Hučící ložisko a jeho výměna
Re: Hučí ložisko
Omlouvám se, myslel jsem, že se jedná o zadní kolo. Na přední druhovýroba je, jak píše filippek..
- PavelG
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Olomoucko
Re: Hučí ložisko
Včera jsem si nechal vyměnit přední ložisko na kole (je to včetně pouzdra) a přišlo mě to na 5000.
Druhovýroba nabízela jen samotné ložisko za 2500, ale měl jsem trochu obavy z trvanlivosti (vytáhnout, zalisovat... ), tak jsem volil origoš díl.
Druhovýroba nabízela jen samotné ložisko za 2500, ale měl jsem trochu obavy z trvanlivosti (vytáhnout, zalisovat... ), tak jsem volil origoš díl.
Re: Hučí ložisko
Originály v prvovýrobě jsou od výrobce NTN. Ty samé ložiska jsem kupoval od přebalovačů Rouville za asi 1820,- na předek a 1460,- na zadek.
K dostání v různých e-shopech...
K dostání v různých e-shopech...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Re: Hučí ložisko
asi před třemi roky jsem měnil pravé zadní ložisko na mém legu. závada se projevovala zvláštním vibrováním při jízdě bez plynu a malých změnách směru. nicméně na to, že je to ložisko, mě přivedla až znatelná vůle na zadním kole. výměna kolem 5 litrů originál. druhovýroba, jak jinak, neexistuje (pravidlo "krát 3" opět platí)...ale to už je dávno. druhé levé ložisko jezdí doteď bez problému.
před nějakým časem jsem se jal staré ložisko rozříznout vejpůl, abych se jako podíval jak to u subaru dělají, že jim ložisko vydrží polovinu životnosti auta (ovšem za předpokladu že nebyly stočený kilometry - asi bláhový předpoklad).
uvnitř to bylo zajímavý. celý náboj se zdá být udělaný docela poctivě, utěsnění je příkladné a nemyslím si, že by do ložiska mohlo něco vniknout zvenčí. taky technologie výroby/montáže je zajímavá.
ovšem důvod poruchy - nedostatek maziva na jedné straně, kličky si vyjely šikmou dráhu. proč se ztratila vazelína je mi záhadou, nicméně po ní zbyl jen spálený prach a velký smrad spáleniny. na druhé straně (cca 50 mm vzdálené) bylo maziva dost a v dobrém stavu. to by odporovalo teorii, že někdo jel se zataženou ručkou nebo seklým pístkem. snad byla porucha někde v materiálu a teplo se vygenerovalo od valení předepnutých kuliček, ale to se asi už nikdy nedozvím.
zde pár fotek pro ilustraci:
před nějakým časem jsem se jal staré ložisko rozříznout vejpůl, abych se jako podíval jak to u subaru dělají, že jim ložisko vydrží polovinu životnosti auta (ovšem za předpokladu že nebyly stočený kilometry - asi bláhový předpoklad).
uvnitř to bylo zajímavý. celý náboj se zdá být udělaný docela poctivě, utěsnění je příkladné a nemyslím si, že by do ložiska mohlo něco vniknout zvenčí. taky technologie výroby/montáže je zajímavá.
ovšem důvod poruchy - nedostatek maziva na jedné straně, kličky si vyjely šikmou dráhu. proč se ztratila vazelína je mi záhadou, nicméně po ní zbyl jen spálený prach a velký smrad spáleniny. na druhé straně (cca 50 mm vzdálené) bylo maziva dost a v dobrém stavu. to by odporovalo teorii, že někdo jel se zataženou ručkou nebo seklým pístkem. snad byla porucha někde v materiálu a teplo se vygenerovalo od valení předepnutých kuliček, ale to se asi už nikdy nedozvím.
zde pár fotek pro ilustraci:
- kosobecny
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 993
- Registrován: pát zář 16, 2011 6:53 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Klatovy a okolí
Re: Hučí ložisko
Já nedávno měnil zadní ložiska na svojí réze, nevím konkrétní značku (ale je to nějaký značkový výrobce) a měl jsem 1600 za jedno, takže cena ucházející, spíš mě zarazila cena "fíčury" takový plíšek, který se vklepne někam mezi ložisko a kolo (jestli sem dobře pochopil) kde sem měl udělanou cenu 900 kč za kus, docela darda za "kus plíšku".
Dával to taky někdo už?
Jinak měl jsem auto z Němec a kámoš, při výměně málem zešedivěl :D, prý tak amaterskou práci a hlavní jedno ložisko (totální NONAME sr*č). a pak kupte auto z DE po 1. majiteli že?
Dával to taky někdo už?
Jinak měl jsem auto z Němec a kámoš, při výměně málem zešedivěl :D, prý tak amaterskou práci a hlavní jedno ložisko (totální NONAME sr*č). a pak kupte auto z DE po 1. majiteli že?
Subaru Outback H6 3.0 MY2000
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
- Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček
Re: Hučí ložisko
Tak náboj za 4900 je za hubičku. Na Infiniti měním nyní a stojí 9000:-)
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2494
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Vymena zadniho lozisko :(
Přesunuto v rámci restrukturalizace do složky "Podvozek"; vloženo vlákno "Hučící ložisko"; přejmenováno na "Hučící ložisko a jeho výměna".
