Hučící ložisko a jeho výměna
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
taky mám nějaké celkem levné momenťáky tuším proteco , ale řekl bych že fungujou dost přesně, akorát mi se to vždycky podle těch momenťáků zdá málo tak trochu přidám pro jistotu , ale člověk časem aspoň přibližně ví a dostane to do oka , měl jsem snahu vždycky všechno utáhnout o dost víc dokud jsem si to nezkusil, včetně kol , nějakých 130Nm je jako nic a říkal jsem si proč se ty klíče na kola tak snadno ohýbají a ono je to tím , že se na to nesmí tolik tlačit
ale u japonských aut nejsou potřeba tam je spíš potřeba flexa , majzlík a velké kladivo
ale u japonských aut nejsou potřeba tam je spíš potřeba flexa , majzlík a velké kladivo
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Proteco je levné, ale poměrně kvalitní nářadí, aspoň co mi zatím prošlo rukama. Samozřejmě kvalita odpovídá ceně, ale není to ten nejhorší šunt.
Momenťák je dobrá věc, když je někdo kopyto a nikdy nic nedělal, jako třeba já Postupem času si to člověk osahá a ví, co je přiměřené dotažení i bez něj. Ale ty vášnivé debaty nad tím, jak se kola mají dotahovat na 105 Nm a kdo dotahuje na 115 je idiot apod., to mě baví
Jak psal Tomáš, na motoru by to chtělo nějaký důvěryhodný momenťák, na podvozku u většiny věci stačí neutáhnout to na půlku nebo dvojnásobek
Momenťák je dobrá věc, když je někdo kopyto a nikdy nic nedělal, jako třeba já Postupem času si to člověk osahá a ví, co je přiměřené dotažení i bez něj. Ale ty vášnivé debaty nad tím, jak se kola mají dotahovat na 105 Nm a kdo dotahuje na 115 je idiot apod., to mě baví
Jak psal Tomáš, na motoru by to chtělo nějaký důvěryhodný momenťák, na podvozku u většiny věci stačí neutáhnout to na půlku nebo dvojnásobek
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11885
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Jojo. Taky se u toho vždycky nasměju. A hlavně poté, co tuto problematiku řeší v okamžiku, kdy jeden z nich namazal závit a druhý ne, což udělá rozdíl ve skutečném dotažení/namáhání šroubu asi o 50-100%.Tapan píše:... Ale ty vášnivé debaty nad tím, jak se kola mají dotahovat na 105 Nm a kdo dotahuje na 115 je idiot apod., to mě baví
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3652
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
A jak je to? Mazete zavity, nebo ne? Nemyslim aby z toho kapal olej,ale "medenka" nebo tak Zarezle matky, kdyz to obcas pochcije pes neni zadna radost.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11885
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Názorů tady najdeš více než dost. Někdo ano - někdo ne.
Kdybych nedávnou debatu shrnul, tak většinově a asi jako nejsprávnější byla vybrána varianta namazat závit jakousi mazací tyčinkou..., jestli si dobře pamatuji, tak většinou na hliníkové bázi. A dosedací kužele samozřejmě nemazat!!!
Osobně už jsem to hodně dlouho nemazal. Asi proto, že mi to přezouvá servis a utahuje to momentem. Takže zase není takový problém to 2x do roka povolit.
Ale dříve jsem na předchozích autech ten závit lehce přejel vazelinou - jenom tak trošku prstem po jedné straně a šroubováním se to pak rozneslo dále. No a kolo mi zatím neupadlo a žiju.
Kdybych nedávnou debatu shrnul, tak většinově a asi jako nejsprávnější byla vybrána varianta namazat závit jakousi mazací tyčinkou..., jestli si dobře pamatuji, tak většinou na hliníkové bázi. A dosedací kužele samozřejmě nemazat!!!
Osobně už jsem to hodně dlouho nemazal. Asi proto, že mi to přezouvá servis a utahuje to momentem. Takže zase není takový problém to 2x do roka povolit.
Ale dříve jsem na předchozích autech ten závit lehce přejel vazelinou - jenom tak trošku prstem po jedné straně a šroubováním se to pak rozneslo dále. No a kolo mi zatím neupadlo a žiju.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Na svým Outbacku mám teď vlastně všude nový štefty, protože jsem měnil ložiska. Takže tam problém není. Nebyl ale ani na předchozích, závity byly čistý, matky jsou uzavřený a bordel tam nelezl, nerezlo to.
Takže na Otb nemažu.
Ale Mondeo II (2000), tam jsou štefty a klasický otevřený matice. Tam to rezne - jak matice tak šteft - a při poslední výměně jsem pár těch závitů musel několikrát očistit a jít na ně postupně - povolit utáhnout povolit utáhnout... tam jsem je pak namazal. Samozřejmě jen závit, ne dosedací plochu. I když na plecháče by to asi bylo jedno.
Takže na Otb nemažu.
Ale Mondeo II (2000), tam jsou štefty a klasický otevřený matice. Tam to rezne - jak matice tak šteft - a při poslední výměně jsem pár těch závitů musel několikrát očistit a jít na ně postupně - povolit utáhnout povolit utáhnout... tam jsem je pak namazal. Samozřejmě jen závit, ne dosedací plochu. I když na plecháče by to asi bylo jedno.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Po dlouhých letech vlastního přezouvání jemné, minimální namazání obyč vazelínou nic špatného nezpůsobí, naopak, jde vše samozřejmě volněji, rozumně či jak to říct, odtáhnout i dotáhnout.
