Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester sg
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester sg
Ahojte,
úspěšně se mi povedlo dát podložky pod zadní tlumiče, dnes jsem se vrhnul na přední. S povolením šroubů jsem se nějak porval, ale byl to hardcore.
možná blbý otázky, ale prostě fakt nevím....
Otázka 1: nemáte nějakej fígl, jak povolit a neurvat držáčky brzdové hadičky a tu druhou srandu (ABS čidlo?). Nebo to mám prostě vyřešit vrtákem nebo flexou a dát nová šroubky?
Jak za to zaberu, tak ohýbám celý plech ve kterém to drží. Otázka 2: Bo jsem blb (ňouma) a postupoval jsem po paměti stejně jako u zadních, nepoznačil jsem si polohu horního šroubu tlumič/kolo, takže nevím jaký byl odklon. Má to smysl a jde to vůbec nějak řešit u mně v garáži, nebo to prostě mám dát na geometrii (což bych kvůli podložkám stejně dělal).
Díky za rady.
úspěšně se mi povedlo dát podložky pod zadní tlumiče, dnes jsem se vrhnul na přední. S povolením šroubů jsem se nějak porval, ale byl to hardcore.
možná blbý otázky, ale prostě fakt nevím....
Otázka 1: nemáte nějakej fígl, jak povolit a neurvat držáčky brzdové hadičky a tu druhou srandu (ABS čidlo?). Nebo to mám prostě vyřešit vrtákem nebo flexou a dát nová šroubky?
Jak za to zaberu, tak ohýbám celý plech ve kterém to drží. Otázka 2: Bo jsem blb (ňouma) a postupoval jsem po paměti stejně jako u zadních, nepoznačil jsem si polohu horního šroubu tlumič/kolo, takže nevím jaký byl odklon. Má to smysl a jde to vůbec nějak řešit u mně v garáži, nebo to prostě mám dát na geometrii (což bych kvůli podložkám stejně dělal).
Díky za rady.
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
1. Bohužel neporadím. Mě to šlo povolit lehce.
2. Určitě jedině geometrii. Já si poznačil, ale stejně byl odklon na geometrii dost rozhozenej.
Odesláno z mého Lenovo A7010a48 pomocí Tapatalk
2. Určitě jedině geometrii. Já si poznačil, ale stejně byl odklon na geometrii dost rozhozenej.
Odesláno z mého Lenovo A7010a48 pomocí Tapatalk
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
Jestli je na to místo, vzal bych flexu a dal nový šrouby. Jestli je čas, použít wd, nechat do druhého dne a případně prohřát.
Odesláno z mého SM-J500F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-J500F pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
Ocelový kartáč, WD, pak hodně trpělivosti.... to mosí jít. Destruktivní řešení až jako poslední možnost. Vzkoušet můžeš i kaldívečko přes malou tyčku, šrubováček apod.
A hlavně, při montáži očistit a natřít, pak spontovat(já to protírám suříkovou barvou), ať to de zase rozebrat.
Na geometrii hold budeš moset, jinak si ojedeš pneu + další nepříjemnosti při řízení..
Před rozebráním je dobré si důlčíkem klepnout ďůleček na šroub i těhlici naproti sobě.
A hlavně, při montáži očistit a natřít, pak spontovat(já to protírám suříkovou barvou), ať to de zase rozebrat.
Na geometrii hold budeš moset, jinak si ojedeš pneu + další nepříjemnosti při řízení..
Před rozebráním je dobré si důlčíkem klepnout ďůleček na šroub i těhlici naproti sobě.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
Očistit, poklepat proti druhýmu kladívku/závaží, nastříkat řídký olej/mazivo. Tím poklepáním vzniknou prasklinky v bordelu a rzi, do kterých pak navzlíná mazivo a taky se může uvolnit napětí v tahu šroubu.
Šrouby do těhlice pak před montáží hezky očistit, ať se dobře seřizuje ten odklon.
Pak, jak bylo řečeno, vše hezky zakonzervovat barvou nebo voskem. Dobré je taky do závitů dávat zajišťovače závitu (lepidlo), které právě při následném povolování umožní snadné povolení, ale zároveň se to nepovolí samo. Lepidlo vyplní závit a neumožní tam vznik koroze nebo jinýho bordelu a zajistí proti samovolnému povolení. Třeba Loctite 243 je taková klasika. Na menší šrouby radši 222.
Šrouby do těhlice pak před montáží hezky očistit, ať se dobře seřizuje ten odklon.
