Hučící ložisko a jeho výměna
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Zdravim všechny,
a protože už dlouho nenestal žádný problém, tak se jako na zavolanou objevil "hukot" od cca 70km/h + ..tipuju to na na přední pravé ložisko(náboj) kola, protože je to cítit u spolujezdce na podlaze..takové lehké vibrace (prohození za plecháče s novýma zimníma pneu závadu neodstranila:-() Tak dotaz je, jestli se dá koupit a vyměnit u profíka jen samotné ložisko, nebo je potřeba koupit celý náboj?
Ještě jeden dotaz.. pokud začalo pravé přední, začne i levé přední ? tedy vyměnit obě strany najednou? nebo lepší počkat. Díky za každou radu..
Outback MY 07
Ezz.
a protože už dlouho nenestal žádný problém, tak se jako na zavolanou objevil "hukot" od cca 70km/h + ..tipuju to na na přední pravé ložisko(náboj) kola, protože je to cítit u spolujezdce na podlaze..takové lehké vibrace (prohození za plecháče s novýma zimníma pneu závadu neodstranila:-() Tak dotaz je, jestli se dá koupit a vyměnit u profíka jen samotné ložisko, nebo je potřeba koupit celý náboj?
Ještě jeden dotaz.. pokud začalo pravé přední, začne i levé přední ? tedy vyměnit obě strany najednou? nebo lepší počkat. Díky za každou radu..
Outback MY 07
Ezz.
Subaru Outback 2.5 07
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18908
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
pokud je to lozisko, bude to delat pri zatackach intenzivneji.
doleva prava strana, doprava leva strana.
pokud nemaji zatacky vliv, bude to neco jineho.
meni se jen jedna strana ...
doleva prava strana, doprava leva strana.
pokud nemaji zatacky vliv, bude to neco jineho.
meni se jen jedna strana ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Na predni osu (jedna strana) od FAGu za 2 tacy:
http://mlparts.cz/autodily/subaru/outba ... &do=redraw
Jinak jak pise hamoun.
http://mlparts.cz/autodily/subaru/outba ... &do=redraw
Jinak jak pise hamoun.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5207
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
No když už to Ezz nakousnul... Jak je to vůbec u Subaru obecně? Jsou některé modely, kde se nedá vyměnit ložisko, ale musí se měnit celý náboj? Kdysi jsem se na tomhle vypekl u Fiatu, kdy mi začalo hučet ložisko, ale protože vyměnit šel pouze celý náboj, nebylo to za 2 000 Kč, ale za pět...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
draconis> u Legacy / Outbacku od roku 2003 se meni vcetne naboje. Podivej se na odkaz co jsem posilal. Proto stoji predek 2000Kc / kus a zadek 2500Kc / kus v nejlevnejsi druhovyrobe.
Forester je na tom stejne jako Impreza - dobre. Meni se jen loziska za 700-800 Kc, ale zase s tim musis na lis...
Forester je na tom stejne jako Impreza - dobre. Meni se jen loziska za 700-800 Kc, ale zase s tim musis na lis...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Ahoj,
při zvednutí levé přední strany kvůli kontrole brzd - jsem zjišťoval proč mi na LP kole při brzdění pří malé rychlosti se spouští ABS. Po zpětné montáži kola jsem zjistil, že kolo má vůli asi 3/4cm v horizontálním a vertikálním směru- hýbe se to celé na čem sedí brzdový disk včetně té matice uprostřed; a sonda ABS je vzdálená několik mm od vroubkovaného kolečka nebo jak bych to nazval. Problém s ABS se objevil až v průběhu čtvrteční 50km jízdy, předtím auto asi 4 dny stálo a předtím jsem žádné problémy nepozoroval. Může to být ložisko? Žádný nápadný hukot jsem nikdy předtím ani teď neslyšel, nepatrně horší přesnost řízení jsem přisuzoval zimním gumám. Jediný problém co jsem měl na tom kole se mě za letního vedra zadřela brzda čoudilo se z ní a kotouč mohl mít až 500 stupňů, poté se mě podařilo brzdu rozhýbat a auto brzdilo zas normálně. Sám ložisko vyměnit nesvedu. Bydlím v Jílovém u Prahy, kilometr od nás je nic moc servis Vesymo, ale raději bych zajel do Subaru Sedlčany, pokud by byla v háji poloosa tak ty dělá Glogar v Petrovicích u Sedlčan. Ale nevím zda to těch 30km vydrží a neulítne mě kolo :!:
