Kosti stabilizátoru
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: Kosti stabilizátoru
diky!
EDIT - kdyby to někdo řešil:
Ty YAMATO na předek jsou opravdu pravá a levá a podle všeho NEJSOU zaměnitelné, snad mi ještě změní objednávku (nejsou symetrické, jsou vyosené a to tak, že je prostě asi neprohodíte). Protože je tam má DORO, objednal jsem je taky a uvidím jak pásnou s 2cm podložkama a Ironmanama.
Přední pravá = J64051YMT, přední levá = J64050YMT
EDIT - kdyby to někdo řešil:
Ty YAMATO na předek jsou opravdu pravá a levá a podle všeho NEJSOU zaměnitelné, snad mi ještě změní objednávku (nejsou symetrické, jsou vyosené a to tak, že je prostě asi neprohodíte). Protože je tam má DORO, objednal jsem je taky a uvidím jak pásnou s 2cm podložkama a Ironmanama.
Přední pravá = J64051YMT, přední levá = J64050YMT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kosti stabilizátoru
RallyCAD píše:Já jsem je kdysi sehnal za dost dobrou cenu v Autobenexu, ale vydržely
rok a bylo zase po nich. Já mám ale auto zvedlé o 4cm a ty kosti víc trpí.
Ideální řešení je použít unibaly, resp. kloubové hlavice na kovových tyčkách.
Je to sice drahé, ale napořád. Dřív byly k sehnání jen originál Rodobal, které se dávají
do sportovních aut, ale stály fakt majlant a vyšlo to na dvojnásobek než originály.
Navíc to bylo zbytečně předimenzované - zbytečné platit za nezničitelnou věc balík...
Teď jsem ale objevil, že to vyrábí kromě Rodobalu i SKF a prodává se to za …
Trochu to povytáhnu ... zkoušel to někdo?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kosti stabilizátoru
JackeOb píše:diky!
EDIT - kdyby to někdo řešil:
Ty YAMATO na předek jsou opravdu pravá a levá a podle všeho NEJSOU zaměnitelné, snad mi ještě změní objednávku (nejsou symetrické, jsou vyosené a to tak, že je prostě asi neprohodíte). Protože je tam má DORO, objednal jsem je taky a uvidím jak pásnou s 2cm podložkama a Ironmanama.
Přední pravá = J64051YMT, přední levá = J64050YMT
Jak jsou ty kosti dlouhé? A jaké podložky máš na mysli?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Kosti stabilizátoru
Zmerim snad zitra, ale tusim ze tu nekdo psal ze maji 6cm proti originalu co ma snad 4cm (na stredy). Podlozky myslim proste podlozky mezi tlumic a kastli, ja mam predek 2cm (plus co udela ironman).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kosti stabilizátoru
Mám dojem, že orig. mají 6cm.
Předek chci zvedat o 3cm a myslím, že by bylo vhodnější tam dát kosti delší ... cca 8-9cm.
Předek chci zvedat o 3cm a myslím, že by bylo vhodnější tam dát kosti delší ... cca 8-9cm.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kosti stabilizátoru
Vše, co mělo být, už bylo napsáno, tak hledej ... https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 70#p286670 nebo
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 4&start=15
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... &start=105
Osobně bych si to rozmyslel nedávat kosti dozadu - dávám je tam a určitě je nebudu vyhazovat. Svůj účel plní a že bych vyndáním nějak moc zlepšil průjezdnost nemyslím, zato životnost jiných dílů a manžet tím snížím.
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 4&start=15
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... &start=105
Osobně bych si to rozmyslel nedávat kosti dozadu - dávám je tam a určitě je nebudu vyhazovat. Svůj účel plní a že bych vyndáním nějak moc zlepšil průjezdnost nemyslím, zato životnost jiných dílů a manžet tím snížím.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kosti stabilizátoru
Doro:
Ta J64050YMT z Hondy je společná na levou i pravou stranu? A jak je dlouhá?
Ten kulák CLHO-28 je k čemu?
Ta J64050YMT z Hondy je společná na levou i pravou stranu? A jak je dlouhá?
Ten kulák CLHO-28 je k čemu?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kosti stabilizátoru
Neřešil sem pravá, levá, bo je to u forestra buřt - kotevní místa na obou stranách sou v jedné rovině.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: Kosti stabilizátoru
@Goha
Budu instalovat:
YAMATO / Přední pravá = J64051YMT, přední levá = J64050YMT. Délka těchto kostí malinko přes 7cm. Levá a pravá jsou zrcadlově převrácené, ale jinak stejné. Zdá se mi divný dávat jen pravou na obě strany, ale je to asi jedno. (Takže jsem si objednal pravou a levou.)
Originál co mám na autě teď mají cca 6cm (střed na střed).
Mám ironmany všude, k tomu vzadu +3cm a v předu +2 cm podložky by Kofilka. Zadní kosti a stabilizátor oddělám, přední měním za ty delší yamato. Pro mně i to auto to bude poprvé, uvidím co to udělá. Nicméně jak jsem to tu pročítal, je to běžné řešení mnoha lidí.
Budu instalovat:
YAMATO / Přední pravá = J64051YMT, přední levá = J64050YMT. Délka těchto kostí malinko přes 7cm. Levá a pravá jsou zrcadlově převrácené, ale jinak stejné. Zdá se mi divný dávat jen pravou na obě strany, ale je to asi jedno. (Takže jsem si objednal pravou a levou.)
Originál co mám na autě teď mají cca 6cm (střed na střed).
Mám ironmany všude, k tomu vzadu +3cm a v předu +2 cm podložky by Kofilka. Zadní kosti a stabilizátor oddělám, přední měním za ty delší yamato. Pro mně i to auto to bude poprvé, uvidím co to udělá. Nicméně jak jsem to tu pročítal, je to běžné řešení mnoha lidí.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kosti stabilizátoru
JackeOb: Díky, já zvažuju předek 3cm a zadek 3-4cm.
