Ucpaný výfuk?

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Ucpaný výfuk?

Příspěvek od yeti »

Ahoj, jak se projevuje ucpaný (přicpaný) výfuk nebo katalyzátor? Mám takové podezření u forestera, že by mohl být zanesený kat nebo zadní tlumič.
Auto má tendenci v nižších otáčkách (cca od 2200) při větší zátěži (prudší rozjezd, akcelerace) jakoby pocukávat. Nad 3000 už je to OK a točí až do omezovače.
Blbý je, že to dělá jen někdy a zdá se mi, že třeba po průjedu po nerovnosech (kostkách apod) se to na nějakou dobu zlepší. Mám teorii, že pokud je opravdu přicpaný výfuk, tak v té větší zátěži produkuje víc plynů který se hromadí v potrubí a snaží se vracet, což způsobuje pocukávání. Průjezd po nerovnostech "nějak setřepe" bordel, trošku se to zprůchodní a pocitově zlepší.
Dále mě zaráží, že z výfuku neprská voda jako u většiny ostatních aut. Má voda kondenzovat a prskat, což bych považoval v rozumné míře za normál, nebo nemá?
V případě, že by výfuk mohl být přicpaný, tak kde to bývá nejčastěji? Kat, nebo tlumič? A co s tím? Univerzální kat?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od dethroned »

zajímalo by mě, kde se ta myšlenka "ucpanýho výfuku" vzala.... zvlášť u benzínového motoru. čím myslíš, že by se to mělo ucpat? jediné důvody, které mě snad napadají je:
a) rozpadlá vložka katu - to bys asi i slyšel
b) mechanické poškození výfuku - to bys snad viděl / věděl
b) motor v tak katastrofálním stavu, že vzniká tolik sazí, které jsou schopné kat ucpat...což si u benzínu nedokážu moc představit, asi bys tam lil olej s každou nádrží.
...to, že se na kostkách setřepe bordel je už vyloženě přání otcem myšlenky.
rozhodně se soustřeď nejdřív na elektriku, elektroniku, tvorbu směsi, zapalování a palivovou větev, než na ucpaný výfuk
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od Doro »

Málo vstupních dat k řešení....
osobně bych šel nejdříve po motoru a elektrice, pak přes ventily a čidla dolů na výfuk (ten je až naposled).
...jedině snad...že by myš? Nějaká azbestová odolná potvora s helmou :845:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7813
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od mnov »

Azbestová myš by v tom katu vypálila krásnou díru. Mám s tím zkušenost z minulého auta. Tam se uvolnilo kus drátěnky z vlnovce a udělalo si to katem krásnou cestu. Z výfuku to pak prskalo kousky drátků. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
pansuu
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 328
Registrován: úte lis 15, 2011 8:03 am
Bydliště: Koberovy

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od pansuu »

Pocukávání v nižších otáčkách a při zátěži....? Co zapalovací kabely, svíčky? Několikrát jsem také řešil a vždycky pomohlo. Jinak zkusit Shell, aspoň ten 95 Nitro plus, ten čistí kudy teče ::-DDD: , taky se mi osvědčil :850:
Subaru Impreza combi 2.0, 85kw, LPG, 1998
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od yeti »

No, říkal jsem si že u tak starýho auta může být vyhnilá právě vložka tlumiče - i když tlumič je asi relativně novej - nějakej sportovní takže to celkem hezky brumlá :o), nebo vnitřek katalyzátoru.
Jinak svíčky měněny a kabely měněny (NGK + sentech). Motor vypadá že je snad ve slušným stavu - spáleným olejem nesmrdí.
Není to nijak tragický, dokonce si myslím, že méně citlivější jedinec by to nezaregistroval.
Ještě mám v plánu vyměnit palivovej filtr a v tuším dvou nádržích byl ten čistící zázrak od Millersu :657:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od Subaru70 »

..vyměň filtr, nalej pořádnej benzín a vono to pojede..Pak jedině elektrika,nebo zda ti tam nejde málo vzduchu..
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od Slavek_xxx »

yeti> nebyls to ty kdo resil ten problem s ukostrenim jednotky? :655: Ja bych si tipnul, ze s vyfukem to nema absolutne nic spolecnyho. Zameril bych se na cidlo klepani, nebo na nejakou ficuru ohledne cisteni vzduchu pro Euro4...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od yeti »

Nene. Ukostření jednotky jsem neřešil. Nemyslím, že by byl problém někde v elektrice nebo zapalování. To by asi netočilo úplně hladce až do maxima. Zkusím ten palivovej filtr a ještě to proleju nějakým aditivem.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od VDC »

Já bych si teda nedovolil s absolutní jistotou tvrdit, že se kat ucpat nemůže, vzhledem k jeho struktuře. Sice samozřejmě naprosto souhlasím s tím, že pokud se auto chovalo normálně, nežralo olej ani se nechovalo jinak nestandardně, tak by to měla být ta nejméně pravděpodobná závada. Nicméně prostě struktura voštiny v katu je tak jemná, že ucpat to by zase takovej problém nemohl být...
Pro ilustraci voština z jedničkového Legacy...

Obrázek

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od Slavek_xxx »

VDC> nicmene ucpanej kat by se projevoval hlavne ve vysokych otackach, a ne v nizkych.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od Kofilka »

Lambda
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od yohn »

nedavno jsem tu resil prob s Foresterem a pricinou byl vysypany kat a tim padem ucpany vyfuk. tolik k oficialni diagnoze od Alse. takze ucpat to lze. auto nejelo, netahlo, vykon byl proti normalu polovicni. ale necukalo to. to co popisujes jsem u 92kW odstranil vymenou svicek a kabelu, po 50tkm to delalo neco velmi podobneho a pomohlo seridit ventily
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
siezer
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 152
Registrován: pon bře 24, 2014 7:23 am
Kontaktovat uživatele:

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od siezer »

Ucpávání jsem zažil u "Fiata".
Počáteční problémy nasvědčovaly na lambdu, svíčky, vstřikování.... Diagnostika našla jen špatnou volnoběžnou klapku. Špatné studené starty a houpání otáček.
V poslední fázi to nejelo do kopce ani na 1. Motor rožhavenej. Z kopce si to fouklo, několikrát vylítly saze a zase se jelo "do dalšího kopce". Šílený stroj, ale musel jsem ho nouzově využívat k pracovním účelům.
V servisu, po zase negativní diagnostice, se zaměřili na kat. a výfuk. Chlápek kat poklepal a nezdál se rozpadlý. Takže nasadil na něj delší trubku a projel....a ono to řvalo a hlavně jelo! Po preparaci koncového dílu byl zjištěn problém. Vyhnil vnitřní plášť a výfuk se slušně přicpával pásem izolační vaty.
Druhý podobný problém byl v kabelech a svíčkách. Motor jezdil na tři válce a pak dohořel ještě jeden kábel a nešlo už nastartovat. V servisu ještě tak vypálené svíčky prý neviděli a přepětí vymlátilo všechny kabaly.
Teď jsou rok svíčky a USA kabely a až na tu klapku poloauto jezdí.
Forester 2,0X 116kW MY2006 LPG
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Ucpaný výfuk?

Příspěvek od yeti »

Kofilka: i lambda mě napadla. Která je pravděpodobnější? A nesvítil by check engine?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“