provoz a bezpečnost automobilu?
Děkuji za odpověď.
S pozdravem ing. M. Dorotík, Hutisko-Solanec
(viz. modrý Forester SG 2003, 92 kW, MT v článku Subaru Magazín - Podzim / Zima 2016 - str. 36)
Jinak necu domýšlet, co se stane, dyž vyndám kosti a pak auto někomu pučím, kdo to v zatáčce hodí na budku, bo o chybějících kostech neví, ale umí s tím ostře jezdit.
Text začína dole.
----------------------------------------------------
Dobrý den,
V tomto případě bych se obával o životnost kloubů a možná i manžet. Kdysi se nabízela jako doplněk na Imprezu sada na zvýšení podvozku a následně byla stažena z nabídky z důvodu výskytu problémů s poloosami.
S pozdravem
Martin Cermak
Technical & Aftersales Dpt.
SUBARU CR, s.r.o.
Pekarska 5, 155 00 Praha 5
Tel [420] 255 720 222
Fax [420] 255 720 113
Mail: martin.cermak@subaru.cz
www.subaru.cz
From: M D [mailto:doro01@seznam.cz]
Sent: Wednesday, April 12, 2017 2:41 PM
To: Martin Čermák <Martin.Cermak@subaru.cz>
Subject: RE: Subaru Forester SG
Děkuji, za rychlou reakci.
Ještě doplním dotaz: Při zvednutí tlumičů obou náprav pomocí podložek o cca 40 mm bude problém s životností zavěšení kol a manžet na poloosách nebo tato změna nebude mít výrazný vliv?
Děkuji za odpověď
S pozdravem ing. M. Dorotík
---------- Původní e-mail ----------
Od: Martin Čermák <Martin.Cermak@subaru.cz>
Komu: M D <doro01@seznam.cz>
Datum: 12. 4. 2017 14:25:01
Předmět: RE: Subaru Forester SG
Dobrý den,
Výrobce naladil podvozek kombinací tlumičů, pružin a stabilizátoru. Pokud mu jednu část změníte nebo odstraníte tak to bude mít vliv na zhoršení jízdních vlastností, hlavně stability při vyhýbacím manévru nebo projetí nerovností hlavně v zatáčce.
Životnost to myslím žádných způsobem neovlivní, ale nechtěl bych zažít situaci kdy se potřebuje na silnici rychle vyhnout nějaké překážce.
S pozdravem
Martin Cermak
Technical & Aftersales Dpt.
SUBARU CR, s.r.o.
Pekarska 5, 155 00 Praha 5
Tel [420] 255 720 222
Fax [420] 255 720 113
Mail: martin.cermak@subaru.cz
www.subaru.cz
From: M D [mailto:doro01@seznam.cz]
Sent: Tuesday, April 11, 2017 12:46 PM
To: technik2 <technik@subaru.cz>
Subject: Subaru Forester SG
Dobrý den
Oslovuji Vás s dotazem na výrobce osobního kombi 4x4 subaru Forester, model SG: Jaké jsou rizika při trvalém odstranění zadního stabilizátoru podvozku, tedy odstranění tyče stabilizátoru a spojovacích tyčí (kostí) zadní nápravy. Jakým způsobem to ovlivní jízdní vlastnosti a životnost podvozku nebo jeho dílů, případně jiné dopady na provoz a bezpečnost automobilu?
Děkuji za odpověď.
S pozdravem ing. M. Dorotík, Hutisko-Solanec
(viz. modrý Forester SG 2003, 92 kW, MT v článku Subaru Magazín - Podzim / Zima 2016 - str. 36)
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kosti stabilizátoru
Marku a co jsi jako čekal za odpověď ? Napiš panu Čermákovi dotaz, co se stane, když si dáš na auto podložky nad tlumiče. Jsem si jistý, že odpověď bude stejná. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kosti stabilizátoru
Vždyť to taky napsal ne
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Kosti stabilizátoru
Beru to tak, že jakákoliv úprava, která zlepší vlastnosti v terénu, samozřejmě zhorší vlastnosti na silnici. Pak je jen otázkou jak moc ... Ono takový losí test by dopadl jinak na 15" Vraníkách a 17" hladkých Dunlopech, stejně tak auto s podložkami a bez atd atd.
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Kosti stabilizátoru
Vemte to tak, že pokud z auta vyndáte stabilizátor, holt nebude stabilní a po silnici se budete pohybovat stejnou rychlostí jak v terénu. Furt jak po poli. Když chcete ...
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kosti stabilizátoru
Já to už beru tak,že je to podobné téma jak oleje,jeden hot,druhý čehýýý,jen bez polského testu olejů
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kosti stabilizátoru
Koukal jsem na to večer cestou na pivo v trolejbusu na telefonu, tak jsem ten Markův mejl nečetl. Proto jsem přehlédl zmínku o podložkách. Ale odpověď je přesně taková, jakou bych čekal.
Technik značky přece z podstaty své funkce, nemůže napsat nic jiného, než co napsal. V opačném případě by dal tazateli hůl do ruky.
Technik značky přece z podstaty své funkce, nemůže napsat nic jiného, než co napsal. V opačném případě by dal tazateli hůl do ruky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97