při zvednutí levé přední strany kvůli kontrole brzd - jsem zjišťoval proč mi na LP kole při brzdění pří malé rychlosti se spouští ABS. Po zpětné montáži kola jsem zjistil, že kolo má vůli asi 3/4cm v horizontálním a vertikálním směru- hýbe se to celé na čem sedí brzdový disk včetně té matice uprostřed; a sonda ABS je vzdálená několik mm od vroubkovaného kolečka nebo jak bych to nazval. Problém s ABS se objevil až v průběhu čtvrteční 50km jízdy, předtím auto asi 4 dny stálo a předtím jsem žádné problémy nepozoroval. Může to být ložisko? Žádný nápadný hukot jsem nikdy předtím ani teď neslyšel, nepatrně horší přesnost řízení jsem přisuzoval zimním gumám. Jediný problém co jsem měl na tom kole se mě za letního vedra zadřela brzda čoudilo se z ní a kotouč mohl mít až 500 stupňů, poté se mě podařilo brzdu rozhýbat a auto brzdilo zas normálně. Sám ložisko vyměnit nesvedu. Bydlím v Jílovém u Prahy, kilometr od nás je nic moc servis Vesymo, ale raději bych zajel do Subaru Sedlčany, pokud by byla v háji poloosa tak ty dělá Glogar v Petrovicích u Sedlčan. Ale nevím zda to těch 30km vydrží a neulítne mě kolo :!:
Subaru Legacy 2,5i MT LPG MY00
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Tak nakonec jsem zjistil povolenou 32mm matici náboje, je mi divné jak se to mohlo samo povolit. Bohužel nemám klíč 32mm a tak jsem to zkusil z boku francákem a šlo to utáhnout skoro o 1 závit. Až seženu hlavu 32mm dotáhnu to pořádně. Jen nevím zda se nemohlo uvnitř náboje něco poškodit, když jsem s tím ujel několik desítek km...
Subaru Legacy 2,5i MT LPG MY00
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Pravděpodobně bude třeba časem vyměnit ložisko.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Lozisko mohlo odejit tim prehratim - z maziva zbyly jen kousky na uhel spalenyho tuku, ktery hezky vydrely vnitrek loziska...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10623
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Přesně tohle - povolená matice mě taky potkalo. Dotaženo, zajištěno a je klid. Nevim kolik km jsem na tom povolujícím se kole najel, ale ložisko je v pohodě. Je fakt, že po prohlubujícím se problému do té míry, že mi začalo při rejdu drhnout kolo jsem a tom najel opravdu jen pár km. Do 10. Ale volnější to bylo určitě už předtím, jen se pomalu povolovalo čím dál víc. A já to měl tak volný, že s tim šlo otočit rukou. Tzn. hodně, to kolo drželo tak na 2 otáčkách. A pořád nechápu, jak se to mohlo povolit i přes ten zajišťovací kroužek. A s ložiskem uvidim, jezdim málo, tak než se to může projevit bude u mne trvat dýl. Ono i auto má celkově najeto prd, tak na ložiska je snad příliš brzo.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Podle mě ložisko, když to takhle nešmajdá moc dlouho to v klidu přežije. Ale co si myslím je, že to nepřežije to těsnící gufero a vymačká se. Tím pádem se tam začne dostávat voda a bordel z cesty a ložisko do roka začne hučet.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Taky doufám že ložisko přežije, ale když začne hučet budu ho muset nechat vyměnit. Zajímá mě, čím je matice jištěna proti povolení? Co si vzpomínám je tam taková drážka a tam má asi něco zapadnout z té matice. Možná by to chtělo matici novou, ale kde ji sehnat?
Subaru Legacy 2,5i MT LPG MY00
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10623
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Ta matice se prodává třeba v sadě s prachovkou. Samostatně jsem ji neviděl. Zajištěné je to tak, že na matici je tenkej límec kterej se po dotažení třeba důlčíkem zaklepne do toho zářezu ve šroubu. Tak nechápu, jak se to může povolit.
Ta sada třeba zde http://mlparts.cz/autodily/subaru/fores ... tId=170351
Ta sada třeba zde http://mlparts.cz/autodily/subaru/fores ... tId=170351
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Jsou zde ty US manuály a zrovna ložisko kola se podle toho dá dělat. Jak to má být utaženo a zajištěno:
Jinak souhlasím se Slavkem. Vyhřála to ta brzda a proto se to i povolilo. Ložisko bude pravděpodobně KO.
PS: Koukni na ten utahovací moment, to francouzákem nedáš, tak opatrně.
Jinak souhlasím se Slavkem. Vyhřála to ta brzda a proto se to i povolilo. Ložisko bude pravděpodobně KO.
PS: Koukni na ten utahovací moment, to francouzákem nedáš, tak opatrně.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT