Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Další
Kosti stabilizátoru 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned zář 06, 2009 6:00 pm
Příspěvky: 3106
Bydliště: Valašsko
Víte někdo, kde sehnat za vhodný peníz? Přední kosti fakt moc nevydrží a dávat přes 1 tis. Kč za kost je dost :baseball:
:655: :pr: :pr:

_________________
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)


pát říj 22, 2010 6:48 pm
Profil ICQ
Nováček
Nováček

Registrován: čtv říj 21, 2010 10:33 am
Příspěvky: 19
Mrkni sem:

viewtopic.php?f=18&t=282


sob říj 23, 2010 2:01 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 2069
Bydliště: Železná Ruda
tak mi dneska klucí u Carpentera měnili kosti stabilizátoru, po 199.000km, tak to nebude tak špatný s výdrží :850:

(tedy ne že by přes 3 litry v :zachod: potěšily, to ne ...)

_________________
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989


úte čer 14, 2011 8:45 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: pát srp 07, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 6393
Bydliště: U Sila 1201,Liberec
já si myslím , že skoro 200 000 najezd a kosti v :zachod: za 3000 celkem jde, Peugeot 406 přední 1250 a stojej za :zachod: :zachod: :zachod: po 40 000 :725:

_________________
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html


úte čer 14, 2011 8:59 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pon dub 26, 2010 11:20 am
Příspěvky: 94
Ja jsem menil predni pri 160tisicich km. Ted v 205tisicich budu menit zadni...
Pristi tyden budu instalovat (teda p. Bim) bude instalovat silnejsi torzni tyce, tak jsem zvedavej kolik pak vydrzej originalni kosti... Jsem slysel, ze se silnejsima torznima tycema pak odchazej driv. Na silnejsi kosti nejsou zatim penize...

_________________
Subaru Forester 2.0 XT, MT, MY 03
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99


stř čer 15, 2011 9:06 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 10, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1494
Bydliště: Jičín
Já jsem je kdysi sehnal za dost dobrou cenu v Autobenexu, ale vydržely
rok a bylo zase po nich. Já mám ale auto zvedlé o 4cm a ty kosti víc trpí.
Ideální řešení je použít unibaly, resp. kloubové hlavice na kovových tyčkách.

Je to sice drahé, ale napořád. Dřív byly k sehnání jen originál Rodobal, které se dávají
do sportovních aut, ale stály fakt majlant a vyšlo to na dvojnásobek než originály.
Navíc to bylo zbytečně předimenzované - zbytečné platit za nezničitelnou věc balík...
Teď jsem ale objevil, že to vyrábí kromě Rodobalu i SKF a prodává se to za rozumný peníze.
Pokud si koupíš ty unibaly a dáš je na tyčky s vyřezaným závitem, vydrží to věčnost a cenově
to vychází levnější než originály, tj. cca 800,- až 1000,-Kč za kost (dva klouby po cca 450,-Kč).
Tyčku lze udělat buď primitivně ze závitové tyče, nebo trochu sofistikovanějš z trubky a závitníkem
vyřezat závity. Já to asi budu dělat tím druhým způsobem. Průměr oka i závitu kloubu zvolím M10.

Na rameno a stabilizátor se to pak musí přišroubovat přes nějakou podložku, nebo matku...
Příloha:
kloubova_hlavice.gif
kloubova_hlavice.gif [ 1.44 KiB | Zobrazeno 4624 krát ]


stř čer 15, 2011 10:20 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 18, 2010 11:53 am
Příspěvky: 104
Bydliště: Litomyšl
Tak tohle řešení mě velmi zaujalo, máš přesný typ kloubové hlavice, kterou použít? Od SKF toho firma kde pracuju bere docela hodně, možná mohl bych zajistit za zajímavý peníz :826:

_________________
Subaru Forester 2.0i MT MY00
Mazda 323 BA 1.5i AT
Suzuki RF 900 R
Suzuki GSX-R 600


stř čer 15, 2011 11:40 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 10, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1494
Bydliště: Jičín
Tohle řešení mě taky zaujalo ::-DDD:

