Hučící ložisko a jeho výměna

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Odpovědět
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od petr »

taky mám nějaké celkem levné momenťáky tuším proteco , ale řekl bych že fungujou dost přesně, akorát mi se to vždycky podle těch momenťáků zdá málo tak trochu přidám pro jistotu ;-D , ale člověk časem aspoň přibližně ví a dostane to do oka , měl jsem snahu vždycky všechno utáhnout o dost víc dokud jsem si to nezkusil, včetně kol , nějakých 130Nm je jako nic a říkal jsem si proč se ty klíče na kola tak snadno ohýbají a ono je to tím , že se na to nesmí tolik tlačit :-DDD
ale u japonských aut nejsou potřeba tam je spíš potřeba flexa , majzlík a velké kladivo :-DDD
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14705
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Tapan »

Proteco je levné, ale poměrně kvalitní nářadí, aspoň co mi zatím prošlo rukama. Samozřejmě kvalita odpovídá ceně, ale není to ten nejhorší šunt.
Momenťák je dobrá věc, když je někdo kopyto a nikdy nic nedělal, jako třeba já :-) Postupem času si to člověk osahá a ví, co je přiměřené dotažení i bez něj. Ale ty vášnivé debaty nad tím, jak se kola mají dotahovat na 105 Nm a kdo dotahuje na 115 je idiot apod., to mě baví :-D
Jak psal Tomáš, na motoru by to chtělo nějaký důvěryhodný momenťák, na podvozku u většiny věci stačí neutáhnout to na půlku nebo dvojnásobek :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Traveller »

Tapan píše:... Ale ty vášnivé debaty nad tím, jak se kola mají dotahovat na 105 Nm a kdo dotahuje na 115 je idiot apod., to mě baví
Jojo. Taky se u toho vždycky nasměju. A hlavně poté, co tuto problematiku řeší v okamžiku, kdy jeden z nich namazal závit a druhý ne, což udělá rozdíl ve skutečném dotažení/namáhání šroubu asi o 50-100%.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3621
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od StandaB »

A jak je to? Mazete zavity, nebo ne? Nemyslim aby z toho kapal olej,ale "medenka" nebo tak :-/ Zarezle matky, kdyz to obcas pochcije pes neni zadna radost. :-)
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Traveller »

Názorů tady najdeš více než dost. Někdo ano - někdo ne.

Kdybych nedávnou debatu shrnul, tak většinově a asi jako nejsprávnější byla vybrána varianta namazat závit jakousi mazací tyčinkou..., jestli si dobře pamatuji, tak většinou na hliníkové bázi. A dosedací kužele samozřejmě nemazat!!!

Osobně už jsem to hodně dlouho nemazal. Asi proto, že mi to přezouvá servis a utahuje to momentem. ;-D Takže zase není takový problém to 2x do roka povolit.
Ale dříve jsem na předchozích autech ten závit lehce přejel vazelinou - jenom tak trošku prstem po jedné straně a šroubováním se to pak rozneslo dále. No a kolo mi zatím neupadlo a žiju. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od podvlada »

Na svým Outbacku mám teď vlastně všude nový štefty, protože jsem měnil ložiska. Takže tam problém není. Nebyl ale ani na předchozích, závity byly čistý, matky jsou uzavřený a bordel tam nelezl, nerezlo to.
Takže na Otb nemažu.
Ale Mondeo II (2000), tam jsou štefty a klasický otevřený matice. Tam to rezne - jak matice tak šteft - a při poslední výměně jsem pár těch závitů musel několikrát očistit a jít na ně postupně - povolit utáhnout povolit utáhnout... tam jsem je pak namazal. Samozřejmě jen závit, ne dosedací plochu. I když na plecháče by to asi bylo jedno.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od sima »

Po dlouhých letech vlastního přezouvání jemné, minimální namazání obyč vazelínou nic špatného nezpůsobí, naopak, jde vše samozřejmě volněji, rozumně či jak to říct, odtáhnout i dotáhnout.
Trávo to dotažení jsi kapku přehnal ne, o 100% :-) namáhání tj jiná, ale momentově o 100 % víc to si nedovedu ani představit, technicky ne :-D možná jsi to myslel jinak, než já to pochopil.
Jinak já vždy kola dotahoval na cit, pak po letech koupil lidl momenťák a zjistil, že dle momentu dotahuju tak akorát i ručně. Kdo není řezník, či totální kopyto tak nemá problém, bez urážky! Lidl momenťák ukazoval furt stejně přesně, jen jsem ho už přestal na obyč přezutí používat, nemá to smysl, fakt stačí obyč cit. No a taky už nepřezouvám sám, jen občas saxo, lesníka ne. Ale ani tak bych na tyhle základní věci momenťák netahal, ztráta času.
Někdy musí být, na spešl práce určitě.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Hučí ložisko

Příspěvek od Čibi »

kosobecny píše:Já nedávno měnil zadní ložiska na svojí réze, nevím konkrétní značku (ale je to nějaký značkový výrobce) a měl jsem 1600 za jedno, takže cena ucházející, spíš mě zarazila cena "fíčury" takový plíšek, který se vklepne někam mezi ložisko a kolo (jestli sem dobře pochopil) kde sem měl udělanou cenu 900 kč za kus, docela darda za "kus plíšku".
Dával to taky někdo už?

Jinak měl jsem auto z Němec a kámoš, při výměně málem zešedivěl :D, prý tak amaterskou práci a hlavní jedno ložisko (totální NONAME sr*č). a pak kupte auto z DE po 1. majiteli že?
Máš prosím tě odkaz na ten kroužek?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Čibi »

Prosím o radu, kde kromě subaru koupit silentbloky do ramen u těhlice pro Forestera SG? Šroub na levé straně jsem povolil, na pravé to je ale zarezlé v silenblocích (v těhlici se hýbe), asi ho tedy budu muset uříznout.

Díky
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Doro »

např.: (bral sem díly febest)
https://autodilos.cz/autodily/ulozeni-r ... -155573264
https://autodilos.cz/vyhledavani?search=GSP+511478
https://autodilos.cz/vyhledavani?search=SAB-007

To máš dobrý staf. Já odvrtával šrůb z těhlice a to bylo naprd... vrták šel do lovišť celkem rychlo, bo pevnostní šrůb.

Ale při lisování nepomože mastiť, je třeba přípravek na zalisování (prstenec se zůžením - otázka chvilky na soustruhu ;-D ), ináč sejmeš gumu silenbloku - ověřeno několikráte. Spěšej náhodně to zalezlo beze škod. Používal sem při tem na sundání/lis ořechy z goly, sedí tam přesně, jak je třeba.
Nebo použij ty PUR, co dával přeceda do oťasa.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od podvlada »

Pokud existuje polyuretan (strongflex), dal bych ten. Pokud je potřeba klasiku, proč nesehnat podle VINu a pak čísla dílu origo? Třeba v nejbližším Subaru servisu nebo snad i na autokelly.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Doro »

...jj, autokely...dražší ešop myslím ani není. :-D
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22550
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od spm »

Zrovna ty origo díly tam obvykle stojí stejně nebo o fous míň, než za kolik je beru u Freye...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od bushman1 »

Par Subaru original dilu jsem bral pres Auto Kelly a ceny byly zajimave. Jinak tam nenakupuji.
Jen jsem si vzdy musel sehnat Subaru kod dilu.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od podvlada »

Přesně tak. Origo Subaru díly jsou za ok cenu. Nic jinýho tam ale nekupuju, to je jasný...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“