Skoro si říkám, jestli by nebylo vhodnější mít ty kosti delší ... cca 8-9cm.
Ad zadní stablík ... jsem s tím taky hodně nahlodanej, ale Doro tvrdí, že je to špatně a nadělá to víc škody, než užitku. A myslím, že to je člověk, který ví, o čem mluví .... možná toho má v terénu s Forejsem naježděno víc, než kdokoli jiný, takže zkušeností má nespočet.
Skoro si říkám, jestli by nebylo vhodnější mít ty kosti delší ... cca 8-9cm.
Ad zadní stablík ... jsem s tím taky hodně nahlodanej, ale Doro tvrdí, že je to špatně a nadělá to víc škody, než užitku. A myslím, že to je člověk, který ví, o čem mluví .... možná toho má v terénu s Forejsem naježděno víc, než kdokoli jiný, takže zkušeností má nespočet.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: Kosti stabilizátoru
ADMINI: nechcete to přesunout do offroad uprav forestra?, možná to tam patří více
Goha,
nebudu to tu hledat, ale vyndaný ho má hodně jiných, kteří taky ví o čem mluví. Je to prostě o názoru a zkušenostech jednotlivce.
Já uvažuju tak, že bez zadního mi to dovolí větší křížení, když už se do něj dostanu. A dostanu se do něj minimálně, 99% času bude auto všema 4ma v klidu na zemi a z toho tak 90% na silnici úplně úplně v klidu. A za těchto podmínek zbytek nápravy bude podle mně trpět minimálně oproti situaci se stabilizátorem. Kdybych jezdil terén denně, hledal bych dozadu delší kosti.
Podložky mám dozadu 3cm a s ironmanama se mi to hned po instalaci podložek (zatím to stojí v garáži, ještě to s nima nejelo) zvedlo o 5cm celkem (dle manuálu má mít zadek od středu kola k blatníku 435mm, já mám teď 485. Vozím rezervu a plynovou nádrž. Přední má být dle manuálu 432mm, já mám zatím bez 2cm podložek 450.
Přední mám menší ze dvou důvodů:
1/ někteří říkali, že s ironmanama předek nepodkládat (ti samí pak říkali že 2cm budou v klidu)
2/ zadek jsem měl vždycky o asi o ten cenťák kleslej, takže jsem volil zadek o 1cm výš, aby se to srovnalo do roviny
Goha,
nebudu to tu hledat, ale vyndaný ho má hodně jiných, kteří taky ví o čem mluví. Je to prostě o názoru a zkušenostech jednotlivce.
Já uvažuju tak, že bez zadního mi to dovolí větší křížení, když už se do něj dostanu. A dostanu se do něj minimálně, 99% času bude auto všema 4ma v klidu na zemi a z toho tak 90% na silnici úplně úplně v klidu. A za těchto podmínek zbytek nápravy bude podle mně trpět minimálně oproti situaci se stabilizátorem. Kdybych jezdil terén denně, hledal bych dozadu delší kosti.
Podložky mám dozadu 3cm a s ironmanama se mi to hned po instalaci podložek (zatím to stojí v garáži, ještě to s nima nejelo) zvedlo o 5cm celkem (dle manuálu má mít zadek od středu kola k blatníku 435mm, já mám teď 485. Vozím rezervu a plynovou nádrž. Přední má být dle manuálu 432mm, já mám zatím bez 2cm podložek 450.
Přední mám menší ze dvou důvodů:
1/ někteří říkali, že s ironmanama předek nepodkládat (ti samí pak říkali že 2cm budou v klidu)
2/ zadek jsem měl vždycky o asi o ten cenťák kleslej, takže jsem volil zadek o 1cm výš, aby se to srovnalo do roviny
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kosti stabilizátoru
Já mám Ironmany jen vzadu a výšku to má předpisovou, čili cca těch 435mm. Předek je na původních tlumičích a výšku má cca 430mm. A jak jsem uvedl, přadek chci zvednout o 3cm a zadek o 3-4cm .... to ještě nejsem rozhodnutý. Taky mám LPG, rezervu v kufru a nějaký ten bordýlek, jako lana, tažnou tyč, samozřejmě hever, nějaký ten cajk, kompresorek, kurtu, šekly, lanový hupcuk 4t a nějaké ty drobnosti jako pár nožíků, domorobo klewang, plast. kanistr s vodou 5l a pod... Ta výška 435cm je s touto "náloží"
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Kosti stabilizátoru
Co konkrétně je na tom špatně?goha píše: Ad zadní stablík ... jsem s tím taky hodně nahlodanej, ale Doro tvrdí, že je to špatně a nadělá to víc škody, než užitku. A myslím, že to je člověk, který ví, o čem mluví .... možná toho má v terénu s Forejsem naježděno víc, než kdokoli jiný, takže zkušeností má nespočet.
Odesláno z mého SM-J500F pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Kosti stabilizátoru
Toto je jeho vyjádření ... o několik příspěvků nahoru:
"Osobně bych si to rozmyslel nedávat kosti dozadu - dávám je tam a určitě je nebudu vyhazovat. Svůj účel plní a že bych vyndáním nějak moc zlepšil průjezdnost nemyslím, zato životnost jiných dílů a manžet tím snížím.".
"Osobně bych si to rozmyslel nedávat kosti dozadu - dávám je tam a určitě je nebudu vyhazovat. Svůj účel plní a že bych vyndáním nějak moc zlepšil průjezdnost nemyslím, zato životnost jiných dílů a manžet tím snížím.".
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.