Hučící ložisko a jeho výměna

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od Slavek_xxx »

als> tos to vylepsil ::-DDD:
Jinak, na svete jsou 3 neslysitelne zvuky. Infrazvuk, ultrazvuk a hukot v klade....
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od ozawasan »

Jen by mně Fíbo zajímalo, jak Ty, přijdeš na to, že Ti hučej zrovna ložiska? ::-DDD: To ti bude muset asi říct někdo zvenčí ne? Když jsi to tak upřesňoval teda ::-DDD:
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od ozawasan »

Slavek_xxx píše:als> tos to vylepsil ::-DDD:
Jinak, na svete jsou 3 neslysitelne zvuky. Infrazvuk, ultrazvuk a hukot v klade....
to je naopak jediný zvuk, který je velmi dobře vidět - ale to už se nám to trošku dostává off topíc
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1907
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od Fiba »

ozawasan píše:Jen by mně Fíbo zajímalo, jak Ty, přijdeš na to, že Ti hučej zrovna ložiska? ::-DDD: To ti bude muset asi říct někdo zvenčí ne? Když jsi to tak upřesňoval teda ::-DDD:
Na vlastní hukot už jsem zvyklej, je stálej a neměnnej. Hučí mi furt. Takže až se hukot změní, budou to buď ložiska a nebo budu v přechodu ::-DDD:
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od ozawasan »

Fiba píše: Na vlastní hukot už jsem zvyklej, je stálej a neměnnej. Hučí mi furt. Takže až se hukot změní, budou to buď ložiska a nebo budu v přechodu ::-DDD:
tak teď jsi mně odrovnal :supeer:
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
Ricky001
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
Jméno a příjmení: Petr Porš
Bydliště: Litomyšl

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od Ricky001 »

Tak jsem úspěšně vyměnil to zadní ložisko, ale objevil se nový problém. Protože nešel vytáhnout ten dlouhý šroub co prochází těhlicí, demontoval jsem jí i se zadním ramenem (seřizuje se jím odklon kola) a nepoznačil si polohu excentrické matky. Auto nyní plave zejména při jízdě po velmi kluzkém povrchu. Je to tím, že je rozhozená geometrie? U pohonu pouze přední nápravy bych to asi nepoznal, ale u AWD to asi bude jinak, nebo se pletu?
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od RallyCAD »

VDC píše:Optimální je mít hromadu různejch trubek, kopec starejch ložisek, autogen, flexu a Alse na telefonu... ::-DDD:
Ano - tento postup jsem přesně aplikoval ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od RallyCAD »

Můj "hobby" postup, kdy člověk nemá potřebný stahovák jsem Slávkovi popsal
v SZ. Dávám ho v plen, aby i ostatní věděli, do čeho jdou. Prosím Alse o případné
poznámky - pokud bych blábolil, tak mě prosím oprav:

Na autě to udělat nejde. A pokud nemáte dílnu se svěrákem, stahovákem
na ložiska a nějakým tím šrotem z kterýho si můžete udělat sem tam nějaký
přípravek, tak si na to radši vyhraďte hodně času.

Pokud si pamatuju (dělal jsem to předloni), je postup následovný:

1) Povolit matici od hnacího hřídele - to se musí udělat jako první, dokud auto stojí na zemi,
jinak jste v prdeli. Na to potřebujete hodně pevný a dlouhý klíč. Utahovací moment
je dost velký. Když to nakonec utahuju, tak si se svejma 115kg stoupnu na půlmetrovou
ráčnu a propružím. Pokud to neutáhnete dost silně, tak se to ložisko brzy dojebe...

2) Sundat kolo, brzdovej buben a odstrojit brzdu. Doporučuju si to vyfotit, páč ty pakny,
páčky a pružinky jdou prohodit. Nebo popsat fixou - doporučil známej automechanik...
Rovněž se musí odpojit táhlo ruční brzdy - vyháknout ten váleček bowdenu.

3) Sundat všechny tři ramena z hlavy kola. Vlečný rameno jde vcelku dobře. Pakárna jsou
ty dvě příčná, protože drží na jednom dlouhém šroubu - čepu a ten bývá totálně zarostlý.
Před povolením to chce celé dobře očistit a nastříkat na to nějakou tu srágoru na povolování
závitů. Když jsem si rozebíral další auto na díly, tak jsem to dokonce ani nepovolil, protože
to bylo sundané z auta a neměl jsem oporu. Ramena můžou zůstat na autě - sundat jen hlavu.