Pak, jak bylo řečeno, vše hezky zakonzervovat barvou nebo voskem. Dobré je taky do závitů dávat zajišťovače závitu (lepidlo), které právě při následném povolování umožní snadné povolení, ale zároveň se to nepovolí samo. Lepidlo vyplní závit a neumožní tam vznik koroze nebo jinýho bordelu a zajistí proti samovolnému povolení. Třeba Loctite 243 je taková klasika. Na menší šrouby radši 222.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
Když něco takovýho dělám, tak vždy před opětovnou montáží napatlám závity vazelínou s molybdenem. Ta omezí průniku vody do závitu a zajistí snadné povolení v budoucnu. Dělám to tak hafo let a nikdy to nezklamalo.
Na povolení závitu buď WD40, ale ještě lépe petrolej ... ta sviňa vzlíná jak sviňa
Na povolení závitu buď WD40, ale ještě lépe petrolej ... ta sviňa vzlíná jak sviňa
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
goha: Tam bych se bál, že pak nebude sedět utahovací moment, když je vazelína v závitu. Dávám akorát na závity na kolech hliníkovou tyčinku proti zadírání (a samozřejmě na dosedací plochy) a jinak pouze nějaké zajišťovače, jak jsem zmínil. Vazelína na závit se mi nezdá jako dobrej nápad. Určitě ne někde, kde záleží na utahovacím momentu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
A proč by namazáním závitu vazelínou bránilo provést utažení předepsaným momentem?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
Protože tření v závitu bude dost velká složka momentu, s kterou bude konstruktér při stanovování vhodného momentu počítat? Takže ho sice utáhneš na předepsaný moment, ale síla v tahu ve spoji bude mnohem vyšší? Odhaduji, nejsem strojař.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
No nevím ... nezdá se mi, že by konstruktér při určování momentu počítal s nějakým stupněm koroze závitu vs. se závitem namazaným.
Nevím, jen to tak odhaduji, protože to by asi bylo docela nesmyslné to rozlišovat a navíc by to asi bylo uvedeno v servisním návodu .... moment při rezavém závitu =xx, při namazaném vazelínou=yy.
Nevím, jen to tak odhaduji, protože to by asi bylo docela nesmyslné to rozlišovat a navíc by to asi bylo uvedeno v servisním návodu .... moment při rezavém závitu =xx, při namazaném vazelínou=yy.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
Já používám zmíněný Loctite 243 a tam, kde jsou šroby namáhány korozí je měním za nerez.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
goha: Já přeci nikde netvrdím, že zkorodovaný x namazaný. Mluvím o novém. A když se ten závit vyčistí, tak bude mít tření rozhodně blíž novému než namazanému. Šroub se zkorodovaným závitem bych tam zpátky nedával ani namazaný, ani suchý. Ale dělej si to jak chceš, já neříkám, že to děláš špatně, jen, že se mi to nezdá a já bych to tak nedělal z výše uvedených důvodů. Nic víc.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1862
- Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
OK... Já jen, že za zkorodovaný šroub pokládám ten, který jde většinou špatně povolit, ale závit má ještě OK. Určitě bych tam něco s vyžraným závitem taky nic nedával zpátky.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
Taky je samozřejmě asi rozdíl, jestli to je šroub, co drží nádobku od ostřikovačů nebo třeba řemenici na hřídeli.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Kofilka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1257
- Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
- Bydliště: Rousínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potřebuju radu s demontáží předních tlumičů - forester s
Klidně zaber nic se nestane, ale pokud budeš šikovnej tak namontuješ přední podložku i když ty šrouby a hadice povolovat nebudeš, jdo to opravdu povolit a sundat bez rozebírání hadice nebo čidla. kdyžtak čidlo pobol jen an držáku v podběhu.JackeOb píše:Ahojte,
úspěšně se mi povedlo dát podložky pod zadní tlumiče, dnes jsem se vrhnul na přední. S povolením šroubů jsem se nějak porval, ale byl to hardcore.
možná blbý otázky, ale prostě fakt nevím....
Otázka 1: nemáte nějakej fígl, jak povolit a neurvat držáčky brzdové hadičky a tu druhou srandu (ABS čidlo?). Nebo to mám prostě vyřešit vrtákem nebo flexou a dát nová šroubky?
Jak za to zaberu, tak ohýbám celý plech ve kterém to drží.
IMG_0127.JPG
Otázka 2: Bo jsem blb (ňouma) a postupoval jsem po paměti stejně jako u zadních, nepoznačil jsem si polohu horního šroubu …
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo ; 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6