Drnceni v přední části vozu

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od pleswi »

Včera večer jsem se vracel potichu domu (vyple rádio, stazeny fukar, tiché město) poslouchal jsem zpěv motoru. Když najednou se ozvalo drnceni. Myslel jsem, že to je při mírném zatoceni volantem doleva a podeziral jsem nějaký bordel nebo poškozený podbeh, který brousit o kolo. Nicméně po ohledání jsem tam nenašel. Dnes znovu, pokusy jsem zjistil, že to není při zatoceni, ale při rychlosti okolo 50km/h nejspíše něco rezonuje. Je to docela hluboký zvuk a dost mě štve, nicméně do volantu nic nejde a když přidám víc tak se změní otáčky a utichne to. Pak jsem to spozoroval ještě při parkování. Koukal jsem pod kapotu a nic jsem tam uvolneho neviděl. Ze spoda jsem se ještě nedostal. Mě to přijde od levého kola, drahé spíš od prostredka. Napadl mě podbeh, který je poškozený od srážky se zvěří a o víkendu jsem ho bral wapkou od bláta a nebo pak něco na výfuku. Ovšem na P nebo N to při přidání není slyšet, takže jsem usoudil, že výfuk by to být nemusel. Na druhou stranu ten podbeh nevypadá o nic hůř a všude kde držel drží. :-( nějaké nápady kam ještě mrknout, co zkusit? Případně otázka. Dá se "snadno" vyměnit podbeh, kdybych sehnal z vrakace jiný?

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Vsadim boty, ze jsou to kryci plechy na vyfuku...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od pleswi »

Ze bych je při mytí ohodil a oni se cukly? Co si pamatuji na starém autě stačilo to urvat a byl klid případě privarit zpět. Je to tu podobné jednoduché?

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Hando
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 349
Registrován: pát lis 28, 2014 7:16 am
Bydliště: Ostrava/ExŽilina

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od Hando »

mne to rezonovalo pri 2500ot/min na hociktorej rychlosti a v servise mi povedali ze to iba privarili a uz to nerobi....ale zase som to pocul aj cez radio a rusne mesto :)
"Subarko" Subaru Legacy Wagon 2.0R 2007
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od pleswi »

Jj je to slyšet i přes rádio, když je vcelku nahlas. Otáčky zkouknu zítra, ale snad se dostanu na zvedák a ověřim to pořádně.
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od M a r c e l »

Dej pak vedet, taky se ozvu, co jsem vykoukal...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od pleswi »

Tak jsem sledoval otáčky, většinou kolem 1500, ale mám automat. Stihl jsem i zvedák, plechy drží, ale těsně za druhým dílem výfuku jsme našli prasklinu, to by to být mohlo, ale nesyci to zatím. Pak jsme ještě při klepání do zadního tlumiče slyšeli jako kdyby v něm byl kamínek, šroubek nebo něco malého. Takže v úterý se bude vyvarovat a hledat dál. Od motoru to nejde a není to slyšet při stání a přidávání plynu ani z auta ani z venku. Zkoušel jsem přidávat postupně, rychle, skokove, nic prostě. Jestli motor neudělá ten tlak jako při záběru při jízdě? Nevím. Snad v úterý budu vědět víc.

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od Tomáš1002 »

Já měl podobný problém u Forestera 2,0 z roku 2008. Trvalo asi 2 roky, než jsem na zdroj drnčení přišel. Byl to zámek kapoty :655: .
Jak se ale předkem auta ten zvuk tak podivně roznáší, tak to vypadalo, jakože to jde někde zezdola. Nechal jsem vyměnit a pospravit kde co, ale pořád nic. Na skutečnou příčinu jsem přišel až víceméně náhodou.
Předtím u Vectry jsem drnčením trpěl taky mnoho let, vypadalo to, jako že to vychází odněkud z palubky. Taky jsem zkoušel leccos a nic. Nakonec jsem objevil, že to byl takový malý krycí plech v motoru.
Pazvuky jsou hrozný peklo, mohou vycházet úplně od něčeho jiného, než jak to na první pohled vypadá :839: .
Naposledy upravil(a) Tomáš1002 dne čtv dub 30, 2015 12:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od Traveller »

