Geometrie
- telatko
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 901
- Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
- Bydliště: Zábřeh na Mor.
Geometrie
takze slibovane fotky:
jinak jsem se jeste dneska koukal, a vzhledem ktomu ze jsou ty gumy asymetricky nesmerovy, melo by to bejt na kazde tzn. leva a prava strana obracene, pokud by to bylo od brzdeni nebo od akcelerace! Je to ale na kazde gume stejne, bez ohledu na to, jak se toci !!! :655: je to asi proste blba Micheliniii varka :839:
jinak jsem se jeste dneska koukal, a vzhledem ktomu ze jsou ty gumy asymetricky nesmerovy, melo by to bejt na kazde tzn. leva a prava strana obracene, pokud by to bylo od brzdeni nebo od akcelerace! Je to ale na kazde gume stejne, bez ohledu na to, jak se toci !!! :655: je to asi proste blba Micheliniii varka :839:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie, supinky na gume
Tak tyhle tvoje šupinky jsou důkazem řezání zatáček ::-DD:
Guma se v zatáčce navalí na hranu a jak se sune, tak se odrbe...
EDIT: Aha, už vidim i to pilovitý opotřebení.. tak takhjle nějak to vypadalo u těchmejch pirellek po pár ostřejších jízdách, kdy se opravdu brzdilo, seč to auto dovolilo, ale vzhledem k tomu, že ty pirellky jsou poměrně hodně měkký, tak se to srovnalo...
Mischelinka je všeobecně hodně tvrdá guma, zvlášť ty EKO...
Guma se v zatáčce navalí na hranu a jak se sune, tak se odrbe...
EDIT: Aha, už vidim i to pilovitý opotřebení.. tak takhjle nějak to vypadalo u těchmejch pirellek po pár ostřejších jízdách, kdy se opravdu brzdilo, seč to auto dovolilo, ale vzhledem k tomu, že ty pirellky jsou poměrně hodně měkký, tak se to srovnalo...
Mischelinka je všeobecně hodně tvrdá guma, zvlášť ty EKO...
- telatko
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 901
- Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
- Bydliště: Zábřeh na Mor.
Re: Geometrie, supinky na gume
zatacky rezu co to jde :drive: ale otom ohrnutym boku se nebavime ::-DDD:
bavime se o te pile... a od brzd to 100% neni :845:
bavime se o te pile... a od brzd to 100% neni :845:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie, supinky na gume
Tak, alespoňmáš gumu, která ti dlouho vydrží a šetří peněženku..
To se vyplatí :826:
To se vyplatí :826:
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Geometrie, supinky na gume
Podle mne je to problematické složení běhounové směsi + rychlý průjezd zatáček.
Tvoření zubů je přesně pravidelné, tlumiče vytvářejí poškození pneu ve větším měřítku - dejme tomu že by na př. 3 desénové bloky tvořily společně 1 "zub".
Teprve pokud by Ti to dělaly i jiné pneu, bylo by dobré zkontrolovat tlumiče na stolici.
Tvoření zubů je přesně pravidelné, tlumiče vytvářejí poškození pneu ve větším měřítku - dejme tomu že by na př. 3 desénové bloky tvořily společně 1 "zub".
Teprve pokud by Ti to dělaly i jiné pneu, bylo by dobré zkontrolovat tlumiče na stolici.
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
- telatko
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 901
- Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
- Bydliště: Zábřeh na Mor.
Re: Geometrie, supinky na gume
zimaky to nedelaj, byl jsem tedka shodou okolnosti ve stodole, kde je mam uskladneny, tak jsem je kontroloval a jsou vpohode.
Pristi letnaky budou semislicky :657: :657: :811: :850:
edit1: tedka me tak napadlo, ze bych to skusil reklamovat ::-DDD: to je asi prilis odvazny čin co? ::-DDD:
Pristi letnaky budou semislicky :657: :657: :811: :850:
edit1: tedka me tak napadlo, ze bych to skusil reklamovat ::-DDD: to je asi prilis odvazny čin co? ::-DDD:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie, supinky na gume
No na mokru je to trochu klouzavější, ale když s tím počítám, tak mě to nedělá problém a navíc je u toho sranda ::-DDD: . Zato za sucha mě to auto přijde v zatáčkách mnohem poslušnější a hlavně na Forestru kde jsem chvilku měl ty nesmyslný 205/70-15 to trochu pomohlo - v zatáčkách se to tak "nežvejkalo". Asi spíš jde o to si vyzkoušet co komu vyhovuje.vojta píše:Alsi, je u subaru foukani na 3atm v pohode? U forestera predepisujou japonci kolem 2atm - prislo mi, ze pri vyssim nahusteni se ztraci prilnavost na mokru.
PS:ale na celé 3atm. to nefoukám - někde mezi 2,5 a 2,8
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie, supinky na gume
No mě teď cestou do Ostravy přišlo, že mi GT tak nějak plave...
