Geometrie

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Geometrie

Příspěvek od Subaru4ever »

Přesunuto v rámci restrukturalizace do složky "Podvozek" a připojen POLův dotaz.
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
pansuu
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 328
Registrován: úte lis 15, 2011 8:03 am
Bydliště: Koberovy

Re: Geometrie

Příspěvek od pansuu »

Oživím tohle starý téma. Sám jsem si vyměnil kulové + spodní čepy na přední nápravě. Na táhlech jsem si to označil a smontoval tak abych pokud možno nějak zvlášt nerozhodil geometri. Je mi jasný, že se stejně musí udělat, neboť ty kuláky nejsou úplně přesný :850:
Ale překvapilo mě jak jde lehko točit volantem, moc se mu nechce vracet. Při rovné jízdě volant rovně, auto nikam netáhne, v zatáčkách si gumy písknou, po nekolika dnech sleduju výrazné sjetí pneu na vnitřní straně, ale jen asi na 2cm. Moch jsem krom sbíhavosti rozhodit ještě něco jinýho? Je špatně, že jsem čepy utahoval ještě, když bylo auto na heveru, nebo to nemá vliv? Dík za odpovědi a nekamenujte mě :bp:
Subaru Impreza combi 2.0, 85kw, LPG, 1998
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie

Příspěvek od VDC »

Nemyslím, že by vadilo, žes utahoval čepy na heveru, nedělal bych to jinak. S excentrama na odklon jsi hejbal ? Ale myslím, že to bude jen sbíhavost a na geometrii bych jel brzo.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Geometrie

Příspěvek od mnov »

Taky si myslím, že to máš nyní jen trochu rozbíhavé. Pokud je volant rovně, tak zkus dotáhnout trochu obě spojovačky. Jinak samozřejmě nechat udělat geometrii.
Utahování na heveru vadí jenom silentblokům.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
pansuu
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 328
Registrován: úte lis 15, 2011 8:03 am
Bydliště: Koberovy

Re: Geometrie

Příspěvek od pansuu »

Už je to v pořádku, geometrie hotová. Mírná rozbíhavost,...... 3....... CM!!!!!!!!!! ::-DD: ::-DD: Opravdu odborník na svém místě. Teď auto reaguje v zatáčkách jak má :supeer:
Subaru Impreza combi 2.0, 85kw, LPG, 1998
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie

Příspěvek od VDC »

Tak se div, že se ti okamžitě začaly sjíždět gumy. :-D

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
pansuu
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 328
Registrován: úte lis 15, 2011 8:03 am
Bydliště: Koberovy

Re: Geometrie

Příspěvek od pansuu »

VDC píše:Tak se div, že se ti okamžitě začaly sjíždět gumy. :-D
Ale ten fofr... ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Subaru Impreza combi 2.0, 85kw, LPG, 1998
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Geometrie

Příspěvek od dracekvo »

Co by obnášelo, kdyby si chtěl člověk udělat doma odklony a geometrii?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Geometrie

Příspěvek od Tapan »

Vodováhu, laserové ukazovátko, tejpu, metr, pásmo, tužku, garáž s rovnou podlahou a rovnou stěnu. A pak hodně trpělivosti a pečlivosti. Ale stejně nikdy nedosáhneš výsledků jako s mašinou k tomu určenou. Ale tu si domů pořizovat nechceš :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Geometrie

Příspěvek od Tapan »

Nebo něco takového? Ale jestli je to funkčně dostačující řešení, to nemám tucha. Každopádně pokud by bylo, pro někoho, kdo má dvě auta, je návratnost pár sezón.
https://auto.bazos.cz/inzerat/123745985 ... metrie.php
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Geometrie

Příspěvek od dracekvo »

Když jsem byl na posledy na geometrii, tak tam měli něco podobného. Právě mi to nepřišlo jako věda a člověk vlastně ani neví co mu v servisu nastaví. Jestli si vůbec vyhledají jaké má mít auto hodnoty, nebo všude nastavují co to má oktávka.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Geometrie

Příspěvek od Tapan »

Na seriozní geometrii berou samozřejmě hodnoty pro konkrétní model. Ostatně to je asi následně vidět i na protokolu. Jenže taková seriozní geometrie stojí jetá kolem 100 tis. :-) Jestli by tohle stačilo nebo ne, to neumím posoudit.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Geometrie

Příspěvek od dracekvo »

Takže zrovna tuto část raději doma nedělat a raději zajet někam kde jsou dobré recenze?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14703
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Geometrie

Příspěvek od Tapan »

To záleží na každém :-) Osobně na geometrii s autem jezdím do servisu, kde ji dělají. 800 za 20 minut práce je dost, ale líp to doma nezvládnu.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
maniosa
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
Jméno a příjmení: Matěj Petrů
Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina

Re: Geometrie

Příspěvek od maniosa »

Včera jsem byl tak trochu narychlo na geometrii. Měl jsem rozdělaný předek i zadek a den po smontovaní jsem potřeboval jet, tak jsem se narychlo objednal tam, kde to nemám daleko a vzali mě na druhej den. Hned po seřízení jel s bráchou pro jejich druhý vozítko do rodiny, tak jsem na hodnoty moc nekoukal, pocitově mi přijde vše v pořádku. Ale když jsem večer doma studoval hodnoty z protokolu, přijde mi, že mi ten zadek trochu odflákl. Dle výsledné hodnoty to sice sedí a vejde se do tolerancí, ale jestli tomu dobře rozumím, myslím, že si mohl trochu víc vyhrát na to, že auto bylo na dílně skoro hodinu. Prý nahříval tyčky řízení, jinak štelovací šrouby nové.

Co na to zkušenější oči/mysli?
Přílohy
geo.jpg
geo_manual.png
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“