Nejspíš bych použil kloubovou hlavici SIKB 10F

Přikládám specifikaci podle katalogu, tak to zkus poptat.
Na celé auto potřebuješ 8ks. Tyčky si asi vyrobí každý sám.
Přední jsou úplně jednoduchý a zadní se budou muset ohnout.
Příloha:
SKF_SIKB_10F.pdf [11.61 KiB]
227 krát


stř čer 15, 2011 1:22 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1694
Bydliště: Brno/Polička
ten průměr d je s přesahem? nebo jak to pak drží na stabilizátoru? tam přece nemůže být vůle?

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


stř čer 15, 2011 5:11 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 2:48 pm
Příspěvky: 253
Bydliště: Ostrava
Na starém autě (Nissan Primera) jsem tzv. kosti vyřešil trošku jinak a levněji. Tam stála jedna kostička taky kolem 800 kč. Koupil jsem tedy normální kulové čepy řízení na Š 120 (cca 100 kč), sundal manžetu a na soustruhu stočil konus na potřebný průměr. Ještě k tomu kroužek s vybroušenýma ploškama na plochý klíč, který se po zpětném nasazení manžety nalisoval na stočený čep kloubu. Potom už stačilo jenom pomocí kulatiny příslušné délky svařit dva takto upravené čepy a namontovat zpět na auto. Jedna kost tak vyšla na 200 kč a trochu práce. 100000 km jse na ně nenajel ( po roce jsem auto prodal), ale věřím, že ty kosti měly daleko větší životnost než kosti z druhovýroby. :drive:

_________________
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09


čtv čer 16, 2011 7:37 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 10, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1494
Bydliště: Jičín
To je taky řešení, ale jen pro ty co mají soustruh :845:

Navíc velkou výhodou těch kulových hlavic je to, že jsou bezúdržbové.
Mají výstelku kloubu z teflonu, resp. z PTFE a nemusí se řešit manžety
a občasné promazávání, nevadí jim prodění se vodou, prach, ani sůl.
A taky výroba tyček je primitivní a možná v domácích podmínkách, kdy
stačí svěrák, pilka na železo a závitnice (v lepším případě), a nebo když
není závitník, stačí zkrátit a ohnout závitovou tyč, kterou prodávaj v každém
železářství...

Já to budu řešit na přelomu červenec/srpen, tak jsem pak dám report...


pát čer 17, 2011 7:28 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: pát srp 07, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 6393
Bydliště: U Sila 1201,Liberec
helůe a nechcete to někdo prosím vyrobit na mého Otíka 2004? Vypadá to, že půjdou do vetšných lovišť , tak budu nahánět náhradu :690:

_________________
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html


pát čer 17, 2011 9:14 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1566
Bydliště: Pardubice
Zajímavé je, že na http://www.poltrade.cz/Seznam.aspx?page ... tegoryID=8 mají ty kulové hlavice SIKB 10 F za 585Kč, ale SIKB 10 F/VZ019 jen za 222Kč. Liší se zřejmě jen závitem, jedna má M10 do hloubky 15 a ta levnější má M10x1.25 do hloubky 20.

Obrázek

Obrázek

_________________
Obrázek Forester S-turbo '99
Obrázek Diagnóza Homo Subarus


pát čer 17, 2011 12:07 pm
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 10, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1494
Bydliště: Jičín
Rozdíl bude ve výrobci. U některých položek mají uvedeno "SKF", u některých "CHINA" a u toho
co uvádíš za cenu 222,-Kč není výrobce uvedený vůbec...

Běžná cena je něco přes 500,-Kč a tyhle levný kusy bych asi neriskoval.
Ale možná to je jen výprodej, nebo něco takovýho...


pát čer 17, 2011 1:25 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1566
Bydliště: Pardubice
Možné to je, ty obrázky jsou ale oba z katalogu SKF ...

_________________
Obrázek Forester S-turbo '99
Obrázek Diagnóza Homo Subarus


pát čer 17, 2011 1:42 pm
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 250 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: