Stránka 1 z 2

Forester SG - houpavý podvozek

Napsal: úte dub 24, 2018 2:13 pm
od Tapan
Asi před týdnem jsem se trochu nešikovně otáčel - po tmě, coufal jsem do prostoru, o němž jsem si myslel, že je zpevněný v celé ploše, ale byl tam jen mostek, který jsem jedním zadním kolem netrefil. Zadní kolo zahučelo do prázdna a auto padlo na zadní rameno. Dobrý zpráva je, že se auto vyškrábalo ven po svých, špatná zpráva je, že rameno je ohnuté (doufám tedy, že to nazývám správně) - viz foto. Co s tím, narovnat nebo vyměnit? V druhovýrobě jsem nenašel, zachovalé z vrakoviště (neválí se někomu doma?) plus nový silentblok bude asi ok. Blbý je, že šroub na straně "blíže středu auta" bez flexy asi povolit nepůjde.

Re: Forester SG - zadní rameno

Napsal: úte dub 24, 2018 5:46 pm
od mnov
Štěpáne zkusil bych to narovnat přímo na autě. Podložit např. nějakým jeklem a truhlářskou svěrkou ohnout zpět. Podle mého názoru to ta tyč musí vydržet.

Re: Forester SG - zadní rameno

Napsal: úte dub 24, 2018 5:54 pm
od mnov
Tapan píše: Dobrý zpráva je, že se auto vyškrábalo ven po svých
Má to samosvorný zadní diferenciál?

Re: Forester SG - zadní rameno

Napsal: úte dub 24, 2018 7:02 pm
od spm
Myslíš že je šance to srovnat tak, jak by to mělo být? Já mám třeba rameno nejspíš taky lehce hnuté, protože na geometrii je vidět nějaká odchylka - tam, kde to nejde seřídit a to na tom ramenu nic vidět není...

Re: Forester SG - zadní rameno

Napsal: úte dub 24, 2018 7:53 pm
od Doro
Srovnat to určitě pude a taky bych šel touto cestou.
Poslední moje srovnávací akce byla, dyž sem couval s vozíkem a nějak na něho pozapomněl.... kousek sem i tlačil, takže V-oje ohlé na několika místech, auto to taky odneslo......co už. Po vyrovnání to brácha nemoh najít, kde to bylo ohlé - to už je nějaké uznání a doteď mu to vrtá hlavou (fotky z rovnání neviděl ;-D ).... takže, srovnat de vše ;-D ...na fotce je to už napůl srovnané - ema je mocný nástroj, jen se nebát ho využít).
Takže najdi vhodný kus oceli a zmasti si přípravek. Obávám se, že truhlářská svěrka to nedá a budeš moset použít hever (ovázat to třeba kurtou a dole pod ocel, mezi kurtu a ten kus oceli vrznout hever a pomalu rovnat).
Udělej nějaké foto, určitě to pude a budeš překvapen.

Re: Forester SG - zadní rameno

Napsal: úte dub 24, 2018 7:55 pm
od davidherda
měl bych mít čerstě vykuchané ze Silvestra, tak za pivko na srazu jsou tvoje

Re: Forester SG - zadní rameno

Napsal: úte dub 24, 2018 9:41 pm
od sima
Doro,já nepochopil jak se ti to přesně stalo,možeš to stručně osvětlit? :-) Sorry za OT,ale taky s vozíkem dělám psí kusy a říkám si co ta oj-e vše vydrží.

Re: Forester SG - zadní rameno

Napsal: úte dub 24, 2018 9:50 pm
od Mira
mnov píše: Má to samosvorný zadní diferenciál?
Má. Tedy všechny XT by měly mít.

Re: Forester SG - zadní rameno

Napsal: stř dub 25, 2018 6:36 am
od hamoun
sima: dyt to pise ... .. couval a zapomel na vozik ... tak si dovedes predstavit, jak jde vozik do boku a pak ho tlaci ...

Odesláno pomocí Tapatalk

Re: Forester SG - zadní rameno

Napsal: stř dub 25, 2018 10:29 am
od sima
Jooo dneska ráno jsem si na to vzpomněl,jestli Doro odpoví a ouplně jsem to už viděl =) včera v noci jsem už byl utahaný s výrazem pepka vyskoče před monitorem,tak co chceš no :-)
Ale to už musí být kapku šlupka,ohnout tohle...oj oj hlavně co auto.

Re: Forester SG - houpavý podvozek

Napsal: úte čer 12, 2018 7:48 am
od Tapan
Pro nedostatek času vyřešili v Dobřanech, kde bylo auto na přetěsnění ventildeklů, výměnu svíček atd.

Abych nezakládal další vlákno, přejmenoval jsem své. Chování podvozku se mi moc nezdá, auto se dost příčně houpe, třeba i v táhlé zatáčce, kde je auto nakloněné na jednu stran (ven ze zatáčky) je sem tam cítit zákmit dovnitř zatáčky, kdy zdrojem je nějaká nerovnost na silnici, ale ten kmit je neúměrně velký. Zachvěje se občas i při jízdě přímo. Myslel jsem, že to dělá jen pod plynem, ale ne, chvěje se i bez plynu (automat, na neutrál nevyzkouším). Vzadu je to na Ironmanech, tlumiče Sachs, s těmi jsem to koupil, ale byly prý dávány nové, předek je asi originál. Co jsem přezul ze zimáků na poloterénní letní (vysoký vzorek), je to cítit víc, ale mám pocit, že to bylo (méně) znát vždy, tedy asi i před výměnou origo pružin za Ironmany. Požádal jsem pány v Dobřanech, ať to zkusí projet a zamyslet se, ale žádného podivného chování si prý nevšimli.
Nějaký nápad, než se smířím s tím, že to takhle "má být"? Žádné jiné auto se mi takto divně nechovalo, a to jsem jezdil kdejakou plečkou. Na silnici to drží jako přibitý, ale chvěje se to jak drahej pes.

Re: Forester SG - houpavý podvozek

Napsal: úte čer 12, 2018 8:04 am
od VDC
Osobně tipuju kombinace pneumatik a Ironmanů.

Re: Forester SG - houpavý podvozek

Napsal: úte čer 12, 2018 6:09 pm
od ybrcek
Ironmani když jsem je dal zvětšili takovou nervozitu zadku a odskakovani zadku na nerovnostech v zatáčkách.
Takže asi to vidím jako Tom.

nasmrdlany v samsungu

Re: Forester SG - houpavý podvozek

Napsal: úte čer 12, 2018 6:52 pm
od davidherda
mě se naopak zdá, že po ironmannech se Modrestr zpevnil, snížilo se kolíbání a auto víc vynáší ze zatáček.

Takže to vynášení přisuzuji ironům a houpavost gumám

Re: Forester SG - houpavý podvozek

Napsal: úte čer 12, 2018 7:01 pm
od mari75
davidherda píše:mě se naopak zdá, že po ironmannech se Modrestr zpevnil, snížilo se kolíbání a auto víc vynáší ze zatáček.

Takže to vynášení přisuzuji ironům a houpavost gumám
Takže jak jsme se spolu,Davide,bavili,asi nejlepší kombinace na normální cesty,je komplet od KYB ;-D