Hučící ložisko a jeho výměna

Diskuse o podvozkových částech, které jsou podobné nebo stejné napříč jednotlivými modely Subaru. Typicky kosti stabilizátorů, tlumiče, pružiny, silentbloky atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Hučí ložisko

Příspěvek od dethroned »

Omlouvám se, myslel jsem, že se jedná o zadní kolo. Na přední druhovýroba je, jak píše filippek..
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Hučí ložisko

Příspěvek od PavelG »

Včera jsem si nechal vyměnit přední ložisko na kole (je to včetně pouzdra) a přišlo mě to na 5000.
Druhovýroba nabízela jen samotné ložisko za 2500, ale měl jsem trochu obavy z trvanlivosti (vytáhnout, zalisovat... ), tak jsem volil origoš díl.
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Hučí ložisko

Příspěvek od RallyCAD »

Originály v prvovýrobě jsou od výrobce NTN. Ty samé ložiska jsem kupoval od přebalovačů Rouville za asi 1820,- na předek a 1460,- na zadek.
K dostání v různých e-shopech...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Hučí ložisko

Příspěvek od dethroned »

asi před třemi roky jsem měnil pravé zadní ložisko na mém legu. závada se projevovala zvláštním vibrováním při jízdě bez plynu a malých změnách směru. nicméně na to, že je to ložisko, mě přivedla až znatelná vůle na zadním kole. výměna kolem 5 litrů originál. druhovýroba, jak jinak, neexistuje (pravidlo "krát 3" opět platí)...ale to už je dávno. druhé levé ložisko jezdí doteď bez problému.

před nějakým časem jsem se jal staré ložisko rozříznout vejpůl, abych se jako podíval jak to u subaru dělají, že jim ložisko vydrží polovinu životnosti auta (ovšem za předpokladu že nebyly stočený kilometry - asi bláhový předpoklad).
uvnitř to bylo zajímavý. celý náboj se zdá být udělaný docela poctivě, utěsnění je příkladné a nemyslím si, že by do ložiska mohlo něco vniknout zvenčí. taky technologie výroby/montáže je zajímavá.
ovšem důvod poruchy - nedostatek maziva na jedné straně, kličky si vyjely šikmou dráhu. proč se ztratila vazelína je mi záhadou, nicméně po ní zbyl jen spálený prach a velký smrad spáleniny. na druhé straně (cca 50 mm vzdálené) bylo maziva dost a v dobrém stavu. to by odporovalo teorii, že někdo jel se zataženou ručkou nebo seklým pístkem. snad byla porucha někde v materiálu a teplo se vygenerovalo od valení předepnutých kuliček, ale to se asi už nikdy nedozvím.
zde pár fotek pro ilustraci:
Přílohy
P1110004m.jpg
P1110005m.jpg
P1110009m.jpg
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
kosobecny
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 993
Registrován: pát zář 16, 2011 6:53 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Klatovy a okolí

Re: Hučí ložisko

Příspěvek od kosobecny »

Já nedávno měnil zadní ložiska na svojí réze, nevím konkrétní značku (ale je to nějaký značkový výrobce) a měl jsem 1600 za jedno, takže cena ucházející, spíš mě zarazila cena "fíčury" takový plíšek, který se vklepne někam mezi ložisko a kolo (jestli sem dobře pochopil) kde sem měl udělanou cenu 900 kč za kus, docela darda za "kus plíšku".
Dával to taky někdo už?

Jinak měl jsem auto z Němec a kámoš, při výměně málem zešedivěl :D, prý tak amaterskou práci a hlavní jedno ložisko (totální NONAME sr*č). a pak kupte auto z DE po 1. majiteli že?
Subaru Outback H6 3.0 MY2000
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Hučí ložisko

Příspěvek od Zdeny »

Tak náboj za 4900 je za hubičku. Na Infiniti měním nyní a stojí 9000:-)
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Vymena zadniho lozisko :(

Příspěvek od Subaru4ever »

Přesunuto v rámci restrukturalizace do složky "Podvozek"; vloženo vlákno "Hučící ložisko"; přejmenováno na "Hučící ložisko a jeho výměna".
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
Nemmo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 796
Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
Bydliště: Praha