4) Odpojit brzdovou trubičku od prasátka a pokud možno jí něčím ucpat. Nakonec se musí
odvzdušnit kvůli tomu rozpojení brzdy, takže nezapomenout předem koupit brzdovou kapalinu!!!
(DOT4)

5) Vyklepnout přes nějaký mezikus hřídel z hlavy. Bývá přirostlý v drážkách, takže opět prostříkat
nějakým povolovačem závitů. Pozor ať neroznýtujete závit, nebo to už nepůjde dát zpátky!!!

6) Nakonec povolit dva šrouby na tlumiči a sundat celou hlavu z auta dolů. Pak jako odpočinkovou
práci vyleštit šmirglem kloub v místě, kde se o něj opírá gufero ložiska. Uvidíte v jakým stavu
to bude... Pozor, ať si nevytrhnete hřídel z diferáku. Je tam jen nacvaklá přes pružnej kroužek.
Pokud by se to povedlo, tak zrovna očistit gufera od bordelu a vyměnit si olej v diffu, protože
by stejně vytekl dírou po hřídeli na zem. Ale snažte se tomu vyhnout - je to práce navíc...

7) Očistit si pořádně tu hlavu a krycí talíř bubnové brzdy od bordelu a rzi. Pozor ať se talíř po celou dobu
neohne !!! Vyražte z hlavy kola náboj nějakou trubkou s vhodným přůměrem. Jde to buď vytlouct,
nebo vytáhnout pomocí závitové tyče a několika matic. Já používal závitovou tyč M16 a PEVNOSTNÍ
matice - oboje dobře promazané !!! Tu závitovou tyč je potřeba o něco zapřít a proto bude potřeba
nějaký kus trubky, nebo pevná podložka, zbytek z nějakého ložiska, případně velkou matice. To je ten
šrot, kterej by měl být k dispozici. U kámoše v dílně jsem používal různé zbytky starých ložisek. Taky
se dá použít přímo k tomu určený přípravek - výkres na něj má Kofilka a po dohodě by ho i rád vyrobil.
Ve chvíli, kdy to vytlučete, tak teprv začnou problémy. V hlavě totiž zůstane vnější část ložiska - ta obruč.
Na náboji zůstane jedna polovina ložiska a druhá je spolu s obručí v hlavě. Snažte se ať ta půlka z té hlavy
nevypadne a nevysypou se ti kuličky !!!!!!!! Když se to povede, dá se za tu druhou půlku zase přitáhnout
ta závitová tyč a celé to pak vylisovat ven. Pokud se to rozsype, tak budete muset hledat nějakou pevnou
podložku, která by se o tu obruč dobře opřela a to je fakt pakárna. V tuhle chvíli, při tom vytahování obruče
ložiska je dobré tu hlavu ohřát autogenem, nebo alespoň PB hořákem. Jde pak 100x líp !!!

8) Další pakárna je stáhnout druhou půlku ložiska z náboje. Drží jako svině stará škaredá. Nejlépe jí ohřát do červena
a pak jde stáhnout. Ořívat se to musí rychle a intenzivně, aby se prohřál jen ten zbytek ložiska a náboj ještě
zůstal pokud možno studený. Pokud nemáte stahovák ložisek s velmi ostrými a pevnými čelistmi, tak to jde blbě
a bez ohřátí ještě hůř. Jde to sice naříznout flexou, ale tak na 99% se to nepovede, aniž by si poškodil náboj.
Prostě jak říkám - buď profi stahovák, nebo autogen...

9) Dál už je to jen opačný postup. Pro natloukání ložiska do hlavy použijte tu starou obruč, jinak ho zničíte.
Pokud máte k dispozici sadu na narážení ložisek, jenom dobře. A hlavně - nové ložisko si při natloukání do hlavy
stáhněte šroubem a maticí, jinak se to celé rozsype na kuličky a zničí se plastová klícka kuliček a znečistí se originální
trvanlivé mazivo od výrobce - čiliže ložisko v prdeli... Taky nezapomeňte správně osadit gufera - jsou tam 3 ks.
Dobře si prohlédněte ty staré a třeba si to i vyfoťte, než se to rozebere. Pokud byste zapoměli vnější gufero, můžete si
rovnou koupit další ložisko a celé si to zopakovat !!! Před montáží nového ložiska všechno dobře očistit a pokud
se během sundávání někde povedlo jebnout něco kladivem, tak to dobře zabrušte a zaleštěte šmirglem, jinak tam
to nové nedostanete, nebo ho tam dáte opravdu nafurt. Vše tam dávejte dobře promazané olejem a případně i prostříklé
WDečkem. Teda kromě vlastního ložiska - to má vlastní tukovou náplň a cizí mazivo by jí mohlo poškodit.