Má pravdu kluk. :850: Strašně blbě se to hledá. :850: Ale pokud je to nějaké drnčení apod., tak se to zpravidla o to jednodušeji, po nalezení správného dílu, opravuje. Tak na tom musíme najít alespoň malé pozitivum, že. ::-DD: ::-DD:
Já to měl do minulého týdne podobné s klepáním přední nápravy. Myslel jsem, že je to opravdu od nápravy jako takové..., kosti stabíku nebo něco podobného. Ale u předposlední prohlídky se objevilo při odjezdu silné podezření na řízení. A to se u poslední prohlídky minulý týden potvrdilo..., tak už aspoň vím co mi tam klepe a od čeho to jde. :850: Teď už jen čekám na požehnání z importu a pak se to opraví i s nějakými dalšími drobnostmi, které se za těch 45.000km objevily. :850: :826:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od Kolben »

To uz cekas pekne dlouho Ti povim. Nevim jak se to projevuje u Tebe, a na Legacy se mi to vadny rizeni k tomu klepani jeste projevovalo nemalou vuli na volantu. Takze jet v zuzenem 2m sirokem pruhu na dalnici byl celkem zazitek. Kazdopadne vymena probehla behem 5ti pracovnich dni od zjisteni zavady.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od Traveller »

No onoto je zčásti zapříčiněné i mnou..., prostě nemůžu každý týden jezdit do Prahy do servisu. :1774: :845: Ale teď už jsme domluvený, tak je jen musím trochu honit a udělá se to všechno najednou i s těmi ostatními drobnostmi.
Ale jinak zase musím říct, že mě se to zas až tak dramaticky neprojevuje. Jen když vyjedu na polňačku nebo na nějaké hodně rozbité silnici to prostě hodně klepe, ale při 99,9 procenta ježdění to nic nedělá. Kdyby to dělalo furt tak bych asi taky tlačil na pilu trochu více. ::-DD: ::-DD:
Každopádně to nic nemění na tom, že by to u nového auta dělat nemělo. Vlastně ani u starého. ::-DDD: ::-DDD:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od petr »

chce to lepší rádio a výkonnější repráky úměrně tomu drnčení a jiným pazvukům ::-DDD:
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od Traveller »

Já mám rádio výkonné dost. Aspoň když si pustím nějaké CD. :845: Problém je, že já si to zatím pustil asi tak 5x. ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od pleswi »

Tak se našlá prasklina na přechodu středové a koncové části dnes zavarila. Vyměněn i hodně poškozený podbeh. Takže uvidíme jestli pazvuky ustanou.

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Drnceni v přední části vozu

Příspěvek od dvahrnce »

Jel jsem nedávno do kopca tak velkého, že to ve 3200ot./min. na trojku ani moc nezrychlovalo - fakt jen malinko, téměř neznatelně.
A bylo ticho, ale jak jsem domáčkl plynový pedál na podlahu, tak se ozvalo drnčení, takové tiché bzučení/rezonování nebo jak to nazvat.
povolil jsem plynový pedál o 2mm a ticho, domačkl na podlahu a zas bzzzzzz..
Takto jsem to zopakoval asi pětkrát abych se ujistil že se mi to nezdá a nezdálo.
Bylo to jakoby z palubky, hned jsem si vzpomněl na krycí plechy výfuku.
Pak jsem vypozoroval, že na jakýkoli ze všech 4 rychl. stupňů (no, u 4 si nejsem jistý), pokud dám plný plyn, tak to okolo těch 3 tis. ot zadrnčí a pak hned zase ztichne.

Co na to zkušenější Subaristé?

Je mi divný že by v tom prvním případě hrálo opravdu roli otevření klapky (100% otevřená = něco je slyšet, uberu neznatelně plyn a okamžitě ticho), zas takový rozdíl v zatížení motoru tam nebude, i když nějaký přeci jen ano...
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“