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Nemmo »

Já koupil Forestera s hučícími ložisky, pravé přední bylo již v takovém stavu, že se kouslo a nefungovalo jako valivé, nýbrž v se protáčelo v nábě a fungovalo jako kluzné a cellkem slušně se začalo prokousávat nábojem....tzn. 1. měl jsem kliku, že mi neupadlo kolo, 2. na vrakáči samotnej náboj neprodávají, takže celá těhlice, i tak je její cena méně než poloviční jen za samotný náboj......takže s tou výměnou....někomu to vyjde a najede ještě padesát, někomu ne.....origo ložisko není tak drahý, ale ta práce, pokud člověk pravidelně neleze pod auto a neudržuje..... :845:
fajfka
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 166
Registrován: pát črc 13, 2012 7:07 pm
Bydliště: Praha

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od fajfka »

Já jsem koupil náboj předního kola s ložiskem SNR u Inter Cars ve Vestci a stál 2 700 ,-. Zrovna dneska jsme ho tam mordovali a byl to docela záhul. Chyba byla,že jsme se to snažili rozebrat na autě. Stejně náboj musel ven a na ponku jsme mu už domluvili pořádným kladivem. Zajímavé je,že na těle náboje bylo Made in Japan
fajfka

Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Uživatelský avatar
Nemmo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 796
Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
Bydliště: Praha

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Nemmo »

....já to, vzhledem k objemu prací, musím řešit vrakárnou. Což o otočňáky strach nemám, tam není co by mělo zestárnout, trochu horší to je u těch poloos, ale zatím jsem koupil dobře, klouby jsou pevný a bez vůlí, šrouby a ložiska nové origo, zadní ramena vrakáč, kosti nový....i tak mi asi bude z koncový ceny mdlo.....nicméně pokud Forester dostojí své pověsti, je to napořád ..... ::-DD: a vzhledem k pořizovací ceně auta .....než se dostanu na běžnou tržní hodnotu, ještě mi pár kaček zbyde, abych ho ho pořádně do figury.... ::-DD:
Uživatelský avatar
Nemmo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 796
Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
Bydliště: Praha

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Nemmo »

...ho ho hodil pořádně do figury... :657:
Uživatelský avatar
Nemmo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 796
Registrován: pon lis 10, 2014 2:32 pm
Jméno a příjmení: Daniel Stehnej
Bydliště: Praha

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Nemmo »

...a podvozek je hotov, takže sumář včetně dalších blbostí, které bylo třeba řešit:
4x ložisko (k tomu bylo potřeba 2xpřední těhlice + jedna poloosa + 3xzadní rameno)
výměna náplní dif+převodovka, nové zadní brzdy (včetně prasátek a komplet kapaliny), 4xkost, na zadku všechny šrouby nové (origo) včetně excentrů, jedna prachovka, 3xstěrač, geometrie
materiál komplet 23.800,- (možná jsem ve výčtu nějaké drobnosti pominul)
práce 14.600,-
rozsvícené kuře - přední lambáda - cca 6.500,- (AWD Praha) v očekávání
další drobnosti: světlo, zrcátko, šíbr, kastlík - 8.500,-
...a to doufám, že ty tlumiče ještě chvilku vydrží :655:
P.S. ...a ABS také zatím v řešení ....
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Mareka »

Je možné že ložisko na pravém předním kole začne více hučet když přidám plyn a zrychluju?
Nemá na to vliv, zda jede auto rovně nebo zatáčí - při zrychlování se (kolem cca 80 km/hod) ozve zvuk podobný hučení - nepřipadá mi to jako ložisko, ale jakoby se při zrychlování změnil zvuk motoru (přibyde do něj nový "prvek" nebo "tón").
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od hamoun »

Mareka: to nebude lozisko .. aspon ne to v kole ...

co takhle, ze slysis tlacit turbo? motor zmeni zvuk :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Hučící ložisko a jeho výměna

Příspěvek od Mareka »

Já samozřejmě věřím a doufám, že je to běžný zvuk související se zátěží motoru/turba. Ale tím že jezdím forejsem jen o víkendech, tak to nemám zažité a vždy se leknu odkud to jde.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Odpovědět

Zpět na „Podvozek“