Celé je to pakárna - poprvé určitě...
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od Kofilka »

No nechce se mi číst Rallyho postup tak bych to řekl jednoduše :-) dej to jinam.... :-))))))))0

Jinak když si uděláš stahovák na ložisko a ktomu budeš mít k dispozici elektriku a svěrák tak náboj nemusíš sundávat a ložisjko stáhne š na autě, ale rozhodně pohodlnější oddělat celej náboj, odpojit brzdy a udělat si to v klidu na ponku potom znocu nasadit a odvzdušnit brzdy.l...někde sem stahovák rozkresloval na výrobu ale nevím jestli ho někde najdu na netu, tak kdo by chtěl tak pošlu 3D model se kterým se rallycad strašně natrápil :-)... já sním stahoval 3x ložiska a lysoval naz5 a vše OK za hodinku

Jo tka sem si těď pročetl přízpěvek Rallyca a cituji :-)
Celé je to pakárna - poprvé určitě... jo má pravdu
stím autogenem bych to nepřeháněl, u prvního ložiska stačil svěrák, kladivo a bylo vyraženo, u druhého pokusu byla zapotřebí Flexa a řeznej kotouč a nic se nezničilo a vše vpohodě, jde oto že miska ložiska co je na náboji je celkme na fest
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
Ricky001
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
Jméno a příjmení: Petr Porš
Bydliště: Litomyšl

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od Ricky001 »

Jo, ložisko vyměněno a jedno jak. Teď jde o to jestli to ´plavání´ auta može být důsledkem rozhozené sbíhavosti?
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3138
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od Albi »

finta na kouslý kroužek v náboji: COčkem navařil zevnitř housenku (nahřeje se a stahne se), kdysi jsem to někde viděl ...
doma to dělat ale asi nebudu :845: (u Tomana to maj s lisem za pár sekund)
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od mamut »

Ricky001 píše:Jo, ložisko vyměněno a jedno jak. Teď jde o to jestli to ´plavání´ auta može být důsledkem rozhozené sbíhavosti?
Určitě ani, pokud zadní kola sou sbíhavá či rozbíhavá jinak než mají být, snaží se každý chytit svojí stopu a vyhrává to co má lepší adhezi, tedy zadek za tebou furt courá..

Na předku se to projevuje tak, že auto neustále honíš ze strany na stranu a nikdy nechce jet rovně..
Naposledy upravil(a) mamut dne ned pro 26, 2010 7:08 pm, celkem upraveno 1 x.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Ricky001
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 128
Registrován: stř srp 18, 2010 12:53 pm
Jméno a příjmení: Petr Porš
Bydliště: Litomyšl

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od Ricky001 »

For mamut: jo, to je přesně to co mi to dělá, děkuji za potvrzení mojí doměnky a ostatním za rady :supeer:
Subaru zdar!!!
Subaru Forester 2.0i MT MY00
BMW R1200GS 2008
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od RallyCAD »

To Kofilka:

S tou hodinkou máš pravdu, ale jen když ten přípravek perfektně pasuje a vše je OK :baseball:

Dělal jsem všechny čtyři ložiska a takhle pohodově šlo jenom jedno. U jednoho ložiska už zřejmě
došlo k jedný výměně ještě než jsem ho koupil a při výměně nejspíš někdo jebnul náboj a bez
flexy a autogenu to prostě sundat nešlo. To je ten případ co tam zmiňuju - před montáží nového
ložiska to chce dobře zkontrolovat a případné nerovnosti přebrousit. Mě to na takové nerovnosti
doslova přirostlo...

Prostě popisuju spíš ten nejhorší možnej stav. Nikdy nevíš a je lepší počítat se vším :657:
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tak mi Impreza taky zacala hucet. Vsimnul jsem si toho az tento tyden, predtim mam dojem, ze to tolik slyset nebylo. Jde to od zadnich kol, nejhlasitejsi je to kolem 50tky. Kola nemaji zadnou vuli, disky jsou studene. Huceni se zmirni, kdyz zatahnu pri jizde rucni brzdu. Olej v zadnim difu je rok a pul, najeto asi 15 tisic km - trochu rosi kolem sroubu, ale nic dramatickyho. Ted v posledni dobe jsem vymetl par der ja a par jiste i manzelka a navic byly na silnici i zmrazky.
Mam se zamerit na loziska, ikdyz kola jsou zjevne bez vule nebo spis na diferencial?
Jo a mate nekdo zkusenost s timto pripravkem?
http://www.olejshop.cz/maziva/p/keramic ... ml-li1641/
Obrázek
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“