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
- Nemmo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 796
- Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
- Bydliště: Praha
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Já koupil Forestera s hučícími ložisky, pravé přední bylo již v takovém stavu, že se kouslo a nefungovalo jako valivé, nýbrž v se protáčelo v nábě a fungovalo jako kluzné a cellkem slušně se začalo prokousávat nábojem....tzn. 1. měl jsem kliku, že mi neupadlo kolo, 2. na vrakáči samotnej náboj neprodávají, takže celá těhlice, i tak je její cena méně než poloviční jen za samotný náboj......takže s tou výměnou....někomu to vyjde a najede ještě padesát, někomu ne.....origo ložisko není tak drahý, ale ta práce, pokud člověk pravidelně neleze pod auto a neudržuje..... :845:
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Já jsem koupil náboj předního kola s ložiskem SNR u Inter Cars ve Vestci a stál 2 700 ,-. Zrovna dneska jsme ho tam mordovali a byl to docela záhul. Chyba byla,že jsme se to snažili rozebrat na autě. Stejně náboj musel ven a na ponku jsme mu už domluvili pořádným kladivem. Zajímavé je,že na těle náboje bylo Made in Japan
fajfka
Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
- Nemmo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 796
- Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
- Bydliště: Praha
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
....já to, vzhledem k objemu prací, musím řešit vrakárnou. Což o otočňáky strach nemám, tam není co by mělo zestárnout, trochu horší to je u těch poloos, ale zatím jsem koupil dobře, klouby jsou pevný a bez vůlí, šrouby a ložiska nové origo, zadní ramena vrakáč, kosti nový....i tak mi asi bude z koncový ceny mdlo.....nicméně pokud Forester dostojí své pověsti, je to napořád ..... ::-DD: a vzhledem k pořizovací ceně auta .....než se dostanu na běžnou tržní hodnotu, ještě mi pár kaček zbyde, abych ho ho pořádně do figury.... ::-DD:
- Nemmo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 796
- Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
- Bydliště: Praha
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
...ho ho hodil pořádně do figury... :657:
- Nemmo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 796
- Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
- Bydliště: Praha
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
...a podvozek je hotov, takže sumář včetně dalších blbostí, které bylo třeba řešit:
4x ložisko (k tomu bylo potřeba 2xpřední těhlice + jedna poloosa + 3xzadní rameno)
výměna náplní dif+převodovka, nové zadní brzdy (včetně prasátek a komplet kapaliny), 4xkost, na zadku všechny šrouby nové (origo) včetně excentrů, jedna prachovka, 3xstěrač, geometrie
materiál komplet 23.800,- (možná jsem ve výčtu nějaké drobnosti pominul)
práce 14.600,-
rozsvícené kuře - přední lambáda - cca 6.500,- (AWD Praha) v očekávání
další drobnosti: světlo, zrcátko, šíbr, kastlík - 8.500,-
...a to doufám, že ty tlumiče ještě chvilku vydrží :655:
P.S. ...a ABS také zatím v řešení ....
4x ložisko (k tomu bylo potřeba 2xpřední těhlice + jedna poloosa + 3xzadní rameno)
výměna náplní dif+převodovka, nové zadní brzdy (včetně prasátek a komplet kapaliny), 4xkost, na zadku všechny šrouby nové (origo) včetně excentrů, jedna prachovka, 3xstěrač, geometrie
materiál komplet 23.800,- (možná jsem ve výčtu nějaké drobnosti pominul)
práce 14.600,-
rozsvícené kuře - přední lambáda - cca 6.500,- (AWD Praha) v očekávání
další drobnosti: světlo, zrcátko, šíbr, kastlík - 8.500,-
...a to doufám, že ty tlumiče ještě chvilku vydrží :655:
P.S. ...a ABS také zatím v řešení ....
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Je možné že ložisko na pravém předním kole začne více hučet když přidám plyn a zrychluju?
Nemá na to vliv, zda jede auto rovně nebo zatáčí - při zrychlování se (kolem cca 80 km/hod) ozve zvuk podobný hučení - nepřipadá mi to jako ložisko, ale jakoby se při zrychlování změnil zvuk motoru (přibyde do něj nový "prvek" nebo "tón").
Nemá na to vliv, zda jede auto rovně nebo zatáčí - při zrychlování se (kolem cca 80 km/hod) ozve zvuk podobný hučení - nepřipadá mi to jako ložisko, ale jakoby se při zrychlování změnil zvuk motoru (přibyde do něj nový "prvek" nebo "tón").
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18905
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Mareka: to nebude lozisko .. aspon ne to v kole ...
co takhle, ze slysis tlacit turbo? motor zmeni zvuk
co takhle, ze slysis tlacit turbo? motor zmeni zvuk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Já samozřejmě věřím a doufám, že je to běžný zvuk související se zátěží motoru/turba. Ale tím že jezdím forejsem jen o víkendech, tak to nemám zažité a vždy se leknu odkud to jde.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)