Geometrie

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Geometrie

Příspěvek od telatko »

takze slibovane fotky:
IMAG0281.jpg
IMAG0280.jpg
IMAG0279.jpg
jinak jsem se jeste dneska koukal, a vzhledem ktomu ze jsou ty gumy asymetricky nesmerovy, melo by to bejt na kazde tzn. leva a prava strana obracene, pokud by to bylo od brzdeni nebo od akcelerace! Je to ale na kazde gume stejne, bez ohledu na to, jak se toci !!! :655: je to asi proste blba Micheliniii varka :839:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od mamut »

Tak tyhle tvoje šupinky jsou důkazem řezání zatáček ::-DD:
Guma se v zatáčce navalí na hranu a jak se sune, tak se odrbe...

EDIT: Aha, už vidim i to pilovitý opotřebení.. tak takhjle nějak to vypadalo u těchmejch pirellek po pár ostřejších jízdách, kdy se opravdu brzdilo, seč to auto dovolilo, ale vzhledem k tomu, že ty pirellky jsou poměrně hodně měkký, tak se to srovnalo...

Mischelinka je všeobecně hodně tvrdá guma, zvlášť ty EKO...
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od telatko »

zatacky rezu co to jde :drive: ale otom ohrnutym boku se nebavime ::-DDD:

bavime se o te pile... a od brzd to 100% neni :845:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od mamut »

Tak, alespoňmáš gumu, která ti dlouho vydrží a šetří peněženku..
To se vyplatí :826:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Harry
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1517
Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od Harry »

Podle mne je to problematické složení běhounové směsi + rychlý průjezd zatáček.
Tvoření zubů je přesně pravidelné, tlumiče vytvářejí poškození pneu ve větším měřítku - dejme tomu že by na př. 3 desénové bloky tvořily společně 1 "zub".

Teprve pokud by Ti to dělaly i jiné pneu, bylo by dobré zkontrolovat tlumiče na stolici.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od telatko »

zimaky to nedelaj, byl jsem tedka shodou okolnosti ve stodole, kde je mam uskladneny, tak jsem je kontroloval a jsou vpohode.

Pristi letnaky budou semislicky :657: :657: :811: :850:

edit1: tedka me tak napadlo, ze bych to skusil reklamovat ::-DDD: to je asi prilis odvazny čin co? ::-DDD:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od als »

vojta píše:Alsi, je u subaru foukani na 3atm v pohode? U forestera predepisujou japonci kolem 2atm - prislo mi, ze pri vyssim nahusteni se ztraci prilnavost na mokru.
No na mokru je to trochu klouzavější, ale když s tím počítám, tak mě to nedělá problém a navíc je u toho sranda ::-DDD: . Zato za sucha mě to auto přijde v zatáčkách mnohem poslušnější a hlavně na Forestru kde jsem chvilku měl ty nesmyslný 205/70-15 to trochu pomohlo - v zatáčkách se to tak "nežvejkalo". Asi spíš jde o to si vyzkoušet co komu vyhovuje.
PS:ale na celé 3atm. to nefoukám - někde mezi 2,5 a 2,8
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od mamut »

No mě teď cestou do Ostravy přišlo, že mi GT tak nějak plave...
Tak jsem zajel k benzínce, že teda trochu dofoukám a všim jsem si, že mám naoukáno na 2,6 :670:
Tak jsem jen tak dofouk pro pocit, že mi neubylo při nasazování na ventilek a zas jsem odjel :811:
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od ozawasan »

já mám v tabulce na foresteru až 2,8atm na zadek - v případě tahání karavanu a tuším na letních - ale musel bych se mrknout - ale vím, že 2,8 mne překvapilo....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
vojta
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 410
Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
Jméno a příjmení: Vojta
Bydliště: Jablonec

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od vojta »

ozawasan píše:já mám v tabulce na foresteru až 2,8atm na zadek - v případě tahání karavanu a tuším na letních - ale musel bych se mrknout - ale vím, že 2,8 mne překvapilo....
Ty mas ale asi 17", ja mam ty zakladni stary 205/15/70 (balony)
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od ozawasan »

jj -17ky
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od Doro »

Tak teda z těch fotek vůbec nevím, co se vlastně řeší - mě to připadá, jako normální staf...dle průjezdu zatáčkou se na gumě objeví potřebná stopa ::-DD: ::-DD: ::-DD: ::-DDD:
Na Brigestone Dueler Highway/Terrain 687 sem to měl z boku zase pěkně dohladka sbroušené, ale zato guma mizela dost rychle.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
PitB
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: pon črc 19, 2010 11:39 pm
Jméno a příjmení: Filip Debef
Bydliště: Sokolnice

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od PitB »

Tak jak jsi poslal to foto to začíná a končí to nějak takhle ;) Jen toto je po 20 tkm origo Bridgestone z Imprezy Diesel 2009.
Obrázek
Subaru Impreza Boxer Diesel 2009
Conditions Change. Results Should Not.
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Geometrie, supinky na gume

Příspěvek od Subaru4ever »

Nechtěl jsem zakládat nové vlákno ke geometrii - možná by bylo dobré název tohohle vlákna zkrátit pouze na "geometrie", protože mě šupinky netrápěj :845:

Dotaz: První a poslední kontrola/štelování geometrie byla na Otíkovi dělaná před 6ti lety a 83.000 km. Ačkoli mi jízdně přijde úplně v pořádku a kola se nijak divně nesjíždí (i když mám podezření, že PP kolo se sjíždět křivě začíná), chtěl bych pro klid v duši na geometrii zajet. Navíc by si Otík zasloužil dárek k 130.000-km narozeninám :850:

O co mi jde - můžou negativně měření geometrie ovlivnit kola, která byla vyvažována naposledy někdy za Marie Terezie, respek. při prvním nandání na ráfek po jejich koupi? Je známo, že jak se kola časem sjíždí a mnohá závaží z ráfků opadávají, kola jsou víc a víc nevyvážená.

PS: Existuje vůbec nějaké doporučení na periodu dělání geometrie? Děkuji za odpovědi :pr:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
POL
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 292
Registrován: sob lis 24, 2012 12:04 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Pardubice; občas Jizerské hory

Hodnoty pro geometrii - Forester 2.0XT ?

Příspěvek od POL »

Jeden krátký rychlý dotaz: Jsou tyto údaje pro geometrii správné pro Forester 2.0XT MY2003

Sbíhavost přední: 0 ±3mm
Sbíhavost zadní: 2 ±3mm

Odklon kol přední: -0°25’ ±45’
Odklon kol zadní: -0°50’ ±45’

(údaje jsou z manuálu pro 2,5l a nevím jestli pro 2.0l stejné)
Pavel Pardubice (POL)
Forester 2.0XT, zelená metla, 2003
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“