Kosti stabilizátoru

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Odpovědět
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Kosti stabilizátoru

Příspěvek od Doro »

Víte někdo, kde sehnat za vhodný peníz? Přední kosti fakt moc nevydrží a dávat přes 1 tis. Kč za kost je dost :baseball:
:655: :pr: :pr:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
pfikar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: čtv říj 21, 2010 11:33 am
Jméno a příjmení: Pavel Fikar

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od pfikar »

Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od Albi »

tak mi dneska klucí u Carpentera měnili kosti stabilizátoru, po 199.000km, tak to nebude tak špatný s výdrží :850:

(tedy ne že by přes 3 litry v :zachod: potěšily, to ne ...)
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od tango »

já si myslím , že skoro 200 000 najezd a kosti v :zachod: za 3000 celkem jde, Peugeot 406 přední 1250 a stojej za :zachod: :zachod: :zachod: po 40 000 :725:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
dust
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 94
Registrován: pon dub 26, 2010 12:20 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šťastný

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od dust »

Ja jsem menil predni pri 160tisicich km. Ted v 205tisicich budu menit zadni...
Pristi tyden budu instalovat (teda p. Bim) bude instalovat silnejsi torzni tyce, tak jsem zvedavej kolik pak vydrzej originalni kosti... Jsem slysel, ze se silnejsima torznima tycema pak odchazej driv. Na silnejsi kosti nejsou zatim penize...
Subaru Forester 2.0 XT, MT, MY 03
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od RallyCAD »

Já jsem je kdysi sehnal za dost dobrou cenu v Autobenexu, ale vydržely
rok a bylo zase po nich. Já mám ale auto zvedlé o 4cm a ty kosti víc trpí.
Ideální řešení je použít unibaly, resp. kloubové hlavice na kovových tyčkách.

Je to sice drahé, ale napořád. Dřív byly k sehnání jen originál Rodobal, které se dávají
do sportovních aut, ale stály fakt majlant a vyšlo to na dvojnásobek než originály.
Navíc to bylo zbytečně předimenzované - zbytečné platit za nezničitelnou věc balík...
Teď jsem ale objevil, že to vyrábí kromě Rodobalu i SKF a prodává se to za rozumný peníze.
Pokud si koupíš ty unibaly a dáš je na tyčky s vyřezaným závitem, vydrží to věčnost a cenově
to vychází levnější než originály, tj. cca 800,- až 1000,-Kč za kost (dva klouby po cca 450,-Kč).
Tyčku lze udělat buď primitivně ze závitové tyče, nebo trochu sofistikovanějš z trubky a závitníkem
vyřezat závity. Já to asi budu dělat tím druhým způsobem. Průměr oka i závitu kloubu zvolím M10.

Na rameno a stabilizátor se to pak musí přišroubovat přes nějakou podložku, nebo matku...
kloubova_hlavice.gif
kloubova_hlavice.gif (1.44 KiB) Zobrazeno 10383 x
Uživatelský avatar
Ricky001
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
Jméno a příjmení: Petr Porš
Bydliště: Litomyšl

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od Ricky001 »

Tak tohle řešení mě velmi zaujalo, máš přesný typ kloubové hlavice, kterou použít? Od SKF toho firma kde pracuju bere docela hodně, možná mohl bych zajistit za zajímavý peníz :826:
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od RallyCAD »

Tohle řešení mě taky zaujalo ::-DDD:

Nejspíš bych použil kloubovou hlavici SIKB 10F

Přikládám specifikaci podle katalogu, tak to zkus poptat.
Na celé auto potřebuješ 8ks. Tyčky si asi vyrobí každý sám.
Přední jsou úplně jednoduchý a zadní se budou muset ohnout.
SKF_SIKB_10F.pdf
(11.61 KiB) Staženo 458 x
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od dethroned »

ten průměr d je s přesahem? nebo jak to pak drží na stabilizátoru? tam přece nemůže být vůle?
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od Kutiltim »

Na starém autě (Nissan Primera) jsem tzv. kosti vyřešil trošku jinak a levněji. Tam stála jedna kostička taky kolem 800 kč. Koupil jsem tedy normální kulové čepy řízení na Š 120 (cca 100 kč), sundal manžetu a na soustruhu stočil konus na potřebný průměr. Ještě k tomu kroužek s vybroušenýma ploškama na plochý klíč, který se po zpětném nasazení manžety nalisoval na stočený čep kloubu. Potom už stačilo jenom pomocí kulatiny příslušné délky svařit dva takto upravené čepy a namontovat zpět na auto. Jedna kost tak vyšla na 200 kč a trochu práce. 100000 km jse na ně nenajel ( po roce jsem auto prodal), ale věřím, že ty kosti měly daleko větší životnost než kosti z druhovýroby. :drive:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od RallyCAD »

To je taky řešení, ale jen pro ty co mají soustruh :845:

Navíc velkou výhodou těch kulových hlavic je to, že jsou bezúdržbové.
Mají výstelku kloubu z teflonu, resp. z PTFE a nemusí se řešit manžety
a občasné promazávání, nevadí jim prodění se vodou, prach, ani sůl.
A taky výroba tyček je primitivní a možná v domácích podmínkách, kdy
stačí svěrák, pilka na železo a závitnice (v lepším případě), a nebo když
není závitník, stačí zkrátit a ohnout závitovou tyč, kterou prodávaj v každém
železářství...

Já to budu řešit na přelomu červenec/srpen, tak jsem pak dám report...
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od tango »

helůe a nechcete to někdo prosím vyrobit na mého Otíka 2004? Vypadá to, že půjdou do vetšných lovišť , tak budu nahánět náhradu :690:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od Fiba »

Zajímavé je, že na http://www.poltrade.cz/Seznam.aspx?page ... tegoryID=8 mají ty kulové hlavice SIKB 10 F za 585Kč, ale SIKB 10 F/VZ019 jen za 222Kč. Liší se zřejmě jen závitem, jedna má M10 do hloubky 15 a ta levnější má M10x1.25 do hloubky 20.

Obrázek

Obrázek
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od RallyCAD »

Rozdíl bude ve výrobci. U některých položek mají uvedeno "SKF", u některých "CHINA" a u toho
co uvádíš za cenu 222,-Kč není výrobce uvedený vůbec...

Běžná cena je něco přes 500,-Kč a tyhle levný kusy bych asi neriskoval.
Ale možná to je jen výprodej, nebo něco takovýho...
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Kosti stabilizátoru

Příspěvek od Fiba »

Možné to je, ty obrázky jsou ale oba z katalogu SKF ...
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“