Trávo to dotažení jsi kapku přehnal ne, o 100% namáhání tj jiná, ale momentově o 100 % víc to si nedovedu ani představit, technicky ne možná jsi to myslel jinak, než já to pochopil.
Jinak já vždy kola dotahoval na cit, pak po letech koupil lidl momenťák a zjistil, že dle momentu dotahuju tak akorát i ručně. Kdo není řezník, či totální kopyto tak nemá problém, bez urážky! Lidl momenťák ukazoval furt stejně přesně, jen jsem ho už přestal na obyč přezutí používat, nemá to smysl, fakt stačí obyč cit. No a taky už nepřezouvám sám, jen občas saxo, lesníka ne. Ale ani tak bych na tyhle základní věci momenťák netahal, ztráta času.
Někdy musí být, na spešl práce určitě.
Trávo to dotažení jsi kapku přehnal ne, o 100% namáhání tj jiná, ale momentově o 100 % víc to si nedovedu ani představit, technicky ne možná jsi to myslel jinak, než já to pochopil.
Jinak já vždy kola dotahoval na cit, pak po letech koupil lidl momenťák a zjistil, že dle momentu dotahuju tak akorát i ručně. Kdo není řezník, či totální kopyto tak nemá problém, bez urážky! Lidl momenťák ukazoval furt stejně přesně, jen jsem ho už přestal na obyč přezutí používat, nemá to smysl, fakt stačí obyč cit. No a taky už nepřezouvám sám, jen občas saxo, lesníka ne. Ale ani tak bych na tyhle základní věci momenťák netahal, ztráta času.
Někdy musí být, na spešl práce určitě.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Hučí ložisko
Máš prosím tě odkaz na ten kroužek?kosobecny píše:Já nedávno měnil zadní ložiska na svojí réze, nevím konkrétní značku (ale je to nějaký značkový výrobce) a měl jsem 1600 za jedno, takže cena ucházející, spíš mě zarazila cena "fíčury" takový plíšek, který se vklepne někam mezi ložisko a kolo (jestli sem dobře pochopil) kde sem měl udělanou cenu 900 kč za kus, docela darda za "kus plíšku".
Dával to taky někdo už?
Jinak měl jsem auto z Němec a kámoš, při výměně málem zešedivěl :D, prý tak amaterskou práci a hlavní jedno ložisko (totální NONAME sr*č). a pak kupte auto z DE po 1. majiteli že?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Prosím o radu, kde kromě subaru koupit silentbloky do ramen u těhlice pro Forestera SG? Šroub na levé straně jsem povolil, na pravé to je ale zarezlé v silenblocích (v těhlici se hýbe), asi ho tedy budu muset uříznout.
Díky
Díky
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
např.: (bral sem díly febest)
https://autodilos.cz/autodily/ulozeni-r ... -155573264
https://autodilos.cz/vyhledavani?search=GSP+511478
https://autodilos.cz/vyhledavani?search=SAB-007
To máš dobrý staf. Já odvrtával šrůb z těhlice a to bylo naprd... vrták šel do lovišť celkem rychlo, bo pevnostní šrůb.
Ale při lisování nepomože mastiť, je třeba přípravek na zalisování (prstenec se zůžením - otázka chvilky na soustruhu ), ináč sejmeš gumu silenbloku - ověřeno několikráte. Spěšej náhodně to zalezlo beze škod. Používal sem při tem na sundání/lis ořechy z goly, sedí tam přesně, jak je třeba.
Nebo použij ty PUR, co dával přeceda do oťasa.
https://autodilos.cz/autodily/ulozeni-r ... -155573264
https://autodilos.cz/vyhledavani?search=GSP+511478
https://autodilos.cz/vyhledavani?search=SAB-007
To máš dobrý staf. Já odvrtával šrůb z těhlice a to bylo naprd... vrták šel do lovišť celkem rychlo, bo pevnostní šrůb.
Ale při lisování nepomože mastiť, je třeba přípravek na zalisování (prstenec se zůžením - otázka chvilky na soustruhu ), ináč sejmeš gumu silenbloku - ověřeno několikráte. Spěšej náhodně to zalezlo beze škod. Používal sem při tem na sundání/lis ořechy z goly, sedí tam přesně, jak je třeba.
Nebo použij ty PUR, co dával přeceda do oťasa.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Pokud existuje polyuretan (strongflex), dal bych ten. Pokud je potřeba klasiku, proč nesehnat podle VINu a pak čísla dílu origo? Třeba v nejbližším Subaru servisu nebo snad i na autokelly.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
...jj, autokely...dražší ešop myslím ani není.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Zrovna ty origo díly tam obvykle stojí stejně nebo o fous míň, než za kolik je beru u Freye...
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Par Subaru original dilu jsem bral pres Auto Kelly a ceny byly zajimave. Jinak tam nenakupuji.
Jen jsem si vzdy musel sehnat Subaru kod dilu.
Jen jsem si vzdy musel sehnat Subaru kod dilu.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Hučící ložisko a jeho výměna
Přesně tak. Origo Subaru díly jsou za ok cenu. Nic jinýho tam ale nekupuju, to je jasný...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!