Tak jsem zajel k benzínce, že teda trochu dofoukám a všim jsem si, že mám naoukáno na 2,6 :670:
Tak jsem jen tak dofouk pro pocit, že mi neubylo při nasazování na ventilek a zas jsem odjel :811:
Tak jsem zajel k benzínce, že teda trochu dofoukám a všim jsem si, že mám naoukáno na 2,6 :670:
Tak jsem jen tak dofouk pro pocit, že mi neubylo při nasazování na ventilek a zas jsem odjel :811:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Geometrie, supinky na gume
já mám v tabulce na foresteru až 2,8atm na zadek - v případě tahání karavanu a tuším na letních - ale musel bych se mrknout - ale vím, že 2,8 mne překvapilo....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
- vojta
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 410
- Registrován: pon lis 23, 2009 7:50 pm
- Jméno a příjmení: Vojta
- Bydliště: Jablonec
Re: Geometrie, supinky na gume
Ty mas ale asi 17", ja mam ty zakladni stary 205/15/70 (balony)ozawasan píše:já mám v tabulce na foresteru až 2,8atm na zadek - v případě tahání karavanu a tuším na letních - ale musel bych se mrknout - ale vím, že 2,8 mne překvapilo....
Forester 2003 2.0 MT => Forester 2006 2.5 XT MT => Volvo XC70 2006 D5 MT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Geometrie, supinky na gume
jj -17ky
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geometrie, supinky na gume
Tak teda z těch fotek vůbec nevím, co se vlastně řeší - mě to připadá, jako normální staf...dle průjezdu zatáčkou se na gumě objeví potřebná stopa ::-DD: ::-DD: ::-DD: ::-DDD:
Na Brigestone Dueler Highway/Terrain 687 sem to měl z boku zase pěkně dohladka sbroušené, ale zato guma mizela dost rychle.
Na Brigestone Dueler Highway/Terrain 687 sem to měl z boku zase pěkně dohladka sbroušené, ale zato guma mizela dost rychle.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- PitB
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: pon črc 19, 2010 11:39 pm
- Jméno a příjmení: Filip Debef
- Bydliště: Sokolnice
Re: Geometrie, supinky na gume
Tak jak jsi poslal to foto to začíná a končí to nějak takhle Jen toto je po 20 tkm origo Bridgestone z Imprezy Diesel 2009.
Subaru Impreza Boxer Diesel 2009
Conditions Change. Results Should Not.
Conditions Change. Results Should Not.
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2495
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Geometrie, supinky na gume
Nechtěl jsem zakládat nové vlákno ke geometrii - možná by bylo dobré název tohohle vlákna zkrátit pouze na "geometrie", protože mě šupinky netrápěj :845:
Dotaz: První a poslední kontrola/štelování geometrie byla na Otíkovi dělaná před 6ti lety a 83.000 km. Ačkoli mi jízdně přijde úplně v pořádku a kola se nijak divně nesjíždí (i když mám podezření, že PP kolo se sjíždět křivě začíná), chtěl bych pro klid v duši na geometrii zajet. Navíc by si Otík zasloužil dárek k 130.000-km narozeninám :850:
O co mi jde - můžou negativně měření geometrie ovlivnit kola, která byla vyvažována naposledy někdy za Marie Terezie, respek. při prvním nandání na ráfek po jejich koupi? Je známo, že jak se kola časem sjíždí a mnohá závaží z ráfků opadávají, kola jsou víc a víc nevyvážená.
PS: Existuje vůbec nějaké doporučení na periodu dělání geometrie? Děkuji za odpovědi :pr:
Dotaz: První a poslední kontrola/štelování geometrie byla na Otíkovi dělaná před 6ti lety a 83.000 km. Ačkoli mi jízdně přijde úplně v pořádku a kola se nijak divně nesjíždí (i když mám podezření, že PP kolo se sjíždět křivě začíná), chtěl bych pro klid v duši na geometrii zajet. Navíc by si Otík zasloužil dárek k 130.000-km narozeninám :850:
O co mi jde - můžou negativně měření geometrie ovlivnit kola, která byla vyvažována naposledy někdy za Marie Terezie, respek. při prvním nandání na ráfek po jejich koupi? Je známo, že jak se kola časem sjíždí a mnohá závaží z ráfků opadávají, kola jsou víc a víc nevyvážená.
PS: Existuje vůbec nějaké doporučení na periodu dělání geometrie? Děkuji za odpovědi :pr:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
- POL
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 292
- Registrován: sob lis 24, 2012 12:04 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Pardubice; občas Jizerské hory
Hodnoty pro geometrii - Forester 2.0XT ?
Jeden krátký rychlý dotaz: Jsou tyto údaje pro geometrii správné pro Forester 2.0XT MY2003
Sbíhavost přední: 0 ±3mm
Sbíhavost zadní: 2 ±3mm
Odklon kol přední: -0°25’ ±45’
Odklon kol zadní: -0°50’ ±45’
(údaje jsou z manuálu pro 2,5l a nevím jestli pro 2.0l stejné)
Sbíhavost přední: 0 ±3mm
Sbíhavost zadní: 2 ±3mm
Odklon kol přední: -0°25’ ±45’
Odklon kol zadní: -0°50’ ±45’
(údaje jsou z manuálu pro 2,5l a nevím jestli pro 2.0l stejné)
Pavel Pardubice (POL)
Forester 2.0XT, zelená metla, 2003
Forester 2.0XT, zelená metla, 2003