Hučící ložisko a jeho výměna

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od VDC »

Cena za náboj není nijak dramatická a po zkušenostech bych to vyměnil na obou stranách najednou, když už to budeš mít rozebraný.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od podvlada »

Souhlas, taky bych udělal obě když už.

SNR stojí asi 1800 jedna strana, což je sice víc než samotný ložisko, protože se mění celej domek s nábojem, ale za to pohodlí a možnost to udělat před barákem to stojí.

Jak jsem to dělal já:
viewtopic.php?f=39&t=7911&p=416767#p416767
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3177
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od dracekvo »

A to chování, že se zvuk mění do zatáček teda odpovídá špatnému ložisku? Začlo to z ničeho nic. Jeden měsíc ticho a druhej měsíc to už hučelo. Mezitím s tím jezdí otec, ale ten jezdí jen couračku okolo baráku.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od podvlada »

Ta změna v zatáčkách je hlavní indikátor, ale samozřejmě 100% ti to zaručit nemůžeme. Ale jak to popisuješ tak to celkem sedí.
U mě to začalo taky celkem "z ničeho nic". Slyšet bylo trochu už dlouho, ale nevěděl jsem kolik dělají pneu, kolik dělá permanentní 4x4, a tak... až se to v rámci asi necelých 5000 km na Ukrajině rozjelo takovým způsobem, že nás uvnitř bolela hlava pokud se jelo rychleji než 80 km/h.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
martinant
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2214
Registrován: úte čer 28, 2011 8:12 am
Jméno a příjmení: Martin Antoš
Bydliště: Rokytnice n. Jiz.

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od martinant »

Mel jsem to stejne. V zatackach se to menilo.
Odesláno z rozežranýho jabka.

Subaru Impreza 2.0 GH MT MY 08. 11,2l/100km
ex. Subaru Impreza 2.0 gl MT MY96.
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od spm »

Zas s tou vydrzi je to otazka... ja mam meneny levy zadni, pravy se nechalo a uz je to vic jak 30.000km...

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Traveller »

Mně na SJ forejsovi měnili levé zadní v cca 150.000km a o nějakých 5-10.000km později začalo levé.
Takže za mě určitě vyměnit obě najednou, když už se s tím bude člověk mrcasit.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od MrRichie »

Já jsem měnil jen jednu stranu a asi za 2000 km se rozhučela strana druhá. Takže asi tak. SNR nebo NTK má příznivou cenu vzhledem ke kvalitě. Pokud se průjezdem zatáčkou intenzita mění, je to takové hlavní vodítko, že to bude pravděpodobně ložisko kola...
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od VDC »

Hlavně SNR je přejmenovaný NTN, které se montuje originál.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od sima »

Měnili mě pravou zadní stranu, levá zatím drží, ale je to teprve 7000 km od výměny.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Doro »

Já vždy měním obě strany najednou, bo to druhé ložisko odejte taky, tím pádem pak zase na zvedák a zase čas navíc. Takže raději hned i to druhé.
A bo teď už si to měním sám, jde jen o cenu ložiska a dílů, u zadku spojovací šroub (blbě se shání za dobrou cenu, tak náhrada M14 s pevnosti 10.9 a víc, + výměna pouzder ramen, bo stejně by za chvilu ty pouzdra odešly do lovišť a řešil se další problém, odkud to klepe.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Mira »

Tak už mi tam taky hučí. Budu nechávat měnit samozřejmě obě, mají najeto stejně. =) Mám počítat i s šrouby a pouzdra. Budou ložiska SKF OK nebo tam dát NTN (SNR)? Pouzdra kupujete origo?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od VDC »

NTN se tam dávají originál. SKF je podle mě taky v pohodě, ale já dával NTN.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od podvlada »

Dal bych radši SNR/NTN. Na SKF jsem slyšel nějaký povídačky o falzifikátech. Co je na tom pravdy nevím, ale SNR mi přijde míň známý na to, aby to někdo chtěl falšovat a dostatečně ověřený Alešem, Dobřanským servisem a spousty dalšími; a to za pořád víceméně stejnou cenu :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Mira »

Ty SKF jsou o třetinu dražší. Dám na Alse a SNR, aspon ušetřím na šrouby.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“